Magdalena Pawłowska była moją rozmówczynią w cyklu Ola Gości. Śledzisz kursy online innych twórców i zastanawiasz się, czy też nie spróbować? Tylko, jak znaleźć dobry temat kursu, sprawdzić zapotrzebowanie i zaplanować świetną kampanię sprzedażową?

Mnie wystarczyła jedna rozmowa z Magdą i  wdrożenie kilku rad, by osiągnąć znacznie lepszą sprzedaż kursu Twój kurs online. Później na szkoleniu Kampania WOW zaplanowałam swój Kurs WordPressa

Android | Spotify | iTunesSpreaker | StitcherSoundcloud | YouTubeRSS

Pobierz podkast

Kim jest Magdalena Pawłowska?

Ekspert online marketingu, przedsiębiorca i psycholog społeczny. Specjalizuje się w kampaniach e-marketingowych, tworzy i wprowadza nowe produkty do sprzedaży online. Jej kampanie odnoszą spektakularne sukcesy: m.in. zapewniła przychody o wartości: 2,4 miliona złotych w 2 miesiące, 1 miliona złotych w 15 dni, 600 tysięcy złotych w 5 dni. Pokazuje, jak tworzyć i skutecznie sprzedawać swoje kursy online. Prowadzi największe w Polsce biznesowe szkolenie o kursach online Kampania WOW.

Dlaczego warto zainteresować się kursami online?

O kursach online ostatnio zrobiło się naprawdę głośno, jednak to nic w porównaniu z Wielką Brytanią, czy Stanami Zjednoczonymi, gdzie rynek kursów jest o wiele większy. Co, jak co ten trend jest widoczny także w Polsce. Ludzie chcą się rozwijać i coraz chętniej robią to za pośrednictwem kursów online, które mogą przerabiać w wolnym czasie bez konieczności wychodzenia z domu. Kursy online to świetny sposób przekazywania wiedzy, a także możliwość zadbania o dochód pasywny.

Co jeśli jest już kurs na ten temat?

Marzy Ci się kurs online, ale już powstał inny kurs na ten sam temat? Pamiętaj, że każdy do tego samego tematu może podejść w inny sposób. Co więcej, klienci bardzo często decydują się na kupienie kursu od osoby, z którą mają takie same wartości bądź tej, której słuchanie sprawia im przyjemność. To właśnie lepiej, gdy potencjalny klient ma wybór i może zdecydować się na zakup od tego twórcy, który bardziej mu odpowiada.

Czy rynek kursów online nie jest już przesycony?

Choć mogłoby się wydawać, że teraz każdy robi kurs online, to nic bardziej mylnego. Jak zauważa Magdalena Pawłowska, w Polsce branża kursów online jest dopiero w fazie wzrostu. Dlatego, jeśli ciągle zabierasz się za stworzenie własnego kursu, to najwyższy czas przestać odwlekać i zabrać się do działania!

Jak znaleźć pomysł na kurs online?

Magda mówi o trzech ścieżkach:

  • doświadczenie życiowe: każdy z nas ma doświadczenie życiowe, którym może podzielić się z innymi. Na przykład osoba, która z powodzeniem schudła 20 kg i zainspirowała do tego znajomych, może swoje doświadczenia opakować w kurs online i pomagać innym wytrwać w procesie chudnięcia.
  • zawód: być może wiedza i umiejętności związane z Twoim zawodem będą tym, czym możesz podzielić się w kursie. Jestem Interaktywna bazuje na mojej pracy, jako programistka, jednak skupia się tylko i wyłącznie na pewnym wycinku mojej wiedzy.
  • pasja: czyli kursy online dla pasjonatów. Taki typ kursów może dotyczyć naprawdę wielu tematyk – co więcej, nie muszą być one bardzo popularne. Ważne, by trafić do innych pasjonatów z tej dziedziny.
  • trendy i otoczenie: warto trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, co w danym momencie interesuje ludzi. Gdy był boom na kryptowaluty, to właśnie osoby, które pierwsze stworzyły na ten temat kurs online zbudowały wokół siebie fajną i zaangażowaną społeczność.

Jak przetestować pomysł na kurs?

Jeśli masz swoją społeczność, to skieruj się do niej. Uważnie czytaj, co piszą, a także zadawaj im pytania. Sprawdzaj, jakie tematy, by im się przydały, a które zwyczajnie ich nie interesują.

Jeśli nie mam społeczności?

Gdy jeszcze nie masz społeczności to wykorzystaj wyszukiwarkę Google. Sprawdź w Google Trends, jakie frazy są często wyszukiwane przez innych. Poczytaj grupy na Facebooku bądź zerknij do ekspertów z Twojej dziedziny i przeanalizuj, jakie pytania zadają w komentarzach. Możliwości jest naprawdę wiele!

W jaki sposób zaplanować akcję sprzedażową kursu?

Magdalena zwraca uwagę, że najważniejsze jest tutaj planowanie! Dobra kampania kursu musi być odpowiednio zaplanowana, jak i przemyślana wcześniej, inaczej nie można liczyć na jej spektakularne efekty.

Jakie problemy rozwiązuje Twój kurs?

Na samym początku warto się zastanowić, jakie problemy rozwiązuje Twój kurs? Po co powstał? Z czym pomaga? To właśnie o tym problemie należy wspominać na start. Magda w swoim modelu promocji nagrywa 3 merytoryczne materiały video, w których mówi więcej na temat tego konkretnego problemu, jego rozwiązania, a także tego, co się stanie, gdy klient nic z tym nie zrobi dalej. Tym samym w pierwszej fazie promocji promuje się sam problem, a dopiero w drugiej jego rozwiązanie. Otwarcie sprzedaży kursu online warto także zacząć w czasie merytorycznego webinaru.

Magdalena Pawłowska wydała także książkę Jedna kampania do wolności, w której krok, po kroku opisuje swój model promocji kursu online.

Kampania WOW

Największe w Polsce biznesowe szkolenie Kampania WOW o kursach online Magdaleny Pawłowskiej odbędzie się 7-9 czerwca w Warszawie. Prócz Magdaleny prelegentem będzie także Paweł Tkaczyk, który opowie, jak storytellingowo oczarować odbiorców. Nie zabraknie także klientów Magdaleny i historii powstawania ich kursów online. Na szkoleniu Magdalena przeprowadza krok, po kroku przez opracowanie pomysłu na kurs, rozplanowanie działań, a także jego promocję.

magdalena pawłowska

Transkrypcja

[vc_row bg_color=”#ffffff” top_padding=”20″ bottom_padding=”20″][vc_column width=”1″][vc_accordion active_tab=”2″ collapsible=”yes”][vc_accordion_tab title=”Kliknij tutaj, aby rozwinąć transkrypcję”][vc_column_text]

Ola Gości

Ola: Live z cyklu Ola gości to pigułka wiedzy więc przez 30 minut przekażemy Wam maksymalnie dużo informacji i dzięki temu spędzimy ten wieczór bardzo efektywnie. Ja od swojej strony powiem, że Magda jest osobą, od której ja bardzo dużo czerpie odnośnie marketingu, bo jestem marketingowa noga. Z wykształcenia programistka i bardziej się zawsze na tym skupiałam na blogu. Też wiem, jak przy prowadzeniu własnych kursów ważny jest marketing, bo co z tego, że możemy robić świetne produkty, świetne kursy, jak może gdzieś tam do nikogo to potem nie dochodzić
Dzisiaj cudowna Magda Pawłowska. Cześć Magda!

Magda: Witam Was wszystkich, serdecznie dziękuje za zaproszenie!

Magdalena Pawłowska

Ola: Magda jest ekspertem online marketingu przedsiębiorcą, prowadzi podcast, napisała książkę „Jedna kampania do wolności” o tym właśnie, jak stworzyć kampanię do kursów online. Dzisiaj podzieli się z nami, w jaki sposób stworzyć kurs online i go wypromować. Jeśli macie jakiekolwiek pytania do Magdy zadawajcie je tutaj na bieżąco na czacie. Będę też tutaj spoglądała, żeby zadawać te pytania Magdzie. Ja na start mam pierwsze pytanie:

Dlaczego warto zainteresować się kursami online?

Magda: Musimy zwrócić uwagę na pewien trend, który pojawia się w Polsce od kilku lat. Obecne ja go zawsze porównuję do tego, jak to wygląda w Stanach Zjednoczonych, ile tam jest kursów online, jak tam jest rozwinięty rynek i dlatego zawsze powtarzam, że tak my wciąż jesteśmy w fazie wzrostu.

Jeżeli ktoś zaczyna mi tam narzekać, że „o Jezu tyle jest tych kursów online”, to ja zawsze przeprowadzam pewien test. Mówię okej, wymień mi na przykład 10 kursów online o zarządzaniu sobą w czasie, albo 10 dobrych kursów online ze sprzedaży itp. Nie ma jeszcze tylu, nie jesteśmy jeszcze w tym miejscu, dlatego tym bardziej warto tworzyć.

Ludzie chcą się uczyć!

Jesteśmy w takim trendzie, że faktycznie inni lubią kupować kursy online, chce im się uczyć z domów, a do tego są też głodni wiedzy i głodni tego, by się rozwijać na każdym obszarze – czy to rozwoju osobistego, czy właśnie biznesu.

Jeżeli jesteś specjalista – nie mówię ekspert, bo słowo to często odstrasza, to możesz tę wiedzę opakować w kurs.

Ola: Coś jest z tym słowem ekspert. Też tak mam, że mogę się nazwać specjalistką od WordPressa, ale ekspertką już tak nie bardzo.

Magda: Jeżeli sprawdzimy w ogóle znaczenie słowa ekspert, to jest to po prostu osoba, która się na czymś zna.

Coraz chętniej oglądamy video!

Po pierwsze rosnąca popularność, pewien trend, a po drugie, kolejna rzecz, jaka nas wspiera to video. Zobaczcie, ludzie coraz więcej oglądają video, konsumują to. Kurs online z założenia powinien być kursem video. Wówczas jest lepiej odebrany przez społeczność. Lepiej przyswaja się wiedzę, bo ona jest dostępna na różnych płaszczyznach.

Kurs online z założenia powinien być kursem video – wówczas jest lepiej odebrany przez społeczność. Po pierwsze pomaga nam w sprzedaży i dostarczeniu tej wiedzy, czyli rozwiązania.

Ludzie chcą się uczyć, chcą się rozwijać! Dzisiaj jest wtorek wieczór, a z nami są osoby na żywo. Gratuluję, że chce Ci się rozwijać, że chcesz w tym obszarze pozyskiwać wiedzę. Tam samo będzie u Was w społecznościach. Dlatego trzeba po prostu do tych społeczności komunikować dobrą wartość. To jest świetny czas na stworzenie własnego kursu online i oczywiście zarabianiu na tym, żeby mieć więcej wolnego czasu.

Ola, ty prowadzisz biznes online. Lubisz jeździć na nartach?

Ola: Tak, lubię.

Magda: Ty jeździsz na nartach, a ktoś wchodzi do Twojego sklepu i kupuje któryś z Twoich produktów. Gdybyś miała tylko i wyłącznie sklep stacjonarny to byś musiała mieć opłaconego pracownika albo zamknięty sklep. Kursy online to coś, co może cały czas na nas pracować.

Ola: Dokładnie. Ostatnio byliśmy z mężem w jakiejś knajpie tajskiej i dostałam powiadomienie na telefon, że o jakiś kurs się sprzedał, a ja myślę: Dobra, ja dzisiaj stawiam!
Magda: Daje nam taką możliwość, że my możemy zająć się czymś innym w tym momencie, a gdzieś pasywne zarobki będą potem do nas przychodzić. Odpowiadają na Twoje pytanie: dzisiaj jest najlepszy czas, żeby zacząć iść w tym kierunku i coś zrobić.

Nasycony rynek kursów online?

Ola: Dokładnie, jeszcze mam takie wrażenie, że w Polsce ten rynek z takimi kursami online nie do końca jest nasycony. Podejrzewam, że ty masz porównanie, jak to wygląda gdzieś tam w Stanach w Anglii na przykład, że jest duża różnica.

Magda: Prawda, jest ogromna różnica, gdy ktoś tutaj mówi, że nasz rynek jest nasycony, wszyscy mają kursy online, to ja zawsze mówię: “Okej wymień mi 10 z konkretnego tematu”. Jeżeli nie jesteś w stanie wymienić 10 dobrych kursów z danego tematu, to nie możemy tak powiedzieć. Mateusz Grzesiak ma kurs o wychowywaniu dzieci, to jeżeli ktoś pomyśli „o jejku Mateusz zrobił kurs, to ja już nie mogę” albo „Kamila Rowińska zrobiła kurs kobieta niezależna to już nie mogę o tym zrobić”.

To jest błędne myślenie, bo jest przestrzeń na to. Nie każdy będzie chciał współpracować ze mną w obszarze robienia kursów i tak samo nie każdy będzie chciał współpracować z daną osobą.

Ola: No dokładnie, to właśnie też pokazuje, że każdy z nas jest zupełnie inny. Na przykład mnie bardzo będzie odpowiadać, w jaki sposób Ty przekazujesz wiedzę, a ktoś inny na przykład, słuchając takiego temu pomyśli: to nie jest dla mnie. Myślę, że to, że nawet ci klienci będą mieli wybór, będą mogli wybrać, od kogo te kursy chcą, to jest coś świetnego!

Magda: Dlatego zachęcam, trzeba mieć oczy i umysł szeroko otwarte po prostu i pozyskać wiedzę. Jak to zrobić? Zrobić to dobrze i skorzystać na tym, jakie mamy dzisiaj możliwości. To, że mamy Internet, że ludzie chętnie kupują w Internecie, że rozwijają się, inwestują w wiedzę. Kursy online są dostępne z różnych dziedzin. Jak szydełkować, jak rozwijać się duchowo, jak biegać, jak przygotowywać się do maratonu.

Jaki pomysł na kurs online?

 

Ola: W jaki sposób możemy znaleźć pomysł na swój kurs online?

Magda: Ja zawsze wymieniam takie cztery ścieżki, bo to jest częste pytanie,które właśnie zadają i różne osoby.

Doświadczenie życiowe

Po pierwsze, każdy z nas ma jakieś doświadczenie życiowe. Ja wierzę, że każdy – i to jest takie moje przekonanie – może stworzyć kurs online i na nim zarobić. Stworzyć społeczność i zarabiać. Opakować swoje doświadczenie w kurs online. Czyli np. jeśli ktoś się rozwiódł, ma doświadczenie, jak tam sobie poukładać na nowo życie, wygrać z traumą i tak dalej i pomógł, jednemu, drugiemu i trzeciemu w tym aspekcie, to może doradzić komuś innemu.

Jeśli ktoś na przykład schudł 20 kg i zmotywował do tego inne osoby, to może zainspirować, zmotywować do zmiany. Nie będzie rozpisywał diet, bo nie jest dietetykiem, ale znając mentalny proces chudnięcia, może ułatwić innym osiągnięcie celu.

Czyli doświadczenie życiowe – to, co przechodzimy w życiu indywidualnie.

Praca

Po drugie – zawód. Czyli Ty jesteś z wykształcenia programistką. Miałaś firmę, która tym się zajmowała. To naturalne dla Ciebie, że masz kursy z tego obszaru. Na to czekała cała społeczność! To był Twój zawód.

Przyjrzyjmy się, może nasz zawód jest na tyle przydatny dla innych, że jego element można opakować w kurs online?

 

Pasja

Trzecia ścieżka to jest nasza pasja. Często mamy bzika na punkcie naszej pasji i wiemy więcej, aniżeli osoba wykształcona w tym zakresie. Na przykład jedna z moich klientek interesuje się zielarstwem, z wykształcenia jest chemikiem, więc gdzieś tam to się pokrywa. Natomiast zielarstwo to jej wielka pasja i stworzyła kurs online dotyczący zielarstwa. Jakie zioła sobie przygotować i na co one są?

Trendy

Czwarta ścieżka to trendy! Warto obserwować otoczenie. Zobacz, jeszcze kilka lat temu nie było czegoś takiego, jak kryptowaluty. Pierwsze osoby, które stworzyły kurs online, na ten temat zbudowały fajną społeczność, bo ludzie byli zainteresowani.

Musimy obserwować nasze otoczenie i trendy, które się dzieją na świecie. Co chwilę coś powstaje, bo to albo powstają kryptowaluty, albo coś się w diecie zmienia, albo coś nowego powstaje w Internecie. Jak będziemy to obserwować bacznie, a nie scrollować bezmyślnie Internet, ale obserwować, czym się ludzie interesują, to nawet ty nie musisz być ekspertem w tym zakresie, ale możesz znaleźć kogoś, kto jest ekspertem w tym zakresie i z nim wejść we współpracę.

To są te 4 drogi, gdzie ja zawsze radzę, żeby szukać inspiracji na swój kurs online.

Testowanie pomysłu na kurs

Ola: A czy możemy jakoś przetestować, czy ten pomysł, który mamy sprawdzi się?

Społeczność

Magda: Tak, jest kilka możliwości! Najlepiej, jeśli mamy już jakąś społeczność, która nas obserwuje, która może nam powiedzieć: „o tak, czekamy i w ogóle kupujemy!”. Wiesz, pierwszych 50 sprzedanych kursów dla społeczności to coś wspaniałego. Dlatego, jeśli mamy taką możliwość to popatrzmy i pytajmy naszą społeczność, róbmy ankiety, co by chcieli w kursie, jak on ma wyglądać itp.

 

Google Trends

Jeśli nie mamy społeczności, możemy sprawdzić w Internecie, czy jest zainteresowanie naszą tematyką np. na Google Trends. Czy taka fraza jest wyszukiwana? Możemy pochodzić po forach – dzisiaj grupach na Facebooku i zobaczyć, czym się ludzie interesują, o co pytają.

Komentarze u innych twórców

Często na przykład jest już jakiś ekspert w danym zakresie np. jeśli mielibyśmy Michała Szafrańskiego za przykład. Ktoś by chciał stworzyć kurs online z finansów domowych, to może wejść do Michała na bloga i zobaczyć, jakie są pytania, które zadaje do Michała jego społeczność.

Jeżeli jakieś pytania się powtarzają, no to znowu, to może być nasza inspiracja. Wiemy, że ludzie się tym interesują.

 

Słuchanie samego siebie!

Prócz tego, co tutaj powiedziałam, warto trochę posłuchać samego siebie. Jeżeli Tobie coś podpowiada, że o kurczę, będzie klapa, to może warto siebie posłuchać. A jak znowu coś mi mówi, że to będzie okej, to też się posłuchać. Jeśli ja wierze, że ludzie to kupią, że ludzie tego potrzebują, bo to jest realny problem, który oni mają, to ja bym powiedziała – warto zaryzykować. Bo wielu przedsiębiorcom mówiono, że coś się nie uda, to nie ma sensu, ale jeżeli ty wewnętrznie czujesz, że to ma sens, to ja bym powiedziała – daj sobie szansę.

Klątwa eksperta

Ola: Ania się pyta, w jaki sposób pozbyć się takiego przeświadczenia, że moja wiedza jest nikomu niepotrzebna. Czasem to jest mentalna blokada.

Magda: Oj Aniu, bardzo dziękuje za to pytanie. To się nazywa klątwa eksperta. Na czym ona polega? Jeżeli na jestem ekspertem, dajmy na to kursów online, to mi się może wydawać, że to jest wszystko znane, bo ja tak robię codziennie. Wstaje rano, planuję reklamy na Facebooku, planuję to wszystko, układam.

Jak później rozmawiam z moim klientem, który prowadzi firmę, dajmy na to w jakimś przedsiębiorstwie przemysłowym, to on nie ma zrozumienia takiego na temat marketingu, jakie mam ja. W związku z tym musimy wejść w buty naszego klienta. Najczęściej jest tak, że naszym klientem, tym idealnym jesteśmy my sami, sprzed dwóch -trzech lat. Czyli musimy się zastanowić, jakie problemy i jaki był mój poziom wiedzy i zrozumienia, zanim zacząłem być tym ekspertem.

 

Czego chcą nasi klienci?

To będzie naprawdę świetny kierunek, żeby zastanowić się, czego potrzebują nasi klienci. Świadomość tego jest bardzo dużym krokiem naprzód.

Ola: Jeszcze mam wrażenie, że często blokuje nas: „o matko, ten temat jest taki niszowy, kto to kupi!”. Ja miałam takie przeświadczenie przez moimi kursami. Nie wiem, czy to od Ciebie słyszałam, o kursie, który dotyczy tego, w jaki sposób rozmawiać z końmi. Okazuje się, że ten kurs sprzedaje się na pniu ponoć. Wydawałoby się, że to jest tak bardzo niszowe, a jednak się da.
Magda: Najdziwniejszy kurs online, który miał mój klient, a akurat nie była, to pani z Polski dotyczył – muszę się skupić – jak rehabilitować psy w basenie. Jak taki piesek miał jakąś kontuzję, to rehabilituje się psy też w wodzie i ona uczyła innych rehabilitantów, jak prowadzi się taką rehabilitację.

Czy są zbyt niszowe tematy na kurs online?

Musimy pamiętać, że nasz kurs może być business to customize, czy dla tego klienta ostatecznego, a może być business-to-business – czyli, jeżeli my podnosimy kwalifikacje innych osób, które pracują w biznesie. To wówczas tak naprawdę mamy każdą niszę na świecie do zagospodarowania.

Ola: Dokładnie, a poza tym, na takie niszowe tematy kurs może być znacznie droższy, jeśli podnosi kwalifikacje.

Jak zaplanować akcję sprzedażową kursu?

Ola: Dobrze Magda, to mamy pomysł na kurs, mamy przetestowany pomysł na kurs, no to teraz idziemy dalej, w jaki sposób zaplanować akcję sprzedażową takiego kursu?

Magda: To jest coś, co lubię najbardziej, czyli strategiczne planowanie, w jaki sposób mamy ten kurs sprzedaż. Planowanie jest tutaj kluczowe, trzeba się z nim zaprzyjaźnić.

Promowanie problemu

Nie wyobrażam sobie dobrej i skutecznej kampanii, jeśli jej nie przemyślimy najpierw, co sprzedajemy, jaką to ma wartość, jaki problem rozwiązuje, dlatego, że musimy sobie uświadomić, że najpierw mamy tę fazę, kiedy promujemy problem. Jakby to dziwnie nie zabrzmiało, to zostańcie tutaj na chwilę, już wyjaśniam, o co chodzi. Czyli, żeby zrobić sprzedaż jakiegokolwiek kursu, my musimy się cofnąć w czasie, do momentu kiedy, zaczynamy komunikować, jaki problem ten kurs rozwiązuje.

Jaki problem rozwiązuje Twój kurs?

Powtórzę jeszcze raz, słuchajcie, bo to kluczowe – każdy kurs rozwiązuje konkretny problem. Musisz być świadomy, jaki problem Twój kurs rozwiązuje i później się zastanowić – okej – jak mogę to zakomunikować mojej społeczności? Jak ja mogę dotrzeć na przykład do nowych ludzi? Zgodnie z moim modelem autonomicznym modelem online, ja robię to w takich trzech merytorycznych video, które opowiadają o danym problemie, w różnych kontekstach. Czyli daje wiedzę, daje merytorykę i również to, co po angielsku jest nazywane Big Picture, czyli maluję tak naprawdę to, co się wydarzy dla tej osoby, jeśli ona tego problemu nie rozwiąże, bądź go rozwiąże.

Czyli w pierwszej fazie promujemy problem, a w drugiej fazie promujemy rozwiązanie tego problemu.

Otwarcie sprzedaży i sprzedaż

Zachęcam, by zawsze na otwarcie sprzedaży robić szkolenie online, czyli po prostu na webinarze, kurtyna idzie do góry i zaczynasz. W ogóle przygotowanie webinaru to jest już temat na osobnego live, by jeszcze o tym porozmawiać. To bardzo ważne, żeby ten webinar przeprowadzić konkretnie, porządnie i ładnie na nim otworzyć sprzedaż. Sprzedaż trwa zazwyczaj między 7 a 14 dni. Oczywiście możemy robić sprzedaż otwartą, ja rekomenduje, żeby robić sprzedaż w oknie zamkniętym. Ale to w zależności oczywiście, każdy może sobie dobrać.

Ola: Albo połączyć na przykład jakieś produkty w sprzedaży ciągłej, a jakieś większe kursy wtedy w takich kampaniach. To jest bardzo ważne, żeby wykluczyć przypadkowość. Czyli żeby naprawdę mieć ułożone w głowie, co my chcemy i mieć to zaplanowane.

Cierpliwość i odpowiednie planowanie

Największym wyzwaniem dla ludzi jest cierpliwość. Popatrzą, jak inna osoba zrobiła kurs i myśli: Okej, dobra to ja też zrobię. Wyskakują, nie mając w ogóle nic przemyślanego, tego co by chcieli zrobić i pakują się w tarapaty, bo do końca im nie wychodzi.

Czyli przede wszystkim to musi być poukładany proces. Zachęcam, by skorzystać z autonomicznego modelu online, będę go też omawiała na szkoleniu Kampania WOW. To jest bardzo ważne, by sprzedaż była zaplanowana, my musimy sobie wyobrazić coś takiego, że jeżeli wchodzisz na parkiet, ale nie umiesz tańczyć, to coś tam dreptasz. Natomiast, jeśli będziesz prowadził sprzedaż, to poobcierasz komuś buty, nadepniesz na kogoś i będzie katastrofa. Natomiast, jeśli znasz ruchy, czyli wiesz, jak poprowadzić tego swojego klienta od początku, kiedy on się o Tobie dowiaduje, o problemie, którego rozwiązanie oferujesz. Jeśli te wszystkie elementy będą, to będzie udany taniec, który będzie po prostu przyjemnością dla odbiorcy i dla samego sprzedającego. Taka sprzedaż jest sztuką i warto się tego nauczyć.

Wdrożenie wskazówek

Ola: Potwierdzam. Z Magdą, jak się poznałyśmy i spotkałyśmy pierwszy raz w Poznaniu, pamiętam, że byłam chyba dwa tygodnie przed kampanią kursu „Twój kurs online”, to mi wtedy trzy, może cztery jakieś takie rady sprzedałaś. Ja je wdrożyłam i ponad 300 kursów mi się sprzedało. Jak ja zobaczyłam w sklepie, co się tam wydarzyło, to po prostu mąż mi musiał dawać taki wiesz, papierowy woreczek, żebym oddychała przez niego, bo myślałam, że ja się zapowietrzę z tych wszystkich emocji.

Wcześniej gdzieś tam po prostu sama próbowałam, gdzieś tam błądziłam we mgle, a wystarczyło po prostu z odpowiednią osobą pójść na lunch.

Magda: Bardzo dziękuje! Chodzi o to, żeby właśnie otrzymać dobrą wskazówkę, a później ją zastosować. To jest kluczem do sukcesu.

Osoby, które są zdecydowane powinny…

Ola: Magda, mamy tutaj już osoby, które są zdecydowane na to, by zacząć zarabiać na swoich kursach. Chcą czerpać pełnymi garściami z takich zarobków pasywnych, że gdzieś tam sobie wyjeżdżają i dzięki temu mogą po prostu zarabiać w trakcie. Co byś takim osobom poradziła, jeśli są zdecydowane?

Podcast Marketing Masterclass

Magda: Ja w poniedziałek opublikowałam nowy odcinek mojego podcastu „Marketing Masterclass”, w którym otworzyłam się pod kątem wyników sprzedażowych, które robię sama dla siebie.

Żeby też pokazać ludziom, że to jest możliwe, że naprawdę przy małej społeczności da się. W niespełna 31 dni wygenerowałam na swoich kursach ponad 300 000 zł przychodu. Mam nadzieję, że to też będzie zachęta dla ludzi, że można to zrobić. Ja się na Internecie nie urodziłam. Zaczęłam swoją markę budować tak naprawdę między półtorej roku – 2 lata temu.

Jak zacząć działać?

To jest czas, który każdy z nas może poświęcić, aby właśnie zacząć zarabiać na kursach online. Jeżeli to jest dla kogoś cel, to musi uwolnić sobie czas. Po prostu weź się do roboty, pozyskaj odpowiednią wiedzę i naprawdę ciśnij do przodu. Nie poddawaj się. Każdy z nas ma swoje słabsze i mocniejsze dni. Ważne jest to, żeby mieć tę wizję, to poczucie misji – po prostu wiedzieć, dlaczego to się robi i mieć przy sobie odpowiedni ludzi.

Kampania WOW

Dlatego jakbym mogła, to bym oczywiście też wspomniała o szkoleniu „Kampania WOW” to będzie spotkanie właśnie z takimi ludźmi, gdzie każdy z nas będzie nastawiony, żeby rozwijać się w obszarze kursów online, żeby tworzyć swojej społeczności kursy online, zarabiać na nich. Same pieniądze szczęścia nie dają, ale można za nie kupić rzeczy i wyjechać w miejsca ze swoimi najbliższymi albo samym sobą. Po prostu dadzą nam poczucie szczęścia i możliwość korzystania z życia?
Ola: Możesz powiedzieć coś o kampanii WOW? Jak to wygląda?

Magda: Jasne! Oczywiście w czerwcu 7-9 w Warszawie. Kampania WOW to jest największe szkolenie biznesowe w Polsce na temat kursów online. Będę tam uczyła od podstaw tego, co każdy powinien wiedzieć na temat biznesu online prowadzonego w oparciu o sprzedaż kursów online.

Czyli będę mówiła, o tym, jak stworzyć kurs online, jak dobrać grupę docelową, będzie o tym, jak promować i budować społeczność. Jak później prowadzi swój kurs online, jak uświadamiać ludzi o tym problemie – to, co dzisiaj też powiedziałam. Będę też uczyła sprzedaży i powiem, jaki konkretne harmonogram ma mieć sprzedaż zgodnie z autonomicznym modelem online. Będziemy mówili o webinarach.

W tym roku to będą 3 dni, mam więcej czasu, żeby to wszystko powiedzieć, a będę też mówiła szczegółowo o tej kampanii lutowej, w której zrobiłam na swojej grupie osób wynik ponad 300 000 zł przychodu z jednego kursu online.

Kampania WOW – inni prelegenci

Oprócz tego, co ja przekażę, będą także goście specjalni. W tym roku będzie Paweł Tkaczyk, który będzie opowiadał o tym, w jaki sposób opakować swoją historię i zbudować markę osobistą. Czyli tak naprawdę, jak zbudować dobrą relację ze społecznością.

A to jest moim zdaniem niesłychanie ważny element komunikacji, że musimy potrafić opowiedzieć o sobie tak, żeby ta historia była interesująca.
Oczywiście będą moim klienci, którzy będą opowiadali o swoich kampania i o tym, jak zbudowali naprawdę fantastyczne biznesy. Będzie Olga Wilczyńska i Michał Wilczyński  z Dochodowej Szkoły, będzie też Nadia Poliszczuk. Ona akurat reprezentuje taką fajną branżę, że mi się wydawało, że kurde, chyba nie można zrobić kursu online, bo to manualne. Ona uczy w kursach zdalnych, jak robić rzęsy, prawda, że super?

No i oczywiście będzie Marta Baczewska – Golik, która jest reprezentantką z dwóch Mart, czyli Kobiecej Strony Inwestowania, czyli największej społeczności Kobiecej w Polsce dotyczącej inwestowania w nieruchomości.

Mamy też kilka fantastycznych niespodzianek przygotowanych.

Także zapraszam serdecznie, jeżeli kogoś interesuje ten temat to się dowiedzieć więcej. Nie musisz mieć ani społeczności, ani gotowego pomysłu. Wystarczy, że przyjdzie i po prostu będzie miał otwartą głowę, a gwarantuję, że wyjdzie z gotowym planem harmonogramem pomysłem i po prostu pięćdziesięcioma wizytówkami fantastycznych ludzi, z którymi potem będzie mógł się kontaktować i rozwijać swój biznes. Także zapraszam 7-9 czerwca.

Kurs WordPressa

Ola: Ja ze swojej strony tylko powiem, że ja daję rekomendację, bo byłam na poprzedniej edycji i jesienią i podczas kampanii — całego właśnie weekendu zaplanowałam wtedy cały kurs WordPress, video krok po kroku lekcje, wszystko wróciłam do domu jeszcze naładowana motywacją i inspiracją i wdrożyłam wszystko w ciągu miesiąca.

Nawet tytuł wymyśliłam, co prawda, może nie byłam jakoś odkrywcza, bo zatytułowałam go „Kurs WordPressa”, ale to też było istotne pod SEO, bo teraz kilkaset osób miesięcznie wchodzi na taką frazę na ten kurs i dowiaduje się o nich z Google. Więc mega rekomendacje daję!

Magda: Dziękuje Olu serdecznie za taką cudowną rekomendację. Oczywiście serdecznie wszystkich zachęcam, teraz do piątku mamy jeszcze „early birdsa”, więc, że tak powiem, zachęcam, żeby kliknąć i po prostu zapoznać się z informacjami na temat szkolenia i od razu się zdecydować. Bo po co czekać, jeżeli już wiesz, że chcesz to robić? Trzeba brać byka za rogi po prostu i być tam i pozwolić mnie i innym osobom przekazać wiedzę, żeby wziąć ją i zastosować. To naprawdę krok milowy do przodu.

Ola: Magda, dzięki wielkie, że byłaś dzisiaj naszym gościem i podzieliłaś się swoją wspaniałą wiedzą dotyczącą kursów. Ja ze swojego doświadczenia właśnie mogę powiedzieć, że to jest sama praktyka, którą od razu można wdrażać. Po prostu od razu gotowa do wdrożenia. Warto od takich osób czerpać pełnymi garściami.

Dziękuję Wam, że tutaj z nami byliście w ten wtorkowy wieczór, dzięki za uwagę! Zapraszam Was, żebyście kliknęli link i dowiedzieli się więcej o tej kampanii. Być może spotkamy się tutaj na takim gruncie kursów online. Żeby było nas coraz więcej!

Magda: Dokładnie tak, jeszcze raz dziękuje serdecznie za zaproszenie i oczywiście wszystkich pozdrawiam i serdecznie zapraszam do kliknięcia, dowiedzenia się więcej i oczywiście do zobaczenia w Warszawie. PAPA!

 

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]

 

A tutaj wypisałam linki poruszane w podkaście:

Skąd pobrać podkast Ola GO?

  • Na blogu – lista wszystkich podkastów
  • Android – słuchaj na Androidzie w swojej aplikacji
  • Spotify – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy „Ola Gościniak”
  • iTunes – słuchaj podkastu na urządzeniach od Apple
  • Spreaker – korzystaj z aplikacji lub na stronie
  • YouTube – playlista z podkastami
  • Soundcloud – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy „Ola Gościniak”
  • Stitcher – słuchaj za pomocą aplikacji
  • Kanał RSS – skopiuj adres RSS i wklej go w aplikacji, której używasz
  • Pobierz – Pobierz ten odcinek i słuchaj tam, gdzie chcesz.

 

Wasze kursy online

Masz już swój kurs online, czy dopiero go planujesz? Daj znać, jak to u Ciebie wygląda!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Zostań prelegentką/prelegentem!

W dniach 13-15 czerwca odbędzie się 3 edycja Interaktywnej Konferencji Online, której motywem przewodnim jest Promocja Produktu Online. Do 31 marca możesz zgłosić swoją prelekcję na to wydarzenie!

2 Komentarze

  • Nie wiem jak wygląda to na świecie, ale w Polsce kursy online są zdecydowanie za drogie.

    • Na świecie akurat są jeszcze droższe, w Polsce dopiero kiełkuje e-learning. Inna sprawa, że ponad 60% ceny kursu to często są same koszty i podatki.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *