Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Stopka zniknęła #92710
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej,

    To, gdzie jeszcze mogłaś kliknąć, bardzo zależy od tego, co masz poinstalowane: czy to jest motyw Astra (tyle mogłam sprawdzić) darmowy czy Pro i czy masz Elementora darmowego czy Pro. Daj znać 🙂

    W odpowiedzi na: strona zniknęła #92709
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć,

    Jest mi trochę głupio odpowiadać standardową odpowiedzią admina, ale “dziwne, u mnie działa”, Twoja strona się wyświetla bez zarzutu. Czy coś sama naprawiłaś od czasu poproszenia o pomoc? 🙂

    Pisanie do hostingu = odezwanie się do supportu firmy, w której masz hosting. Różne firmy oferują poprzez swoją stronę różne formy, najczęściej jest to czat, formularz kontaktowy albo mail, czasami telefon. W LH.pl najprościej jest moim zdaniem odezwać się na czacie wyświetlającym się w prawym dolnym rogu ich strony, odpisują zwykle w kilka minut.

    Czasami, przy okazji zmian, aktualizacji wtyczek czy motywów, instalowania nowych wtyczek strona na WordPressie przestaje się wyświetlać poprawnie. Dlatego ważne, żeby robić kopie zapasowe (będzie o tym w kursie w ostatnim module, Pewność), przy czym firma hostingowa też zazwyczaj robi kopie i jeśli nie masz własnej, a strona Ci nie działa, prosty mail do firmy hostingowej “proszę o przywrócenie strony x z kopii z dnia tego i tego” załatwi wtedy sprawę. Ale najlepiej mieć własną kopię. I wtedy naprawdę nie ma się czego bać 🙂

    Przez 13 lat pracy nad swoimi i nieswoimi stronami miałam dosłownie jedną sytuację, kiedy straciłam stronę – niezbyt fajną, ale tanią firmę hostingową zaatakował haker z Korei. Wykasował i stronę, i kopie zapasowe w firmie hostingowej, a ja nie miałam własnej kopii (mój błąd). A i wtedy kolega-informatyk dokonał cudu i po kilku dniach przywrócił stronę w nie wiem jaki sposób.

    Mam nadzieję, że Cię uspokoiłam, a jeśli nadal masz jakieś problemy techniczne, to śmiało pisz! 🙂

    W odpowiedzi na: Problem z motywem #92708
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Tak, wygląda na to, że twórcy nie zaktualizowali WooCommerce w swoim motywie od dosyć dawna.

    Płatna wersja szablonu była aktualizowana ostatnio w sierpniu 2021 roku, czyli bardzo, bardzo dawno temu. Koszyk prawdopodobnie będzie działał, ale stare, niezaktualizowane motywy to furtka dla hakerów.

    Proponuję Ci napisać do twórców motywu i dowiedzieć się, czy planują niedługo aktualizację, a jeśli nie – to niestety zrezygnować z płatnej wersji dla bezpieczeństwa Twojej strony, zażądać zwrotu pieniędzy (dają 30-dniową gwarancję) i mieć na uwadze, że bezpłatną też mogą przestać aktualizować.

    Własnoręczna naprawa wymaga umiejętności programistycznych.

    Bardzo mi przykro. Motywy powinny być aktualizowane regularnie, żeby nadążały za wszystkimi zmianami w WordPressie i WooCommerce, ale niektórzy twórcy czasami porzucają swoje projekty.

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć,

    Dzięki, że przyszłaś na forum z problemem, który napotkałaś!

    W kursie omówione są trzy metody instalacji WordPressa:
    – napisanie do supportu, żeby to zrobili – metoda najprostsza (lekcja “Hosting i domena”)
    – użycie autoinstalatora – metoda prosta (lekcja “Hosting i domena, film nr 2)
    – wgranie plików ręcznie – metoda dla ludzi, którzy chcą stawiać strony zawodowo

    Wybrałaś metodę nr 3, ona nie jest dla laika i nie dziwię Ci się absolutnie, że jesteś sfrustrowana! Sama napotykam czasem jakieś trudności, kiedy poruszam się w nieznanym mi panelu.

    W każdej chwili możesz się cofnąć, skasować wgrane pliki i napisać do supportu (w kursie, w transkrypcji pod nagraniami, masz podany tekst maila) albo użyć autoinstalatora.

    Przyznam Ci się, że sama się zgubiłam na etapie, na którym jesteś. Dla jasności dopytam: czy domenę też zakupiłaś w LH.pl? Jeśli tak, to DNS-y powinny być ustawione automatycznie tak, jak powinny.

    Będę tu dzisiaj przy komputerze jeszcze jakiś czas, mam nadzieję, że uda nam się rozwiązać Twój problem 🙂

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Klaudia, Status powinien wyświetlać, że strony są OK – na zielono.

    U mnie to wygląda tak jak na załączonym obrazku:

    statusy-woocommerce

    Regulamin jako jedyny jest źle, zostawiłam go dla porównania. Pozostałe strony działają.

    W odpowiedzi na: Gutenberg w woocommerce #92396
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej, dzięki za ciekawe pytanie 🙂 Domyślnie Gutenberg i WooCommerce nie współpracują ze sobą i nie włączysz tego edytora, ale upewnię się jeszcze, czy jest jakieś fajne rozwiązanie i dam Ci znać 🙂

    W odpowiedzi na: Blok z ikonką jak przycisk #92395
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej hej, dzięki za pytanie 🙂 Poklikałam u siebie i w darmowym Elementorze widzę tylko opcję modyfikowania koloru ikony i tła kolumny po najechaniu. Wrócimy do Ciebie z bardziej dokładną odpowiedzią w ciągu max kilku dni 🙂

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Spróbuj tej metody:
    1. Utwórz wymagane strony ręcznie z funkcji Dodaj stronę
    Do strony Koszyk dodaj shortcode (woocommerce_cart) (wszędzie kwadratowe nawiasy, nie okrągłe)
    Do strony Zamówienie dodaj shortcode (woocommerce_checkout)
    Do strony Moje konto dodaj shortcode (woocommerce_my_account)
    2. Wejdź w WooCommerce -> Ustawienia -> Zaawansowane i podepnij strony: Zamówienie do Zamówienia, Koszyk do koszyka itd.
    3. Wejdź ponownie w Status i sprawdź statusy stron.
    4. Ewentualnie wyedytuj strony, jeśli statusy będą nie-OK.

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć! Powszechnie stosowaną metodą jest postawienie kopii strony na lokalnym serwerze na swoim komputerze (localhost) albo na innej instalacji WordPressa (np. na subdomenie). Pracujesz na tej wersji roboczej, sprawdzasz, czy wszystko działa, a kiedy będziesz zadowolona – kopiujesz bazę danych i pliki i podmieniasz starą wersję na nową.

    To dobra metoda także kiedy strona jest już duża, skomplikowana i pojawia się lęk, że jakaś większa zmiana (np. nowa wtyczka albo ręczny kod) sprawi, że coś się wykrzaczy.

    Tu masz fajne tutoriale od LH
    1) https://www.lh.pl/pomoc/jak-zainstalowac-wordpressa-na-swoim-komputerze-xampp/
    2) https://www.lh.pl/pomoc/jak-przeniesc-wordpressa-z-komputera-localhost-na-serwer/

    W odpowiedzi na: Widget Instagram #92377
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej hej, odpisałam Ci w Twoim pierwszym wątku, tutaj: https://olagosciniak.pl/temat/widget-instagram-brak-a-panelu-wordpress

    W odpowiedzi na: Widget Instagram – brak a panelu WordPress #92376
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć,

    Część motywów nie ma domyślnie widgetu wyświetlającego feed Instagrama. Możliwe, że Twój do nich należy. Wtedy trzeba wejść w kokpicie we Wtyczki, Dodaj nową i znaleźć interesującą wtyczkę po haśle “Instagram”, “Instagram feed” albo podobnie. Zwróć uwagę, żeby miała dobrą ocenę i była zgodna z Twoją wersją WordPressa.

    Wtyczki tego typu działają różnie: niektóre dodają widget, w innych generujesz shortcode w kwadratowych nawiasach, który następnie wklejasz do widgetu z tekstem albo w wybrane miejsce na stronie.

    Mam nadzieję, że pomogłam – jeśli nadal będziesz miała pytania, śmiało pisz 🙂

    W odpowiedzi na: Wtyczka pamięci podręcznej. #92374
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć! Tak, WordPress niestety nie ma tej funkcjonalności domyślnie i trzeba zainstalować wtyczkę. Jest ich wiele, ja mam u siebie – za radą Oli Gościniak – wtyczkę WP Super Cache. Jest bezpłatna i bardzo popularna 🙂 Instalacja takiej wtyczki zwiększy szybkość i wydajność strony.

    W odpowiedzi na: Easy appointpments – za szeroki na telefon #92373
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Ula, możesz wgrać screen do swojej galerii multimediów na stronie na WordPress, skopiować link do pliku graficznego i wkleić go w komentarzu, powinno zadziałać 🙂

    W odpowiedzi na: Czcionka i marginesy WP #90893
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Jeśli dobrze rozumiem problem, czcionki na WP ujednolicisz, wchodząc w Typografię, która może być schowana w kokpicie (Wygląd – Dostosuj – Tożsamość witryny) albo w ustawieniach motywu (np. w stronach na Elementorze w Ustawieniach witryny dostępnych z edycji strony).

    To jednak są ustalenia globalne, działają na całą stronę. Jeśli gdzieś ustawiałaś indywidualnie, że np. ten nagłówek ma się wyświetlać jako Lato, a inny jako Open Sans, to te ustawienia będą nadrzędne względem globalnych i trzeba będzie wejść w dane miejsce i je zresetować.

    Daj znać, czy o to chodziło 🙂 Jak nie, to pokombinujemy.

    Jeśli chodzi o ujednolicenie marginesów, to brakuje mi informacji. Potrzebuję zobaczyć stronę, którą tworzysz i lepiej poznać Twoje potrzeby. Czy mogłabyś podesłać link do strony albo podlinkować screeny? (Możesz je wgrać do swojej biblioteki mediów na stronie w WordPressie albo wykorzystać serwisy online, np. https://pl.imgbb.com/) Daj też znać, na jakim motywie pracujesz.

    W odpowiedzi na: Stopka – dodanie wpisu po prawej stronie #90892
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂

    Różne motywy na Elementorze mają ustawienia stopki w różnych miejscach. Działasz na płatnym motywie, do którego nie mogę zajrzeć i podpowiedzieć dokładnie, ale ustawienia stopki najczęściej znajdziesz:

    Warant 1. W edycji dowolnej strony w Elementorze. Trzeba wejść w menu hamburgerowe – trzy poziome kreski – w lewym górnym rogu, a następnie wybrać Ustawienia witryny i wejść w ustawienia stopki)

    Wariant 2. W edycji wyglądu w kokpicie. Wygląd – Dostosuj – i potem poklikać, bo różne motywy są różnie zorganizowane. Warto sprawdzić, czy jest kategoria Stopka albo Widżety.

    Wariant 3. W edycji szablonów dla Elementora Pro. Jeśli go masz, po prostu sprawdź tę instrukcję: https://www.holdersing.com/pl/recenzje-wtyczek-wordpress/jak-uzywac-naglowkow-i-stopek-z-elementorem

    Niestety możliwości wielu motywów oraz darmowej wersji Elementora są okrojone, jeśli chodzi o edycję stopki pod swoje potrzeby. Ustawienie, które Cię interesuje, może nie być dla Ciebie dostępne.

    Efekt, który Cię interesuje, w najprostszy sposób można uzyskać, instalując dodatkową wtyczkę, Elementor Header & Footer Builder od Brainstorm Force, Nikhil Chavan.
    Tu masz cały tutorial: https://codewatchers.com/pl/blog/jak-tworzyc-niestandardowe-naglowki-i-stopki-za-pomoca-elementora
    Ta wtyczka pozwoli Ci utworzyć i zaprojektować nową stopkę tak, jakbyś tworzyła nową stronę z dwiema kolumnami w Elementorze.

    Jeśli nie chcesz instalować wtyczki, pozostaje utworzenie motywu potomnego i edycja pliku stopki – najbardziej zaawansowane z rozwiązań.

    Daj znać, czy to było pomocne i czy się udało! Jak nie, to będziemy myśleć dalej 🙂

    W odpowiedzi na: Menu kategorii #90894
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Z całą pewnością da się zrobić takie menu, ale mam zastrzeżenia do tego pomysłu i alternatywną propozycję.

    Menu, o które pytasz, jest zaprojektowane pod desktopy. Informacji w tym menu na czarnym pasku jest naprawdę dużo, to byłby cały jeden ekran smartfona. To dosłownie jest cały jeden ekran, gdy rozwinie się kategorię “zabiegi”. Coś tak dużego nie może być ustawione jako menu, bo nie byłoby widać innych treści.

    To menu, które teraz znajduje się na stronie, jest responsywne: czytelne, estetyczne, zawiera wszystko to, co menu dla strony pod komputery. Użytkownik smartfona bez trudu sobie z nim poradzi i jeśli interesują go usługi, znajdzie odpowiednią dla siebie, klikając w “zabiegi”.

    Rozumiem jednak, że chciałabyś, żeby użytkownik zobaczył od razu, jakie zabiegi są oferowane w Yasumi. To, co możesz zrobić i co powinno się sprawdzić, to dodanie dodatkowej sekcję na stronie głównej lub innych dowolnych interesujących Cię stronach. Chodzi o to, żeby zawierała wszystkie informacje o zabiegach, które chcesz pokazać, ale miała ustawioną widoczność tylko na mobile. W ten sposób użytkownik zobaczy istotne informacje bez klikania, a jednocześnie nie będą one przesłaniały treści. Koniecznie tylko sprawdź, czy projekt naprawdę sprawdza się na telefonach 🙂