Marzy Ci się dochodowy biznes online? A może już go masz, ale chcesz dokręcić w nim wszystkie śrubki, żeby było jeszcze lepiej? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość…

W ramach tego podcastu i artykułu “Biznes online – jak zacząć?” dowiesz się, jak wystartować i rozwinąć zyskowny biznes online. Nauczę Cię jak zbudować biznes online, który jest zgody z Twoimi wartościami, daje satysfakcję i spełnienie, a to wszystko bez urabiania się po pachy.

Poznaj 7 kroków do stworzenia dochodowego biznesu online!

Marka online

Zacznij od planu marki, czyli wszystkie rzeczy, które będą określały głos Twojej marki. Znajdź nazwę, zaplanuj logotyp, opracuj jej stronę wizualną (brandbook):

  • fonty
  • kolorystyka
  • sposób komunikacji
  • charakter komunikacji

Warto zastanowić się od razu tutaj nad grupą docelową, którą reprezentuje określona persona. Opisz ją, jej status, emocje, co ją motywuje i jakie ma problemy.

Kiedy planujesz swój biznes online, wszystko musi się zgadzać również finansowo. Stwórz biznesplan, w którym zaplanujesz budżet na start, szacowane przychody i koszty. Na ich podstawie wyliczysz cenę swoich produktów. Wszystko po to, żebyś nie spaliła się finansowo już na starcie ze swoim biznesem. Jeśli biznes nie będzie przynosił dochodów, będzie Cię frustrował. Dlatego zadbaj o jego stronę finansową już od samego początku.

Jeśli potrzebujesz całościowo zaplanować markę, jej biznesplan i strategię promocji zachęcam Cię do zapoznania się z moimi planerami biznesowymi.

Są to 3 materiały PDF, 50-stronicowe, które możesz wydrukować lub wypełnić na komputerze. W zestawie wychodzą obecnie najtaniej. Można zdobyć je również w pakietach z innymi produktami, do których dołączone są materiały bonusowe (np. konferencja z Biznesu online).

Więcej informacji znajdziesz na: https://olag.pl/planery

Strona WWW

Po zaplanowaniu całości marki, finansów Twojego biznesu oraz opracowaniu modelu biznesowego, wyznaczeniu grupy docelowej, warto przejść do stworzenia własnej strony internetowej.

W 2022 roku ciągle posiadanie własnej strony internetowej to must have biznesu online. To tu odbywa się cała sprzedaż Twoich produktów. Social media są jedynie drogą, która ma prowadzić do twojego sklepu online.

Tworząc stronę WWW pomyśl o:

  • hostingu (jak zawsze polecam LH.pl, gdzie na hasło: interaktywna, dostaniesz na start 25% zniżki)
  • domenie (.pl – rynek polski, .com – rynek międzynarodowy)
  • platformie, na której postawisz stronę WWW (polecam WordPress.org)

Jeśli nie masz budżetu na start, zachęcam Cię do zakupu książki Bądź Online. Jeśli masz jakiś budżet i chcesz zaoszczędzić czas wykup Kurs WordPress’a. W jego ramach dostajesz również dostęp do grupy wsparcia na Facebooku.

W czasie promocji urodzinowej jest również w możliwie najniższej cenie!

Newsletter

To 3, niezbędny krok do stworzenia biznesu online. To jeden z lepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Dzięki niemu możesz bezpośrednio rozmawiać ze swoim odbiorcom.

  • Do zachęty na jego zapis użyj tzw. lead magnetu. To darmowy materiał, który odbiorca dostanie po zapisie na Twoją listę mailingową.
  • Stwórz Landing Page, czyli stronę, która ma jeden cel – zapis na Newsletter.
  • Wybierz system do Mailingu (polecam bezpłatny MailerLite)

Newsletter w porównaniu do Social Mediów to spokojny, wygodny pokój, w którym nie konkurujesz o uwagę odbiorcy. Masz ją całkowicie dla siebie, jeden do jednego.

Przy ogarnianiu Newslettera mam dla was również 2 ścieżki:

  1. Niskobudżetowa: e-book Newsletter krok po kroku – tu głównie pracujesz ze mną koncepcję swojego Newslettera.
  2. Oszczędzająca czas: Kurs MailerLite – tu jest pokazane od strony technicznej, jak połączyć teorię z praktyką.

Zasięgi

Czyli jak zadbać o zwiększenie zasięgów. Prawda jest taka, że na starcie warto budować społeczność. Im więcej osób do nas dociera tym lepiej. Następnie ważne jest dobre zaopiekowanie się osobami, które już są naszymi odbiorcami/klientami.

Zacznij o zadbanie o SEO Twojej strony internetowej. Jeśli ten temat Cię interesuje, omawiam go szczegółowo w Kursie WordPress’a. Pokazuję triki, które możesz zrobić, żeby strona pozycjonowała się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Wykorzystaj również Social Media do promocji twojego miejsca w sieci!

Jeśli potrzebujesz ogarnąć SEO, nie inwestując dużych pieniędzy kup e-booka SEO w 14 dni. Jeśli chcesz całościowo podejść do tematu planowania biznesu online, również pod względem budowania zasięgu i społeczności zerknij na Książkoplaner Rok w biznesie Online.

Uwaga! Książkoplaner nie będzie miał dodruku i w tej formie nie będzie w regularnej sprzedaży. W przyszłym roku Książkoplaner będzie tylko dla osób, które będą brały udział w ramach programu mentoringowego.

PERFEKCJONIZM TO PRZYPADŁOŚĆ ŚMIERTELNA. JEST SZKODLIWY DLA ZDROWIA. ZABIJA SZCZĘŚCIE I SABOTUJE PRODUKTYWNOŚĆ.

 

Marie Forleo

Sklep

Czas na monetyzację Twoich działań i założenie sklepu online! To naturalny krok w tworzeniu biznesu. Możesz w nim sprzedawać produkty cyfrowe lub fizyczne. Nawet działać w systemie dropshippingu.

Na start najlepszy rozwiązaniem jest produkt cyfrowy – stworzenie e-booka. To najmniej kosztowe rozwiązanie:

  • użyj darmowej Canvy i jej gotowych szablonów do jego złożenia,
  • zleć zrobienie korekty,

Przemyśl, czy Twoje produkty będą w sprzedaży stałej czy w kampaniach sprzedażowych (np. część kursów tak działa – dołącza się do nich 1-2 razy do roku).

Jeśli interesuje Cię temat sklepu online mam dla Ciebie dwie ścieżki dla jego rozwoju:

  1. E-book Sklep Online
  2. Kurs WooCommerce (dla osób, które już mają stronę internetową na WordPressie)

Kurs Online

Zaczęłaś od e-booka i zdobyłaś fundusze na dalszy rozwój? Możesz zainwestować w stworzenie kursu online. Zadbaj o dobre przygotowanie:

  • lekcji online (wideo/tekst)
  • ogarnij platformę dla kursantów

W swojej ofercie mam Kurs Twój Kurs Online, dzięki któremu ogarniesz całość tematów związanych z przygotowaniem, wyklikaniem i puszczeniem w świat Twojego kursu.

Ten kurs jest dla osób, które już mają swój sklep online!

Webinary

To już jest wysoki level prowadzenia biznesu online. Często niestety bardzo stresujący, ale jestem świetnym przykładem na to, że można pokonać każdy strach.

Dzięki webinarom możesz:

  • pokazać kim jesteś,
  • na jakich wartościach oparty jest Twój biznes,
  • łatwiej budować relację ze swoją społecznością,
  • nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcami poprzez funkcję “czatu na żywo”,
  • łatwiej sprzedawać swoje produkty.

Webinary można zrobić na płatnych platformach lub za darmo na WordPress’ie w połączeniu z YouTube’m.

Przygotowałam na ten temat e-booka Video Online oraz kurs Twój Webinar.

Dzięki nim dowiesz się jak:

  •  podejść do webinaru od strony technicznej,
  • jakie tematy poruszać,
  • kiedy robić transmisje,
  • jak przełamać strach przed nagrywaniem,
  • w jaki sposób ustawić studio,
  • jak wyklikać platformę na YouTube i tworzyć live’y w Social Mediach.

WAŻNE!

  • W biznesie online optymalizuj czas lub pieniądze! Na różnych etapach jego tworzenia masz różne potrzeby i różne możliwości. Wybierz to, co jest Ci potrzebne i w co chcesz zainwestować.
  • Nie ćpaj wiedzy! Samo kupowanie kursów nie sprawi, że będziesz wiedzieć wszystko. Jak już przerabiasz kursy, wdrażaj od razu po kolei pomysły do swojego biznesu.
  • Twórz i wprowadzaj zmiany krok po kroku! Nastaw się na mniejsze kroki i skup się na nim.

Linki z podcastu: Biznes online – jak zacząć

Skąd pobrać podkast Ola GO?

  • Na blogu – lista wszystkich podkastów
  • Android – słuchaj na Androidzie w swojej aplikacji
  • Spotify – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy „Ola Gościniak”
  • iTunes – słuchaj podkastu na urządzeniach od Apple
  • Spreaker – korzystaj z aplikacji lub na stronie
  • YouTube – playlista z podkastami
  • Soundcloud – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy „Ola Gościniak”
  • Stitcher – słuchaj za pomocą aplikacji
  • Kanał RSS – skopiuj adres RSS i wklej go w aplikacji, której używasz
  • Pobierz – Pobierz ten odcinek i słuchaj tam, gdzie chcesz.
P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

3 Komentarze

  • Już przy tworzeniu makiet warto zadbać o architekturę informacji i zaplanować linkowanie wewnętrzne. Później ułatwi to pracę przy działaniach SEO. Ciekawy artykuł 🙂

  • Bardzo ciekawy artykuł.

  • Jeśli chcemy zacząć biznes online, dobrze jest pamiętać o tym, że nasze biuro powinno być dobrze zaprojektowane i przygotowane.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *