Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć!
    Niestety ciężko mi to sobie wyobrazić i sprawdzić bez linka do Twojej strony, podałabyś go? 🙂
    Na razie moim tropem są ustawienia widoczności poszczególnych elementów dla różnych urządzeń, ale też nie wiem, co już sprawdzałaś.

    W odpowiedzi na: Post timeline, brak zdjęć :( #100646
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej hej, i jak tam? Na stronie głównej nadal nie ładują się ilustracje wpisów, czy mamy szukać dalej rozwiązania zagadki, czy po prostu nie miałaś czasu zajrzeć?

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Z tego co pisze Ola – na razie nie musisz robić niczego od nowa.

    Dasz znać, co odpisali w Przelewy24? Udało się rozwiązać ten problem?

    W odpowiedzi na: Przycisk ukończenia lekcji w Learnpress #100644
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Chciałabym doprecyzować sytuację, bo to Ty zgłaszałaś na wiosnę, że nie ma u Ciebie tego przycisku nawet na profilu kursantki i równocześnie nie działały Ci inne rzeczy. Czy majowa konsultacja z Olą rozwiązała na tamten czas problem tego przycisku, a teraz coś się zmieniło?

    W odpowiedzi na: Post timeline, brak zdjęć :( #100396
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    To serio dziwne, bo kod na Twojej stronie wyraźnie twierdzi, że urle obrazków wyróżniających są puste.
    Upewnię się na wszelki wypadek, żebym wiedziała, że mówimy o tym samym: te grafiki nie są wklejane wprost do tekstu wpisu tylko dodawane z boku i masz przy nich wyklikane, żeby nie wyświetlały się jako obrazki wyróżniające, bo chcesz, żeby wyświetlały się wewnątrz tekstu? I wykasowałaś teraz i dodałaś raz jeszcze te grafiki z boku, a nie pod pierwszym akapitem tekstu wpisu?
    Jak to potwierdzisz, to będziemy myśleć dalej, czemu strona nie widzi tych grafik 🙂

    W odpowiedzi na: Wtyczka do fakturowania WP DESK + IN FAKT #100395
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Niestety nie umiem Ci pomóc, nie korzystam z tej wtyczki. Podrzuciłam pytanie reszcie zespołu, ale daj znać, bo może WP Desk już Ci coś odpisał?

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Podnosisz superważny temat! Słusznie obawiasz się dwuletniej wtyczki, jej wpływu na bezpieczeństwo i tego, że w przyszłości przestanie działać.

    Myślę, że skoro LearnPress ma swoją wtyczkę, niezawodną i aktualizowaną teraz i w przyszłości (w końcu wspiera działanie ich produktu), to warto na nią postawić, choćby po to, by zrobić to teraz, w warunkach w pełni przez Ciebie kontrolowanych, a nie kiedy coś się w przyszłości wysypie i Twój sklep przestanie działać poprawnie albo jakiś haker wykorzysta lukę bezpieczeństwa w starej wtyczce.

    Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będziesz musiała skonfigurować kilka rzeczy od nowa. Zanim odinstalujesz starą wtyczkę i zainstalujesz nową, zrób backup całej swojej strony na wszelki wypadek. Potem sprawdź konfigurację płatności, powiązanie kursów z produktami w WooCommerce i ustawienia ogólne nowej wtyczki. Dobrze też, żebyś zapoznała się przed tym wszystkim z dokumentacją techniczną dla tej nowej wtyczki, bo może twórcy wprowadzili jakieś ułatwienia migracji danych albo jest coś, na co warto zwrócić uwagę 🙂

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Przy czym jesteśmy w stanie pomóc technicznie. Cała masa problemów z fakturami to raczej tematy dla kogoś, kto ogarnia księgowość (z naciskiem na znajomość przepisów), tak jak ten, który opisywałaś wyżej. Masz jakieś wsparcie w prowadzeniu księgowości? 🙂

    W odpowiedzi na: Post timeline, brak zdjęć :( #100006
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Popsułam ustawienia Timeline u siebie na stronie do testów i uzyskałam identyczny efekt wizualny oraz w kodzie strony, kiedy usunęłam grafiki wyróżniające ze wpisów. Twoja strona główna po prostu nie otrzymuje linka do jakiejkolwiek grafiki, url jest pusty.
    Z tego co widzę, Twoje grafiki będące okładkami wpisów są dodane w tekście, więc sprawdź, czy nie musisz ich dodać jeszcze raz jako obrazków wyróżniających w ustawieniach wpisu po prawej stronie.

    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Z tego co wiem, nie możesz tak po prostu edytować danej faktury. Nie jest to kwestia działania wtyczki, tylko przepisów podatkowych, które precyzują, co zrobić w takiej sytuacji.
    Możesz wystawić nową fakturę korygującą (opisaną jako korekta lub faktura korygująca) albo dodać szczegółową notę korygującą do obecnej faktury.

    W odpowiedzi na: Dwie domeny – jedna strona www #100004
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Świetnie. W takim razie najszybciej będzie poprosić mailem support o zrobienie tego przekierowania.

    W odpowiedzi na: Motywy – jaki wybrać? #99386
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Jeszcze dorzucę kilka drobiazgów:
    – warto wziąć pod uwagę także planowane przyszłe funkcjonalności strony (takie, których jesteś w miarę pewna) i zobaczyć, czy motyw je ma
    – na ThemeForest możesz łatwo sprawdzić popularność i ocenę danego motywu, co wiele ułatwia (jeśli rozważasz płatny motyw)
    – bardzo warto sprawdzić daty kilku ostatnich aktualizacji motywu oraz czy twórcy oferują jakiś support, a jeśli tak, to jakiej jakości i co mniej więcej zgłaszają ludzie
    – nie tylko w Google, ale także w repozytorium WordPressa możesz wyszukiwać motywy m.in. po angielskiej nazwie zawodu, podobnie na Theme Forest
    – mnie zawsze pomaga obejrzenie iluś demo danego motywu (jeśli są, a lubię jak są), bo mam lepsze wyobrażenie, co z nim można uzyskać, a czasami nawet wykorzystać zmodyfikowane demo w swoim projekcie (duża oszczędność czasu) lub przeklikać interesujące rozwiązania i zobaczyć, jak zostały wdrożone
    – dodatkowo, jeśli motyw ma demo, warto zobaczyć ustawienia bloga i sklepu, bo może nam nie odpowiadać estetyka (można ją modyfikować CSS-em, ale warto nie musieć), a także szybkość ładowania

    Wyszło sporo drobiazgów, ale mam nadzieję, że pomogą Ci znaleźć perełkę 🙂

    W odpowiedzi na: Post timeline, brak zdjęć :( #99385
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂 Czy próbowałaś może wejść w ustawienia tego elementu, w zakładkę Styl, i tam wyłączyć opcję Show Overlay? Bo mnie to wygląda, jakby obrazki na stronie zostały przykryte w 100% nieprzezroczystą nakładką w oliwkowym kolorze.

    Daj znać, czy pomogło, jak nie, to będziemy dalej myśleć 🙂

    W odpowiedzi na: Fakturownia #99384
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Niestety nie, wygląda na to, że żadna z nas nie wie, jak to zrobić :'(

    W odpowiedzi na: Opis kategorii w sklepie #99181
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej, dzięki za pytanie. Niestety nie umiem Ci pomóc, ale jutro będzie miała dyżur Ola, więc na pewno dostaniesz odpowiedź 🙂

    W odpowiedzi na: Zmiana języka wtyczki z fakturami #99180
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Jak Ci odpiszą, to daj znać, może ktoś jeszcze będzie miał podobny problem i skorzysta z tego wątku 🙂

    W odpowiedzi na: Wycena strony ? #99179
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Ciężko powiedzieć. Ceny rynkowe wahają się od niewielkich kilkudziesięciu złotych netto za 1000 znaków ze spacjami do ponad dwustu złotych netto. Dużo zależy od doświadczenia, portfolio, czasu realizacji, trudności zlecenia. Ale poniżej 500 złotych netto za całość to byłoby moim zdaniem mało.

    W odpowiedzi na: ładne ikony/grafiki do motywu Astra #99062
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Nie mogę polecić żadnego konkretnego pakietu, ale pokaźne zbiory niezbyt drogich ikon znajdziesz tutaj: https://graphicriver.net/icons
    Może któreś z nich Ci podejdą.

    W odpowiedzi na: Przywracanie poprzedniej wersji strony #99061
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Też bym tak zrobiła 😀 Po co się męczyć, skoro LH oferuje tak dobry support 🙂

    W odpowiedzi na: Wycena strony ? #99060
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej 🙂

    2000 +/- 500 zł netto w zależności od Twojego doświadczenia i stopnia skomplikowania zlecenia powinno być OK. Oczywiście za samo zrobienie strony – tekst liczy się osobno.

    Serwer i domenę należy kupić na dane klienta. Lepiej, żeby klient zrobił to osobiście, ale część się za bardzo stresuje i wtedy warto zaoferować pomoc.

    W odpowiedzi na: Easy appointpments – czy ma powiadomienia? #99059
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Wejdź w tę zakładkę, a następnie w zakładkę Admin. Tam znajdziesz opcje powiadamiania Ciebie.

    W odpowiedzi na: Wtyczka do ONE TIME OFFER #98602
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Niestety obawiam się, że BeTimes jest właśnie jednym z tych tańszych rozwiązań, i najczęściej polecanym 🙁 Większość znalezionych przeze mnie wtyczek to jakieś wielofunkcyjne kombajny za dużo wyższą kwotę, bo w dolarach. Ogólnie rozwiązania do WooCommerce raczej kosztują.
    Ale może jeszcze Agnieszka albo inna koleżanka z zespołu coś kojarzy.

    W odpowiedzi na: WP QUIZ PRO #98600
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Udało się to wyklikać? Ja niestety miałam niezwykle wyczerpujący tydzień i nie zajrzałam w piątek na forum 🙁

    W odpowiedzi na: Zmiana języka wtyczki z fakturami #98598
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej Klaudia 🙂 Sprawdziłam dokumentację wtyczki i wygląda na to, że opcja ustawienia języka faktur innego niż język strony istnieje, ale w wersji premium wtyczki zakupionej w https://wpovernight.com/shop/
    Najlepiej byłoby chyba napisać do twórców wtyczki i o to dopytać dla pewności.

    W odpowiedzi na: Landing, ważne :) #98595
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Super 🙂 Szybko to rozwiązałaś!

    W odpowiedzi na: Tutor problem #98594
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Super! Dasz znać, co zadziałało? 🙂

    W odpowiedzi na: Brak widoczności strony w goole #98593
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Tak, brak treści “zrozumiałej” dla robotów Google (to, co jest na obrazku, do nich nie należy) to jeden z powodów. Ale przede wszystkim przenoszenie strony mogło być rewolucją dla struktury linków i to mogło spowodować, że strona przestała być traktowana przez Google tak, jak przed przeprowadzką. Szczególnie jeśli jednocześnie były jakieś zmiany w treści.

    Widoczność strony w Google, czyli jej zaindeksowanie, możesz sprawdzić, wpisując w okno wyszukiwania taką frazę site:nazwatwojejdomeny.pl. Czyli dla strony Oli byłaby to fraza: site:olagosciniak.pl
    Jeśli widać stronę i podstrony – Google ją widzi, tylko praca włożona w pozycjonowanie musi być wykonana od nowa.
    Jeśli nie widać strony – Google jej nie zaindeksowało i trzeba je poprosić o zrobienie tego.

    Na pewno warto zmodyfikować trochę stronę tak, żeby miała dużo wartościowej treści tekstowej.

    W odpowiedzi na: sklep #98592
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej, wygląda na to, że to jest specyficzna funkcjonalność tego konkretnie motywu, że traktuje produkty jak wpisy i podaje autora i datę publikacji. Możesz albo spróbować wyklikać w ustawieniach motywu, gdzie się to chowa, albo w panelu ustawień strony, w edycji wyglądu, w dodatkowym CSS, wpisać taki kod:

    .entry-meta, .entry-meta * {
    visibility: hidden !important;
    }

    Powinno zadziałać. Jak nie, to pisz 🙂

    W odpowiedzi na: Upsell #97813
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej hej,
    Najlogiczniej będzie ustawić dwa produkty, kurs zwykły i kurs upsell i ukryć upsell w sklepie i na liście kursów. Wtedy użytkownik będzie miał czarno na białym, że kupił dwa produkty i ma dostęp do dwóch produktów.

    W odpowiedzi na: Zmiana języka wtyczki z fakturami #97812
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Cześć 🙂
    Ta wtyczka działa po angielsku i w wielu innych językach, więc jeśli wybiera język polski (i nie można tego zmienić w ustawieniach wtyczki), to najprawdopodobniej dlatego, że masz ustawiony WordPress jako działający po polsku. Jeśli tak, to spróbuj przestawić go na angielski w kokpicie, Ustawienia -> Ogólne. Daj znać, czy to tu tkwił problem z językiem faktur 🙂