Poznaj typy kursów online, które możesz stworzyć samodzielnie i sprzedawać je w sieci. 

Czego się dowiesz?

  • E-learning przykłady – typy kursów online
  • Czym różnią się poszczególne rodzaje kursów online?

E-learning przykłady

1. Kurs e-mailowy

Kurs e-mailowy polega na tym, że do swoich kursantów w okresie działania kursu wysyłasz konkretne partie materiału. W tych e-mailach możesz zamieszczać lekcje np. w plikach pdf.

2. E-book

To drugi typ kursu. W e-booku cały materiał zamieszczasz od razu w jednym pliku, który po zakupie wysyłasz do kursantów.

3. Kurs w formie wyzwania

Taki kurs zawiera podzielony na małe partie materiał, dzięki czemu umożliwia uczestnikom wyzwania wykonanie konkretnej rzeczy, czy zapoznanie się z określoną partią materiału. Takiemu kursowi z wyzwaniem towarzyszy często zamknięta grupa wsparcia na Facebooku, gdzie uczestnicy dostają dodatkowe wsparcie, a także mogą między sobą dyskutować na dane tematy dzięki czemu łatwiej się uczą.

4. Kurs video

Czwarty typ kursu to kurs video. Do kursu video potrzebna jest platforma na której po zalogowaniu kursanci będą mogli oglądać filmiki video, w których pokazujesz konkretne lekcje i działy materiału. Często kursy video sprzedaje się w takich akcjach sprzedażowych, w których sprzedaż odbywa się tylko w określonych przedziałach czasu. Dodatkowo przy takich kursach też może pojawić się grupa wsparcia na Facebooku.

Chcesz przeczytać więcej na temat sposobów sprzedaży kursów online? Niedawno pojawił się na blogu artykuł gościnny, w których przepytałam kilka inspirujących kobiet, o sposoby sprzedaży kursów online.

5. Bootcamp

Ostatni typ kursu to bootcamp. Tym terminem określa się kursy, które są dość krótkie (chociaż mogą być kilkutygodniowe) i mają małą liczbę kursantów, których na bieżąco się wspiera i pomaga przy nauce. Co więcej, w bootcampach tworzy się także dodatkowe lekcje na żywo, w czasie których kursanci mogą zadawać konkretne pytania i poszerzać wiedzę dotyczącą tematyki kursu. Tym samym jest to bardzo intensywny kurs skierowany na indywidualne osoby (małą grupę) przez co jest i droższy.

To pięć głównych sposobów na stworzenie własnego kursu online. Myślę, że znajdziesz ten, który będzie Ci najlepiej odpowiadał.  Oczywiście polecam Ci stworzenie własnego kursu, bo to naprawdę świetny pomysł na biznes.

Masz w planach własny kurs online? A może już taki stworzyłaś? Daj znać w komentarzu! 

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0