Z okazji 3 lat prowadzenia bloga i biznesu online czas na małe podsumowanie. Tym razem w nowej formie, bo ruszamy z podkastem Ola Go! Słuchaj bądź czytaj dalej, jeśli zadajesz sobie pytanie: blogowanie czy warto, albo chcesz ruszyć ze swoją działalnością w 2019, ale brakuje Ci odwagi. Mam nadzieję, że moja historia da Ci motywację, którą wykorzystasz do spełniania swoich marzeń.
Android | Spotify | iTunes | Spreaker | Stitcher | Soundcloud | YouTube | RSS
Podsumowanie 3 lat bloga i biznesu online – czy warto?
Pierwszy odcinek podkastu Ola GO, w którym usłyszysz:
- O czym będzie podkast?
- Poznasz case study bloga i biznesu online Jestem Interaktywna
- Dowiesz się, jakie motto towarzyszy mi na 2019 rok
- Znajdziesz pomysły na plany na nowy rok.
- Zainspirujesz się do zmian i wychodzenia ze strefy komfortu
- Poznasz odpowiedź na pytanie: blogowanie, czy warto?
- Jak rozwijać swojego bloga i biznes online?
- Co znajdziesz u Interaktywnej w 2019 roku?
Zapraszam do słuchania! Jest krótko, ale konkretnie!
O podkaście Ola GO
Ola GO to interaktywny podkast dla osób, które chcą stworzyć swoje miejsce w sieci, ale nie mają wielkich budżetów. Motywacja do działania, rozmowy z gośćmi, wiedza techniczna przekazana w przystępny sposób pomogą Ci stworzyć własną stronę WWW, która wyraża Ciebie oraz Twój biznes. Zyskaj pozycję eksperta w sieci, bloguj, Bądź Online!
Blogowanie czy warto? – podkast w formie do czytania
Historia
Gdy byłam freelancerką i na zlecenia tworzyłam strony internetowe, często pisały do mnie osoby, które chciały zmienić swoje życie. W większości przypadków były to kobiety, które marzyły o własnej stronie WWW, rozwijaniu pasji, jednak nie miały środków na zlecenie wykonania strony. Z czasem zaczęła we mnie kiełkować myśl, czy nie warto byłoby założyć bloga i dzielić się z innymi swoją wiedzą za darmo? Zauważyłam, że tworząc strony WWW na zlecenie zakurzyłam się i zasiedziałam w domu. W tym czasie powoli dojrzewałam do decyzji o zmianach.
Punktem zwrotnym był dla mnie mastermind z Gosią Zimniak, którą śledziłam wcześniej w sieci i z Agnieszką Werechą. To wtedy pierwszy raz odważyłam się powiedzieć o swoim marzeniu stworzeniu bloga. Dziewczyny zmotywowały do mnie do działania i raptem kilka dni później ruszyłam z Jestem Interaktywna i pierwszymi wpisami. Ciesze się, że to, co robię pozwala innym spełniać ich marzenia o własnej stronie WWW. Daje mi niesamowitą energię do działania.
Blog
Pod koniec 2018 roku blog Jestem Interaktywna obchodził 3 urodziny. Z tej okazji postanowiłam podzielić się jego historią – także w liczbach. Dlaczego? Chciałam pokazać, jak rosła oglądalność bloga przez trzy lata jego prowadzenia. Natomiast dla mnie te liczby nie są do końca ważne. Istotniejsze są dla mnie wskaźniki jakościowe, czyli informacje o tym, że moje materiały są przydatne, że pracujecie nad własnymi stronami WWW, czy wysyłacie mi link do Waszej samodzielnie stworzonej strony WWW.
Zrobione jest lepsze od doskonałego 0-5k UU – pierwszy rok blogowania
Pierwszy rok prowadzenia bloga zaczęłam od stworzenia identyfikacji wizualnej, a także eksperymentowania. Moim mottem na ten czas były słowa Oli Budzyńskiej: “Zrobione jest lepsze od doskonałego”. Postanowiłam wtedy działać, próbować i wyciągać z tego wnioski. Dość szybko po założeniu bloga stworzyłam swój pierwszy kurs w formie PDF. Wtedy jeszcze panicznie bałam się kamery, dlatego nagranie kursu video było dla mnie nie do przejścia. Kiedy tylko widziałam kamerę, to całkowicie mnie paraliżowało, o tyle, że nawet na własnym ślubie nie miałam kamerzysty.
Ten rok był dla mnie także czasem samorozwoju i wychodzenia z domu. Jako freelancerka spędzałam całe dnie w 4 ścianach i postanowiłam to w końcu zmienić. Pojawiałam się na konferencjach dla blogerów, szkoleniach i spotkaniach mastermindowych. W ten sposób bardzo mocno się rozwinęłam i zaczęłam być pewniejsza siebie.
W tym okresie sprawdziłam, czy blogowanie jest dla mnie. Okazało się, że jak najbardziej tak! Daje mi to ogrom satysfakcji – zarówno tworzenie nowych materiałów, jak i udzielanie się w grupie wsparcia Jesteśmy Interaktywne, która w 2016 nazywała się jeszcze “Strona WWW to proste!”.
Video ma moc – 5-20k UU – drugi rok blogowania
W ten rok wkraczałam z większą świadomością tego, co chce osiągnąć. Moim hasłem na ten czas było: “Video ma moc”. Już w czasie pierwszego roku blogowania zauważyłam, że live’y i filmy na YouTube dają ogromną wartość. Wiedziałam, że kwestie techniczne, które chcę omawiać, właśnie dzięki video będą miały tę moc. Dzięki video będę mogła pokazać pulpit, krok, po kroku wyklikać konkretną rzecz, a na live’ach na żywo odpowiedzieć na konkretne pytania – to sprawi, że lepiej będę przekazywała wiedzę.
Nie ukrywam, że drugi rok był dla mnie trudny, w końcu tak bałam się formy video! Od lutego 2017 postanowiłam regularnie robić live’y. Pierwszy mój live był… straszny. Byłam niesamowicie zestresowana, jednak mimo wszystko zaczęłam działać. W piątek bardzo wcześnie rano odpaliłam live i szybko odpowiedziałam na spisane wcześniej 3 pytania z grupy Jesteśmy Interaktywne. Zrobiłam to błyskawicznie, a potem szybko się rozłączyłam. Regularność w prowadzeniu transmisji na żywo sprawiła, że szło mi coraz lepiej, mimo stresu.
Rok 2017 nie skończył się tylko na live’ach, bo postanowiłam tworzyć także webinary, co później zaowocowało także pierwszym kursem video. Przełamałam się na tyle, że video już mnie tak nie przerażało. Gdy zaczęłam tworzyć więcej treści video, zwiększyła się także liczba odwiedzających mojego bloga z 5 000 UU do 20 000 UU.
Bądź wszędzie, bądź online – 20-30 k UU – trzeci rok blogowania
W 2018 moją myślą przewodnią było: “Bądź wszędzie – bądź online”. To intensywny rok, w którym robiłam wszystko to, co wcześniej, czyli: pisałam artykuły na bloga, prowadziłam live’y co tydzień, pomagałam w grupie wsparcia, ale to nie wszystko! W tym czasie stworzyłam także kurs online o webinarach i kurs video WordPressa. Dodawałam nowe rzeczy i testowałam, jak one się sprawdzają.
Ubiegły rok to dla mnie głównie czas pisania i promowania książki “Bądź online”, o tym, jak samodzielnie stworzyć stronę internetową. Taką, która będzie skuteczna i godnie będzie reprezentowała Waszą działalność. Na ponad 350 stronach książki zawarłam swoją wiedzę i doświadczenie z wielu lat działania w branży. Książkę “Bądź online” napisałam w 3 miesiące, a cały proces prac nad nią był kolejną okazją do wyjścia ze strefy komfortu. Książka stała się świetnym podziękowaniem dla Interaktywnej społeczności, a także sprawiła, że do grona Interaktywnych dołączyły nowe osoby.
W 2018 roku ważna była nie tylko książka, ale także i zwiększenie ilości wystąpień publicznych. Nie tylko musiałam zwalczyć lęk przed kamerą, ale także ten przed przemawianiem dla większej grupy. To zawsze paraliżowało mnie na tyle, że w szkole i na studiach nawet znając odpowiedź dostawałam jedynki z odpowiedzi ustnych. Krok, po kroku wychodziłam ze swojej strefy komfortu, by przemówić na I love marketing dla ponad 900 osób! Gdyby mi ktoś wcześniej powiedział, że coś takiego zrobię, to w życiu bym w to nie uwierzyła. Jeśli ciągle rezygnujesz z czegoś ważnego dla siebie, to pamiętaj, że nie musisz mieć szczególnych predyspozycji, by tworzyć live’y, czy występować publicznie, wystarczy powoli otwierać się na nowe doświadczenia i dać sobie szansę, by się przełamać.
Mniej, a skuteczniej – 30k – X? – czwarty rok blogowania
Hasło przewodnie na 2019 to “mniej, a skuteczniej” . Po kilku latach testów i sprawdzania wiem, jakie materiały się Wam podobają, a także czego ode mnie potrzebujecie. Dzięki temu mogę skuteczniej zaplanować moje działania. W 2018 często zdarzało się, że jednego dnia pojawiał się live, filmik na YouTube i artykuł. Efekt był taki, że nie wiedziałam, którą z tych informacji się z Wami podzielić. Teraz, maksymalnie jeden ważny materiał będzie pojawiał się codziennie, bądź raz na kilka dni — za to w różnych formach: video, artykuł, live, czy podcast. Tym samym konkretny temat zostanie porządnie omówiony i znacznie trudniej będzie przegapić nowości u mnie. Takie usystematyzowanie powinno być wygodniejsze zarówno dla mnie, jak i dla Was.
W tym roku planuje wydanie kolejnej części książki “Bądź online”, 2 kursy video, a także rozwijanie własnego podkastu.
Strony internetowe wymienione w podkaście
A tutaj wypisałam linki poruszane w podkaście:
- Gosia Zimniak
- Agnieszka Werecha
- Mastermind
- Ola Budzyńska – Pani Swojego Czasu
- Mój pierwszy live
- Grupa wsparcia Jesteśmy Interaktywne
- Webinar: Jak wydałam książkę w 3 miesiące?
- Jak napisać książkę – case study
- I Love Marketing 2018 vlog
- Kursy w formie e-booków
- Kursy online
- Książka “Bądź online”
Plansza do wypełnienia na podstawie podkastu
Pobierz planszę – Pobierz grafikę, uzupełnij (np. w Canvie, Photoshopie lub bezpośrednio w Insta story) i umieść w social mediach. Jak to zrobić? Znajdziesz w przypiętej relacji “Plansze” na moim Insta!
Skąd pobrać podkast Ola GO?
- Na blogu – lista wszystkich podkastów
- Android – słuchaj na Androidzie w swojej aplikacji
- Spotify – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy “Ola Gościniak”
- iTunes – słuchaj podkastu na urządzeniach od Apple
- Spreaker – korzystaj z aplikacji lub na stronie
- YouTube – playlista z podkastami
- Soundcloud – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy “Ola Gościniak”
- Stitcher – słuchaj za pomocą aplikacji
- Kanał RSS – skopiuj adres RSS i wklej go w aplikacji, której używasz
- Pobierz – Pobierz ten odcinek i słuchaj tam, gdzie chcesz.
6 Komentarze
Trzymam kciuki za OlaGo.pl i żeby zbierało grono zainteresowanych osób. Oby tak dalej! 🙂
Dzięki Patryk za dobre słowo <3
Ola, jestem pod ogromnym wrażeniem po przeczytaniu tego wpisu! Pokazanie drogi jaką przeszłaś przez te 3 lata w swoim biznesie bardzo motywuje do działania. Jestem przekonany, że nie tylko mnie ale i dziesiątki innych osób. Dzięki 🙂 Ps. Podcast zaraz przesłucham 🙂
Paweł, dzięki! 🙂
Bardzo się cieszę, daj znać co sądzisz o podkaście – jestem bardzo ciekawa! 🙂
Zdecydowanie warto prowadzić własnego bloga do praktycznie każdej strony. To kolejny sposób na dotarcie do większego grona osób oraz być może systematyzacja własnej wiedzy/. Samemu wracam czasami do swoich wpisów po latach jak o czymś zapomnę.
Spore doświadczenie w blogowaniu. Dzięki wielkie, że się nim dzielisz. Łatwo zastosować te cenne wskazówki. Zabieram się za dalszą pracę nad swoim blogiem 🙂