Zastanawiasz się, jak blogować? Sprawdź 6 porad ode mnie i Urszuli Phelep. Zainspiruj się i już teraz zadbaj o to, by Twój blog był jeszcze lepszy, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy piszesz już od pewnego czasu.

1. W końcu zacznij!

Wykonaj pierwszy krok, nim zaczniesz się zastanawiać, jak blogować. Nie zwlekaj z działaniem w nieskończoność. Jeśli czujesz, że chcesz mieć swojego bloga i wiesz, o czym będziesz w nim pisać, to po prostu zacznij! Pamiętaj, że nigdy nie będzie idealnego momentu, by zacząć blogować. Przecież, nawet jeśli po czasie zrezygnujesz z tego pomysłu, to chociaż spróbowałaś i dałaś sobie szansę. Ja zwlekałam z założeniem bloga ponad 2 lata, co było zupełnie niepotrzebne!

2. Od razu postaw na jakość!

Zacznij profesjonalnie i otwórz swojego bloga z hukiem! Stwórz bloga na własnej domenie i hostingu. Zadbaj o piękny motyw i estetykę swojej strony. Od samego początku postaw na wartościowe i dobrze skonstruowane treści. Detale są naprawdę ważne, dlatego nie zapominaj o zdjęciach do wpisów. Nie musisz znać się na fotografii, wystarczy, że skorzystasz z darmowych banków zdjęć, by urozmaicić swoje artykuły. To ważne, by od samego początku zaprezentować się, jak najlepiej! Nie traktuj swojego bloga po macoszemu, tylko dbaj o niego. Nawet jeśli na razie nie myślisz o zarabianiu na blogu, to i tak zacznij tworzyć listę mailingową. Od razu! To właśnie przez newsletter dotrzesz do największej ilości osób i będziesz z nimi w kontakcie.

3. Stwórz harmonogram wpisów

Regularność jest kluczowa! Stwórz harmonogram wpisów, by zmotywować się do cyklicznego dodawania nowych treści na swojego bloga. Ustal konkretne daty publikacji i się ich trzymaj. To przyzwyczaja czytelników do odwiedzin w określonych dniach, jak i pozytywnie wpływa na SEO. Gdy dopadnie Cię wena i napiszesz kilka wpisów w ciągu jednego dnia, to nie publikuj ich od razu. Ustaw je na zapas, w tych dniach, w których chcesz umieszczać nowe artykuły. Nie działaj zrywami – systematyczność naprawdę popłaca.

4. Buduj relację z czytelnikami

Nie piszesz bloga tylko dla siebie, ale i dla czytelników. To właśnie Ci najbardziej zaangażowani twórcy zdobywają najwięcej stałych odbiorców. Dlaczego? Bo budują z nimi dobre relacje! Tym samym od samego początku odpowiadaj na wszystkie komentarze i rozmawiaj ze swoimi czytelnikami. Pytaj się o ich zdanie, bądź z nimi w kontakcie, bo to właśnie dla nich tworzysz swoje treści. Poznawanie odbiorców umożliwi Ci także pisanie artykułów, które faktycznie przydadzą się Twoim odbiorcom.

5. Nawiązuj relacje z markami i influencerami

Także dbanie o relację z markami i influencerami jest kluczowe. To pozwoli Ci się szybciej rozwijać, tworzyć jeszcze lepsze treści, a także nawiązywać wyjątkowe znajomości. Nie bój się publikować wpisów gościnnych, proponować innym współpracę, czy wychodzić z inicjatywą. Współdziałanie jest istotną blogowania, w końcu nie jesteś samotną wyspą, tylko częścią naprawdę dużej społeczności. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zerknij do artykułu gościnnego o błędach w blogowaniu – wypowiadają się w nim zarówno twórcy, jak i eksperci od influencer marketingu. W końcu dobrze się uczyć na błędach, ale cudzych, prawda?

6. Stwórz stronę samodzielnie

Warto swoją stronę stworzyć samodzielnie. To pozwoli Ci na oswojenie się z WordPressem, a także nabycie przydatnych umiejętności, które przydadzą Ci się na każdym etapie blogowania. Co więcej, wybierając takie rozwiązanie sporo zaoszczędzisz. Tym samym będziesz mieć dodatkowe środki na wybranie pięknego motywu, reklamę swojego bloga, czy kupienie potrzebnego sprzętu.

Jak blogować – Twoje doświadczenia

Podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami dotyczącymi blogowania. Jakie porady dotyczące blogowania szczególnie wzięłaś sobie do serca, a o co jeszcze musisz zadbać? Którą z powyższych porad już stosujesz? Jestem ciekawa, jak to u Ciebie wygląda!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

2 Komentarze

  • Hej dorzuciłbym do tego Uczenie się pisania ciekawych treści. Tak, pisania można się uczyć tak jak języka angielskiego. Ja polecam książkę Michael Hyatt “Platform”

  • Bardzo przydatne zwłaszcza początkującym.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *