Ile trwa pozycjonowanie strony WWW? - FAQ cz.6

To już 6 zestawienie pytań czytelników oraz moich odpowiedzi, dzisiaj skupiłam się na pytania dotyczących tego ile trwa pozycjonowanie strony WWW oraz angażowania zewnętrznych firm. Nie przedłużając, zapraszam do lektury 🙂

Ile trwa pozycjonowanie strony WWW?

“Legalne” pozycjonowanie oraz platforma

  1. Czy można legalnie wypozycjonować stronę w 3 miesiące?
  2. Czy strona utworzona w płatnym edytorze będzie tak samo dobrze pozycjonowana po przeniesieniu jej na własną platformę? (adres www ten sam)

Marta

Uważam, że w ciągu kilku miesięcy można spokojnie osiągnąć dobre efekty, dzięki wprowadzaniu kilku usprawnień strony WWW, tworzeniu częstych i bogatych we frazy treści oraz optymalizacji jej pod proces pozycjonowania. Pamiętaj, że jednak wszystko zależy od branży i od tego, czy Twoje działania są cykliczne i konsekwentne. Trzeba dać troszkę od siebie, aby efekty były zachwycające oraz utrzymujące się.

Jeśli wybierzesz WordPressa to prawdopodobnie będzie się lepiej pozycjonowała, bo jest on wraz z wtyczką SEO Yoast idealnie przystosowany pod SEO. Pamiętaj tylko przy tego typu zmianach ustawić przekierowania 301, aby działały poprzednie adresy URL, jeśli nastąpi ich zmiana.

Ile trwa pozycjonowanie i osiągnięcie TOP10?

Co zrobić, aby po wypozycjonowaniu nie spaść na samo dno po tygodniu? Czy TOP10 jest możliwe do osiągnięcia w ciągu max tygodni?
Paulina

Co zrobić? Nie przestawać tego robić 🙂 Jeśli nie stosujesz różnych zakazanych technik typu spamowanie linkami lub sztuczne tworzenie treści to raczej nie powinnaś w tak krótkim czasie spaść na samo dno. Jednak mimo wszystko warto być konsekwentnym i pisać treści na stronie w miarę cyklicznych odstępach czasu, aby utrzymać efekt, ale przede wszystkim polepszać go.

Czy TOP10 jest możliwe do osiągnięcia w ciągu kilku tygodni? I tak, i nie – to zależy od momentu, z którego startujesz. Trudno oszacować, ile trwa pozycjonowanie, bo jest wiele różnych czynników, które na to wpływają. W przypadku całkowicie nowej strony i obleganych fraz będzie to bardzo trudne do osiągnięcia – natomiast przy stronach z wyższym autorytetem lub przy mniej obleganych frazach jest to do osiągnięcia. Jednak powtórzę to kolejny raz, nigdy nie powinniśmy sprawdzać powodzenia strategii SEO sprawdzaniem czy znajdujemy się dla konkretnych fraz w TOP10 – powinniśmy monitorować wzrost ruchu na stronie, bo frazy nie są zbyt miarodajnym wyznacznikiem sukcesu.

Pisanie treści w SEO

W jaki sposób należy pisać teksty, aby w ciągu tygodnia wyszukiwarka Google wypozycjonowala nas na jedno z pierwszych 10 miejsc?
Edyta

Pytanie to zasługuje na osobny wpis i za pewne taki powstanie. Dlatego odpowiem na nie dziś po krótce. Jednak na początku znów powtórzę, że TOP10 to nie wyznacznik – sprawdzamy zwiększenie ruchu na stronie 🙂 A tekst powinien być:

  • Bogaty – pisz teksty naturalnie, z użyciem synonimów i bogatym słownictwem.
  • Zwięzły i rzeczowy – najważniejsze treści na początku artykułu.
  • Atrakcyjny i użytkowy – przede wszystkim pamiętaj o swoich czytelnikach, to oni są najważniejsi.
  • Przejrzysty i czytelny – podział na akapity, śródtytuły, wyliczenia; wyrównanie do lewej, ciemna i bezszeryfowa czcionka 12–14 pkt na jasnym tle, proste zdania ok. 10–20 słów, paragrafy 4–6 linijek.
  • Nasycony linkami wewnętrznymi – ma to wpływ na SEO i na zatrzymanie odbiorcy na dłużej.
  • Interaktywny – pisz w stronie czynnej, używaj czasowników i przejdź z czytelnikiem na ty; przewiduj pytania czytelników i odpowiadaj na nie w swoich teksach.
  • Unikalny – nie kopiuj swoich tekstów z innych stron, duplikaty są ostro traktowane przez Google.

Model rozliczania za pozycjonowanie

Co agencja to inny model rozliczania – jak odnosisz się do rozliczania za frazy, za efekt i w formie abonamentu? Jak Ty byś to robiła?
Ania

Kiedyś zajmowałam się pozycjonowaniem i rozliczałam się od efektów. Jednakże zaprzestałam świadczenia tego typu usług i skupiłam się na specjalizacji w tworzeniu stron WWW na WordPressie. Teraz uważam, że zatrudnianie firmy pozycjonującej nie ma większego sensu i każdy powinien we własnym zakresie dbać o SEO swojej strony. Dlaczego? W tej chwili najważniejsze jest angażowanie odbiorców poprzez świetne treści – a kto napisze najlepsze treści jeśli nie my sami? Dzięki temu w naturalny sposób pozyskujemy linki zewnętrzne oraz ruch do swojej strony.

Spamowanie ofertami i ile trwa pozycjonowanie

Witam! Na ile skutecznym jest wyszukiwanie klienta i proponowanie mu usług pozycjonowania stron WWW w wyszukiwarce Google’a? Kiedy klient może zauważyć pierwszy nasz efekt?
Pozdrawiam, Radosław.

Mailowe nagabywanie klientów na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem. Bardzo często dostaje maile z ofertą pozycjonowania moich stron internetowych – takie adresy email od razu lądują na mojej czarnej liście. A pierwsze efekty pozycjonowania zależą od strony WWW, branży, słów kluczowych, pozyskiwania linków zewnętrznych, pisania bogatych w słowa kluczowe oraz wartościowych treści na stronie oraz wielu innych czynników – niestety nie ma tutaj żadnego zakresu dat, w którym mamy pewność, że uda się osiągnąć wartościowe wyniki.

Koszty pozycjonowanie

Jaki jest koszt pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google?
Małgorzata

Jeśli robisz to samodzielnie, a zachęcam do tego, to kosztem jest jedynie poświęcony czas. Ewentualnie, jeśli nie wiesz nic o SEO to kosztem może być jeszcze kurs z pozycjonowania oraz jeśli chciałabyś zainwestować w dodatkowe narzędzia to może być to dodatkowo abonament np. na SEMSTORM. Na pewno są to znacznie niższe koszty niż zatrudnienie zewnętrznej firmy, które mogą często zaszkodzić technikami uznanymi przez Google za spamerskie.

Przeczytaj wszystkie artykuły z cyklu pozycjonowanie – pytania i odpowiedzi.

Jeśli interesujesz się SEO i nie wiesz jak wystartować to tutaj znajdziesz mój kurs online z SEO.

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

17 Komentarze

  • Linki, słowa kluczowe, zwięzłość tekstu, o to starałem się dbać. Nie miałem natomiast pojęcia, że algorytm zwraca uwagę nawet na takie detale jak wyrównanie tekstu, długość zdań i akapitów. Ogromnie dziękuję za rady! 🙂 🙂
    Dawid

    • Długość zdań i akapitów oraz używanie śródtytułów sprawia, że strona jest czytelna, a na to algorytm zwraca uwagę. Natomiast wyrównanie tekstu też ma udział w czytelności tekstu i możemy się spodziewać, że także ma wpływ na SEO. Jeśli nie na konkretny czynnik rankingowy to chociażby na to, jak długo odbiorcy zostają na naszej stronie – a to już ma wpływ na SEO 🙂

      • Zupdatowałem wtyczkę Yoast SEO i teraz widzę, że najnowsza jej wersja sprawdza długość akapitu, podpunktu oraz długość poszczególnych zdań. Mimo wszystko bardzo dziękuje za wyjaśnienie “teoretyczne” 🙂
        Dawid

  • Ciągle słyszę, żeby nie justować tekstu, ale nie wiedziałam, że to ma wpływ na SEO. Przecież niewyjustowany tekst wygląda okropnie. 🙁

    • Justowanie wygląda dobrze tylko na papierze – bo można każde zdanie dostosować i u wszystkich wygląda tak samo. W Internecie NIE MOŻNA justować, bo nie mamy wpływu jak będzie ten tekst zachowywał na różnych urządzeniach, zwłaszcza na telefonach robią się w nim ogromne szpary i przez to tekst jest nie do przeczytania, a co za tym idzie – odbiorcy szybko wychodzą ze strony – czyli współczynnik odrzuceń jest duży. A mały współczynnik odrzuceń i długi czas spędzony na stronie ma wpływ na ranking strony w Google.

  • Piszesz o tak ważnych sparwach, że naprawdę chce się czytać. A odpowiedzi na nurtujące pytania są genialne!
    Pozdrawiam

  • Mój blog można powiedzieć nie istnieje – taki ze mnie spec ;).
    Ale słyszałam że ceny pd agencji są kosmiczne, a efekt po zaprzestaniu dramatyczny. Także chyba nie warto.

    • Uważam, że warto to robić samodzielnie, a to naprawdę nie jest takie trudne 🙂

      • Ja wiem, ale potrzeba trochę wiedzy i systematyki mimo wszystko 🙂

      • Może warto wypracować tyle ile się da samemu, a potem ewentualnie skorzystać z konsultacji z profesjonalistami. Zawsze się czegoś od nich nauczymy.

  • Sporo tego. Ja raczej poruszam się w blogosferze po omacku. Pozycjonowanie stron wciąż schodzi u mnie na drugi plan, ale czegoś się tu już nauczyłam. Zawsze justuję tekst ale widzę, że nie powinnam…

    • Nie polecam justowania w internecie, bardzo utrudnia czytanie dłuższych tekstów, zwłaszcza na telefonach.

      • Zmartwiłaś mnie trochę tym wyrównywaniem tekstu do lewej. Przeczytałam niedawno, że lepiej justować tekst, dlatego też moje 2-3 ostatnie posty wyjustowałam a są dosyć długie. Wydawało mi się, że faktycznie lepiej to wygląda na blogu, a tymczasem tutaj dowiaduję się, że może to niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie.

        Miałam sporą przerwę w blogowaniu, wróciłam do niego po niecałych trzech latach. Powoli odbudowuję listę stałych czytelniczek aktywnie biorących udział w dyskusji. Przed trzema laty zapewne też były inne standardy pozycjonowania w Google, niemniej jednak za swoje największe osiągnięcie tamtych czasów uważam dosyć dobre wypozycjonowanie bloga. Po wpisaniu kluczowych dla mnie słów “blog kosmetyczny”/”blog o kosmetykach” byłam na 1-2 stronie, dlatego też aktualnie dążę by powrócić na w miarę wysoką pozycję w Googlach.

        • Pamiętaj, aby zamiast na rankingu w Google, skupiać się na zwiększeniu ruchu na blogu 🙂 To powinien być Twój główny cel przy przygotowywaniu strategii SEO 🙂

          Nie zawsze pierwsze miejsce dla jednej konkretnej frazy będzie miało przełożenie na wysokie zyski w ruchu na blogu.

        • Też mnie to zainteresowało.

  • Przewidywanie reakcji odbiorców i ich pytań jest bardzo ważne. Staramy się bardzo także, żeby nasze treści od początku były odpowiednio “nasycone” odpowiednia frazą. Teraz chciałabym popracować nad tym, aby unikać powtarzalnych i oklepanych fraz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *