Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Podwójne menu strony #109331
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    W ten sposób to mogę zgadywać w nieskończoność.
    Potrzebny jest zrzut ekranu lub / i link do strony.

    W odpowiedzi na: Podwójne menu strony #109326
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Aaaa, nie do końca zrozumialem pytanie.
    Masz w menu górnym dwa linki do strony głównej?

    Sprawdź w:
    Kokpit > Wygląd > Menu >
    (jeżeli masz więcej menu, to wybierz to, które masz podpięte do górnego menu na stronie) i sprawdź w
    > Strukturze menu
    ile masz przekierowań na stronę główną (tam rozwijając strzałką opcje można skasować to co niepotrzebne).

    W odpowiedzi na: Podwójne menu strony #109322
    Paweł Zieliński
    Moderatorka
    W odpowiedzi na: Podwójne menu strony #109321
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Ok to zaraz ci wyślę link gdzie to zmienić.

    W odpowiedzi na: Podwójne menu strony #109318
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Ewelina,

    myślę, że masz 2x menu dlatego, że jedno menu jest do wyświetlania na ekranach komputerów, a drugie to menu mobilne.
    Nie wiem jaki masz motyw i jaki builder (np. elementor, divi, gutenberg), w każdym razie, w opcjach (gdzieś głęboko ukryta) jest zakładka “widoczność” lub “wyświetlanie” i tam masz opcje, gdzie dany element ma być, lub nie ma być wyświetlany.

    Jest jeszcze druga opcja, że ty widzisz dwa menu (bo jak jesteś w trybie edycji to widzisz wszystkie elementy nawet te ukryte), ale one się nie wyświetlają zwykłemu użytkownikowi.
    Warto sprawdzić stronę w oknie incognito.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 11 miesięcy, 3 tygodnie temu przez Paweł Zieliński.
    W odpowiedzi na: Dostęp do kursu LearnPress #109317
    Paweł Zieliński
    Moderatorka
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Nawzajem, działam 🙂

    W odpowiedzi na: Wtyczka Przelewy24 #109315
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Miranda,
    testowałem zakupy więc pewnie będziesz miała jedno niezapłacone zamówienie – proszę skasuj je.
    Obejrzałem Twoje zrzuty ekranowe, ale nie wszystko na nich widać.
    Faktycznie możliwość zakupu przez przelewy24.pl nie wyświetla się.
    Proszę sprawdź dokładnie, czy masz włączone te same opcje co u mnie na zrzutach (przepraszam za wygląd – pracuję nad jego zmianą):
    https://indexpz.pl/jak-ustawic-wtyczke-woocommerce-do-platnosci-przelewy24-pl/
    I daj mi znać.
    Ja zadzwoniłem do Przelewy24, ale nie mam danych do Twojego konta więc weryfikacja nie mogła być przeprowadzona, poza tym to co jest na Twoich zrzutach ekranowych jest niewystarczające nawet dla nich.
    Najlepiej napisać do nich maila lub zadzwonić, oni zweryfikują wszystkie ustawienia i wykonają próbny przelew.
    +48 61 642 93 43
    support@przelewy24.pl
    Jeżeli oni nie pomogą to trzeba zmienić dostawcę usług, ale według mnie to jest jakiś prosty błąd konfiguracyjny.
    Napewno bym się nie wahał zadzwonić, to jest w ich interesie żeby płatności działały.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Wtyczka Przelewy24 #109293
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Jaki jest adres strony?

    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Joanno,
    jeżeli chodzi o “obrazki” to najlepiej zmniejszyć ich wielkość i zapisać w formacie “webp”.
    Są do tego wtyczki i niektóre wtyczki do cache też to robią.
    To napewno pomoże jeżeli chodzi o cache na stronie.
    Można też poczyścić wordpressa = usunąć co niepotrzebne.
    Postaram się popełnić jakiś wpis blogowy, co można i jak, ale nie dzisiaj, bo sam muszę zrobić porządki na swojej stronie.
    Jak już będzie to dam znać.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Dostęp do kursu LearnPress #109289
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Miranda,
    przyznam, że przeczytałem wasze posty kilka razy, ale nie wiem kiedy te linki działają a kiedy nie.
    Czy jesteś wstanie sprawdzić gdzie kierują te linki/przyciski które nie działają zwłaszcza na koncie klienta.
    Jak to sprawdzić:

    Jak sprawdzić linki na stronie internetowej przy użyciu przeglądarki Google Chrome

    Jak sprawdzisz po zalogowaniu do konta testowego/klienckiego i nie będą działać to może znajdziesz problem bo będziesz widziała ścieżkę przekierowania czyli te nazwy między znakami dzielenia “/”.

    Możliwe, że podczas ustawiania wtyczki learnpress, zmieniłaś nazwy przekierowań na polskie. Tak samo jak w woocommerce. Akurat w tym przypadku, to może nie zadziałać – miałem taki problem i po powrocie do angielskich nazw przekierowań wszystko zaczęło działać.

    Daj znać jak poszło.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Joanna,
    Tutaj masz troszkę więcej informacji o pamięci podręcznej:

    Pamięć podręczna na WordPress: Optymalizacja Twojej Strony Internetowej


    Jeżeli chodzi o wybór wtyczki do pamięci podręcznej czytaj “Cache” to właśnie ta trudniejsza sprawa.
    Jest wiele wtyczek darmowych i płatnych. Do tej pory żadna z wtyczek darmowych nie działała tak jak chciałem, to są te opisane u mnie na blogu. Jedyna która robi to co potrzeba (w tym pakiecie na lh.pl) to (tam jest filmik instuktażowy):
    https://www.s-sols.com/products/wordpress/accelerator
    tu adres na wordpres.org:

    Seraphinite Accelerator

    Ta wtyczka przyspiesza stronę, ale zostawia mały baner na dole strony pod stopką i jest za darmo do 5000 nowych wejść na stronę miesięcznie.

    Jeżeli chodzi o pamięć podręczną php, to musisz się zalogować przez FTP do plików na twojej stronię i dodać plik o nazwie “.user.ini” (tak kropka z przodu musi być – tak oznaczona są pliki ukryte) i do środka wklej sobie te wartości:

    memory_limit = 2G
    post_max_size = 2G
    max_input_vars = 2000
    max_execution_time = 300
    upload_max_filesize = 2G

    To zwiększy ilość przydzielanej pamięci dla php.
    Tutaj masz instrukcję gdzie dodać ten plik i obrazek z ftp:

    .user.ini – Gdzie dodać plik .user.ini

    Tutaj jak zwiększyć Time limit

    .user.ini – Zmiana PHP Time Limit przy użyciu pliku .user.ini lub .htaccess

    Czyli do tego samego pliku .user.ini dodajesz kolejną linijkę kodu:
    max_execution_time = 300

    Jeżeli będziesz miała z tym problem, to zadzwoń do lh.pl oni powinni pomóc (najprawdopodobniej będziesz musiała napisać do nich maila więc te informacje powinny pomóc go napisać.)

    Wrazie problemów napisz tutaj do mnie to udostępnię ten plik “.user.ini”.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Wtyczka Przelewy24 #109287
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Miranda,
    najpierw posumuję:
    0. pobrałaś odpowiedną wtyczkę dla odpowiedniej wersji woocommerce ( na stronie poniżej są 2 wersje do 7.0 i do 8.0)
    https://www.przelewy24.pl/do-pobrania#gotowe-wtyczki
    Tu znajdziesz obrazek gdzie szukać swojej wersji woocommerce

    Jak sprawdzić wersję Woocommerce


    1. podpisałaś umowę z przelewy24 i masz nr klienta oraz hasło
    2. zadzwoniłaś do nich (do przelewy24) żeby sprawdzili ci stronę ze sklepem czy masz wszystko ok (tzn. regulaminy i polityki) i odblokowali możliwość sprzedaży
    3. zalogowałaś się do konta na przelewy24 i wprowadziłaś odpowiednie dane np. adres ip swojej strony internetowej
    4. uzupełniłaś wtyczkę na swoim woocommerce o dane ze strony przelewy24 (chodzi mi o klucze i numer konta itp)
    5. nie pojawiły się żadne błędy
    6. w woocomerce > ustawienia > płatności włączyłaś przelewy24

    Jeżeli to co opisałem powyżej jest spełnione i dalej nie działa to zadzwoń do ich wsparcia technicznego i/lub daj znać jak poszło może ktoś będzie miał lepsze rozwiązanie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Menu w telefonie komórkowym nie działa #108873
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Hej Dorota,
    jak tam menu, czy już działa?
    Daj znać, i/lub odpowiedz na pytania Kaji.

    W odpowiedzi na: Wybor motywu #108871
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Karolina,
    daj znać jak się sprawy mają.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Polylang i zmiana waluty #108867
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Klaudia,

    znalazłem taki artykuł:
    https://woovina.com/blog/wordpress-tutorials/how-to-manage-and-change-default-currency-in-woocommerce
    Są tam linki do kolejnych wtyczek.
    Ta wtyczka co podałaś ma darmową wersję dla dwóch walut przetestuj:

    FOX – Currency Switcher Professional for WooCommerce


    Daj znać co wybrałaś i jak to działa.
    Możesz też podesłać adres strony www, chętnie zobaczę to na żywo.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: tutor #108758
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Ania,
    w bezpłatnej wersji nie da się ustawić czasu dostępu – przynajmniej ja nie znalazłem takiej opcji.
    A tu link jak to zrobić w płatnej wersji:

    Tu lista co się da a czego się nie da zrobić w darmowej wersji:

    Pricing


    Możliwe że woocomerce będzie nad tym wstanie zapanować.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: imagick #108755
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Klaudia,
    Nie jestem pewien ale znalazłem repozytorium na githubie – przeczytaj fragment o bezpieczeństwie:
    https://github.com/Imagick/imagick
    Możliwe, że chodzi o ten fragment kodu php.
    Na próbę bym go skopiował i wkleił do function.php w motywie potomnym.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Polylang i zmiana waluty #108751
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Klaudia,
    ciekawy temat, niestety nie mam doświadczenia, poszukam może coś znajdę w php.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Motyw na platformę e-learningową #107495
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Magdalena,

    dokładnie takiej informacji czy dana platforma e-learningowa obsługuje dany motyw możesz mieć problem ze znalezieniem chociaż mogę się mylić i Kasia będzie mieć rację. Natomiast łatwiej jest sprawdzić czy builder, którego używa motyw dobrze działa z platformą.
    Np. Divi nie za bardzo lubi się z Learnpress natomiast wspólpracuje z Tutor LMS.
    Elementor raczej będzie wszędzie działał poprawnie choć i tu mogę się mylić.
    Najlepiej jest przetestować, te wtyczki e-learningowe, one mają darmowe wersje.
    Instalujesz i patrzysz czy Ci odpowiada.
    Tu masz linka do Tutora LMS i informacji o motywach:

    WordPress Themes

    Zawsze można jeszcze po googlować i sprawdzić opinie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Przeniesienie strony #107493
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Kinga,
    Oczywiście należy przenieść całą treść i zmienić wygląd.
    Sposobów na przeniesienie jest kilka, jak nie kilkanaście. Przeszukaj forum napewno znajdziesz już takie wpisy, nie chcę się powtarzać jak byś miała problem ze znalezieniem to daj znać.

    Czy ten WordPress, który teraz obsługuje twoją stronę ma jakiś adres www, który możesz przenieść na lh?
    Jeżeli tak, to możesz używać dwóch adresów www, a stronę postawić na tym nowym, a z tego starego tylko przekierowywać na nową domenę – to nic trudnego.
    Dzisiaj już to opisywałem w trochę innej sprawie:

    Brak dostępu do panelu adminstracyjnego


    Przejrzyj całość, ale dla ciebie jest pkt 4.

    Jeżeli nie możesz przenieść tej domeny to można to zrobić inaczej.
    Przenieść treści i na nowego wordpressa i podpiąć pod nową domenę, a tamtą stronę zostawić tylko z informacją i linkiem przekierowującym na nową domenę.
    Daj znać jaka decyzja.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: Neve – Przesunięcie stopki ponad sekcję postów #107491
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Patrycja,

    tego co zrozumiałem co napisałaś to:

    Aby po wejściu we wpis blogowy wyświetlał się tylko tekst z danego wpisu powinnaś utworzyć taki wpis.
    Jak to zrobić –>w lewym panelu szukasz
    Wpisy > Utwórz wpis
    I to co jest we wpisie blogowym pokaże się na tej stronie + dodatkowo globalny header (czyli nagłówek) i globalny footer (czyli stopka).
    W zależnoći co masz w tych dwóch sekcjach (header i footer), to wyświetli ci się na stornie wraz z wpisem blogowym.
    Jeżeli masz coś w globalnej stopce, a tego nie chcesz mieć na wszystkich stronach, to musisz tą część (sekcję) przenieść na wybraną stronę lub usunąć tą sekcję z footera.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: wtyczka do opini #107489
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Krystyna,

    spróbuj tą:

    Widżety do recenzji Google


    Tych wtyczek jest kilka, ale jeżeli chcesz sobie coś pozmieniać to musisz zapłacić.
    Pozdrawiam,
    Paweł
    P.S.
    Może ktoś jeszcze coś fajnego podrzuci.

    W odpowiedzi na: Brak dostępu do panelu adminstracyjnego #107486
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cieszę się.

    W odpowiedzi na: Brak dostępu do panelu adminstracyjnego #107482
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć Anita,
    to nie jest skomplikowane, ale trzeba wykonać dużo czynności żeby sprawę wyprostować.
    1. Domena serwerowa to będzie nazwa twojego serwera np. serwerXXXXXXX.hl.pl gdzie XXXXXX wstawiasz swoje cyferki.

    2. Aby zmienić przekierowanie z wykupionych domen musisz wiedzieć jak wygląda struktura katalogów na twoim serwerze FTP – niestety ale trzeba się do niego zalogować (w kursie jest to pokazane)
    Aby pobrać dane logowania do serwera logujesz się w panelu administracyjnym na lh.pl
    https://www.lh.pl/panel/login
    Przechodzisz do lewego menu > Aktywne serwery > serwerXXXXX > (poniżej) Konta FTP
    Tam będzie zakładka konto główne klikasz w
    OPCJE > zmień hasło
    i ustawiasz swoje hasło
    Po prawej stronie na prawym panelu bocznym masz instrukcję jak to zrobić jeżeli nie chcesz korzystać z kursu

    3. Jak ci się uda zalogować na FTP bo to za pierwszym razem może być problem więc się nie poddawaj. Zobaczysz katalog public_html
    Otwierasz go i to zobaczysz czyli nazwa katalogu najprawdopodobniej “autoinstalator” wchodzisz do środka i tam powinien być katalog o nazwie “wordpressXXXX” gdzie XXXX to cyfry.
    Zapisujesz sobie ścieżkę do tego katalogu najprawdopodobniej będzie ona wyglądała tak autoinstalator/wordpressXXXX
    Możesz jeszcze wejść do tego drugiego podkatalogu i tam powinny być już pliki WordPress jeżeli jest jeszcze inny katalog to też go dodajesz do ścieżki (ale raczej będą tylko dwa)

    4. Wracasz do panelu administracyjnego na lh.pl
    Na lewym panelu w
    Aktywne serwery > serwerXXXX > Strony WWW
    zobaczysz swoje 3 domeny klikasz w OPCJE > zarządzaj > Kafelek z nazwą “Katalog na serwerze” w okienku po public_html/ wpisujesz twoją ścieżkę “autoinstalator/wordpressXXXX”
    Klikasz ZAPISZ
    i tak samo robisz do pozostalych domen chyba że chcesz mieć trzy osobne WordPressy.

    5. Obecnie WordPress który stoi na twoim serwerze ma wpisany adres strony jako serwerXXXX.lh.pl trzeba to zmienić.
    Logujesz się do nie go
    serwerXXXX.lh.pl/wp-admin
    Podajesz usera i hasło
    Jak zobaczysz panel administracyjny to po lewej szukasz
    Ustawienia > Ogólne
    i w miejscu “Adres WordPressa (URL)” podajesz jedną z tych domen lub tą jedną właściwą dla tego wordpressa
    https://nazwaDomeny.pl
    i to samo w okienku “Adres witryny (URL)”
    Zapisujesz i wylogowujesz się z WordPress.

    Teraz możesz się już logować nazwaDomeny.pl/wp-admin

    Daj znać jak poszło bo się narobiłem z tą instrukcją.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    W odpowiedzi na: wpis na blogu #107202
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Skopiuj całość i przetłumacz tylko “Posted on” i “by” resztę zostaw tak jak jest bo to jest kod który będzie dodawał dynamiczną datę i dynamicznego autora.

    W odpowiedzi na: Strona logowania do panelu klienta #107194
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Ja też się cieszę 🙂

    W odpowiedzi na: Motyw CosmosWP #107193
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, tak to prawda czasem wystarczy wejść na stronę zapisać ją ponownie i wszytko wraca do wymaganego stanu.
    Niestety spotykam się z tym b. często.
    Fajnie, że pomogło.

    W odpowiedzi na: Product Feed JSON/XML #107192
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć, nie widziałem tego Json’a (jego zawartości), ale zawsze można posłużyć się JavaScriptem i tutaj to wszystko zależy gdzie ten plik masz udostępniony i co w nim jest.
    Prostym kodem można sobie pobrać dane na swoją stronę.
    A później je wyświetlić w wymagany przez siebie sposób.
    Niestety wymaga to trochę pracy, ale daje ogromną satysfakcję.

    W odpowiedzi na: Woocommerce – sklep wielojęzyczny #107191
    Paweł Zieliński
    Moderatorka

    Cześć,
    czy masz jakąś wtyczkę do backupów.
    Jeżeli tak to pobierz backup na dysk lokalny (z kokpitu wordpess) i zobacz co ci się wyświetla w tych folderach.
    (Jeżeli używasz UpDraftPlus to ściągniesz conajmniej 5 plików, a jednym z nich jest baza danych.)
    Wtedy, z tego co pobrałaś możesz odtworzyć na nowym wordpressie całą stronę lub sprawdzić/porównać z tym co masz na serwerze FTP.
    Wtedy się wyjaśni się co widzisz na FTP, a co w rzeczywistości jest na stronie.