Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: grafika do produktów w sklepie #113852
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    tu masz moją odpowiedź do tego samego pytania:

    zdjęcia w sklepie

    Tam podałem szerokość 900px, ale najlepiej sobie to sprawdzić przez “zbadaj” na stronie z produktami.

    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    1. Czy masz zainstalowaną wtyczkę do robienia kopii zapasowych np. UpDraft plus?
    Wtyczka zapisuje pliki z kopii i robi je na zewnętrznym dysku oraz lokalnie na twoim hostingu w wordpress.
    Trzeba sprawdzić ilość miejsca na ftp, można to zrobić przez panel administracyjny hostingodawcy lub sprawdzająć ftp.
    Jak się zalogujesz przez ftp do hostingu sprawdź folder:
    wp-content > updraft
    Tam są pliki z backupami – można je skopiować na dysk lokalnie a następnie usunąć z ftp.
    To powinno zwolnić miejsce.

    2. Zastanów się czy zabezpieczałaś wordpress i robiłaś jakieś wpisy do plików functons.php, wp-config.php lub .htacess
    Nie chcący można sobie zablokować takim wpisem dostęp do uploadu plikuów.

    3. Sprawdź wtyczki, wyłączaj po jednej i testuj.

    Przyczyn może być wiele.

    W odpowiedzi na: Brak polskich znaków na www #113797
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Na podstronach np. O mnie polskie znaki wyświetlają się dobrze.
    To musi być jakiś miejscowy błąd, który ciężko znaleść.
    Skopiuj nagłówek ze wszystkimi polskimi znakami ze strony O mnie i wklej na główną.
    Zapisz ponownie główną stronę.
    Wyczyść cache wtyczki do cache.
    To może być jakaś drobna różnica.
    Czy ten font jest dodany do wordpress z pliku czy w elementorze wybierasz ten font z listy i ręcznie go nie dodałaś?
    Może trzeba go usunąć z wordpress pobrać jeszcze raz z google.
    DM Serif Display – to jest standardowy font z polskimi znakami z google.

    Podsumowując – nie wpadłem na jednoznaczne rozwiązanie.
    Musiałbym zerknąć co się dzieje w kokpicie WP.
    Może ktoś mial podobny problem i da ci znać.
    Tu masz artykuł co można zrobić dodając dopisek do wczytywanego fonta

    WordPress. Brak polskich znaków

    Aby go znaleść trzeba wykonać testy.

    W odpowiedzi na: uwagi do zamówienia #113794
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Aby usunąć pole uwag do zamówienia w sklepie WooCommerce na platformie WordPress, możesz użyć kilku różnych metod, takich jak dodanie kodu do pliku functions.php swojego motywu bądź zainstalowanie odpowiedniego wtyczki. Oto kilka sposobów:

    Dodanie kodu do pliku functions.php:
    Możesz użyć poniższego kodu w pliku functions.php aktywnego motywu WordPress:

    add_filter( ‘woocommerce_checkout_fields’ , ‘custom_override_checkout_fields’ );

    function custom_override_checkout_fields( $fields ) {
    unset($fields[‘order’][‘order_comments’]);
    return $fields;
    }
    Po dodaniu tego kodu, pole uwag do zamówienia powinno zniknąć z formularza zamówienia.

    Użycie wtyczki:
    Możesz również użyć wtyczki, aby zarządzać polami w formularzu zamówienia. Wtyczka “Checkout Field Editor for WooCommerce” jest przykładem wtyczki, która umożliwia łatwe dodawanie, usuwanie i edytowanie pól w formularzu zamówienia. Po zainstalowaniu wtyczki, możesz przejść do ustawień formularza zamówienia i wybrać, które pola chcesz wyświetlić lub ukryć.

    Wybierz metodę, która najlepiej odpowiada twoim potrzebom i preferencjom. W przypadku zmian w pliku functions.php zalecamy uprzednie utworzenie kopii zapasowej swojej witryny WordPress, aby uniknąć przypadkowych problemów związanych ze zmianami kodu.

    W odpowiedzi na: Hosting LH i działalność w UK #113748
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jak by co to pisz.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Błąd w wersji responsywnej #113747
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jeżeli chcesz mieć zdjęcie w panelu użytkownik, to powinnaś założyć sobie konto na
    https://gravatar.com/
    Tam podajesz ten sam adres email co w użytkowniku oraz zdjęcie i dzieje się magia…
    Ola to pokazuje na kursie, z tego co pamiętam – jedna z pierwszych lekcji.

    Chyba, że chodzi ci o coś innego, to proszę napisz co miałaś na myśli.

    P.S.
    Na grawatarze można dodać kilka adresów email:
    Contact info > Add email
    Apka jest prosta w użyciu.

    W odpowiedzi na: Hosting LH i działalność w UK #113742
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Kupujesz domenę, gdzie chcesz następnie tam gdzie ją kupiłaś wchodzisz w ustawienia przekierowania dns czyli szukasz pola Domeny następnie klikasz w tą domenę, którą chcesz przekierować i Delegacja na serwery DNS.
    Następnie szukasz takich pól
    Server DNS 1: i wprowadzasz ns.lh.pl
    oraz
    Server DNS 2: ns2.lighthosting.net
    Jeżeli będzie więcej pól to się nie przejmujesz 1 i 2 muszą być uzupełnione reszta nie.

    Następnie jak przekierujesz na lh.pl logujesz się do panelu administracyjnego LH i dodajesz ją
    Serwer > Strony WWW > Dodaj +
    Wypełniasz wszystkie pola podając katalog na serwerze lh – można go zmienić.
    To może od razu nie zadziałać wszystko zależy do tego miejsca gdzie kupiłaś domenę i jak szybko nastąpi propagacja.
    Osobiście zajmuje mi to 2-5 minut między serwerami w Polsce.

    Zawsze możesz zadzwonić do lh jak już to zrobisz na serwerze z domeną.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 8 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Paweł Zieliński.
    W odpowiedzi na: Błąd w wersji responsywnej #113738
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, na głównej stronie masz ustawione na sztywno minimalną szerokość w pierwszej sekcji tam gdzie jest zdjęcie, Witaj, przycisk i dwa akapity na fioletowym tle. Sprawdź te elementy, lub je na chwilę wyłącz i przetestuj.
    Masz przycisk powrotu na górę strony, on pojawia się na jasno fioletowym pasku i powoduje rozszerzenie strony, wyłącz i przetestuj.

    W odpowiedzi na: Hosting LH i działalność w UK #113737
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, ostatnio przerabiałem ten temat i wychodzi na to, że jeżeli osoba, która będzie się stroną zajmować mówi po polsku (chodź to w sumie nie ma znaczenia) to wybierz hosting w Polsce.
    Większość hostingów w UK, jest albo droga, albo ma ograniczenia.
    Pytałem Polaków mieszkających i zajmujących się webdeveloperką w UK i oni sami nie polecili by żadnej z tych firm.
    Ja polecam LH.pl jak by co to tu masz kod rabatowy bez cudzysłowów “PROKLIK”.
    Możesz też skorzystać z OVH, miałem ich hosting, działa ok, ale dodzwonienie się na infolinię jest trudne.
    Jak weźmiesz pakiet MANGO na lh.pl to w nim masz wirtualną bazę danych Redis co przyspiesza ładowanie strony.
    Zawsze można jeszcze pokusić się o założenie bezpłatnego konta na cloudflare i tam konfiguracja dns.

    W odpowiedzi na: Restrict #113459
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    To, zrób jak napisałem.
    1. Zaparkuj domeny gdzie chcesz.
    2. Zrób przekierowanie na ten hosting gdzie masz stronę.
    3. Jeżeli masz hosting i domeny na tym samym serwerze to pomijasz pkt 1 i 2.
    4. Przypisujesz każdą domenę do strony www (jeżeli wordpress działa to już jedną domenę masz przypisaną) i w panelu administracyjnym w obu przypadkach ustawiasz ten sam katalog z wordpressem czyli tam gdzie znajdują się pliki do tego wordpressa.

    W odpowiedzi na: Nie znaleziono (404) #113457
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Spróbuj tych kroków:
    Jeśli dostałaś informację od Google, że Twoja strona jest nieindeksowana z powodu błędu 404, to oznacza, że Googlebot próbował uzyskać dostęp do konkretnej strony na Twojej witrynie, ale serwer odpowiedział, że strona nie istnieje. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby rozwiązać ten problem:

    Zidentyfikuj problem: Sprawdź, które URL-e są oznaczone jako nieistniejące. Możesz to zrobić za pomocą Google Search Console, w sekcji „Pokrycie” znajdziesz informacje o błędach, w tym o błędach 404.

    Sprawdź, czy to faktyczny problem: Czasami URL-e są omyłkowo oznaczane jako nieistniejące, na przykład jeśli doszło do chwilowego problemu z serwerem. Spróbuj odwiedzić wskazane URL-e i zobacz, czy faktycznie są niedostępne.

    Ustal przyczynę: Błędy 404 mogą wynikać z różnych przyczyn, takich jak usunięcie strony, zmiana jej adresu URL bez odpowiedniego przekierowania, błąd w linkowaniu wewnętrznym lub zewnętrznym.

    Napraw błąd: W zależności od przyczyny, możesz:

    Przywrócić usuniętą stronę, jeśli jej usunięcie było niezamierzone.
    Ustawić przekierowanie 301, jeśli strona została przeniesiona na inny adres URL. To poinformuje zarówno użytkowników, jak i Googlebot, że strona ma nowy adres.
    Naprawić linki, które prowadzą do nieistniejącej strony, zarówno na Twojej witrynie, jak i na zewnętrznych stronach, jeśli masz do nich dostęp.
    Zapobiegaj w przyszłości: Utrzymuj strukturę linków na swojej stronie w dobrym stanie, regularnie sprawdzając i aktualizując linki. Możesz użyć różnych narzędzi do śledzenia linków i monitorowania stanu swojej witryny.

    Co do dodatkowej podstrony, jeśli myślisz o stronie, która ma informować użytkowników o błędzie 404 (tzw. strona błędu 404), to jest to dobra praktyka. Taka strona powinna:

    Informować użytkownika, że strona, której szuka, nie może zostać znaleziona.
    Zawierać link do strony głównej lub innych kluczowych sekcji Twojej witryny, aby ułatwić nawigację.
    Być zaprojektowana w stylu reszty Twojej strony, aby użytkownik nie czuł się zagubiony.
    Być możliwie pomocna, np. zawierać formularz wyszukiwania lub mapę witryny.
    Taka strona to nie tylko sposób na poprawę doświadczenia użytkownika, ale też okazja, by nawet w sytuacji napotkania błędu, użytkownik mógł łatwo kontynuować korzystanie z Twojej witryny.

    W odpowiedzi na: WP forms własne zmiany #113456
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    W sieci o css jest b. dużo informacji.
    O flex znajdziesz tutaj:

    A Complete Guide to Flexbox


    o nth-child
    https://www.w3schools.com/CSSref/sel_nth-child.php
    o klasach i id
    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/CSS/Building_blocks/Selectors/Type_Class_and_ID_Selectors
    Podałem różne strony ale na każdej z nich znajdziesz pozostałe informacje.

    W odpowiedzi na: przelewy24 a brak firmy #113455
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Zawsze można zmienić z p24 na stripe.

    W odpowiedzi na: Restrict #113454
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Dwie domeny kierujące na to samą stronę?
    W panelu administracyjnym trzeba ustawić tą samą ścieżkę dostępu dla każdej z domen.

    W odpowiedzi na: wtyczka easy appointments #113425
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, nie znam tej wtyczki może dziewczyny pomogą. Jednak znalazłem takie rozwiązanie ale go nie testowałem:

    Zrobić to można na kilka sposobów, ale generalnie chodzi o to, by dodać “zajęcie” albo “blokadę” w terminarzu, reprezentującą czas, który nie jest dostępny dla innych rezerwacji. Oto krótki przewodnik:

    Przejdź do kalendarza wtyczki: W panelu administracyjnym WordPressa znajdź Easy Appointments i wybierz zakładkę z kalendarzem.
    Wybierz odpowiednią datę i godzinę: Kliknij na kalendarzu miejsce, które odpowiada dacie i godzinie, którą chcesz zablokować.
    Utwórz nową rezerwację lub blokadę: W oknie, które się pojawi, zazwyczaj masz możliwość wybrania, czy dodajesz nową rezerwację, czy blokadę. Wybierz opcję, która pozwala na blokadę (może być oznaczona jako “zajęte”, “niedostępne” itp.).
    Wprowadź szczegóły: Zależnie od potrzeb, możesz być poproszony o wprowadzenie dodatkowych informacji, takich jak tytuł blokady, czy to cały dzień, czy określone godziny.
    Zapisz: Po ustawieniu wszystkich szczegółów zapisz zmiany. Teraz wybrany czas powinien być oznaczony jako zajęty i niedostępny dla innych rezerwacji.
    Jeśli nie widzisz opcji bezpośredniego dodawania blokad, sprawdź, czy nie ma aktualizacji wtyczki lub dodatkowego modułu, który rozszerza jej funkcjonalność. Czasami twórcy wtyczek wprowadzają nowe opcje w aktualizacjach lub oferują dodatkowe wtyczki/dodatki, które zwiększają możliwości głównej wtyczki.

    Daj znać czy pomogło.

    W odpowiedzi na: WP forms własne zmiany #113424
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, proponuję użyć css flex, choć rozwiązań jest wiele.
    Poniżej przykładowy kod:

    .container {
      display: flex;
      flex-wrap: wrap;
    }
    
    .container input.side-by-side {
      flex: 1 1 auto; /* Daje inputom możliwość rośnięcia i kurczenia się, ale z domyślną bazową szerokością auto */
      max-width: calc(50% - 10px); /* Zakładając maksymalnie 50% szerokości minus jakiś margines, np. 10px */
    }
    
    .container input:nth-child(3) {
      flex-basis: 100%; /* Sprawia, że trzeci input zajmuje całą szerokość */
    }

    Tam gdzie pisze container możesz podać swje klasy lub id to samo przy .side-by-side.
    Możliwe, że twoje inputy czyli pola do wpisywania znajdują się w div’ach lub w innych kontenerach.
    Nie mam jak tego sprawdzić nie mam adresu strony.

    Gdzie dodać css => Kokpit WP > Wygląd > Dostosuj > Dodatkowy CSS
    Tam dodjaesz, działa na calej stronie. Jak chcesz żeby dodać w miejsu gdzie występuje problem to zależy od buildera, dlatego podaję ogolne miejsce i tam zawsze działa.

    Jeżeli chodzi o zmianę wielkości fonta to można dodać to w tym samym miejscu.
    Znajdujesz nazwę klasy i kożystasz z poniższego kodu

    .class{
    font-size: 12px !important;
    }

    Tam gdzie jest .class wpisujesz klasę lub id (wtedy z # zamiast kropki przykład => #id-pola).
    To jest ogólna instrukcja, bez zobaczenia kodu trudno napisać jednoznaczne rozwiązanie.

    W odpowiedzi na: niepoprawny poziom nagłówka #113416
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Elwira, zerknij sobie tutaj lub poszukaj w internecie:
    https://webmetric.com/wiedza/seo-blog/naglowki-i-ich-wplyw-na-seo-w-jaki-sposob-uzywac-h1-h2-h3/
    SEO to nie jest prosta sprawa, ale zaczynając od podstaw to tak, jeden h1 na stronie i słowa kluczowe dotyczące tej strony w nim. Czyli <h1>Polityka prywatności</h1> to według mnie musi się znaleść na tej stronie z polityką.
    I teraz najciekawsze, robot skanujący nie widzi jak duży jest ten tekst h1, dla niego to raczej nie jest istotne.
    Ważne, że istnieje jeden taki znacznik na każdej stronie, który może zeskanować.
    Jeżeli masz inaczej na innych stronach to zmień np. strona Blog, w h1 powinno na tej stronie znaleść się słowo “blog”.

    W odpowiedzi na: Dół strony #113407
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, sprawdź jeszcze w sekcji motywu może być to pod zakładkami lub linkami czy masz Header lub Footer.
    Wchodzisz w Footer i możesz edytować stopkę, bo nikt nie robi stopki dla jednej strony jeżeli nie musi.
    Nagłówki i stopki powinny być globalne, czyli robisz raz i masz je wszędzie oczywiście można zrobić wyjątki.
    Z tego co widzę na themforest to masz opcję na multi footer style. Niestety nie mogę znaleść linku do dokumentacji.
    Poszukaj w plikach które pobrałeś tam znajdziesz informację gdzie jest możliwość edycji stopki.

    W odpowiedzi na: niepoprawny poziom nagłówka #113406
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, dla budowania strony nie ma to większego znaczenia, możesz wszystko pisać w znacznikach “p” i będzie się wyświetlać. Raczej chodzi tu o SEO, żeby na początku strony (na górze) zawsze był JEDEN nagłówek “h1” a następnie jakaś hierarchia czyli “h2,” ale dalej to jest normalne że skoczysz z “h2” do “p” albo z “h3” do “h6”.
    Gdzie pojawia się ten tekst “niepoprawny poziom nagłówka”?

    W odpowiedzi na: Podmiana linków #113401
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    wydaje mi się że popełniasz błąd nie zmieniając pliku wp-config.php tam trzeba dodać informacje o nowej bazie danych/zmienić, nazwa, user, pass

    Natomiast kopię strony można zrobić na kilka sposobów:
    – Używając wtyczek
    WP Migrate DB – Ta wtyczka jest świetna do eksportowania bazy danych WordPress, z opcją zamiany adresów URL i ścieżek plików. Możesz użyć jej do stworzenia kopii bazy danych, zmieniając adresy URL na te, które chcesz użyć na klonie strony. Jest to szczególnie przydatne, jeśli masz problem z “Better Search Replace”.

    All-in-One WP Migration – Ta wtyczka jest nieco bardziej uniwersalna i pozwala na łatwe eksportowanie całej witryny WordPress, w tym bazy danych, wtyczek, motywów i mediów, do jednego pliku. Możesz następnie zaimportować ten plik do nowej instalacji WordPress, automatycznie aktualizując wszystkie adresy URL i ścieżki. Może to być dobry wybór, jeśli masz problemy z “Duplicator”.

    UpdraftPlus – Chociaż głównie jest to wtyczka do tworzenia kopii zapasowych, UpdraftPlus również pozwala na klonowanie i migrację stron. Możesz użyć jej do utworzenia kopii zapasowej swojej strony, a następnie przywrócić tę kopię na nowym serwerze lub w nowym katalogu. Funkcja migracji pozwala na łatwe podmienianie starych adresów URL na nowe.

    WP Staging – Ta wtyczka jest idealna, jeśli chcesz stworzyć klon strony bezpośrednio na tym samym serwerze hostingowym. Tworzy ona “scenę” lub klon Twojej strony w podkatalogu Twojej obecnej instalacji WordPress, pozwalając na testowanie bez ryzyka wpływu na oryginalną stronę. To może być dobre rozwiązanie, jeśli Twoje problemy wynikają z konfiguracji serwera.

    Pamiętaj, że bez względu na wybraną wtyczkę, ważne jest, aby dokładnie sprawdzić dokumentację i upewnić się, że wszystkie adresy URL i ścieżki plików są prawidłowo zaktualizowane, aby uniknąć problemów z linkami i zasobami.

    Mam nadzieję, że jedna z tych wtyczek rozwiąże Twój problem! Jeśli nadal będziesz mieć trudności, daj znać, a spróbujemy znaleźć inne rozwiązania.

    – Robiąc to ręcznie
    ale to jest trochę skomplikowane, opiszę w skrócie
    1. logujesz się do serwera przez SSH i FTP bo wtedy widać wszystko jak na dłoni
    2. kopiujesz stronę do nowego katalogu (wszystkie pliki) np. test.nazwa.strony.pl najłatwiej przez SSH bo jest mnóstwo małych plików
    3. logujesz się do phpmyadmin i robisz export bazy danych
    4. otwierasz bazę danych np. VSC i przez znajdź i zamień zmieniasz ścieżkę dostępu do wszyskich plików zgodnie z tym co utworzyłaś na ftp dla nowej strony, trzeba jeszcze pamiętać o zmianie nazwy strony w bazie danych na test.nazwa.strony.pl (to jest w 2 miejscach)
    4. zakładasz nową bazę danych i importujesz to co w pkt. 3 i 4 zrobiłaś
    5. otwierasz plik wp-config.php i wprowadzasz dane do nowej bazy danych: nazwa, user, hasło
    6. testujesz

    W odpowiedzi na: MOTYW UNICON i problem z WP bakery #113367
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    z tego wynika, że te wpisy już miałaś w wp-config.php. One nie powinny się powielać bo powodują błędy.
    Tak jak pisałem wcześniej, żeby sprawdzić czy ich niema, widocznie pominęłaś ten krok.
    Usuń całe wpisy rozpoczynające się od:
    WP_DEBUG wiersz 92
    WP_DEBUG_LOG wiersz 93
    WP_DEBUG_DISPLAY wiersz 94

    Zawsze watro przeczytać co jest w błędach, z tego wkleiłaś to wszystko jest jasne i po polsku.
    “jest już zdefiniowana w” – oznacza, że już znajduje się w tym pliku

    W odpowiedzi na: MOTYW UNICON i problem z WP bakery #113346
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jeszcze jedno po wprowadzeniu zmian w pliku wp-config.php sprawdź czy któraś z podanych lini kodu się nie powiela np.:
    define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);

    W odpowiedzi na: MOTYW UNICON i problem z WP bakery #113345
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Błąd, z którym się spotkałaś, wskazuje na problem z funkcją strrpos() w pliku functions.class.php wtyczki Revolution Slider dla WordPressa. Konkretnie, argument $offset przekazany do funkcji strrpos() nie mieści się w zakresie ciągu, który jest przeszukiwany ($haystack). To może być spowodowane nieprawidłowym przetwarzaniem ścieżki do obrazka lub innego zasobu.

    Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby rozwiązać ten problem:

    Aktualizacja wtyczek i WordPressa: Upewnij się, że masz najnowszą wersję wtyczki Revolution Slider oraz WordPressa. Czasami błędy są już znane i naprawione w nowszych wersjach.
    Sprawdzenie konfiguracji wtyczki: Spróbuj zidentyfikować, czy problem pojawia się przy określonych ustawieniach wtyczki. Może być tak, że błąd występuje tylko przy pewnych konfiguracjach.
    Debugowanie i logi: Włącz debugowanie w WordPressie, dodając następujące linie do pliku wp-config.php (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś):

    
    define('WP_DEBUG', true);
    define('WP_DEBUG_LOG', true);
    define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);
    @ini_set('display_errors',0);
    

    To pozwoli na zapisywanie szczegółów błędów do pliku wp-content/debug.log, co może dostarczyć więcej informacji na temat problemu.
    Kontakt z wsparciem technicznym wtyczki: Jeśli problem nadal występuje, najlepiej będzie skontaktować się z wsparciem technicznym Revolution Slider. Mogą oni potrzebować szczegółowych informacji o błędzie oraz konfiguracji twojej witryny, aby pomóc w jego rozwiązaniu.
    Sprawdzenie kompatybilności z innymi wtyczkami: Konflikty między wtyczkami są dość powszechne w ekosystemie WordPress. Spróbuj tymczasowo wyłączyć inne wtyczki, szczególnie te, które dodają funkcje związane z obrazami lub slajderami, aby sprawdzić, czy błąd nadal występuje.
    Przywrócenie poprzedniej wersji wtyczki: Jeśli błąd zaczął występować po aktualizacji wtyczki, rozważ przywrócenie jej poprzedniej wersji, która działała poprawnie. Można to zrobić za pomocą wtyczki do zarządzania wersjami lub ręcznie, jeśli posiadasz kopię zapasową.
    Przed podjęciem jakichkolwiek działań, zaleca się wykonanie pełnej kopii zapasowej strony, aby móc przywrócić jej poprzedni stan w razie wystąpienia dodatkowych problemów.

    W odpowiedzi na: MOTYW UNICON i problem z WP bakery #113343
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Co to za błędy, podaj adres strony.

    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,

    Ciasteczka możesz sprawdzić w następujący sposób:
    Klikasz na stronie prawym “Zbadaj”
    Na górnej belce menu wybierasz “Aplikacje”
    W lewym meny masz Cookies
    Jak klikniesz w Cookies to widzisz sesje.

    Poniżej masz opis sesji i o co chodzi:
    Sesje to sposób, w jaki serwisy internetowe mogą utrzymywać stan pomiędzy różnymi żądaniami przeglądarki użytkownika. Umożliwiają one serwisom “pamiętanie” informacji o użytkowniku podczas nawigowania po stronie lub wykonując różne zadania bez konieczności ponownego logowania czy wprowadzania tych samych informacji przy każdym żądaniu. Sesje są kluczowe dla zachowania stanu w aplikacjach internetowych, które są z natury bezstanowe.

    Jak działają sesje?
    Gdy użytkownik loguje się do aplikacji internetowej, serwer tworzy unikalny identyfikator sesji (session ID), który jest następnie przekazywany do przeglądarki użytkownika, zwykle za pomocą ciasteczka sesyjnego.
    Przeglądarka przesyła ten identyfikator sesji z powrotem do serwera z każdym żądaniem, co pozwala serwerowi powiązać żądanie z odpowiednią sesją użytkownika i odpowiednio się zachować (np. utrzymać użytkownika jako zalogowanego).
    Serwer przechowuje dane sesji, takie jak informacje o tożsamości użytkownika, preferencje czy stan koszyka zakupowego, na czas trwania sesji, która zazwyczaj kończy się po określonym czasie bezczynności lub po zamknięciu przeglądarki.
    Dlaczego sesje są ważne?
    Utrzymywanie stanu użytkownika: Umożliwiają aplikacjom internetowym zapamiętywanie informacji o użytkowniku w trakcie jego wizyty.
    Bezpieczeństwo: Sesje umożliwiają bezpieczne przechowywanie danych użytkownika na serwerze zamiast na kliencie, co minimalizuje ryzyko kradzieży danych.
    Wygodę użytkownika: Dzięki sesjom, użytkownicy mogą kontynuować pracę od miejsca, w którym skończyli, bez potrzeby ponownego logowania się lub ponownego wprowadzania informacji.
    Sesje są fundamentem dla wielu funkcji w aplikacjach internetowych, ułatwiając tworzenie interaktywnych i spersonalizowanych doświadczeń online.

    Inne sposoby na skanowanie ciasteczek.
    Jeśli chcesz przeskanować swoją stronę pod kątem ciasteczek, istnieje kilka narzędzi, które mogą być bardziej efektywne niż wbudowane skanery w niektórych wtyczkach. Jednym z popularnych narzędzi jest Ghostery, które pozwala zobaczyć jakie trackery i ciasteczka są używane na stronie. Inne przydatne narzędzie to Cookiebot, które oferuje szczegółowe skanowanie i raportowanie o ciasteczkach oraz zgodność z RODO. Oba te narzędzia mogą pomóc zidentyfikować używane ciasteczka i dostarczyć informacji niezbędnych do ich klasyfikacji.

    Czy wtyczka wyłączy niewybrane ciasteczka?
    To zależy od sposobu implementacji wtyczki oraz konfiguracji na Twojej stronie. Wiele zaawansowanych wtyczek do zarządzania zgodą na ciasteczka oferuje funkcjonalność, która pozwala na wyłączenie ciasteczek, które nie zostały zaakceptowane przez użytkownika. Jednak wymaga to często dodatkowej konfiguracji, takiej jak integracja skryptów ciasteczek z mechanizmem wtyczki, aby zapewnić, że ciasteczka nie będą ładowane bez zgody. Zatem, odpowiedź na to pytanie zależy od specyfikacji wtyczki Cookie Yes i jej konfiguracji na Twojej stronie.

    Przeładowanie strony po zaakceptowaniu cookies.
    Przeładowanie strony po zaakceptowaniu cookies lub wybraniu niektórych ciasteczek jest często stosowaną praktyką. Ma to kilka powodów:
    Zastosowanie ustawień ciasteczek: Przeładowanie strony pozwala na zastosowanie ustawień ciasteczek i upewnienie się, że wszystkie skrypty i elementy strony, które wymagają zgody na ciasteczka, są poprawnie ładowane lub blokowane zgodnie z wyborem użytkownika.
    Lepsze doświadczenie użytkownika: Pomaga to w zapewnieniu, że użytkownik ma doświadczenie zgodne z wyrażonymi preferencjami od momentu zaakceptowania zgody.
    Aspekty techniczne: Niektóre ciasteczka i skrypty mogą wymagać przeładowania strony, aby poprawnie funkcjonować z nowymi ustawieniami zgody.
    Jest to dobra praktyka, ponieważ zapewnia zgodność z preferencjami użytkownika i może pomóc w uniknięciu problemów związanych z ładowaniem skryptów niezgodnie z wyrażoną zgodą.

    Możesz spróbować przetestować wtyczkę nie zgadzając się na ciasteczka i sprawdzając co się wyświetla w przeglądarce lub w powyższych wtyczkach do przeglądarek, proponuję tryb prywatny i wyczyszczenie cache przed testami.

    W odpowiedzi na: forum dla kursantów #113336
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Nie pamiętam, zapytam ale pewnie jutro Gaba coś odpowie.
    Jak by co to dorzucę do listy rzeczy do dodania, może Ola nagra o tym film.

    W odpowiedzi na: typografia, zmiana czcionki #113335
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Nie znam wszyskich błędów poniżej informacja jaką udało mi się znaleść:

    Błędy związane z Permissions-Policy header: Te błędy wskazują, że próbujesz użyć eksperymentalnych funkcji (takich jak attribution-reporting, run-ad-auction, join-ad-interest-group, browsing-topics), które nie są włączone na Twojej stronie. Funkcje te są częścią tzw. “origin trials” w przeglądarce, co pozwala na testowanie nowych funkcjonalności przed ich oficjalnym wdrożeniem. Aby je włączyć, musisz zarejestrować się do odpowiedniego “origin trial” i dodać otrzymany token do nagłówków swojej strony. Szczegółowe informacje znajdziesz w dokumentacji Chrome dotyczącej origin trials.

    Błędy związane z ładowaniem obrazów (Intervention): Ostrzeżenie to wskazuje na zastosowanie leniwego ładowania obrazów (lazy loading), które jest zalecane dla poprawy wydajności strony. Komunikat mówi, że obrazy są ładowane później (leniwie) i zastępowane placeholderami do czasu ich potrzeby. To dobra praktyka, więc jeśli to zamierzone działanie, nie musisz się tym martwić.

    Błąd związany z stats.wp.com: Komunikat net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT sugeruje, że żądanie do zasobu zostało zablokowane przez klienta, np. przez rozszerzenie przeglądarki blokujące reklamy lub trackery. Jeśli jest to niezbędne dla funkcjonalności Twojej strony, upewnij się, że użytkownicy wiedzą, iż powinni wyłączyć blokery treści lub dodać Twoją stronę do wyjątków.

    Informacja o jQuery Migrate: Komunikat o JQMIGRATE informuje, że skrypt jQuery Migrate jest zainstalowany i aktywny na Twojej stronie. Jest to pomocnicza biblioteka, która zapewnia kompatybilność wsteczną dla starszych kodów jQuery podczas aktualizacji do nowszych wersji jQuery. To pozytywne, jeśli Twoja strona korzysta ze starszych skryptów lub wtyczek opartych na jQuery.

    Nie wygląda na nic strasznego.

    W odpowiedzi na: Jak “rozkleić” motywy #113321
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Tak jak pisałem poprzednio:
    “Wtyczka do WordPress o nazwie “Starter Templates” umożliwia użytkownikom importowanie konkretnych stron, kompletnych stron internetowych lub nawet bloków Elementor, co daje dużą elastyczność w imporcie tylko tego, co jest potrzebne.”

    Możliwe, że ta wtyczka jednak będzie ci potrzebna.
    Teraz wejdź na tą stronę, którą chcesz zmienić lub utwórz nową i zaimportuj to co potrzebujesz, możesz nadpisać stronę lub dodać do niej fragment.
    Bo masz standardowy layout i musisz go podmienić.

    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    Ukrywanie produktu w sklepie:
    Przejdź do Produkty w panelu administracyjnym WordPress.
    Kliknij Edytuj przy produkcie, który chcesz ukryć.
    W sekcji Publikuj znajdź Widoczność i kliknij Edytuj.
    Wybierz Prywatny i zapisz zmiany klikając OK, a następnie Zaktualizuj.
    Produkt będzie teraz widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników z odpowiednimi uprawnieniami.

    Testowanie:
    1. Ustawienie kursu jako darmowego
    Możesz tymczasowo ustawić kurs jako darmowy w LearnPress, co pozwoli Ci (i potencjalnie innym użytkownikom) na dostęp do kursu bez konieczności dokonywania zakupu. Pamiętaj, aby zmienić cenę kursu z powrotem na pierwotną, gdy zakończysz testowanie.

    2. Manualne dodanie użytkownika do kursu
    LearnPress pozwala na manualne dodanie użytkowników do kursu przez panel administracyjny. To dobre rozwiązanie, jeśli chcesz przetestować kurs z perspektywy uczestnika bez konieczności przechodzenia przez proces zakupu.

    Przejdź do LearnPress > Kursy.
    Wybierz kurs, który chcesz przetestować.
    W edycji kursu znajdź sekcję Uczestnicy lub podobną.
    Dodaj siebie lub testowego użytkownika do kursu.
    3. Tworzenie specjalnego konta do testów
    Możesz utworzyć specjalne konto użytkownika z przypisanymi kursami, które chcesz testować. Użyj tego konta do logowania się i testowania kursów, aby uniknąć potrzeby zakupu.

    Oczywiście po zmianach testujesz czy działa tak jak chcesz.
    Daj znać jak poszło.

    W odpowiedzi na: typografia, zmiana czcionki #113307
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jeżeli chcesz zobaczyć więcej kolumn w widoku “zbadaj”, kliknij na belkę z nagłówkiem prawym przyciskiem (tam gdzie są Name, Status itp.). Otworzy się menu i wybierzesz sobie jaką kolumnę chcesz dodać.
    Ale to jest tylko do sprawdzenia, jeżeli status nasz na 200, to wszystko jest ok jeżeli masz inną wartość pola status to daj znać.
    A ty masz dwa fony na 200 i są ładowane z twojej strony.