Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: wp reset #114158
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Czasem nazwy wtyczek się zmieniają bo przejmują je inni programiści.
    Popatrz na ilość pobrań.
    Ta wtyczka po przejściu procesu powoduje usunięcie danych z bazy danych.
    Rozumiem, że chcesz zacząć od początku.
    To prościej będzie usunąć pliki z wodpressem i bazę danych a następnie zrobić nową instalaćję.

    W odpowiedzi na: woocommerce motyw #114157
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Sprawdź swój motyw, większość motywów ma przygotowane wzory stron ze sklepem.
    Jak nie ma to można to dostosować do swoich potrzeb.
    Nie wiem który kurs posiadasz ale są dwa jeden podstawowy w którym Ola pokazuje wstępnie woocommerce oraz drugi pod nazwą Sprzedam i tam jest instrukcja jak sobie z tym poradzić.

    W odpowiedzi na: przekierowanie #114146
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Możesz opisać co chcesz przekierować.
    Opisz co posiadasz i na jakim hostingu i na co chcesz przekierować.

    Malia na domenie zakładasz na tym hostingu gdzie masz finalnie wordpress i zaparkowaną domenę.

    W odpowiedzi na: woocommerce motyw #114145
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, to teraz krok po kroku lekcja po lekcji postawisz sklep.
    Zastanów się nad płatnościami bo przelew na konto to jest rozwiązanie na początek, ale najlepiej skorzystać z jakiegoś dostawcy usług. Jeżeli chcesz skorzystać z kodu promocyjnego to do przelewów24 – mamy z żoną jako partner link afiliacyjny.

    Podczas rejestracji konta użyj poniższego linku afiliacyjnego, a otrzymasz promocyjną ofertę prowizji od każdej transakcji 1,25% + 20 gr
    Standardowa opłata to 1,29% + 30 gr
    https://panel.przelewy24.pl//rejestracja.php?a=assign_partner&idp=265089

    To jest oczywiście jedna z opcji płatności online. Dostawców jest wielu, w przypadku przelewów 24 nie płacisz za posiadanie konta tylko prowizję od każdej sprzedaży.
    Dostawcę płatności wybierz na początku i zacznij załatwiać odrazu, bo weryfikacja trwa i będziesz musiała poczekać już po odpaleniu sklepu na weryfikację. W przypadku przelewy 24, oni weryfikują twój sklep a zwłaszcza wszystkie prawne aspekty czyli regulaminy i polityki.
    Nie wiem co będziesz sprzedawać, ale jeżeli będą to produkty fizyczne to zastanów się nad firmami kurierskimi.
    Generalnie zabawa ze stawianiem sklepu jest super, jak byś chciała wdrożyć darmowe fakturowanie to na kursie Ola pokazuje jak to zrobić.
    Jak by co to pisz i pytaj zdarzało mi się modyfikować te darmowe faktury, żeby drukowały się wszystkie stawki brutto/netto itp.
    Oczywiście na wpdesk.pl znajdziesz płatne wtyczki – tutaj zwróć uwagę przy zakupie bo oni sprzedają to modułowo i lepiej jest kupić pakiet niż każdą funkcjonalność osobno.

    W odpowiedzi na: elementor #113946
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    A co jest zapisane w logach?

    W odpowiedzi na: zakładka kontakt #113916
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    Ola na kursie pokazuje jak to zrobić.
    Jeżeli chcesz mieć dokładnie taki sam wygląd to powinieneś poszukać tego samego motywu lub podobnego i go dostosować.
    Tutaj masz stronę która powinna pokazać nazwę motywu:

    https://whatwpthemeisthat.com

    Następnie trzeba poszukać tego motywu i z niego skorzystać.
    Można też to zrobić na klika innych sposobów np.:
    – skorzystać z innego motywu i go dostosować w builderze.
    – można edytować to co posiadasz dopisując do istniejących “class” odpowiednie style css.
    – można zbudować od podstaw przy użyciu php, html, css i javascript.
    – można też to komuś zlecić – zapraszam.
    Niestety poza poszukaniem tego samego motywu nie istnieje gotowe rozwiązanie ponieważ istnieje za dużo zmiennych.
    Jeszcze na koniec zwrócę uwagę, że nawet jak zainstalujesz ten sam motyw to i tak ta strona może wyglądać inaczej bo tak jak pisałem powyżej, ktoś mógł coś zmienić – co nie jest niczym nadzwyczajnym.

    W odpowiedzi na: Instalacja Word Pressa przez serwer #113865
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Możesz, zainstalować ile chcesz tworząc subdomeny.
    Przykład:
    domena: alamakota.pl
    subdomena: ziemniaki.alamakota.pl
    i na tej subdomenie stawiasz nowego wordpressa czyli nową stronę.
    Wracając jeszcze do wyjaśnienia:
    hosing porównaj do działki na której możesz postawić dom
    wordpress czyli pliki porównaj do domu
    domenę porównaj do adresu tego domu

    Na działce możesz mieć wiele domów (pod warunkiem, że hostingodawca się na to zgadza)
    Do dom ma przypisany jeden adres, ale stoi przy dwóch ulicach, tak że można wejść do nie go od frontu i od tyłu czyli ma domenę główną, ale może mieć dodatkowe adresy, które do niego prowadzą.
    Domena to ten adres np. mieszkam przy ulicy X, ale do mojego domu da się wejść od ulicy Y, bo ma tam furtkę.

    Na tej działce (hostingu) możesz postawić wiele domów i przypisać im wiele adresów.
    Muszą być jednak spełnione pewne warunki:
    1. działka musi być odpowiednio duża
    2. zarządzający działkami zgadza się na postawienie wielu domów.

    W odpowiedzi na: Instalacja Word Pressa przez serwer #113862
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    wyjaśniam
    Jedna strona www – to jeden wordpress
    W ustawieniach wordpress po instalacji podajesz domenę.
    Czyli masz na hostingu najczęściej folder z nawą domeny, a w środku pliki wordpress lub tak jak to jest po automatycznej instalacji na hl.pl
    nazwa_domeny.pl/wordpress23434/tutaj_sa_pliki_do_wordrpess

    Teraz będzie bardziej skomplikowane.
    Jeżeli masz dwie domeny to jedną masz przypisaną jak powyżej do wordpress podczas instalacji. Drugą możesz ale nie musisz skierować na ten sam folder (nazwa_domeny.pl/wordpress23434/tutaj_sa_pliki_do_wordrpess) przez panel administracyjny na hostingu. Wtedy dwie domeny pokazują tą samą stronę.
    Czyli dwie domeny ale pokazują to samo. Przy czym ta druga nie jest przez google analizowana.
    nazwa_domeny.pl
    nazwa_domeny.com

    Jeżeli chcesz mieć kilka stron, każda z inną domeną i innym wyglądem to musisz założyć takie foldery na serwerze hostingu.
    Można to zrobić automatycznie lub ręcznie.
    nazwa_domeny1.pl/wordpress123/tutaj_sa_pliki_do_wordrpess1
    nazwa_domeny2.pl/wordpress456/tutaj_sa_pliki_do_wordrpess2
    nazwa_domeny3.pl/wordpress789/tutaj_sa_pliki_do_wordrpess3

    Teraz kolejna sprawa czyli baza danych.
    Można ją utworzyć ręcznie przez panel administracyjny lub automatycznie jak się tworzy folder z plikami wordpress podczas automatycznej instalacji.
    Do wielu stron może być jedna baza danych – co nie jest zalecane, ale tak też można.
    Najlepiej mieć jedną bazę danych do jednej strony.

    Jak się to przetestuje kilka razy to staje się proste.

    W odpowiedzi na: Widoczna zaślepka w wyszukiwarce google #113857
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Zerknij do panelu administracyjnego w yoast seo tam powinny być wszystkie ustawienia.
    Możesz jeszcze dodać mapę strony.
    Tak jak pisałem, google analitics i google search console spowodują szybsze ustawienie wyników wyszukiwania.
    Wtyczka w tym nie pomoże bo chodzi tutaj o przeskanowanie strony przez roboty skanujące google i można to zrobić tymi dwoma narzędziami.
    Niestety instrukcja jest skomplikowana i nie dam rady jej opisać, na googlach jest to opisane:
    https://support.google.com/analytics/answer/9304153?hl=pl
    https://support.google.com/webmasters/answer/9128668?hl=pl

    Po przejściu tych kroków wyniki w wyszukiwaniu powinny się po kilkudziesięciu godzinach poprawić.

    W odpowiedzi na: Widoczna zaślepka w wyszukiwarce google #113853
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, można też w googlach założyć konto developerskie i dodać sobie stronę do google alanitics i google search console.

    W odpowiedzi na: grafika do produktów w sklepie #113852
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    tu masz moją odpowiedź do tego samego pytania:

    zdjęcia w sklepie

    Tam podałem szerokość 900px, ale najlepiej sobie to sprawdzić przez “zbadaj” na stronie z produktami.

    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    1. Czy masz zainstalowaną wtyczkę do robienia kopii zapasowych np. UpDraft plus?
    Wtyczka zapisuje pliki z kopii i robi je na zewnętrznym dysku oraz lokalnie na twoim hostingu w wordpress.
    Trzeba sprawdzić ilość miejsca na ftp, można to zrobić przez panel administracyjny hostingodawcy lub sprawdzająć ftp.
    Jak się zalogujesz przez ftp do hostingu sprawdź folder:
    wp-content > updraft
    Tam są pliki z backupami – można je skopiować na dysk lokalnie a następnie usunąć z ftp.
    To powinno zwolnić miejsce.

    2. Zastanów się czy zabezpieczałaś wordpress i robiłaś jakieś wpisy do plików functons.php, wp-config.php lub .htacess
    Nie chcący można sobie zablokować takim wpisem dostęp do uploadu plikuów.

    3. Sprawdź wtyczki, wyłączaj po jednej i testuj.

    Przyczyn może być wiele.

    W odpowiedzi na: Brak polskich znaków na www #113797
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Na podstronach np. O mnie polskie znaki wyświetlają się dobrze.
    To musi być jakiś miejscowy błąd, który ciężko znaleść.
    Skopiuj nagłówek ze wszystkimi polskimi znakami ze strony O mnie i wklej na główną.
    Zapisz ponownie główną stronę.
    Wyczyść cache wtyczki do cache.
    To może być jakaś drobna różnica.
    Czy ten font jest dodany do wordpress z pliku czy w elementorze wybierasz ten font z listy i ręcznie go nie dodałaś?
    Może trzeba go usunąć z wordpress pobrać jeszcze raz z google.
    DM Serif Display – to jest standardowy font z polskimi znakami z google.

    Podsumowując – nie wpadłem na jednoznaczne rozwiązanie.
    Musiałbym zerknąć co się dzieje w kokpicie WP.
    Może ktoś mial podobny problem i da ci znać.
    Tu masz artykuł co można zrobić dodając dopisek do wczytywanego fonta

    WordPress. Brak polskich znaków

    Aby go znaleść trzeba wykonać testy.

    W odpowiedzi na: uwagi do zamówienia #113794
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Aby usunąć pole uwag do zamówienia w sklepie WooCommerce na platformie WordPress, możesz użyć kilku różnych metod, takich jak dodanie kodu do pliku functions.php swojego motywu bądź zainstalowanie odpowiedniego wtyczki. Oto kilka sposobów:

    Dodanie kodu do pliku functions.php:
    Możesz użyć poniższego kodu w pliku functions.php aktywnego motywu WordPress:

    add_filter( ‘woocommerce_checkout_fields’ , ‘custom_override_checkout_fields’ );

    function custom_override_checkout_fields( $fields ) {
    unset($fields[‘order’][‘order_comments’]);
    return $fields;
    }
    Po dodaniu tego kodu, pole uwag do zamówienia powinno zniknąć z formularza zamówienia.

    Użycie wtyczki:
    Możesz również użyć wtyczki, aby zarządzać polami w formularzu zamówienia. Wtyczka “Checkout Field Editor for WooCommerce” jest przykładem wtyczki, która umożliwia łatwe dodawanie, usuwanie i edytowanie pól w formularzu zamówienia. Po zainstalowaniu wtyczki, możesz przejść do ustawień formularza zamówienia i wybrać, które pola chcesz wyświetlić lub ukryć.

    Wybierz metodę, która najlepiej odpowiada twoim potrzebom i preferencjom. W przypadku zmian w pliku functions.php zalecamy uprzednie utworzenie kopii zapasowej swojej witryny WordPress, aby uniknąć przypadkowych problemów związanych ze zmianami kodu.

    W odpowiedzi na: Hosting LH i działalność w UK #113748
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jak by co to pisz.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Błąd w wersji responsywnej #113747
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jeżeli chcesz mieć zdjęcie w panelu użytkownik, to powinnaś założyć sobie konto na
    https://gravatar.com/
    Tam podajesz ten sam adres email co w użytkowniku oraz zdjęcie i dzieje się magia…
    Ola to pokazuje na kursie, z tego co pamiętam – jedna z pierwszych lekcji.

    Chyba, że chodzi ci o coś innego, to proszę napisz co miałaś na myśli.

    P.S.
    Na grawatarze można dodać kilka adresów email:
    Contact info > Add email
    Apka jest prosta w użyciu.

    W odpowiedzi na: Hosting LH i działalność w UK #113742
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Kupujesz domenę, gdzie chcesz następnie tam gdzie ją kupiłaś wchodzisz w ustawienia przekierowania dns czyli szukasz pola Domeny następnie klikasz w tą domenę, którą chcesz przekierować i Delegacja na serwery DNS.
    Następnie szukasz takich pól
    Server DNS 1: i wprowadzasz ns.lh.pl
    oraz
    Server DNS 2: ns2.lighthosting.net
    Jeżeli będzie więcej pól to się nie przejmujesz 1 i 2 muszą być uzupełnione reszta nie.

    Następnie jak przekierujesz na lh.pl logujesz się do panelu administracyjnego LH i dodajesz ją
    Serwer > Strony WWW > Dodaj +
    Wypełniasz wszystkie pola podając katalog na serwerze lh – można go zmienić.
    To może od razu nie zadziałać wszystko zależy do tego miejsca gdzie kupiłaś domenę i jak szybko nastąpi propagacja.
    Osobiście zajmuje mi to 2-5 minut między serwerami w Polsce.

    Zawsze możesz zadzwonić do lh jak już to zrobisz na serwerze z domeną.

    W odpowiedzi na: Błąd w wersji responsywnej #113738
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, na głównej stronie masz ustawione na sztywno minimalną szerokość w pierwszej sekcji tam gdzie jest zdjęcie, Witaj, przycisk i dwa akapity na fioletowym tle. Sprawdź te elementy, lub je na chwilę wyłącz i przetestuj.
    Masz przycisk powrotu na górę strony, on pojawia się na jasno fioletowym pasku i powoduje rozszerzenie strony, wyłącz i przetestuj.

    W odpowiedzi na: Hosting LH i działalność w UK #113737
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, ostatnio przerabiałem ten temat i wychodzi na to, że jeżeli osoba, która będzie się stroną zajmować mówi po polsku (chodź to w sumie nie ma znaczenia) to wybierz hosting w Polsce.
    Większość hostingów w UK, jest albo droga, albo ma ograniczenia.
    Pytałem Polaków mieszkających i zajmujących się webdeveloperką w UK i oni sami nie polecili by żadnej z tych firm.
    Ja polecam LH.pl jak by co to tu masz kod rabatowy bez cudzysłowów “PROKLIK”.
    Możesz też skorzystać z OVH, miałem ich hosting, działa ok, ale dodzwonienie się na infolinię jest trudne.
    Jak weźmiesz pakiet MANGO na lh.pl to w nim masz wirtualną bazę danych Redis co przyspiesza ładowanie strony.
    Zawsze można jeszcze pokusić się o założenie bezpłatnego konta na cloudflare i tam konfiguracja dns.

    W odpowiedzi na: Restrict #113459
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    To, zrób jak napisałem.
    1. Zaparkuj domeny gdzie chcesz.
    2. Zrób przekierowanie na ten hosting gdzie masz stronę.
    3. Jeżeli masz hosting i domeny na tym samym serwerze to pomijasz pkt 1 i 2.
    4. Przypisujesz każdą domenę do strony www (jeżeli wordpress działa to już jedną domenę masz przypisaną) i w panelu administracyjnym w obu przypadkach ustawiasz ten sam katalog z wordpressem czyli tam gdzie znajdują się pliki do tego wordpressa.

    W odpowiedzi na: Nie znaleziono (404) #113457
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Spróbuj tych kroków:
    Jeśli dostałaś informację od Google, że Twoja strona jest nieindeksowana z powodu błędu 404, to oznacza, że Googlebot próbował uzyskać dostęp do konkretnej strony na Twojej witrynie, ale serwer odpowiedział, że strona nie istnieje. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby rozwiązać ten problem:

    Zidentyfikuj problem: Sprawdź, które URL-e są oznaczone jako nieistniejące. Możesz to zrobić za pomocą Google Search Console, w sekcji „Pokrycie” znajdziesz informacje o błędach, w tym o błędach 404.

    Sprawdź, czy to faktyczny problem: Czasami URL-e są omyłkowo oznaczane jako nieistniejące, na przykład jeśli doszło do chwilowego problemu z serwerem. Spróbuj odwiedzić wskazane URL-e i zobacz, czy faktycznie są niedostępne.

    Ustal przyczynę: Błędy 404 mogą wynikać z różnych przyczyn, takich jak usunięcie strony, zmiana jej adresu URL bez odpowiedniego przekierowania, błąd w linkowaniu wewnętrznym lub zewnętrznym.

    Napraw błąd: W zależności od przyczyny, możesz:

    Przywrócić usuniętą stronę, jeśli jej usunięcie było niezamierzone.
    Ustawić przekierowanie 301, jeśli strona została przeniesiona na inny adres URL. To poinformuje zarówno użytkowników, jak i Googlebot, że strona ma nowy adres.
    Naprawić linki, które prowadzą do nieistniejącej strony, zarówno na Twojej witrynie, jak i na zewnętrznych stronach, jeśli masz do nich dostęp.
    Zapobiegaj w przyszłości: Utrzymuj strukturę linków na swojej stronie w dobrym stanie, regularnie sprawdzając i aktualizując linki. Możesz użyć różnych narzędzi do śledzenia linków i monitorowania stanu swojej witryny.

    Co do dodatkowej podstrony, jeśli myślisz o stronie, która ma informować użytkowników o błędzie 404 (tzw. strona błędu 404), to jest to dobra praktyka. Taka strona powinna:

    Informować użytkownika, że strona, której szuka, nie może zostać znaleziona.
    Zawierać link do strony głównej lub innych kluczowych sekcji Twojej witryny, aby ułatwić nawigację.
    Być zaprojektowana w stylu reszty Twojej strony, aby użytkownik nie czuł się zagubiony.
    Być możliwie pomocna, np. zawierać formularz wyszukiwania lub mapę witryny.
    Taka strona to nie tylko sposób na poprawę doświadczenia użytkownika, ale też okazja, by nawet w sytuacji napotkania błędu, użytkownik mógł łatwo kontynuować korzystanie z Twojej witryny.

    W odpowiedzi na: WP forms własne zmiany #113456
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    W sieci o css jest b. dużo informacji.
    O flex znajdziesz tutaj:

    A Complete Guide to Flexbox


    o nth-child
    https://www.w3schools.com/CSSref/sel_nth-child.php
    o klasach i id
    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/CSS/Building_blocks/Selectors/Type_Class_and_ID_Selectors
    Podałem różne strony ale na każdej z nich znajdziesz pozostałe informacje.

    W odpowiedzi na: przelewy24 a brak firmy #113455
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Zawsze można zmienić z p24 na stripe.

    W odpowiedzi na: Restrict #113454
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Dwie domeny kierujące na to samą stronę?
    W panelu administracyjnym trzeba ustawić tą samą ścieżkę dostępu dla każdej z domen.

    W odpowiedzi na: wtyczka easy appointments #113425
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, nie znam tej wtyczki może dziewczyny pomogą. Jednak znalazłem takie rozwiązanie ale go nie testowałem:

    Zrobić to można na kilka sposobów, ale generalnie chodzi o to, by dodać “zajęcie” albo “blokadę” w terminarzu, reprezentującą czas, który nie jest dostępny dla innych rezerwacji. Oto krótki przewodnik:

    Przejdź do kalendarza wtyczki: W panelu administracyjnym WordPressa znajdź Easy Appointments i wybierz zakładkę z kalendarzem.
    Wybierz odpowiednią datę i godzinę: Kliknij na kalendarzu miejsce, które odpowiada dacie i godzinie, którą chcesz zablokować.
    Utwórz nową rezerwację lub blokadę: W oknie, które się pojawi, zazwyczaj masz możliwość wybrania, czy dodajesz nową rezerwację, czy blokadę. Wybierz opcję, która pozwala na blokadę (może być oznaczona jako “zajęte”, “niedostępne” itp.).
    Wprowadź szczegóły: Zależnie od potrzeb, możesz być poproszony o wprowadzenie dodatkowych informacji, takich jak tytuł blokady, czy to cały dzień, czy określone godziny.
    Zapisz: Po ustawieniu wszystkich szczegółów zapisz zmiany. Teraz wybrany czas powinien być oznaczony jako zajęty i niedostępny dla innych rezerwacji.
    Jeśli nie widzisz opcji bezpośredniego dodawania blokad, sprawdź, czy nie ma aktualizacji wtyczki lub dodatkowego modułu, który rozszerza jej funkcjonalność. Czasami twórcy wtyczek wprowadzają nowe opcje w aktualizacjach lub oferują dodatkowe wtyczki/dodatki, które zwiększają możliwości głównej wtyczki.

    Daj znać czy pomogło.

    W odpowiedzi na: WP forms własne zmiany #113424
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, proponuję użyć css flex, choć rozwiązań jest wiele.
    Poniżej przykładowy kod:

    .container {
      display: flex;
      flex-wrap: wrap;
    }
    
    .container input.side-by-side {
      flex: 1 1 auto; /* Daje inputom możliwość rośnięcia i kurczenia się, ale z domyślną bazową szerokością auto */
      max-width: calc(50% - 10px); /* Zakładając maksymalnie 50% szerokości minus jakiś margines, np. 10px */
    }
    
    .container input:nth-child(3) {
      flex-basis: 100%; /* Sprawia, że trzeci input zajmuje całą szerokość */
    }

    Tam gdzie pisze container możesz podać swje klasy lub id to samo przy .side-by-side.
    Możliwe, że twoje inputy czyli pola do wpisywania znajdują się w div’ach lub w innych kontenerach.
    Nie mam jak tego sprawdzić nie mam adresu strony.

    Gdzie dodać css => Kokpit WP > Wygląd > Dostosuj > Dodatkowy CSS
    Tam dodjaesz, działa na calej stronie. Jak chcesz żeby dodać w miejsu gdzie występuje problem to zależy od buildera, dlatego podaję ogolne miejsce i tam zawsze działa.

    Jeżeli chodzi o zmianę wielkości fonta to można dodać to w tym samym miejscu.
    Znajdujesz nazwę klasy i kożystasz z poniższego kodu

    .class{
    font-size: 12px !important;
    }

    Tam gdzie jest .class wpisujesz klasę lub id (wtedy z # zamiast kropki przykład => #id-pola).
    To jest ogólna instrukcja, bez zobaczenia kodu trudno napisać jednoznaczne rozwiązanie.

    W odpowiedzi na: niepoprawny poziom nagłówka #113416
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Elwira, zerknij sobie tutaj lub poszukaj w internecie:
    https://webmetric.com/wiedza/seo-blog/naglowki-i-ich-wplyw-na-seo-w-jaki-sposob-uzywac-h1-h2-h3/
    SEO to nie jest prosta sprawa, ale zaczynając od podstaw to tak, jeden h1 na stronie i słowa kluczowe dotyczące tej strony w nim. Czyli <h1>Polityka prywatności</h1> to według mnie musi się znaleść na tej stronie z polityką.
    I teraz najciekawsze, robot skanujący nie widzi jak duży jest ten tekst h1, dla niego to raczej nie jest istotne.
    Ważne, że istnieje jeden taki znacznik na każdej stronie, który może zeskanować.
    Jeżeli masz inaczej na innych stronach to zmień np. strona Blog, w h1 powinno na tej stronie znaleść się słowo “blog”.

    W odpowiedzi na: Dół strony #113407
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, sprawdź jeszcze w sekcji motywu może być to pod zakładkami lub linkami czy masz Header lub Footer.
    Wchodzisz w Footer i możesz edytować stopkę, bo nikt nie robi stopki dla jednej strony jeżeli nie musi.
    Nagłówki i stopki powinny być globalne, czyli robisz raz i masz je wszędzie oczywiście można zrobić wyjątki.
    Z tego co widzę na themforest to masz opcję na multi footer style. Niestety nie mogę znaleść linku do dokumentacji.
    Poszukaj w plikach które pobrałeś tam znajdziesz informację gdzie jest możliwość edycji stopki.

    W odpowiedzi na: niepoprawny poziom nagłówka #113406
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, dla budowania strony nie ma to większego znaczenia, możesz wszystko pisać w znacznikach “p” i będzie się wyświetlać. Raczej chodzi tu o SEO, żeby na początku strony (na górze) zawsze był JEDEN nagłówek “h1” a następnie jakaś hierarchia czyli “h2,” ale dalej to jest normalne że skoczysz z “h2” do “p” albo z “h3” do “h6”.
    Gdzie pojawia się ten tekst “niepoprawny poziom nagłówka”?

    W odpowiedzi na: Podmiana linków #113401
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    wydaje mi się że popełniasz błąd nie zmieniając pliku wp-config.php tam trzeba dodać informacje o nowej bazie danych/zmienić, nazwa, user, pass

    Natomiast kopię strony można zrobić na kilka sposobów:
    – Używając wtyczek
    WP Migrate DB – Ta wtyczka jest świetna do eksportowania bazy danych WordPress, z opcją zamiany adresów URL i ścieżek plików. Możesz użyć jej do stworzenia kopii bazy danych, zmieniając adresy URL na te, które chcesz użyć na klonie strony. Jest to szczególnie przydatne, jeśli masz problem z “Better Search Replace”.

    All-in-One WP Migration – Ta wtyczka jest nieco bardziej uniwersalna i pozwala na łatwe eksportowanie całej witryny WordPress, w tym bazy danych, wtyczek, motywów i mediów, do jednego pliku. Możesz następnie zaimportować ten plik do nowej instalacji WordPress, automatycznie aktualizując wszystkie adresy URL i ścieżki. Może to być dobry wybór, jeśli masz problemy z “Duplicator”.

    UpdraftPlus – Chociaż głównie jest to wtyczka do tworzenia kopii zapasowych, UpdraftPlus również pozwala na klonowanie i migrację stron. Możesz użyć jej do utworzenia kopii zapasowej swojej strony, a następnie przywrócić tę kopię na nowym serwerze lub w nowym katalogu. Funkcja migracji pozwala na łatwe podmienianie starych adresów URL na nowe.

    WP Staging – Ta wtyczka jest idealna, jeśli chcesz stworzyć klon strony bezpośrednio na tym samym serwerze hostingowym. Tworzy ona “scenę” lub klon Twojej strony w podkatalogu Twojej obecnej instalacji WordPress, pozwalając na testowanie bez ryzyka wpływu na oryginalną stronę. To może być dobre rozwiązanie, jeśli Twoje problemy wynikają z konfiguracji serwera.

    Pamiętaj, że bez względu na wybraną wtyczkę, ważne jest, aby dokładnie sprawdzić dokumentację i upewnić się, że wszystkie adresy URL i ścieżki plików są prawidłowo zaktualizowane, aby uniknąć problemów z linkami i zasobami.

    Mam nadzieję, że jedna z tych wtyczek rozwiąże Twój problem! Jeśli nadal będziesz mieć trudności, daj znać, a spróbujemy znaleźć inne rozwiązania.

    – Robiąc to ręcznie
    ale to jest trochę skomplikowane, opiszę w skrócie
    1. logujesz się do serwera przez SSH i FTP bo wtedy widać wszystko jak na dłoni
    2. kopiujesz stronę do nowego katalogu (wszystkie pliki) np. test.nazwa.strony.pl najłatwiej przez SSH bo jest mnóstwo małych plików
    3. logujesz się do phpmyadmin i robisz export bazy danych
    4. otwierasz bazę danych np. VSC i przez znajdź i zamień zmieniasz ścieżkę dostępu do wszyskich plików zgodnie z tym co utworzyłaś na ftp dla nowej strony, trzeba jeszcze pamiętać o zmianie nazwy strony w bazie danych na test.nazwa.strony.pl (to jest w 2 miejscach)
    4. zakładasz nową bazę danych i importujesz to co w pkt. 3 i 4 zrobiłaś
    5. otwierasz plik wp-config.php i wprowadzasz dane do nowej bazy danych: nazwa, user, hasło
    6. testujesz