FAQ pozycjonowanie - pytania i odpowiedzi cz.8.

Dziś już ostatni artykuł z cyklu FAQ pozycjonowanie, odpowiedziałam na większość z pytań, które do mnie nadesłaliście – cieszę się, że było ich tak dużo, że powstał z tego cały cykl blogowy.

FAQ pozycjonowanie – Wasze pytania i odpowiedzi

Single Page/One Page

Pytanie mam takie 🙂 Jak przekształcenie prostej strony z podstronami o nas, oferta, cennik, team, kontakt na identyczna stronę w stylu onepage wpłynie na pozycjonowanie tej strony? Na żadnej ze stron nie ma ani wiadomości ani bloga ani żadnych aktualizacji.
Pozdrawiam Magda

Pamiętaj, aby przy zmianach stworzyć przekierowania 301, z podstron na stronę główną, aby nie stracić ruchu oraz dać znać do Google, że nastąpiły zmiany.  Strona single page może uzyskać większy autorytet, dzięki pozyskiwaniu linków zewnętrznych, bo nie rozkładają się one na wiele podstron. Jednak na minus jest brak wielu podstron. Dlatego sugerowałabym stworzyć na takiej stronie coś na kształt bloga, portfolio lub aktualności, aby pojawiały się cyklicznie nowe treści na stronie. Jeśli zastanawiasz się nad tym to zapraszam do artykułu → Blog biznesowy – czy warto prowadzić?

Wtyczki

Czy używać do pozycjonowania bloga wtyczek? A może wpisywać zamiast tego coś w kodzie?
Paulina

W przypadku WordPressa polecam wtyczkę Yoast SEO – jest to najlepszy wybór, aby samodzielnie pozycjonować stronę internetową. Polecam Wspaniałym rozwiązaniem dla początkujących w SEO jest strategia lampek, takich jak w sygnalizacji świetlnej, sugerujących, które zagadnienia należy poprawić przy optymalizacji danego wpisu lub strony.

Keyword Planner

Jakie narzędzia oprócz Keyword Planner przydadzą się podczas pisania bloga?
Monika

Oprócz planera słów kluczowych od Adwords (Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze Adwords) warto korzystać przy wyznaczaniu słów kluczowych z Narzędzia Google Trends oraz dobrym pomysłem jest też skorzystanie z oferty SEMSTORM. Koniecznością jest też instalacja wtyczki Yoast SEO, w przypadku WordPressa.

Technologia

Czy strony na WordPressie mają te same szanse na wysokie pozycje w Google, co strony w innych (bardziej elastycznych) systemach?
Ania

Cały czas zastanawiam się, co masz na myśli pisząc w “bardziej elastycznych” systemach. Według mnie WordPress jest jednym z bardziej elastycznych i łatwo rozszerzalnych systemów. Dodatkowo WordPress wraz ze wtyczką Yoast SEO jest naprawdę jednym z lepszych możliwych wyborów w przypadku pozycjonowania strony. Większość stron w całym Internecie opiera się właśnie na WordPressie i wszystkie wyszukiwarki doskonale sobie z nim radzą przy tworzeniu rankingu.

Pytania do kursu

Dopiero zaczynam przygodę z WordPressem 🙂 Myślę, że pytania same się nasuną po przerobieniu całego kursu z tworzenia stron w WordPressie.
Pozdrawiam 🙂 Monika

Monika, działaj – trzymam kciuki za Ciebie. Pytania możesz zadawać tutaj w komentarzu lub w mojej grupie wsparcia na Facebooku.

W jaki sposób zachęcisz mnie do kupna swojego kursu wiedząc, że w Internecie jest mnóstwo darmowych poradników/for/grup na Facebooku wspierających początkujących pozycjonerów? Co Twój kurs będzie zawierał dodatkowo? Czyżby mastermind na Facebooku?
Marta

Szczegółowy zakres mojego kursu z SEO znajdziesz tutaj. Uważam, że mój kurs jest dla osób, które potrzebują kompendium wiedzy z zakresu pozycjonowania własnej strony internetowej i nie jest skierowany do początkujących pozycjonerów, ale właśnie do właścicieli małych biznesów, blogerów i innych osób, które mają własne strony internetowe. Wszystkie sposoby w nim opisane można wdrożyć samodzielnie, bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej. Dodatkowo prowadzę grupę wsparcia na Facebooku, na której pomagam w razie problemów z konkretnym zagadnieniem.

[Nie znaleziono pliku]

Udostępniłam także darmowy rozdział kursu, aby zobaczyć co można w nim znaleźć. W rozdziale tym znajdziesz informacje o tym, jak opracować swoją strategię SEO.

 

Podoba Ci się ten cykl FAQ pozycjonowanie?

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

16 Komentarze

  • Nie jestem mistrzem pozycjonowania ani wszelkich innych “technicznych” spraw, ale staram się czytać i coraz więcej “ogarniam” 😉

    • Warto, zacząć ogarniać chociaż troszkę – procentuje to w przyszłości 🙂

  • Ciekawy post, zainteresowałaś mnie bo przyznam, że jeszcze nie za bardzo to ogarniam.

  • Oj gdybym te kilka (naście) lat temu trafił na taki kurs jak Twój, a nie darmową i dość kulawą merytorycznie wiedzę to dziś byłbym SEO Guru heh

    Z punktu widzenia osoby, któa zajmuje się tym na co dzień (ale już bardziej dla lokalnych firm niż globalnie) chyba jeden z nieliczych kursów bez lania wody (patrząc po darmowym rozdziale)

    • O kurcze, dzięki. Miło słyszeć takie słowa od osoby z branży 🙂

  • Cenne informacje 🙂 Bardzo przydatne

  • Lektura obowiązkowa dla każdego właściciela strony 🙂

  • Już kompletuję sobie Twoje informacje o WordPressie:) z czasem będę się przenosić na org więc wszystko się przyda. Bardzo dziekuję za pomoc 🙂

  • To jak to jest z tymi słowami kluczowymi, lepiej, że jest ono bardzo popularne, czy wręcz odwrotnie, daje ono mało wyników w Google?

  • To już akurat wiem. ?

  • Ola! Właśnie się przeniosłam z wordpressa.com na .org i muszę Ci szalenie podziękować za to co robisz! Dzięki Twoim radom, to wcale nie było takie przerażające. Odkładanie tego momentu na potem, było straszliwie głupie 😉

  • Dodałam do paska zakładek, będę miała gdzie szukać cennych informacji, bo w temacie jestem laikiem. 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *