Odpowiedź forum utworzona
- AutorWpisy
- Kaja RzeczkowskaModeratorka
Jest jeszcze jedna opcja warta rozważenia a propos Twojego loginu 🙂 Stosuję ją na swoich stronach.
Mam dwa loginy, administratora, który jest nieoczywisty i trudny do zhakowania (wg zasad tworzenia haseł) oraz redaktora, który jest prosty i estetyczny.
Już tłumaczę dlaczego.
Jeśli masz jeden login i dodajesz wpisy blogowe i strony z konta administratora, to bardzo łatwo można podejrzeć, jak on brzmi, bo pojawia się w linkach jako autor treści, a dodatkowo czasami wyświetla się w zajawce strony, jeśli ustawienia meta są źle skonfigurowane (u mnie: na Discordzie, kiedy wrzucałam szkice strony znajomym).
Jeśli jednak z poziomu administratora konfigurujesz ważne rzeczy na stronie, a z poziomu redaktora dodajesz treści – łatwo będzie poznać tylko login konta o uprawieniach redaktora.
Dodam jeszcze, że administrator może ustawić autora wpisu, więc do dodania wpisu nie musisz się przelogowywać na redaktora (o ile pamiętasz, żeby tego autora ustawić).
To drobne zabezpieczenie, ale na bezpieczeństwo strony składa się m.in. wiele drobnych luk.Kaja RzeczkowskaModeratorkaMogło być wiele przyczyn, na przykład dopisanie nowego kodu CSS/JavaScript, aktualizacja motywu, zmiana ustawień w jakiejś wtyczce, bliżej nieokreślony błąd w kodzie (zwłaszcza na stronie głównej), konflikt pomiędzy wtyczkami, kaprys przeglądarki. Trudno mi wskazać konkretną bez przeklikania się przez stronę 🙁
Natomiast zwróciłam uwagę, że nagłówki H1 pojawiają się na blogu w tytułach wpisów – i u Ciebie wyświetlają się prawidłowo, tzn. zupełnie tak, jak ten napis powitalny. Wygląda zatem, że w ustawieniach fontów faktycznie masz wszystko OK i problem pojawił się tylko na stronie głównej.
Polecam Ci przejrzeć stronę pod kątem tych rzeczy, które wymieniłam oraz sprawdzić, jak strona wyświetla się u innych oraz w innych przeglądarkach.
Równocześnie chciałabym dopowiedzieć, że słusznie chcesz mieć H1 na stronie głównej, bo to jest bardzo ważna wskazówka SEO dla wyszukiwarek, o czym jest Twoja strona. Dlatego może warto nadać tę moc czemuś, co zawiera Twoje frazy kluczowe? “Cześć, miło Cię widzieć” prezentuje się bardzo estetycznie, ale trochę marnuje potencjał, który mogłabyś nadać innej frazie (przy zachowaniu takiego wyświetlania się tekstów, jakie Ci pasuje). Bez zmieniania koncepcji strony, mogłoby to być np. “Czy chcesz mieć profesjonalną i atrakcyjną wizytówkę w sieci, która zaprezentuje klientom co potrafisz i jak możesz im pomóc?”. Podrzucam Ci do rozważenia 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaTak, najprościej będzie to zrobić za pomocą zaawansowanego, rozbudowanego formularza kontaktowego.
Kaja RzeczkowskaModeratorkaCześć, Pani od Klikania używa wtyczki Real Cookie Banner Pro, czyli tej https://wordpress.org/plugins/real-cookie-banner/ ale w wersji premium, o której możesz poczytać więcej tutaj: https://devowl.io/wordpress-real-cookie-banner/
Jeśli ciekawi Cię rozwiązanie techniczne zastosowane u innej osoby, możesz często podejrzeć nazwę wtyczki na What WordPress Theme Is That? https://whatwpthemeisthat.com/
Kaja RzeczkowskaModeratorkaCześć, nie do końca rozumiem Twoje pytanie, dlatego odpowiedź może nie być do niego dopasowana.
Jeśli kupiłaś domenę i hosting w LH, to DNS domeny wskazują domyślnie na właściwy serwer i nic nie musisz robić.
Jeśli domenę masz w LH, a hosting gdzie indziej, to wejdź w Domeny – < lista domen -> Opcje -> Konfiguruj -> i wybierz właściwy sposób zarządzania domeną, prawdopodobnie Zewnętrzny serwer DNS, po czym wprowadź właściwe DNS.
Żeby z kolei dostać się do bardziej zaawansowanych ustawień rekordów DNS w LH, musisz przejść do Serwery -> Strony WWW i dla właściwej domeny (jeśli na liście jest ich kilka) rozwinąć Opcje strzałką w dół. Tam znajdziesz opcję Edytuj DNS i tam możesz modyfikować rekordy.
Daj znać, czy odpowiedź była pomocna, czy też może potrzebujesz czegoś jeszcze 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej, niestety nie mam doświadczenia z takimi migracjami, ale może ktoś inny z zespołu ma 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaAd 2.
Tryb ciemny ustawiany w telefonach i niekiedy na komputerach zmienia kolory strony tak, aby wpisywały się w ten tryb. W końcu jeśli masz ustawiony telefon w trybie ciemnym, korzystasz z niego przy zgaszonym świetle i nagle wejdziesz na stronę z białym tłem (jak to forum), to może to być bolesne dla oczu.
Domyślnie telefony zmieniają kolory stron niezależnie od Ciebie według swoich algorytmów, ale masz na to wpływ.
Możesz zdefiniować jasną i ciemną wersję swojej strony za pomocą
1) meta tagów strony i CSS (co wymaga sporo pracy)
albo
2) przy pomocy jednej z wielu wtyczek obsługujących dark mode (co oczywiście trochę obciąży Twoją strone)
na przykład wtyczki o nazwie WP Dark Mode – Best WordPress Dark Mode Plugin with Enhanced Dark Theme, Night Mode, One Click Accessibility, and Social Sharing.Gdybyś chciała doczytać na temat teorii albo wyklikać sama ciemną wersję, polecam Ci te dwa linki:
i
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/@media/prefers-color-schemeKaja RzeczkowskaModeratorkaChodzi o to, że przetłumaczona wersja językowa dla motywu / wtyczki może nie być zgodna z najnowsżą wersją motywu / wtyczki. Czyli na liście fraz do przetłumaczenia mogą nie zawierać się w ogóle frazy, które zostały dodane w aktualizacjach motywu / wtyczki, a zatem nie miałabyś jak ich przetłumaczyć.
Aby to naprawić, potrzebujesz wejść do polskiej wersji językowej dla motywu / wtyczki i kliknąć przycisk SYNC (trzeci z kolei nad tabelą z frazami). W ten sposób Loco pobierze ewentualne nieprzetłumaczone frazy dodane podczas aktualizacji i będziesz mogła je przetłumaczyć. Dla każdego motywu i wtyczki trzeba to robić osobno + oczywiście po aktualizacjach mogą się pojawić nowe frazy, więc warto to sprawdzać co jakiś czas 🙂Kaja RzeczkowskaModeratorkaSuper, że wskazówka Gaby pomogła <3
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej hej 🙂 Tak, są takie wtyczki 🙂 Najpopularniejsza i jednocześnie superaktualna (ostatnia aktualizacja miesiąc temu) to Deposits & Partial Payments for WooCommerce od Acowebs.
Tu możesz obejrzeć demo: https://woo-deposits-free.demo2.acowebs.com/
A tu ją pobierzesz: https://wordpress.org/plugins/deposits-partial-payments-for-woocommerce/
Oczywiście jest też dostępna z poziomu wyszukiwarki wtyczek WordPressa.Druga ciekawa to Deposits & Partial Payments for WooCommerce – Bayna od Codeixer, do pobrania tu: https://wordpress.org/plugins/deposits-for-woocommerce/ – jest tam też link do demo.
Jeśli nie przypadłyby Ci do gustu, to hasło “deposit” pozwala znaleźć więcej wtyczek w repozytorium WP, a “deposit woocommerce plugin” – w Google.
Jakbyś miała trudności z konfiguracją, to dawaj znać 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaMirando, w temacie niedziałających kursów dałam znać zespołowi, że masz taki problem, bo ja niestety nie umiem Ci pomóc, ale nie chciałabym, żebyś poczuła, że ignoruję Twój problem.
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej hej 🙂
W temacie wyłączenia z wyników wyszukiwania stron, o ile Twój motyw albo builder nie ma takiej opcji, możesz użyć wtyczki Search Exclude albo Ajax Search Lite – w zależności od tego, czy chcesz tylko wykluczyć strony z wyników wyszukiwania, czy rozbudować przy okazji opcje wyszukiwania.
Jeśli chodzi o Loco, to wiele problemów bierze się z tego, że plik .pot lub .po/.mo wtyczki nie zawiera tych fraz, które chcesz, żeby były przetłumaczone (nawet jeśli masz przetłumaczone tak samo brzmiące frazy). Czy masz zsynchronizowane z Loco najnowsze wersje motywu i wtyczek?
W kwestii uniedostępniania się Twojej strony po połączeniu jej z aplikacją WordPress, sama nie spotkałam się z taką sytuacją, ale też nie korzystam sama z tej aplikacji i jeśli chcę coś zmienić na stronie przez telefon, loguję się z przeglądarki. Zagadkowa sytuacja, ale wygląda na to, że inne osoby opisywały podobne problemy w opiniach do aplikacji i jej twórcy odpisywali, że proszą o kontakt:
My Site > Me > Help & Support > Contact Support
albo
mobile-support@automattic.comKaja RzeczkowskaModeratorkaJa się nie zetknęłam niestety i może być dużo przyczyn takiej sytuacji, w tym aktualizacja, konflikt wtyczek, nieprawidłowa konfiguracja itd.
Chciałabym się najpierw upewnić: wtedy, kiedy na początku roku rozwiązałaś wcześniejsze problemy z konfiguracją dostępu, nie sprawdziłaś z konta testowego, czy wszystko działa i lekcje się wyświetlają? Może być tak, że już wtedy coś nie działało?Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej hej, czy odpowiedzi Pawła i Gaby były dla Ciebie pomocne? Może potrzebujesz od nas czegoś jeszcze? 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej hej, czy automatyzacja już z powrotem działa? Wskazówki Pawła pomogły? A może czegoś jeszcze od nas potrzebujesz? 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej hej, czy wyjaśnienia Pawła pomogły?
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHej 🙂 Widzę, że problem nadal występuje – daj proszę znać, czy próbowałaś zastosować się do wskazówek Gaby i Pawła, a może coś jest dla Ciebie niejasne lub nie miałaś zwyczajnie czasu? 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaCieszę się, że mogłam pomóc! 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaCześć Klaudia, czy wskazówki Pawła były pomocne? 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaUcieszyłam się! :))))
Kaja RzeczkowskaModeratorkaJasne 🙂 Jakbyś potrzebowała więcej informacji od nas, to śmiało pytaj 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaPrzykra sytuacja 🙁
Ja bym najpierw sprawdziła w kokpicie, czy instalacja demo dodała jakieś nowe strony i media oraz zobaczyła, co się dzieje, jeśli odinstaluję motyw i zainstaluję go ponownie oraz ponownie spróbuję zaimportować demo.
Dopytałabym też support, z czego wynikały trudności przy poprzednich sytuacjach, bo często da się rozwiązywać problemy techniczne bez dostępu do strony (patrz nasze forum), a oni już mieli takie problemy, no i są zobowiązani do wspierania Cię.
Inni ludzie, jak rozumiem, widzą Twoją stronę?Kaja RzeczkowskaModeratorkaMoże być niestety wiele przyczyn takiej usterki, więc zadam Ci kilka pytań 🙂
Czy masz aktualny motyw i wszystkie wtyczki? Aktualizacja może rozwiązać problem.
Czy awarię poprzedziła aktualizacja motywu i wtyczek? Czasami to nowa wersja czegoś powoduje usterkę 🙁 Jeśli tak, to co się dzieje z menu, jeśli wyłączysz na chwilę wszystkie wtyczki?
Czy robiłaś ostatnio jakieś zmiany na stronie? Jeśli tak, to jakie?
Jaki masz motyw i czy mogłabyś podać link do swojej strony?Kaja RzeczkowskaModeratorkaJasne 🙂 Jest sporo wtyczek, zobacz na przykład tę: https://wordpress.org/plugins/media-library-organizer/ albo tę: https://wordpress.org/plugins/organize-media-folder/
Kaja RzeczkowskaModeratorkaThinkific nie jest rozwiązaniem korzystającym ze środowiska WordPress i WooCommerce. To zupełnie oddzielna platforma do kursów online, działająca w modelu SaaS – software as a service, która ma własny hosting i własne rozwiązania technologiczne. Płacisz subskrypcję i masz dostęp do całego ekosystemu, w tym ich własnego rozwiązania e-commerce. Możesz podpiąć własną domenę albo działać na ich subdomenie w adresie thinkific.com. Być może da się zrobić integrację po API, ale nie bardzo rozumiem po co?
Kaja RzeczkowskaModeratorkaNa początek pytanie kontrolne: czy już kliknęłaś w Loco, żeby zsynchronizować tłumaczenia z aktualną wersją WooCommerce i motywu (SYNC)?
Kaja RzeczkowskaModeratorkaCieszę się, że podpowiedzi Kasi i Pawła były pomocne 🙂 Gdybyś podczas oglądania szkolenia i wdrażania go miała dodatkowe pytania, to śmiało je zadawaj 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaCieszę się, że podpowiedź Pawła pomogła 🙂
Kaja RzeczkowskaModeratorkaHm, czy masz w edycji strony w kokpicie blok Astra Settings z między innymi taką treścią:
” Disable Primary Header
Disable Mobile Header
Disable Title
Disable Breadcrumb
Disable Featured Image
Disable Banner Area
Disable Footerr”
Bo mnie zaznaczenie, że strona ma wyłączyć nagłówki i stopkę, wyłączyło menu bez konieczności instalowania wtyczki.Kaja RzeczkowskaModeratorkaOsom! Bardzo się cieszę! I dziękuję za ciepłe słowa :))
- AutorWpisy