• Autor
    Wpisy
  • #100373
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Hej,

    Mam ważne pytanie dotyczące wtyczki Cool Integration Payment for LearnPress.

    Rozłożę to na części, żeby było bardziej zrozumiałe.

    1) LearnPress pochodzi z Thimpress

    2) Aby sprzedawać kursy z LearnPress, wtyczka stworzyła własny dodatek do łączenia się z WooCommerce

    3) Ta wtyczka jest oficjalna i niezawodna w połączeniu z wtyczkami do tworzenia kursów LearnPress.
    Jest aktualizowana i zarządzana przez zespół LearnPress (Ola jej nie rekomendowała w kursie).

    4) Nieoficjalna i darmowa wtyczka – Cool Integration for LearnPress & WooCommerce (pokazana w kursie) – można zauważyć, że ilość ich aktywnych instalacji jest bardzo niska, a na dodatek nie była zaktualizowana od ponad 2 lat.
     screen —> https://i.imgur.com/b8IWZ18.png

    5) I teraz moje pytanie.

    Jeśli zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany w ramach wtyczki LearnPress (w oparciu o zmiany WooCommerce lub WordPress), twórcy wtyczki zajmą się również swoimi subdodatkami np. wtyczkami do płatności, ale Cool Integration for LearnPress & WooCommerce nie podejmie żadnych działań w tym samym czasie i być może cały system sprzedaży kursów na LearnPress może się po prostu się “popsuć”. Czy nie istnieje tu ryzyko polegania na zewnętrznej wtyczce?

    Czy nie jest jednak lepiej zainstalować oryginalną wtyczkę płatności od Learnpressa?

    Co się stanie, jeśli teraz bym kupiła oryginalną wtyczkę, a odinstalowała Cool Integration, czy wszystko będę musiała robić od nowa (tzn. ustawiać płatności w kursach i cały sklep?)
    
    Po stworzeniu mojej platformy z kursami i podłączeniu lejków automatyzacji do sprzedaży, mijają 2 miesiące i na tym etapie zauważam, że tego rodzaju integracja powinna odbywać się za pomocą oryginalnych dodatków, a nie zewnętrznych wtyczek. Niestety ta wtyczka nie działa poprawnie z innymi wtyczkami, kiedy budowałam lejki sprzedażowe np z Cartflow etc.

    Bardzo proszę o odpowiedź i wszelkie sugestie, ponieważ ten fakt mnie trochę niepokoi.

    Pozdrawiam
    Klaudia

    #100394
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Podnosisz superważny temat! Słusznie obawiasz się dwuletniej wtyczki, jej wpływu na bezpieczeństwo i tego, że w przyszłości przestanie działać.

    Myślę, że skoro LearnPress ma swoją wtyczkę, niezawodną i aktualizowaną teraz i w przyszłości (w końcu wspiera działanie ich produktu), to warto na nią postawić, choćby po to, by zrobić to teraz, w warunkach w pełni przez Ciebie kontrolowanych, a nie kiedy coś się w przyszłości wysypie i Twój sklep przestanie działać poprawnie albo jakiś haker wykorzysta lukę bezpieczeństwa w starej wtyczce.

    Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będziesz musiała skonfigurować kilka rzeczy od nowa. Zanim odinstalujesz starą wtyczkę i zainstalujesz nową, zrób backup całej swojej strony na wszelki wypadek. Potem sprawdź konfigurację płatności, powiązanie kursów z produktami w WooCommerce i ustawienia ogólne nowej wtyczki. Dobrze też, żebyś zapoznała się przed tym wszystkim z dokumentacją techniczną dla tej nowej wtyczki, bo może twórcy wprowadzili jakieś ułatwienia migracji danych albo jest coś, na co warto zwrócić uwagę 🙂

    #100427
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Hej Kaja,

    Dziękuję za Twoja odpowiedź.
    Trochę obawiam się sama w tym “grzebać”
    Byłabym wdzięczna gdyby Ola mogła się odnieść do tego tematu i jeśli byłaby taka możliwość,
    aby dograła 1 lekcję w kursie dotyczącą używania oryginalnej wtyczki płatności od Learnpress.
    Jak ją skonfigurować i jak teraz to wszystko połączyć z nową wtyczką, żeby nie popsuć całego systemu sprzedaży,

    Nie ukrywam, że jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ na mojej stronie aktualnie znajduje się 13 produktów, które aktywnie się sprzedają, a w tym tygodniu chcę dorzucić resztę moich szkoleń co da mi w sumie ponad 20 produktów.

    Nie wyobrażam sobie, żeby to wszystko od nowa ustawiać. A nie chcę też nic popsuć bo mam aktualnie sporo aktywnych studentów i klientów, którzy na bieżąco uczestniczą w szkoleniach.

    Będę bardzo wdzięczna za sugestie i odpowiedź ze strony Oli,

    Pozdrawiam serdecznie,
    Klaudia

    #100443
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej,
    Przy tej wtyczce do płatności od Learnpress omijasz cały woocomerce i fakturowanie i inne dobroci Woocommerce. Nie polecę jej niestety na Polski rynek na ten moment, nie zrobisz wtedy żadnych automatyzacji sprzedażowych, napisu na newsletter przy zakupie, generalnie nic co pokazałam w kursie. Wtyczka którą polecam nie jest aktualizowana od dłuższego czasu, bo to prosta wtyczka, o od dwóch lat nie było większych zmian w Woo, które wymuszały by konieczność jej aktualizacji. Jak mówię w kursie WP warto mieć czerwoną żaróweczkę jak wtyczka nie jest aktualizowana, ale przy tych prostych czasem po prostu nie ma takiej konieczności.

    #100444
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    No i generalnie do kosza pójdzie przy zmianie wszystko co masz ustawione w woocommerce, wszystkie produkty, aktualne zamówienia itd.

    #100447
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. Teraz mam trochę dylemat co robić dalej. Trochę mnie to zmartwiło.
    Ostatnio mam problem z wtyczką płatności Przelewy24, niektórym klientom nie chce przejść płatność tzn płacą za produkt, pobiera im pieniądze z konta, po czym moja jakieś 10 min i pieniądze automatycznie są zwracane.
    Dlatego zastanowiło mnie to, czy ta wtyczka może robić jakieś problemy….
    Napisałam do obsługi Przelewy24 i szukam odpowiedzi…

    P.S. Nie wyobrażam sobie robić wszystkiego od nowa.

    #100645
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Z tego co pisze Ola – na razie nie musisz robić niczego od nowa.

    Dasz znać, co odpisali w Przelewy24? Udało się rozwiązać ten problem?

    #101016
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Okazało się, że miałam włączone 2 wtyczki płatności, które integrowały Przelewy24. Jedna wtyczka nie była zoptymalizowana (była częścią systemu lejka sprzedażowego, którą przeoczyłam). W rezultacie wyłączyłam tą drugą wtyczkę z Przelewy24 pozostawiając tylko jedną aktywną i wygląda na to, że jest ok.
    Nic nie zmieniam jeśli chodzi o wtyczkę Cool Integration, mam nadzieję, że będzie zawsze wszystko dobrze 🙂

    #101131
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Super, że wygląda, że z płatnościami już wszystko w porządku 🙂 Dzięki, że opisałaś nam rozwiązanie. Faktycznie dwie wtyczki o identycznych funkcjach lubią się ze sobą pogryźć.
    Skoro Ola pisze, że z Cool Integration będzie dobrze, to na pewno będzie dobrze 🙂

    #101222
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Super!