Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze od Adwords?

Wyznaczenie słów kluczowych jest bardzo ważne, aby rozpocząć swoją strategię SEO. Ale jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe? Przyda Ci się do tego kilka narzędzi. Dzisiaj pokażę jedno z nich, a mianowicie – jak wyszukać słowa kluczowe w planerze słów kluczowych od Adwords.

Jest to darmowe rozwiązanie od, którego warto zacząć swoje poszukiwanie słów kluczowych. Służy ono do planowania słów kluczowych płatnych kampanii reklamowych AdWords, ale doskonale nadaje się również do sprawdzenia popularności fraz kluczowych w celu pozycjonowania strony. Możesz sprawdzić w nim konkurencyjność słów kluczowych oraz częstotliwość wyszukiwania ich. Do dzieła!

Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze od Adwords?

1. //Edit // Ważne. Nie masz jeszcze konta w AdWords?

To załóż je i pamiętaj, aby pominąć instrukcję konfiguracji. Jest to bardzo WAŻNE! W innym wypadku wejdziesz w kreator tworzenia pierwszej kampanii, z którego nie ma powrotu 😉

Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze od Adwords?

2. Przejdź do planera słów kluczowych od Google AdWords

Zaloguj się do Planera słów kluczowych za pomocą swojego konta w Google.

jak-wyszukac-slowa-kluczowe-w-planerze-od-adwords-1

3. Wybierz “Wyszukaj nowe słowa kluczowe” za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii

Rozwinie Ci się wtedy w tym samym miejscu dodatkowy panel.

jak-wyszukac-slowa-kluczowe-w-planerze-od-adwords-2

4. Wypełnij dane w formularzu

Podaj ogólną nazwę swojego produktu lub usługi i nazwę swojej strony internetowej oraz wybierz kategorię produktu. Wypełnij przynajmniej jedną z tych opcji, im więcej informacji podasz, tym otrzymasz więcej propozycji słów kluczowych.

jak-wyszukac-slowa-kluczowe-w-planerze-od-adwords-3

5. Lista propozycji słów kluczowych

Na liście propozycji słów kluczowych Google AdWords wyświetli Ci dodatkowe informacje na temat średniej miesięcznej liczby wyszukań i konkurencji oraz proponowaną stawkę za reklamę (to sugeruje dodatkowo, jak bardzo dana fraza jest oblegana). Zapisz sobie propozycje swoich słów kluczowych, które odnajdziesz w tym miejscu. Warto, aby były to frazy o mniejszej konkurencji, aby było łatwo się przez nie przebić przy pozycjonowaniu.

Następnie wybierz niebieski przycisk i “Dodaj do planu” interesujące Cię frazy.

jak-wyszukac-slowa-kluczowe-w-planerze-od-adwords-4

6. Sprawdź plan

Gdy już dodasz do planu wszystkie frazy, które pasują do Twojej strony internetowej to wybierz niebieski przycisk “Sprawdź plan”.

jak-wyszukac-slowa-kluczowe-w-planerze-od-adwords-5

7. Sprawdzenie szacowanych kliknięć

Funkcja prognozy odwiedzin zapewnia dane szacunkowe na temat liczby kliknięć – dzięki niej stwierdzisz, które frazy są popularne. Poniżej znajdziesz szczegóły prognozowanych dziennych kliknięć oraz wyświetleń. Aby to zrobić wpisz stawkę i budżet dzienny na przykład na 100 zł dziennie – pozwoli to oszacować liczbę kliknięć dla reklam płatnych. Jednak sugeruje to, że jeśli osiągniesz wysokie miejsca dla tej frazy swoją kampanią SEO to będzie ona miała porównywalne rezultaty.

jak-wyszukac-slowa-kluczowe-w-planerze-od-adwords-6

Google AdWords nadaje się do zbierania ogólnych danych dotyczących słowa kluczowego, dlatego warto wykorzystać to narzędzie w połączeniu z innym, aby otrzymać lepszy obraz. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o dobieraniu słów kluczowych to zapraszam Cię do mojego artykułu: Słowa kluczowe oraz frazy w SEO – wszystko co musisz wiedzieć!

 

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

19 Komentarze

  • W Adwords chyba coś się pozmieniało, bo już od kilku tygodni przy pierwszym wejściu jest tylko możliwość zrobienia pierwszej kampanii – bez planera słów kluczowych, o którym piszesz. Rozwiązanie więc nie do końca darmowe 😉

    • Przygotowywałam ten artykuł w poniedziałek i wtedy też robiłam screeny. Jesteś pewna?

      • A od kiedy masz konto? Bo tak chyba jest dla nowo założonych – w każdym razie jak tak mam na trzech, zakładanych w ciągu ok. 2 miesięcy. Próbowałam to rozgryźć, bo w takich sytuacjach zwykle ja coś źle robię 😉 Ale póki co bez efektu. Tzn. podejrzewam, że gdybym wykupiła pierwszą kampanię, to opcje, o których piszesz, by się pojawiły. Ale tego na razie nie mam w planach. Może odezwie się ktoś, kto też dopiero zakłada konto.

        • Rzeczywiście gmaila, na którego się loguję mam dobrych kilka lat. Przetestuję na nowym koncie. Jednak stworzoną kampanię możesz wyłączyć od razu po jej stworzeniu lub ustawić ją na budżet 1zł i nie będzie to taki duży wydatek. Chociaż wydaje mi się to dziwne, bo ten planer jest właśnie po to, aby przygotować pierwszą i kolejne kampania, to jak może nie być dostępny?

          • Czekam w takim razie na wieści 🙂 Jeśli się okaże, że niestety jest tak, jak napisałam i nic się z tym nie da zrobić, to rzeczywiście będę musiała wypuścić jedną kampanię za grosze 😉

          • Jest możliwość korzystania z Plannera przy użyciu nowego konta mailowego, na który jeszcze nie włączałaś Keyword Plannera. Wyloguj się z innych kont gmail (jeśli takowe masz) i zaloguj na nowe. Jak wejdziesz na Keyword Planner na nowym koncie MUSISZ od razu kliknąć napis: Pomiń instrukcje konfiguracji. Na następnej stronie kliknij “zapisz” i wtedy już pojawia się Panel, na którym można skorzystać z narzędzia, jakim jest Keyword Planner. Tylko koniecznie musisz kliknąć to “pomijanie instrukcji”, żeby nie wejść na tworzenie kampanii

          • Dokładnie tak – dzięki! 🙂

          • I jak tu nie kochać logiki i prostoty googlowych rozwiązań 😉 BARDZO Wam dziękuję 🙂

          • Testowałam wczoraj i można na nowym koncie korzystać z planera, dodałam pierwszy krok co musisz w tym celu zrobić.

  • Dla mnie przykre jest to, że niedawno zmienili wyświetlanie średniej miesięcznej liczby wyszukiwań z konkretnej cyfry na przedział (który tak naprawdę jest dość szeroki…). To znacznie utrudnia wyszukiwanie odpowiednich fraz. Spotkałam się gdzieś z pomysłem, jak to obejść, ale jeszcze tego nie próbowałam i nie wiem, czy byłoby skuteczne.

  • O nie!!! A ja jakiś czas temu założyłam konto i niestety nie ominęłam konfiguracji….

  • […] słów kluczowych znajdziesz w innych artykułach: Słowa kluczowe oraz frazy w SEO oraz Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze Adwords. Natomiast o przygotowywaniu zdjęć dowiesz się więcej w artykule: Jak przygotować zdjęcia […]

  • Niestety od pewnego czasu funkcjonuje przedział średnich miesięcznych wyszukań w wynikach z plannera.

    Wiem, że widnieje on dla osób, które nie maja uruchomionej, aktywnej kampanii AdWords.
    Znacie może sposób, na używanie go “bez płacenia” ale w formie dokładnych wyników?
    Tj. np. 230 wyszukań miesięcznie. A nie, 100-1000.

    Pozdrawiam.

  • Ola ratunku! Popsułam – nie pominęłam konfiguracji i utknęłam na robieniu kampanii. Wiesz może jak to obejść?

    • Niestety albo musisz stworzyć najpierw płatną kampanię. Albo powtórzyć proces z innego adresu e-mail. Taka polityka firmy 🙁

  • Uratowałaś mnie tym tekstem. Wystarczyło pominąć konfigurację …

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0