Otagowano: 

  • Autor
    Wpisy
  • #109163
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Hej,
    mam problem z dostępem do kursu, pomóżcie proszę. Po zakupie kursu w plikach do pobrania jest przycisk do materiałów, ale po kliknięciu pojawia się “Nie znaleziono pliku. Przejdź do sklepu”. W ustawieniach kursu mam link do kursu, w zamówieniu są nadane uprawnienia, w ustawieniach produktu jest link pliku, w dozwolonych katalogach pobierania również jest aktywny link. Kiedy jednak wkleję link w przeglądarkę będąc zalogowana na testowe konto, pojawia się cały program kursu i jest dostęp do lekcji. Macie jeszcze jakiś pomysł co źle ustawiłam?

    #109164
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, czy te różnice są na tym samym koncie? W sensie jesteś zalogowana klikając na ten przycisk na konto testowe i nie działa, a po wklejeniu w przeglądarkę linku (będąc zalogowaną na to samo konto) już działa? Czy sprawdzasz np. z konta admina i testowego klienta?
    Gabi

    #109165
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Hej, w trybie prywatnym nie innej przeglądarce niż tej, gdzie „klikam” stronę robiłam testowy zakup, po zalogowaniu na koncie testowego klienta po kliknięciu przycisku nie mogę wejść w materiały kursu, ale wklejając link na koncie tego testowego klienta wchodzę normalnie w materiały. Mam nadzieję, że dobrze to opisałam. Sprawdziłam teraz też na koncie admina – guzik również kieruje na tą samą błędną stronę.

    Miranda

    #109289
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Miranda,
    przyznam, że przeczytałem wasze posty kilka razy, ale nie wiem kiedy te linki działają a kiedy nie.
    Czy jesteś wstanie sprawdzić gdzie kierują te linki/przyciski które nie działają zwłaszcza na koncie klienta.
    Jak to sprawdzić:

    Jak sprawdzić linki na stronie internetowej przy użyciu przeglądarki Google Chrome

    Jak sprawdzisz po zalogowaniu do konta testowego/klienckiego i nie będą działać to może znajdziesz problem bo będziesz widziała ścieżkę przekierowania czyli te nazwy między znakami dzielenia “/”.

    Możliwe, że podczas ustawiania wtyczki learnpress, zmieniłaś nazwy przekierowań na polskie. Tak samo jak w woocommerce. Akurat w tym przypadku, to może nie zadziałać – miałem taki problem i po powrocie do angielskich nazw przekierowań wszystko zaczęło działać.

    Daj znać jak poszło.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    #109308
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Cześć Paweł,
    dziękuję za wskazówki. Usunęłam polskie nazwy, niestety nie pomogło. Dezaktywowałam też wtyczkę restrict. Sprawdziłam linki, ale nie wiem co dalej z tym zrobić. Po zrealizowaniu zamówienia generuje się link

    O mnie


    a tam komunikat “Nie znaleziono pliku Przejdź do sklepu”. Zrobiłam screeny ustawień produktu i dozwolonych katalogów pobierania, będę wdzięczna jeśli zerkniesz:
    https://docs.google.com/document/d/1Ts4beDchdlgFmMVrqQbjFZmrq3tuHA6N/edit?usp=drive_link&ouid=105091471582518390769&rtpof=true&sd=true

    Dzieje się to niezależnie, czy robię to na koncie admina czy testowego klienta. Jak wkleję link https://mistrzynifinansow.pl/kursy/mistrzyni-finansow-kurs-online/
    zalogowana na testowego klienta, to normalnie jest dostęp do materiałów. Więc coś chyba źle się link generuje przy realizacji zamówienia, ale totalnie się nie znam i nie wiem co z tym począć.

    Będę wdzięczna za dalsze wskazówki i z góry dzięki!

    Pozdrawiam,
    Miranda

    #109317
    Paweł Zieliński
    Moderatorka
    #109327
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Cześć Paweł,
    link, który umieściłam to link strony głównej kursu w learnpressie, tam jest spis treści i wgrane wszystkie video i pliki do ściągnięcia. Robiłam to zgodnie z lekcją Oli, więc wydaje mi się, że nie w tym rzecz.

    #109431
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, link w produkcie jest poprawnie dodany — do strony głównej kursu, tak ma być.
    Czy korzystasz z wtyczki Cool Integration dla LearnPressa i Woocommerce czy z oficjalnego rozwiązania łączącego LearnPressa i Woo?
    Jaki masz model pobierania plików ustawiony w Wocommerce > Ustawienia > Produkty do pobrania > Sposób pobierania plików?

    #109432
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Cześć Gabriela,
    Mam zainstalowaną i włączoną wtyczkę Cool Integration. Sposób pobierania plików to Wymuszaj pobieranie.

    #109453
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, to w takim razie spróbuj ustawić “Tylko przekierowanie”. Będzie Ci się wyświetlać, że to niebezpieczne, ale to jedyna opcja na to by nie wywalało tego błędu. Spróbuj i daj znać czy się naprawiło. Jeśli będziesz ciekawa, to tu na forum są już wątki dotyczące Learnpressa i tego problemu.

    #109456
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Działa 🙂 jesteś wielka, dzięki! przeszukiwałam forum zanim napisałam, ale najwyraźniej nieskutecznie.

    #109470

    Hej! Bardzo się cieszę, że udało się rozwiązać problem <3

    #111161
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Cześć Dziewczyny,
    To niestety znowu ja. W międzyczasie wdrożyłam w życie wiedzę z akademii – moduł pewność. Wydawało mi się, że mimo tych modyfikacji wszystko działa jak powinno, ale nie przyszło mi wtedy do głowy wchodzenie w lekcje. Dziś wrzuciłam do sklepu nowy kurs, chciałam sprawdzić, czy wszystko działa. Jak jestem zalogowana na admin to nie ma problemu, podejrzane mi się wydało tylko to, że kiedyś pozbyłam się sidebaru ze stron lekcji, a on znów tam jest. Ale jak zaloguję się na testowego klienta, w momencie kliknięcia jakiejkolwiek lekcji pojawia się jedynie info, że strona nie została odnaleziona. Tyczy się to zarówno dzisiejszego jak i wcześniej dodanego kursu. A może to wina zaktualizowania learnpress? Mam nadzieję, że spotkałyście się z takim zagadnieniem i znów mnie uratujecie.

    Pozdrawiam,
    Miranda

    #111173
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Ja się nie zetknęłam niestety i może być dużo przyczyn takiej sytuacji, w tym aktualizacja, konflikt wtyczek, nieprawidłowa konfiguracja itd.
    Chciałabym się najpierw upewnić: wtedy, kiedy na początku roku rozwiązałaś wcześniejsze problemy z konfiguracją dostępu, nie sprawdziłaś z konta testowego, czy wszystko działa i lekcje się wyświetlają? Może być tak, że już wtedy coś nie działało?

    #111180
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Hej, wtedy wszystko działało, sprawdzałam na pewno. Mam wrażenie, że aktualizacja learnpressa może być przyczyną, bo wiele rzeczy się pozmieniało (zniknęło menu z lekcjami po lewej stronie jak już się w jakiejś lekcji jest, widoczny jest sidebar, którego wcześniej jakoś się pozbyłam i za nic nie mogę sobie przypomnieć jak, wyłączyłam też komentarze pod lekcjami i znów były aktywne – z tym już się uporałam).

    #111234
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, czy przypadkiem nie chowałaś sidebar’a za pomocą css?
    Aby to zrobić, trzeba wejść na stronie, kliknąć prawym klawiszem myszki, następnie “Zbadaj” (tu w zależności od przeglądarki).
    Następnie skorzystać z narzędzia do zaznaczania elementów (szukaj go w nowo otwartym panelu po lewej u góry).
    Zaznaczasz element tym narzędziem klikając w niego bezpośrednio na. stronie, sprawdzasz jaką ma klasę lub id i przechodzisz do kokpitu wordpress.
    Id może mieć jedno, albo wcale, natomiast klas może być więcej wtedy możesz je skopiować.

    Wygląd > Dostosuj > Dodatkowy CSS

    i dodajesz klasę (tu używasz kropki), jeżeli klas jest więcej to dodajesz je wszystkie z kropką na początku bez spacji.

    .nazwa-klasy-one.nazwa-klasy-two{
    display: none !important;
    }

    lub id (tu używasz płotka “#”)

    #nazwa-id{
    display: none !important;
    }

    To powinno wyłączyć ten sidebar na wszystkich podstronach.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 3 tygodnie, 4 dni temu przez Paweł Zieliński.
    #111239
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Cześć Paweł, nie robiłam nic w CSS, trochę to dla mnie jednak czarna magia, może się odważę, żeby się pozbyć tego sidebar’a, bo bardzo mi tam nie leży. Na ten moment jednak bardziej palącym problemem jest niedziałający kurs 😔 czy jak wprowadzę taki CSS to sidebar mogę mieć widoczny tylko na blogu, czy tam też zniknie? Sorki za może trochę głupie pytanie, ale nie mam zielonego pojęcia.

    #111240
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Miranda,
    to nie jest głupie pytanie.
    Jeżeli Sidebar w learnpress i na blogu mają dokładnie takie same klasy to, TAK znikną obydwa.
    Ale raczej tak się nie stanie, jest to mało prawdopodobne.
    Jak to sprawdzić.
    Zrób tak jak napisałem, czyli skopiuj klasy z elementu Sidebar Learnpress i wklej tu:

    Wygląd > Dostosuj > Dodatkowy CSS

    tak jak pisałem poprzednio.
    Sprawdź czy sidebar się pojawia, jeżeli nie to ok i wszystko zrobiłaś jak należy, ale jeżeli się pojawia, a nie pojawia się tylko jakiś element z sidebar, to znaczy, że musisz poszukać elementu nadrzędnego, będzie on wyżej w kodzie html.
    Dodając wpis w oknie Dodatkowy CSS, zawsze możesz go usunąć i nic się nie stanie, wszystko wróci do poprzedniego wyglądu.

    .nazwa-klasy-two{
    display: none !important;
    }

    Jak będziesz w tym miejscu (oknie – po lewej będzie można wpisać klasy a po prawej twoją stronę):

    Wygląd > Dostosuj > Dodatkowy CSS

    To spokojnie przejdź na tą stronę gdzie masz ten sidebar wtedy zobaczysz odrazu czy coś się zmienia jak opublikujesz wpis do styli css. Przycisk u góry “Opublikuj”.

    Na twojej stronie sidebar na blogu jest w divie gdzie klasy masz następujące:

    cwp-grid-column cwp-ms-content-grid-column grid-md-3

    Wystarczy porównać czy te klasy są takie same na platformie kursowej (tam nie mam dostępu więc nie sprawdzę).

    Jak by co to pisz.
    Zrobię zrzuty ekranowe i to wystawię.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    #111263
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Mirando, w temacie niedziałających kursów dałam znać zespołowi, że masz taki problem, bo ja niestety nie umiem Ci pomóc, ale nie chciałabym, żebyś poczuła, że ignoruję Twój problem.

    #111274

    U mnie też był problem z tym że wywalało komunikat – nie znaleziono pliku. Po zmianie na “Tylko przekireowanie” w ustawienia – zadziałało.
    Dzięki!

    #111285
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Kaja, bardzo dziękuję i czekam z niecierpliwością 🙂

    #111288
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, czy jesteś pewna, że testowy klient na pewno otrzymał dostęp do kursu? że dostęp nie wygasł miedzy czasie?
    Czy testowym klientem robiłaś standardowe zamówienie w sklepie?
    /Gabi

    #111291

    Tak. Kurs utworzyłam wczoraj. Klient testowy to u mnie zupełnie oddzielne konto z innej skrzynki. Dostęp do kursu był aktywny. Tylko właśnie wyskakiwał cały czas błąd że pliki nie zostały znalezione

    #111293
    Miranda Rutczyńska
    Uczestniczka

    Ja też robiłam standardowe zamówienie testowym klientem na drugi kurs, kiedy nie zadziałał weszłam w pierwszy, który poprzednio działał, ale też przestał. Generowałam ponowne uprawnienia pobierania, nic to nie dało. Kazałam więc mężowi kupić oba, żeby mieć pewność, również nie zadziałały. Myślisz, że przywrócenie kopii bezpieczeństwa, by wrócić do momentu, gdy wszystko działało to dobre rozwiązanie czy szkoda czasu? Wciąż nie wiem, który krok spowodował problem, ale może do tego dojdę🤷‍♀️

    #111294

    U mnie nie działało od początku. Tylko wcześniej plan sprawę bo nie miałam w planie wstawiania kursu na już. A teraz już mi się pali trochę pod nogami 😱

    #111297
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Sprawdziłabym jeszcze czy kurs na pewno jest dodany w dozwolonych katalogach pobierania i czy na pewno są egzekwowane reguły.