Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: WP QUIZ PRO #97811
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Zapier to akurat nie wtyczka, tylko zewnętrzne narzędzie online (https://zapier.com), które umożliwia integrację różnych aplikacji i przesyłanie danych między nimi.
    Działa na zasadzie “jeśli nastąpi X, zrób Y”, czyli jeśli w jednej aplikacji zajdzie zdarzenie X (np. użytkownik poda adres e-mail w WP Quiz), to uruchamia się akcja i Zapier wykonuje określone działanie w innej aplikacji (np. przekazuje adres e-mail do Mailerlite).
    Trzeba zalogować się na koncie Zapier i stworzyć nową interakcję, a potem połączyć obie aplikacje tak, żeby WordPress przesyłał adres e-mail do Mailerlite i umieszczał w odpowiednim polu. Niestety nigdy jeszcze nie korzystałam z tego rozwiązania, ale jeśli potrzebujesz, mogę je przeklikać i napisać Ci, jak to się robi (i czy to faktycznie zadziałało).

    Alternatywne rozwiązanie o podobnym działaniu to IFTTT.

    Dużo ludzi ceni sobie narzędzia działające w ten sposób, bo bardzo ułatwiają im pracę, powodując automatyzację różnych jej obszarów.

    W odpowiedzi na: Learnress problemy #97810
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂 Najbardziej prawdopodobna i prosta do sprawdzenia przyczyna, jaka przychodzi mi do głowy, to konflikt pomiędzy LearnPressem a jakąś Twoją wtyczką albo motywem. Spróbuj tymczasowo podmienić motyw na domyślny WordPressa (np. Twenty Twenty Three) i sprawdź, czy problem nadal występuje. Jeśli tak, przywróć motyw i wyłączaj kolejno wtyczki, sprawdzając każdorazowo, czy nadal nie działa osadzanie filmów. I wróć do nas z wnioskami 🙂

    W odpowiedzi na: Fakturownia #96604
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Dobre pytanie i cieszę się, że pytasz na forum. Ja niestety nie mam z tym doświadczenia i nie pomogę, ale podrzuciłam pytanie koleżankom.

    W odpowiedzi na: strona produktu #96603
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂

    1.
    Tak, na pewno możesz. Nie wiem, jaki efekt dokładnie chcesz uzyskać, ale zawsze da się posłużyć CSS, żeby sprawić, żeby strona wyglądała bardziej tak, jak chcesz. WooCommerce ma też różne shortcode, które wywołują różne funkcje i które możesz wkleić do edytora tekstu.
    Podrzuć adres strony i powiedz, jaki efekt chcesz uzyskać, to podpowiemy Ci bardziej konkretnie co i jak 🙂

    2.
    Nie znalazłam innej opcji edycji (poza wgraniem grafik w wybranym rozmiarze) niż za pomocą CSS.

    Zasada jest taka, że w miejscu na kod CSS (Wygląd -> Dostosuj -> Dodatkowy CSS) nadpisujesz domyślne ustawienia. U mnie kod do grafik produktów jest domyślnie taki:
    .woocommerce div.product div.images img {
    display: block;
    width: 100%;
    height: auto;
    box-shadow: none;
    }

    Żeby zmienić np. szerokość grafiki, muszę przepisać
    .woocommerce div.product div.images img {
    width: 100%;
    }

    i zamiast 100% wpisać np. 85% albo 200px, a potem kazać WordPressowi nadpisywać tę opcję za pomocą !important.

    Całość będzie wyglądała więc na przykład tak:
    .woocommerce div.product div.images img {
    width: 200px !important;
    }

    Można też zmienić tak szerokość.

    Mam nadzieję, że to było pomocne. Jeśli nie, to pisz koniecznie, będziemy dalej myśleć 🙂 Oraz może któraś z koleżanek wie coś, czego ja nie wiem, to pewnie podpowie 🙂

    W odpowiedzi na: WP QUIZ PRO #96582
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Jeśli wtyczka nie ma opcji bezpośredniej integracji z Mailerlite, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Zapier, które zbiorą informacje o użytkowniku i prześlą je do Mailerlite. Możesz też najpierw zażądać od użytkownika maila, wykorzystując standardowy formularz Mailerlite, a dopiero później przekierować go na stronę quizu. Widuję dość często to drugie rozwiązanie. Nie jest idealne, ale na pewno jest proste.

    Wtyczka WP Quiz Pro ma możliwość wyświetlenia użytkownikowi wybranej strony z wynikami, o ile wiem, wystarczy ustawić przekierowanie na nią 🙂 Niestety nie mam osobistego doświadczenia z tą wtyczką, więc nie podpowiem więcej. Możesz zajrzeć do dokumentacji wtyczki albo może któraś z dziewczyn podpowie 🙂

    W odpowiedzi na: Motyw astra i sklep #95742
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Spróbuj wkleić w Wygląd -> Dostosuj -> Dodatkowy CSS taki kod

    .ast-separate-container .ast-woocommerce-container {
    background-color: #000 !important;
    }

    W odpowiedzi na: css w contact form7 #95741
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cieszę się, że wszystko jest już jak chcesz 🙂

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Rządzisz 🙂

    W odpowiedzi na: Wtyczka z widocznym koszykiem #95739
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Super, że już wszystko działa! 🙂

    W odpowiedzi na: landing page/ blank slate #95738
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Nie, one zapisują swoje ustawienia w bazach danych. Warto na wszelki wypadek zrobić kopię zapasową, ale po włączeniu powinny działać dokładnie tak, jak je skonfigurowałaś. Nigdy jeszcze nie miałam sytuacji, że coś się pozmieniało po wyłączeniu i włączeniu wtyczki.

    W odpowiedzi na: Homepage #95737
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Super, że zadziałało! I dziękuję za ciepłe słowa, lejesz miód na nasze serduszka 🙂

    W odpowiedzi na: landing page/ blank slate #95530
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Pomijając fatal error, tak, sugeruję wyłączać po kolei każdą wtyczkę i sprawdzać. Przy czym mnie zawsze było najprościej wyłączyć wszystkie hurtem i potem po kolei włączać. I nie bój się aktualizacji – jeśli coś się wykrzaczy, to masz backup swój i hostingodawcy, przywrócisz starą wersję i będziemy myśleć.

    W odpowiedzi na: Homepage #95529
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    A jeśli wejdziesz w Ustawienia -> Czytanie -> strona główna wyświetla statyczną stronę i wybierzesz z listy swoją stronę główną, którą chcesz widzieć po kliknięciu na logo?

    W odpowiedzi na: Motyw astra i sklep #95528
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂

    Jeśli dobrze Cię rozumiem i chodzi Ci o zmianę kolorów np. “dodaj do koszyka”, to musisz wejść w Wygląd -> Dostosuj -> Global -> Kolory -> i tam zmienić kolor akcentu. Dobierając kolory w Global Palette, dostosujesz resztę elementów.

    Motyw wygodniej jest wykupić na dane przyjaciółki. Wiele motywów aktualizuje się poprzez pobranie nowej wersji ze strony, więc lepiej, żeby przyjaciółka mogła to zrobić sama. Inaczej byłaby zawsze zależna od Ciebie. W pewnym momencie może się to stać męczące dla Was obu.

    Domyślnie motyw kupuje się z licencją na jedną stronę, przy czym jeśli przestaniesz korzystać z niego na stronie A, to możesz go wykorzystać na stronie B. Ale np. w ThemeForest można kliknąć na “Regular License” nad dodaniem produktu do koszyka i wybrać wariant “Extended License”, co pozwoli wykorzystywać motyw wielokrotnie. Niestety jest on wtedy droższy. Astra ma taką opcję w wariancie Growth Bundle.

    W odpowiedzi na: Wtyczka z widocznym koszykiem #95404
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Informacja, że identyczny problem pojawia się przy dwóch wtyczkach, jest cenna – w takim razie to nie wina wtyczki. Sprawdziłam też, że wtyczka działa z motywem Astra.
    Może coś jest nie tak z konfiguracją koszyka w ustawieniach WooCommerce? Bo wygląda, jakby zamiast na stronę koszyka, przekierowywało użytkownika do tego dziwnego pliku (pewnie pozostałości po demo).
    Daj znać, a jutro będzie Ola i powinna coś sensownego podpowiedzieć 🙂

    W odpowiedzi na: landing page/ blank slate #95401
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Przy połączeniu Astra + wtyczka Blank Slate powinnaś móc wybrać szablon Blank Slate właśnie tam, gdzie pokazuje Ola w kursie Sprzedam 🙁 Nie wiem, czemu nie widzisz tej opcji, u mnie na tym motywie wszystko pięknie działa. Masz włączoną wtyczkę Blank Slate, wszystko poaktualizowane, żadna inna wtyczka nie powoduje konfliktu?

    Żeby dodać pytanie pod istniejącym tematem trzeba się zalogować, zjechać na sam dół wątku i dodać swoje pytanie jako komentarz 🙂

    W odpowiedzi na: Przywracanie poprzedniej wersji strony #95400
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej,
    Skoro masz hosting w LH, możesz to zrobić samodzielnie w następujący sposób:

    Pobranie kopii zapasowej
    – logujesz się za pomocą Filezilla na serwer backup.lh.pl, jako login i hasło podajesz login i hasło Twojego głównego konta FTP
    – wchodzisz do folderów www i mysql i pobierasz pliki z dnia, który Cię interesuje

    Zrobienie obecnej kopii bazy na wszelki wypadek
    – logujesz się do phpMyAdmin
    – robisz backup obecnej bazy (na wszelki wypadek), poprzez wybranie bazy w kolumnie po lewej stronie, kliknięcie na zakładkę Eksport i wybranie wszystkich tabeli bazy. Zapisujesz wynik do pliku jako .gzip (wybierasz to w polu Kompresja)

    Przywrócenie bazy z kopii zapasowej pobranej przez FileZilla
    – zaznaczasz wszystkie tabele bazy (tej, którą skopiowałaś ręcznie w poprzednim kroku) i je usuwasz
    – wchodzisz w zakładkę Import na samej górze, wybierasz plik z kopią bazy danych pobrany przez FileZilla, każesz wykonać

    Zrobienie obecnej kopii plików strony na wszelki wypadek
    – logujesz się na swój główny serwer FTP i kopiujesz na dysk obecną instalację WordPressa

    Przywrócenie plików strony z kopii zapasowej pobranej przez FileZilla
    – kasujesz skopiowaną instalację WordPressa
    – przesyłasz na serwer kopię pobraną z backup.lh.pl, zachowując identyczną strukturę folderów i nazwę katalogu strony, jakie miałaś (ważne)

    I gotowe.
    Osobiście wolę wysłać maila 🙂

    Jakbyś potrzebowała, żeby doprecyzować Ci jakiś krok, to daj znać 🙂

    W odpowiedzi na: Wtyczka z widocznym koszykiem #94985
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Podobne działanie ma wtyczka WP Menu Cart – czy powoduje taki sam problem?

    W odpowiedzi na: indeksowanie witryny Google Search Console #94960
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Super! 🙂 Cieszę się, że pomogłam! 🙂

    W odpowiedzi na: Wtyczka Converter for Media WP #94927
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Zawsze możesz bezpłatnie przetestować LH.pl przez 14 dni i zobaczyć, czy strona przyspieszyła – i w ten sposób przekonać się, czy warto 🙂 Warto poprosić ich o migrację, no i skorzystać ze zniżki Oli na wypadek, gdybyś zdecydowała się opłacić fakturę 🙂

    W odpowiedzi na: Easy appointpments – czy ma powiadomienia? #94925
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    W ustawieniach wtyczki Easy Appointments znajdziesz zakładkę Mail Notifications – tam możesz skonfigurować powiadomienia mailowe o nowych oczekujących rezerwacjach. Ola o tym mówiła, ale dość szybko.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 rok, 6 miesięcy temu przez Kaja Rzeczkowska.
    W odpowiedzi na: sklep motyw astra #94924
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cieszę się, że mogłam pomóc :))

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Double opt-in możesz ustawić w dwóch miejscach, globalnie – tak jak pokazuje Ola – i dla konkretnego formularza zapisu. Możliwe, że nadpisują Ci się indywidualne ustawienia dla formularza zapisu, a raczej brak tych ustawień.

    W odpowiedzi na: indeksowanie witryny Google Search Console #94918
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Zawsze pomożemy 🙂

    Wchodzisz w Serwery -> Strony WWW
    Znajdujesz swoją domenę, rozwijasz niebieski przycisk Opcje, wybierasz Edytuj DNS, klikasz przycisk DODAJ + w prawym górnym rogu.
    Wyświetla Ci się okienko Dodaj rekord DNS, wprowadzasz tak jak Ola na filmie:
    Typ rekordu – TXT
    Nazwa hosta – Twoja domena bez https://
    Wartość rekordu – kod ze strony GSC
    TTL to jedyna nowa rzecz – zostaw jak jest.

    W odpowiedzi na: sklep motyw astra #94411
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Możesz tak zrobić. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale najważniejsze, że działa – jest dostępne, wygląda jak chcesz i można zrobić zakupy.

    Jeśli ktoś przypadkiem trafi na stronę sklepu ustawioną jako strona sklepu, to ona będzie funkcjonalna – zrobi tam zamówienie, kupi co chce, a Ty zarobisz pieniądze. Ale nawet to nie musi się wydarzyć, bo możesz ustawić przekierowanie 401 ze strony sklepu ustawionej jako sklep na stronę sklepu zrobioną w elementorze, to go automatycznie przeniesie na właściwą stronę 🙂

    Może jeszcze Ola coś podpowie albo inna z dziewczyn, ale ja bym się tu trzymała hasła “zrobione jest lepsze od doskonałego” i poszła dalej. Chyba że kiedyś będziesz miała duuuużo wolnego czasu, to możesz wrócić do tematu i popatrzeć np., co da się zrobić w CSS motywu potomnego.

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Uch, to musi być niezwykle frustrujące 🙁
    Obstawiałabym, że istnieje problem pomiędzy synchronizacją pomiędzy WooCommerce a LearnPress dla tych dwóch produktów, więc:
    – sprawdziłabym jeszcze, czy są na pewno poprawnie powiązane, czy zgadzają się identyfikatory
    – czy kurs na pewno ma ustawiony dostęp
    – czy jednak istnieje jakakolwiek różnica w konfiguracji tych dwóch produktów w porównaniu z pozostałymi produktami
    – czy wtyczki LearnPress i WooCommerce są aktualne
    – czy pomogłoby wyłączenie którejś z wtyczek albo zmiana motywu na domyślny (czasami to kwestia konfliktu)
    – czy pomogłoby wyczyszczenie pamięci podręcznej z wtyczki do cache, jeśli masz
    – czy statusy zamówień są ustawione poprawnie

    Niestety osobiście nie zetknęłam się nigdy z taką sytuacją. Ale jutro będzie nasza czarodziejka Ola i mam nadzieję, że przyjdzie z odsieczą.

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Uch, to musi być niezwykle frustrujące 🙁
    Obstawiałabym, że istnieje problem pomiędzy synchronizacją pomiędzy WooCommerce a LearnPress dla tych dwóch produktów, więc:
    – sprawdziłabym jeszcze, czy są na pewno poprawnie powiązane, czy zgadzają się identyfikatory
    – czy kurs na pewno ma ustawiony dostęp
    – czy jednak istnieje jakakolwiek różnica w konfiguracji tych dwóch produktów w porównaniu z pozostałymi produktami
    – czy wtyczki LearnPress i WooCommerce są aktualne
    – czy pomogłoby wyłączenie którejś z wtyczek albo zmiana motywu na domyślny (czasami to kwestia konfliktu)
    – czy pomogłoby wyczyszczenie pamięci podręcznej z wtyczki do cache, jeśli masz
    – czy statusy zamówień są ustawione poprawnie

    Niestety osobiście nie zetknęłam się nigdy z taką sytuacją. Ale jutro będzie nasza czarodziejka Ola i mam nadzieję, że przyjdzie z odsieczą.

    W odpowiedzi na: Stopka zniknęła #94337
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hura! Cieszę się bardzo! 🙂

    W odpowiedzi na: Pliki audio – strona www #94336
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Praktycznie wszyscy znani mi twórcy kursów używają SoundCloud – https://soundcloud.com/
    Do trzech godzin nagrań usługa jest bezpłatna, nielimitowana ilość godzin nagrań kosztuje od 6,99 euro miesięcznie. Obsługa jest dość intuicyjna, po prostu klikasz Upload, wgrywasz plik, uzupełniasz dane, w “Permision” możesz wyłączyć opcję pobierania (w ten sposób trzeba mieć dostęp do platformy, żeby móc odsłuchać pliku; w przeciwnym razie można go pobrać jako MP3), zapisać. Żeby udostępnić plik, wchodzisz na jego stronę, klikasz “Share” pod odtwarzaczem, kopiujesz kod HTML i wklejasz na stronie.

    Są też alternatywne usługi, takie jak Bandcamp.com, Mixcloud.com, Clyp.it, Audiomack.com i HearThis.at. Może któraś z nich podejdzie Ci bardziej 🙂

    W odpowiedzi na: platforma kursowa bez strony www #94335
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂
    Twoja siostra potrzebuje
    1) stworzyć w LearnPress kurs ustawiony jako bezpłatny,
    2) zainstalować wtyczkę taką jak Restricted Content / Content Control i ustawić w niej grupę osób, które mają dostęp do tego kursu (zalogowani użytkownicy),
    3) dodać ręcznie użytkowników do panelu WordPress, tworząc im konta na ich e-maile
    4) a do ustawienia strony logowania jako strony głównej wykorzystać np. wtyczkę Theme My Login, utworzyć w niej stronę logowania i ustawić tę stronę jako główną w Ustawienia – > Czytanie

    Jeśli byłoby dużo użytkowników do dodania, a siostra miałaby zaufanie do społeczności, może też utworzyć stronę rejestracji we wtyczce Theme My Login i wysyłać ludziom linka do niej, żeby się sami rejestrowali.