świetny newsletter

Sprzedajesz swoje produkty? Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać Internet do ich promocji? Sprzedam Ci dzisiaj kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie.

7 sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

Blogowanie

Prowadzenie bloga w celach biznesowych jest doskonałym rozwiązaniem, aby budować miano eksperta w danej dziedzinie. Sprawia to także, że zwiększasz zaufanie do siebie i do swojej marki. Dodatkowo blogowanie w bardzo dużej mierze zwiększa ruch na stronie internetowej. To wszystko pomaga w zwiększeniu sprzedaży, dlatego uważam, że jest to jeden z najważniejszych sposobów na skuteczną i długofalową promocję w Internecie.

Jeśli zastanawiasz się nad założeniem swojego bloga, aby wesprzeć sprzedaż to przybijam Ci piątkę i odsyłam Cię do pozostałych artykułów o blogowaniu.

Social Media

Kolejnym bardzo ważnym sposobem promowania swoich produktów są social media. Większość działań możesz wykonać na nich bez żadnych dodatkowych kosztów.

Do wyboru jest wiele różnych portali społecznościowych, na których skupiają się różne grupy docelowe. Warto poświęcić trochę czasu na stworzenie na nich profili oraz zaangażowanie swoich odbiorców. Takie działania budują długofalowe relacje, które mogą bardzo łatwo przerodzić się w chęć zakupu produktów.

Reklamy

Swoje produkty w Internecie możesz promować także poprzez reklamy w social media lub na przykład w wyszukiwarce Google lub innych blogach, dzięki narzędziu AdWords. Do tej pory raz skorzystałam z reklam w Google Adwords i były to niestety pieniądze wyrzucone w błoto, bo nie przyniosły te działania żadnych efektów.

Dlatego rozpoczynam testy reklam na Facebooku. Na razie przeznaczyłam niewielkie środki na te działania i wygląda to bardzo zachęcająco. W moich pierwszych krokach pomaga mi znów Monika Czaplicka w jej kursie o reklamie na Facebooku. Trzymajcie kciuki za mnie!

Newsletter

Na czwartym miejscu promocji produktów w Internecie umieściłam listę mailingową. Bardzo długo nie wierzyłam w powodzenie tego medium, dopóki sama nie zaczęłam z niego korzystać. Jest to naprawdę świetny sposób dotarcia do swoich odbiorów, w bardziej kameralnej atmosferze.

Nada się on także przy promocji swoich produktów, jest tylko jedno bardzo ważna uwaga! Swoje produkty w newsletterze reklamuj ze smakiem – nie krzycz wielkimi, kolorowymi banerami, różnokolorowymi literami, podcienikami, gradientami. Zrób to z klasą!

Landing page

Strona lądowania jest to narzędzie stworzone do zwiększenia konwersji, w tym przypadku sprzedaży. Pomyśl o stworzeniu takiej strony, na której przedstawisz wszystkie zalety swojego produktu, opowiesz o tym dla kogo jest on skierowany oraz dlaczego warto go zakupić. Umieść na landing page także opinie osób, które już go zakupiły.

SEO

Pozycjonowanie jest bardzo ważne, dzięki niewielkim cyklicznym działaniom jesteś w stanie zwiększyć stały ruch odbiorców z wyszukiwarek na swojej stronie internetowej. A im większej odwiedzin ma nasza strona, tym statystycznie większa jest sprzedaż.

Na tym blogu znajdziesz bardzo dużo artykułów o SEO, dlatego odsyłam Cię do darmowej wiedzy lub do mojego kursu online: “Opanuj SEO w 14 dni!”. Sama stosuję te wszystkie działania na tym blogu i jestem zachwycona z dotychczasowych efektów.

Recenzje

Warto pomyśleć o recenzjach swojego produktu. Bardzo dużo osób czyta blogi oraz utożsamia się z autorami. Pozytywna recenzja Twojego produktu na blogu może być doskonałą reklamą. Zapoznaj się w tym celu z działem “współpraca” na pasujących tematycznie blogach i pomyśl, jakie sposoby współpracy będą odpowiednie. Pamiętaj o zasadzie WIN-WIN-WIN. Na takich współpracach wszystkie trzy strony powinny “wygrywać”. Zarówno Ty, bloger, jak i jego czytelnicy.

 

A jakie są Twoje sposoby na promocję produktów i zwiększenie sprzedaży w Internecie?

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

13 Komentarze

  • Bardzo przydatne uwagi, zwłaszcza przy balansowaniu między dwoma stronami o nieco innym charakterze 🙂

  • Dobre rady, z których sam korzystam, poza ostatnią – ten punkt zwrócił moją uwagę i będę musiał pomyśleć z kim i jaki rodzaj współpracy nawiązać w przyszłości. Pozdrawiam serdecznie 🙂

    • To jest bardzo ważny punkt, mimo, że znalazł się na ostatnim miejscu 😉

  • Ola, bardzo przydatne rady.
    Kocham sprzedawać, a Ty właśnie zmotywowałaś mnie do kupna kursu ze sprzedaży za pomocą nowych technologii w 2017! 🙂

    • A cóż to jest za kurs? Nie słyszałam o nim 🙂

      • To kursy Sprawnego Marketingu, Social Media Now i GetAll- już jakiś czas się czaję, ale czas wziąć byka za rogi! 🙂

  • Właśnie zacząłem sprzedaż i będę wykorzystywał te porady.

  • Recenzje wpływowych osób – moim zdaniem bezcenne.
    Sam codziennie przekonuję się o sile referencji (oferując usługi copywriterskie w pewnym sensie sam jest “produktem” 🙂

    • To prawda, większość freelancerów jest swoimi własnymi produktami i grunt to się dobrze “sprzedać” 😉

  • A możesz coś więcej napisać o tym landing page’u bo pierwszy raz o tym słyszę a temat wydaje się być bardzo obiecujący. Jak to działa, jak się coś takiego zakłada i czy warto go mieć, tylko w przypadku reklamy produktu?

  • dzięki za rady 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0