Chcę Ci przedstawić 7 kroków na solidną markę, dzięki którym podejdziesz do jej budowania świadomie i zbudujesz krok po kroku mocne fundamenty. Sprawdź!

Stworzenie solidnej marki to nie lada wyzwanie. Warto jednak podejść do tego świadomie i krok po kroku budować mocne fundamenty, które będą procentować w przyszłości. W tym celu chcę Ci przedstawić 7 kroków na solidną markę, które sprawdziłam przy budowaniu moich biznesów, dzięki którym zbieram w tej chwili owoce swoich działań. Wierzę, że, jeśli jesteś na początku swojej drogi w budowaniu marki czy to osobistej, czy firmowej to pomogą Ci one ruszyć z miejsca.

Jak stworzyć solidną markę? – 7 sposobów

1. Grupa docelowa

Znajdź swojego idealnego odbiorcę i dla niego twórz swoje produkty i usługi. Wyznacz, czy wśród Twoich klientów planujesz mieć małe firmy, duże przedsiębiorstwa, korporacje, czy może osoby prywatne. Warto poszukać też swojej niszy i celować tylko w konkretne branże. Odwiedź mój artykuł o szukaniu grupy docelowej i pobierz poniższe ćwiczenia, które pomogą Ci odnaleźć swoich odbiorców.

[Nie znaleziono pliku] ◄ Klik

2. Misja i nazwa

Twoja nazwa ma kluczowe znaczenie w tworzeniu solidnej marki. Powinna być łatwa do zapamiętania i tak skonstruowana, a uniknąć problemów w jej pisowni i wymowie. Warto poszukiwać ją dopiero po wyznaczeniu misji. Pamiętaj także o tym, aby poszukiwać nazwy sprawdzając wolne domeny z końcówką .pl – która jest najbardziej powszechna w Polsce. Dzięki temu unikniesz już na samym początku problemów z dotarciem Twoich odbiorców na stronę internetową.

Patrz też: Poświęć nazwie firmy więcej niż 5 minut!

3. Logotyp i materiały reklamowe

Mając misję, nazwę i grupę docelową możesz przejść do kolejnego etapu – tworzenia logotypu. Idealny logotyp to taki, który po jednokrotnym zobaczeniu jesteśmy w stanie odwzorować i narysować na kartce. Warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, ponieważ logotyp będzie nas reprezentował wizualnie na wszystkich naszych materiałach np. ulotkach, różnych gadżetach, wizytówkach oraz stronie internetowej. Ze względu na jego wykorzystanie w wielu miejscach jego przyszła zmiana może się okazać trudna i kosztowna, dlatego musi być on świetny już na starcie.

Mając swój logotyp i pomysł na wygląd Twojej marki dopasuj resztę swoich materiałów do całej koncepcji. Tutaj także warto zwrócić się do osób, które zajmują się tym na co dzień.

Patrz także: Logotyp dla Jestem Interaktywna

4. Komunikaty

Dopasuj swoje treści do swojej grupy docelowej. Pisząc teksty na ulotki, stronę internetową, reklamy miej cały czas na uwadze to, że piszesz do tej jednej konkretnej osoby, którą masz wyznaczoną. Bardzo to pomaga skonstruować komunikaty, które działają i mają wysoką konwersję – podwyższają Twoją sprzedaż.

5. Strona internetowa

O stronie internetowej mogłabym pisać godzinami, ale to wiemy 😉 Postaraj się, aby powstała ona jak najwcześniej i była profesjonalna. Strona WWW to Twoja internetowa siedziba, dlatego zadbaj, aby Twoim odbiorcom miło się w niej przebywało. Zadbaj o takie działy, jak O nas/O firmie, Oferta, PortfolioKontakt. Moje wskazówki na temat portfolio, które przyciąga klientów znajdziesz na blogu. Zastanów się także nad stworzeniem bloga eksperckiego, bo w ostatnich latach bardzo zyskało to na znaczeniu dla podkreślenia profesjonalizmu oraz ma ogromny wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarkach (SEO).

Patrz: Blog biznesowy – czy warto prowadzić?

6. Wyróżnik

Odnajdź swój wyróżnik, który wyeksponuje Cię na tle konkurencji. Może być to kompleksowość usług i połączenie sił z innymi firmami, kolorystyka, kreatywne materiały reklamowe itd. Znajdź swój indywidualny pomysł, w każdej branży może być to coś innego, dzięki czemu klienci będą chcieli wybierać właśnie Twoją solidną markę i Twoje produkty/usługi.

7. Spójność

Postaraj się, aby cała otoczka dookoła Twojej marki była spójna. Mając grupę docelową i swoją misję możesz dopiero przejść do dalszych działań, czyli odnalezienia idealnej nazwy, zaprojektowania logotypu oraz pozostałych materiałów reklamowych, napisania komunikatów oraz stworzenia strony internetowej. Cały szereg Twoich działań powinien potwierdzać Twoją misję, pamiętaj o tym!

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci w stworzeniu solidnych fundamentów Twojej marki. Powodzenia!

Masz już swoją solidną markę, czy ją dopiero tworzysz? Jak to u Ciebie wygląda?

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

16 Komentarze

  • Rozpoznawalność, czasem proste pomysły i czytelne logo na początek, to już bardzo wiele. Dobrze wiedzieć czego się chce i być pewnym siebie. Nad resztą solidnie pracować. 🙂

    • Rzeczwiście kwestie, o których piszesz wiele ułatwiają, jednak to solidna praca i chęć ciągłego samorozwoju i doskonalenja się jest gwarancją sukcesu 🙂

  • Świetne zestawienie! Dodałabym też do listy przemyślenie tego, co ma nasza usługa/produkt przynieść potencjalnym klientom, jak wpłynie na ich życie i z jakim efektem “po” ich zostawi 🙂

    • Dzięki, bardzo dobry pomysł – bardzo ważne jest dostosowanie swoich produktów lub usług dla klientów 🙂 W epoce konsumpcjonizmu konkurencja jest bardzo duża, dlatego wygrywają Ci, którzy kierują swoje działania właśnie z myślą o swoich odbiorcach 🙂

  • Bardzo praktyczny wpis!
    Dodam tylko, że rok temu weszło sporo nowych domen, wprawdzie po angielsku, ale warto przejrzeć ich listę, zwłaszcza że .pl może być zajęta. Blog ekspercki w domenie .expert albo .guru może się okazać strzałem w dziesiątkę!

    • Tylko trzeba w przypadku takiej domeny pamiętać, aby w Google Search Console ustawić lokalizację strony na Polskę, bo inaczej może się pojawiać niżej w wyszukiwarkach dla polskich fraz. Taki kruczek od Google 🙂

  • Dzięki za rady, na pewno się przydadzą na początek. Fajnie, że można w tych czasach znaleźć w internecie tyle porad i to za darmo 🙂

    • Bardzo się cieszę, że Ci się przydadzą! 🙂 Czy brakuję Ci jeszcze jakiejś wiedzy w związku z Twoim startem?

  • Bardzo przydatna lista. Pomaga uporządkować myśli i zaplanować działanie. Dziękuję 🙂

  • Cieszę się, że podkreślasz te wszystkie rzeczy 🙂 Od nazwy , misji, logotypu poprzez spójność. To wszystko jest bardzo istotne- wszystkie elementy tworzą całość. Oczywiście grupa docelowa- bez niej ciężko funkcjonować, mając ją dobrze określoną wiemy, gdzie szukać klientów, jak się z nimi komunikować, a także możemy cały czas poznawać naszą grupę uwzględniając jej potrzeby i sprawdzając , w jaki sposób możemy pomóc swoimi produktami/usługami. Strona, blog, a także kanały mediów społecznościowych to nasze wizytówki, pierwsze wrażenie, które robimy, więc też należy o nich pamiętać 🙂

  • Mój logotyp pewnie nie jest naj, no ale swój własny 😉 no i materiały reklamowe … Ale powolutku, czasami do niektórych rzeczy najlepiej jest dochodzić w swoim tempie 😉

    Czytam teraz “Zakamarki marki” i powiem szczerze, że to wymagająca książka, przynajmniej dla mnie 🙂

    • Prawda, czasami potrzeba na to wszystko czasu, dodatkowo wiele pomysłów przychodzi już w trakcie tworzenia swojej marki – warto je wszystkie spisywać i po kolei patrzeć, czy się sprawdzają 🙂

  • Ja mam z marką taki problem, że od razu chciałabym mieć wszystko już idealnie :). A nie da się tak – najlepsze rozwiązania są efektem ewolucji innych rozwiązań :). Na szczęście przynajmniej wiem, że logo i nazwa są takie, jak powinny :).

  • Solidne zestawienie :). Ja dorzuciłbym jeszcze, że warto na stronie www umieścić referencje/opinie poprzednich klientów, bo to też buduje wizerunek solidnej marki.
    Istotne moim zdaniem, choć mogę się mylić, jest również to, aby się pokazywać. Brać udział w dyskusjach np. na grupach FB, stworzyć profil na Goldenline i LinkedIn, brać udział w konferencjach, szkoleniach (najlepiej jako prelegent), publikować w prasie lub portalach tematycznych związanych z naszą branżą.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0