Analiza Google Search Console - jak mnie wyszukiwaliście?

Analiza Google Search Console jest już za mną. Warto robić ją raz na 3 miesiące, ponieważ tak długo sięga historia wyszukań z Google. Dlatego zaplanuj jakiś dzień w tym tygodniu na te działania, a ja będę Ci o nich co kwartał przypominać przy okazji robienia swoich podsumowań na blogu 🙂

Analiza Google Search Console – od czego warto zacząć?

Przede wszystkim, jeśli jeszcze nie masz połączonej strony WWW z Google Search Console to nadrób to zadanie jak najszybciej. Od momentu założenia konta to ukazania się w nim szczegółowych statystyk minie trochę czasu, więc możesz do analizy wrócić ze spokojem za kilka tygodni.

Natomiast jeśli już masz połączone konto z Google Search Console ze swoją stroną WWW to przejdź do panelu.

Błędy indeksowania

Przejrzyj przede wszystkim błędy indeksowania i jeśli pojawiły się jakieś to postaraj się je usunąć. Zwłaszcza błędy 404 mogą być groźne, bo są to podstrony lub artykuły, które były zaindeksowane w wyszukiwarce i teraz przestały być dostępne. Może być to sugestią dla Google, że strona jest nieaktualna.

Analityka wyszukiwania

Następnie przejdź do analityki wyszukiwania i przejrzyj jakie były najczęstsze frazy, po których odbiorcy trafiali na Twoją stronę WWW. Możesz też zobaczyć, jakie artykuły oraz podstrony były najchętniej odwiedzane. Najlepiej wybierz okres 90 dni oraz zapisz wyniki w Excelu, aby mieć możliwość przejrzenia archiwalnych wyników i móc za 3 miesiące je porównać.

Dzięki temu będziesz w stanie lepiej dopasować kolejne treści dla Twoich odbiorców. Dowiesz się, co ich najbardziej interesuje i jak formułują frazy.

Moja analiza Google Search Console

Najchętniej odwiedzane artykuły i strony z Google:

  1. Prezenty dla programisty lub geeka – TOP 20 pomysłów
  2. Ile kosztuje stworzenie strony WWW?
  3. Śpię i zarabiam – 5 sposobów na pasywne zarobki w Internecie
  4. Darmowe szablony WordPress – marzec 2016
  5. Jak szukać klientów – 15 sposobów na pozyskiwanie zleceń!

Najczęściej wyszukiwane frazy:

Nic dziwnego, że najbardziej popularne frazy, które wpisywaliście w wyszukiwarkę kierują do najczęściej odwiedzanych z Google artykułów. Bardzo mnie cieszy to, że na drugim miejscu są frazy jestem interaktywna oraz ola gościniak, bo oznacza to, że mój blog jest coraz bardziej rozpoznawalny i wyszukujecie go w Google 🙂

  1. prezent dla programisty
  2. jestem interaktywna, ola gościniak
  3. ile kosztuje strona internetowa
  4. zarobek w internecie
  5. darmowe szablony wordpress

Frazy od czapy

Oczywiście pojawiły się w wyszukiwaniach także pojedyncze perełki. Obawiam się, że osoby, które wyszukiwały poniższe frazy mogły nie znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi w artykułach na moim blogu, więc czuję się w obowiązku, aby na nie odpowiedzieć tu i teraz.

  • “nie dbam o siebie” – to nie dobrze, spróbuj może trochę ruchu albo chociaż wpleść do diety trochę warzyw.
  • “najlepszy pokemon w pokemon go” – według mnie Pikachu ale zacny jest też Gyarados.
  • “straszne strony” – mam nadzieję, że ich u mnie na blogu nie znajdziezs.
  • “co zrobiłaś dla swojego zdrowia w zeszłym tygodniu napisz” – wypiłam sok z marchewki, kupiłam sobie kwiaty (to dla zdrowia psychicznego) oraz poszłam kilka razy na długi spacer, a Ty?
  • “szafran ceneo” – niestety nie znam cen szafranu, ale chyba ta osoba trafiła na artykuł, w którym wspominam o książce Finansowy Ninja Michała Szafrańskiego 🙂
  • “inaczej przecinek” – to jest pytanie bardziej dla Uli Łupińskiej. Ula pomożesz?
  • “wyszukam za Ciebie Google” – dzięki, że chcesz wyszukać za mnie, ale czy wiesz chociaż co?
  • “czy kobiety” – zaczyna się dobrze, myślę, że odpowiedź brzmi “TAK” 😀
  • “przygotuj wpis na blogu opisz swoje plany na następny dzień” – jutro będę zajmować się kursem online z Google Analytics, pewnie poodpisuję także na maila i napiszę jakiś artykuł na bloga.
  • “choinka z rękawiczek” – nie widziałam takiej choinki, ale chętnie się dowiem jak to wygląda 🙂

A jak przedstawia się Twoja analiza Google Search Console?

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

8 Komentarze

  • Uwielbiam takie podsumowania <3. Ktoś co jakiś czas odnajduje mojego bloga po frazie: wnuk Lorda Vadera 😀

  • Witrynę połączoną mam 🙂 I fajnie, że mi o tym przypomniałaś, bo mam sporo błędów indeksowania. Teraz pojawia się pytanie – jak mogę sobie z nimi poradzić? W sensie – o co tak naprawdę z nimi chodzi i jak mogę je naprawić? 🙁

    • Większość błędów to są popularne 404, czyli strona pod danym linkiem była kiedyś zaindeksowana przez Google, a teraz zniknęła np. poprzez wyrzucenie jakiegoś artykułu, albo zmianę adresu URL. Naprawisz to poprzez przekierowania 301, jeśli masz WordPressa to możesz wykorzystać wtyczkę Redirection.

  • Ja cały czas próbuję zaistnieć w Google i idzie to bardzo powoli. Z wyszukiwarek mam kilka wejść tygodniowo. Pracuję nad SEO (według wtyczki Yoast Seo są ok), ale mam problem z pozyskiwaniem wartościowych linków. Robisz coś w tym kierunku?

    • Oczywiście, staram się pisać wartościowe treści, aby były chętnie udostępniane i raz po raz biorę udział w artykułach gościnnych. Co miesiąc w interaktywnej przeglądarce robię zestawienie linków, które pozyskałam. Pamiętaj, że ważniejsze jest kilka linków miesięcznie do stron z wyższym autorytetem niż setki z kiepskich stron.

  • Dziękuję za wartościowe porady:) Wpisałam już analizę Google Search Console do swojego kalendarza:)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *