Jeśli zamierzasz stworzyć własny kurs online, to być może zastanawiasz się, jakie są etapy jego realizacji i jak wygląda od kuchni tworzenie kursów online. Tego właśnie dowiesz się z tekstu.

Jeśli wolisz zamiast video wersję pisaną, to poniżej znajdziesz transkrypcję.

Czego się dowiesz? 

  • Jak wygląda tworzenie kursów online od A do Z?
  • Jakie są poszczególne działania przy planowaniu kursu online?

Tworzenie kursów online: nazwa i pomysł

Zacznij od pomysłu oraz nazwy. Bez tego na pewno nie będziesz mogła ruszyć dalej ze swoim kursem online.

Stworzenie landing page

Kolejny etap to tworzenie landing page. Nim przystąpisz do realizacji kursu, sprawdź, czy jest zainteresowanie jego tematyką. Posłuży Ci do tego strona typu landing page. Jest to krótka strona, na której zamieścisz najważniejsze informacje dotyczące kursu, a także formularz zapisu na listę oczekujących. Dzięki temu poznasz zapotrzebowanie swojej grupy docelowej.

Zapisy na listę oczekujących

Wszystkie osoby z landing page będą zapisywały się na listę oczekujących, która pomoże Ci stwierdzić, jakie jest zainteresowanie Twoim kursem.

Darmowy materiał na wyzwanie

Dobrym pomysłem jest stworzenie darmowego materiału np. e-booka, który będzie powiązany z tematyką Twojego kursu oraz przesłanie go do osób zapisanych na listę oczekujących. Dodatkowo możesz też stworzyć reklamy np. na Facebooku dotyczące tego darmowego materiału. Przy jego promocji pozyskasz nowe osoby zainteresowane tematyką kursu.

Darmowe wyzwanie

Kolejnym świetnym pomysłem jest stworzenie przed sprzedażą kursu darmowego wyzwania, które będzie powiązane z tematyką kursu, ale nie będzie całkowicie sprzedawało wszystkich informacji, jakie są w kursie. Wyzwanie podsyci apetyt Twoim kursem. Jest to naprawdę świetne rozwiązanie, w którym pokażesz się jako ekspert!

Interesuje Cię tworzenie kursów online? Zapisz się do mojego darmowego wyzwania „Chcę stworzyć kurs online”.

Tworzenie kursu

Dopiero kolejnym etapem jest tworzenie kursu. Myślę, że tworzenie darmowego materiału oraz kursu można zamienić ze sobą kolejnością. To już będzie uzależnione od Twojego harmonogramu. Nie warto jednak tworzyć kursu dopóki nie sprawdzisz zapotrzebowania na taką tematykę poprzez listę oczekujących.

Pokazywanie bacstage

Jeśli tworzysz już kurs, to pokazuj bacstage. Rób różne zdjęcia, pokazuj na Insta Stories, jak wygląda jego realizacja. Dzięki temu nie dasz zapomnieć o sobie oraz o swoich produkcie osobom zainteresowanym.

Premiera kursu

Gdy kurs zostanie stworzony – wypromuj go dobrze! Często pierwszego dnia, gdy pojawia się kurs jest najlepsza sprzedaż!

Promocja kursu

Jeśli kurs pojawi się w sprzedaży, to nie zapomnij o jego promocji – bez promocji będzie Ci bardzo trudno sprzedać cały kurs.

Tak dokładnie wyglądają etapy realizacji sprzedaży kursu online.

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0