• Autor
    Wpisy
  • #106458
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Cześć; Tworzę sklep wielojęzyczny i w tym celu zainstalowałam wtyczkę Polylang for woocommerce. Wszystkie linki na stronie sklepu działają bez problemu, natomiast problem pojawia się z obrazkami produktu.

    Czy ta wtyczka pozwala dodać różne obrazki produktów dla różnych wersji językowych? Chciałabym zamieścić na obrazku produktu tekst (różny dla każdego języka). Problem polega na tym, że kiedy dodam obrazek dla wersji anglojęzycznej i dodaję wersję polskojęzyczną produktu wraz z obrazkiem to podmienia mi się on automatycznie w wersji anglojęzycznej (wygląda to tak, jakbym można było mieć tylko jeden obrazek/galerię do wszystkich wersji językowych). Czy powinnam coś zmienić w ustawieniach wtyczek? jeśli tak, to co?

    #106485
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Nie spotkałam się z taką sytuacją, ale widziałam w Internecie, że ktoś miał identyczne wyzwanie przy użyciu wtyczki Polylang i twórcy wtyczki odpowiedzieli mu następująco:

    Domyślnie nie da się tego zrobić, bo grafiki są zsynchronizowane, ale da się rozsynchronizować wyróżniony obraz produktów, tak aby mieć jeden wyróżniony obraz na każdy język.

    W tym celu trzeba dodać plik wpml-config.xml w katalogu wp-content, poddkatalogu polylang (małymi literami).

    Podobno potem wystarczy wrócić do swoich produktów i zaktualizować wyróżnione obrazy w przetłumaczonych produktach.

    Podali też treść pliku, znajdziesz ją tutaj: https://i.stack.imgur.com/8uKBd.png – wystarczy utworzyć go w Notatniku i zapisać pod nazwą wpml-config z rozszerzeniem xml

    Użytkownik mający ten problem odpisał, że zadziałało.

    Oczywiście przed wdrożeniem tej zmiany koniecznie zrób backup.

    Daj proszę znać, czy to pomogło, jestem bardzo ciekawa.
    A, na wypadek gdybyś nie była pewna: nie musisz tworzyć motywu potomnego 🙂

    #106535

    Hej Agnieszka, czy porady Kai były pomocne?

    #106544
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Hej; Nie wiem dlaczego, ale nie mogę znaleźć u siebie podkatalogu polylang.

    #106548
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Poszukaj na ftp w folderze
    wp-content > plugins

    #106551
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Folder plugins mam pusty…

    #106587
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hm, nie wiem czemu nie masz nic w folderze plugins, ale ogólnie WordPress nie tworzy zbędnych mu folderów, więc jeśli nie jest mu potrzebny, to go nie ma.

    Stwórz folder polylang dokładnie tak, jakbyś tworzyła folder na komputerze i wgraj tam ten plik. Sprawdź obie lokalizacje – wp-content i wp-content/plugins – twórcy porady pisali o tej pierwszej, ale ta druga jest bardziej logiczna. Wiec jeśli po umieszczeniu pliku w jednej z nich nic się nie zmieni w edycji produktów, to przenieś folder z plikiem do drugiej i zobacz, czy teraz jest dobrze.

    #106590
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Z moją stroną i bazą danych wordpress dzieje się coś dziwnego. Moja strona działa poprawnie, natomiast moja baza danych na serwerze jest pusta. Najstarsza kopia bazy dostępna na serwerze też jest pusta.

    Rozmawiałam dzisiaj z supportem od hostingodawcy i oni też nie rozumieją dlaczego tak jest.

    Jeżeli połączę się przez FileZilla to widzę foldery wp-content a w nim folder plugins ale jest one pusty. (W folderze themes mam podfoldery z nazwami motywów, których nie używałam.) Nie wiem, czy jest to normalne.

    #106592
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    To zdecydowanie nie jest normalne.
    Spotkałam się kiedyś z sytuacją, że na jednym FTP były dwie instalacje WordPressa – jedna jakby świeżo zainstalowana i druga właściwa, używana do działania strony i aktualna. Czy to może mieć miejsce u Ciebie?
    Dziwi mnie też, że masz podfoldery motywów, których nie używałaś. One też są puste, czy zawierają pliki? Jakie to motywy?
    Oraz gdzie masz hosting?
    I czy Twoja strona ma jakąś nietypową historię, inną niż to, że kupiłaś domenę i hosting, zainstalowałaś WordPressa (jak? przez FTP czy autoinstalatora?) i zaczęłaś działać?

    #106595
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Jak sprawdzić czy mam więcej niż jedną instalację wordpressa?
    Podfoldery motywów, które widzę to twentytwenty, twentytwentyone i twentytwentytwo i nie są one puste.
    Instalowałam tylko raz wordpressa przez FPT (jak tłumaczy Ola w kursie wordpressa). Nic nietypowego nie robiłam na stronie.
    Hosting mam w ionos.fr.

    #106650
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, pusty folder plugins oznaczałby, że kiedy zalogowałabyś się do WordPressa to zakładka wtyczki również byłaby pusta. Na ten moment jedyną opcją jaką widzę to to, że logujesz się nie do tego konta przez FTP albo konto ftp nie jest główne. Czy widzisz folder public_html a w nim od razu wp-content, wp-admin i wp-includes?

    #106710
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Hej, nie mam takiego folderu jak public_html. Jak się zaloguję przez FTP to mam foldery .opcache, clickandbulds, logs i folder z nazwa mojej strony (w nim foldery wp-content, wp-admin i wp-includes, ale nie ma w nich zbyt dużo).

    Dzisiaj przejrzałam folder clickandbuild. Zawiera on tylko folder z nazwą mojej strony i w nim wp-content, wp-admin i wp-includes. I tutaj w wp-content mam podfoldery z motywem i wtyczkami, które instalowałam.

    Wygląda to tak jakbym miała dwie wersje/bazy danych mojej strony w różnych miejscach po zalogowaniu się przez FTP. Natomiast kiedy wchodzę do bazy przez stronę mojego hostingodawcy mam komunikat “Nie znaleziono żadnych tabel w bazie danych.”

    #106951
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Ok, czyli Twoja strona fizycznie znajduje się w folderze clickandbuild i to te pliki należy modyfikować.

    Mnie to co opisałaś wygląda trochę tak, jakby instalacja WordPressa w clickandbuild była niewidoczna dla bazy danych (która gdzieś istnieje, bo strona działa), a ta druga instalacja była pusta – wgrana i niedotykana. Jak instalowałaś WordPressa przez FTP, to jak to wyglądało? Tworzyłaś wtedy bazę danych?
    W pliku wp-config.php powinnaś mieć informacje o swojej bazie danych (tej, której nie widać, a istnieje i tej dla drugiej instalacji, jeśli powstała). Warto sprawdzić pliki z obu konfiguracji. Powinna być tam nazwa bazy danych, nazwa użytkownika bazy danych, hasło do bazy danych, nazwa hosta MySQL (zazwyczaj localhost).
    Z tymi danymi (bez nazwy użytkownika i hasła) utrułabym Twojego hostingodawcę, bo nie możesz nie mieć dostępu do bazy danych, to nie jest prawidłowa sytuacja i usługa, którą wykupiłaś, stanowczo nie powinna tak wyglądać.

    #107191
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    czy masz jakąś wtyczkę do backupów.
    Jeżeli tak to pobierz backup na dysk lokalny (z kokpitu wordpess) i zobacz co ci się wyświetla w tych folderach.
    (Jeżeli używasz UpDraftPlus to ściągniesz conajmniej 5 plików, a jednym z nich jest baza danych.)
    Wtedy, z tego co pobrałaś możesz odtworzyć na nowym wordpressie całą stronę lub sprawdzić/porównać z tym co masz na serwerze FTP.
    Wtedy się wyjaśni się co widzisz na FTP, a co w rzeczywistości jest na stronie.

    #107245
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, daj znać czy udało się coś wyjaśnij w hostingu? i czy możemy jakoś pomóc.

    #107356
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Hej, usłyszałam o jeden raz za dużo “nie wiem”, w związku z czym szukam nowego hostingu. Będę wdzięczna za polecenie czegoś.

    #107359

    Polecamy LH.PL. Ola ma nawet kod rabatowy na pierwszy rok zakupu hostingu 25% na hasło: interaktywna

    #108874
    Agnieszka Kujawska
    Uczestniczka

    Hej,
    Rada Kai Rzeczkowskiej dotycząca dodania pliku wpml-config.xml w katalogu wp-content, poddkatalogu polylang, którą dała w pierwszym poście działa.

    #109124
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Super! Kaja się ucieszy, że mogła pomóc 🙂

    #109145
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Ucieszyłam się! :))))