• Autor
    Wpisy
  • #111244
    Krystyna Skupińska
    Uczestniczka

    cześć, poszukuję wtyczki żeby przeszukiwała tylko posty na blogu. Mam w motywie w widżetach “szukaj”, ale jak wpisze fraze to przeszukuje całą stronę www.

    Mam też problem z tłumaczeniem przez Loco translate- mam przetłumaczone np formularz do zostawiania komentarzy pod wpisami, ale jeśli w ustawieniach mam zaznaczone że obowiązkowo należy podac imię i maila w tedy nie tłumaczy tych obowiązkowych pól.
    Drugi właśnie problem z tym tłumaczeniem to właśnie gdy dam wyszukaj i w tedy słowa w rezultatach sa po angielsku pomimo ich przetłumaczenia we wtyczce Loco translate.

    3 sprawa to aplikacja. próbowalam na startym telefonie i próbowałam też wczoraj na nowym. po połączeniu z moją stroną przez aplikacje po chwili przestaje ona być dostępna. Nie wiem nawet jak mam to dobrze opisać. Moja srona przestała być widoczna dla wyszukiwań najpierw z mojego domowego wifi. a nastepnie jak juz próbowałamlogować sie przez dane komórkowe na telefonie by połączyć jeszcze raz moją www przez aplikacje WOrdpress to przestała byc widoczna również przy użyciu danych pakietowych. Wszytsko cale szczęscie wróciło do normy po odłączeniu mojej strony od aplikacji. Co może być przyczyną? robiłam to wcoraj ale i pod koniec ubiegłego roku z innego telefonu. więc to nie w samym urządzeniu jest problem.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    #111262
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej hej 🙂

    W temacie wyłączenia z wyników wyszukiwania stron, o ile Twój motyw albo builder nie ma takiej opcji, możesz użyć wtyczki Search Exclude albo Ajax Search Lite – w zależności od tego, czy chcesz tylko wykluczyć strony z wyników wyszukiwania, czy rozbudować przy okazji opcje wyszukiwania.

    Jeśli chodzi o Loco, to wiele problemów bierze się z tego, że plik .pot lub .po/.mo wtyczki nie zawiera tych fraz, które chcesz, żeby były przetłumaczone (nawet jeśli masz przetłumaczone tak samo brzmiące frazy). Czy masz zsynchronizowane z Loco najnowsze wersje motywu i wtyczek?

    W kwestii uniedostępniania się Twojej strony po połączeniu jej z aplikacją WordPress, sama nie spotkałam się z taką sytuacją, ale też nie korzystam sama z tej aplikacji i jeśli chcę coś zmienić na stronie przez telefon, loguję się z przeglądarki. Zagadkowa sytuacja, ale wygląda na to, że inne osoby opisywały podobne problemy w opiniach do aplikacji i jej twórcy odpisywali, że proszą o kontakt:
    My Site > Me > Help & Support > Contact Support
    albo
    mobile-support@automattic.com

    #111290
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, daj znać czy udało Ci się rozwiązać którykolwiek z problemów – jeśli nie, to będziemy szukać odpowiedzi dalej 🙂

    #111729
    Krystyna Skupińska
    Uczestniczka

    Hej dziękuję za pomoc, troche to trwało ale dzieci chorowały i znów moje sprawy zeszły na drugi plan 🙂

    Dziękuję za polecenie wtyczek, rozwiązały mój problem.
    Jesli chodzi o aplikacje to odinstalowałam i nie ruszma jej już 😀
    a jeżeli mówimy o Loco to nie rozumiem co mam sprawdzić i gdzie, odnośnie tego pytania „Czy masz zsynchronizowane z Loco najnowsze wersje motywu i wtyczek?”

    pozdrawiam <3

    #111756
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Chodzi o to, że przetłumaczona wersja językowa dla motywu / wtyczki może nie być zgodna z najnowsżą wersją motywu / wtyczki. Czyli na liście fraz do przetłumaczenia mogą nie zawierać się w ogóle frazy, które zostały dodane w aktualizacjach motywu / wtyczki, a zatem nie miałabyś jak ich przetłumaczyć.
    Aby to naprawić, potrzebujesz wejść do polskiej wersji językowej dla motywu / wtyczki i kliknąć przycisk SYNC (trzeci z kolei nad tabelą z frazami). W ten sposób Loco pobierze ewentualne nieprzetłumaczone frazy dodane podczas aktualizacji i będziesz mogła je przetłumaczyć. Dla każdego motywu i wtyczki trzeba to robić osobno + oczywiście po aktualizacjach mogą się pojawić nowe frazy, więc warto to sprawdzać co jakiś czas 🙂