Treści w pozycjonowaniu - pytania i odpowiedzi

Dziś już przedostatni artykuł z cyklu pytań i odpowiedzi z SEO – na dziś znajdziesz sposoby urozmaicenia treści w pozycjonowaniu. Zapraszam do lektury!

Treści w pozycjonowaniu – pytania i odpowiedzi z SEO cz.7

Video blog – brak treści w pozycjonowaniu

Jeśli prowadzę video bloga jak go wrzucać, aby miał wpływ na pozycjonowanie?
Urszula

Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby dla Ciebie prowadzenie transkrypcji nagrań swojego video bloga. Możesz spisywać to co powiedziałaś i umieszczać w formie tekstowej pod zamieszczonym video. Ten tekst będzie dodatkowo wpływał na pozycjonowanie Twojej strony w wynikach tekstowych Google.

Blog kulinarny

Jak najskuteczniej pozycjonować wpisy kulinarne? Chodzi mi o system etykiet (tagów), słów kluczowych, podpisywanie (i opisywanie) zdjęć.
Małgorzata

Uważam, że w przypadku przepisów dobrym pomysłem jest traktowanie kategorii, jako typów dań np. śniadanie, kolacja, obiad itd. Oprócz tego mogłabyś wprowadzić drugi poziom kategorii takich jak kuchnie, na przykład kuchnia włoska, polska, bezglutenowa itd. Natomiast tagi można traktować, jako główne produkty w daniach np. pomidor, marchew. Dzięki temu będzie logiczny podział na stronie i odbiorcy będą mogli odnaleźć te rodzaje przepisów, które ich interesują.

W przypadku wielu wpisów kulinarnych stosuj zróżnicowane słowa kluczowe, używaj bogate słownictwo oraz wiele synonimów. Dzięki temu będziesz mogła się pozycjonować na długi ogon. Więcej o poszukiwaniu słów kluczowych znajdziesz w innych artykułach: Słowa kluczowe oraz frazy w SEO oraz Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze Adwords. Natomiast o przygotowywaniu zdjęć dowiesz się więcej w artykule: Jak przygotować zdjęcia na potrzeby strony WWW? Pamiętaj, opisuj tekst alternatywny oraz tytuł zdjęcia i zawieraj w nich słowa kluczowe.

Duplikowanie treści w pozycjonowaniu

Każdy już wie, że nie można duplikować treści, ale słyszałam, że sklepów i opisów produktów to nie dotyczy. Jaka jest Twoja opinia?
Ania

Bogate i zróżnicowane treści mają ogromny wpływ na SEO i uważam, że dotyczy to każdej strony internetowej, sklepów także. W przeciwnym wypadku jest to uznawane jako słaby plagiat oryginału. A poza tym czytanie tych samych opisów produktów na wielu stronach może być też mało atrakcyjne dla odbiorców. Zadbałabym w przypadku sklepu o oryginalny i ciekawy opis produktu, który zachęci do zakupu.

Nagłówki w tekście

Czy nagłówek wpisu blogowego musimy zawsze powtarzać w naszym tekście? O co chodzi z tymi nagłówkami na blogu? Czy musimy numerować je od np.nagłówka 2 do 4 czy możemy dowolnie ustawiać nagłówki?
Monika

Nagłówki służą do zachowania hierarchii na stronach internetowych. Ważne jest ich prawidłowe stosowanie, aby wyszukiwarki mogły w odpowiedni sposób interpretować treści. Nagłówek 1. rzędu (h1) powinien zawierać tytuł podstrony i być tylko jeden. Nagłówki 2. rzędu mogą zostać wykorzystane do śródtytułów, a 3. rzędu będą doskonałe do nagłówków akapitów. Przy bardziej skomplikowanych strukturach wykorzystaj nagłówki dalszych rzędów. Wyobraź sobie, że te nagłówki są rozdziałami w książce i korzystaj z nich na podobnej zasadzie.

Pajacowanie

Jak zwrócić uwagę odbiorców zabawnym/śmiesznym tekstem, nie udając pajaca? 🙂
Magdalena

Hmmm. Spróbuj może go napisać, przeczytaj kilku osobom ze swojej grupy docelowej i zapytaj je o ich odczucia 🙂

Jeśli interesujesz się SEO i nie wiesz jak wystartować to tutaj znajdziesz mój .kurs online “Opanuj SEO w 14 dni!”.

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

4 Komentarze

  • Przez przypadek trafiłam do Ciebie i już zostanę! Bardzo konkretna wiedza, której mi niestety brakuje.

  • Czytałam już trochę na temat SEO, ale wciąż jest to dla mnie czarna magia – może lektura Twojego bloga nieco mi to rozjaśni 🙂
    + Bardzo ładny layout!

    • To nie jest czarna magia, to tylko czarny PR pozycjonerów – to naprawdę jest bardzo proste 😉
      Dzięki, ale niedługo się on zmieni, bo już mi się znudził 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *