Landing page - kiedy warto je wykorzystać w biznesie?

Stwórz landing page i zamień odbiorcę w klienta!  Przeczytaj, jak zwiększyć efektywność swoich działań, dzięki stworzeniu odpowiedniej strony lądowania.

Zamień odbiorcę w klienta

Regularnie tworzysz treści na swojego bloga bądź stronę WWW? Przykładasz się do działania w social media i zdobywasz coraz większe zaangażowanie? To świetny moment, by zastanowić się, jak zamienić swojego odbiorcę w klienta. Do tego służy strona docelowa, dlatego stwórz ją już na początkowym etapie swoich działań, by zbierać zapisy na newsletter, zakup usługi bądź produktu, czy wypełnienie formularza. Dzięki temu całą Twoją pracę, którą wkładasz w budowanie zaangażowanej i aktywnej społeczności, możesz przekuć na realizację konkretnych celów.

Zadbaj o to, by Twoja docelowa strona była nastawiona na jeden cel, a także miała treść, która jest jasnym komunikatem zachęcającym do wykonania określonego działania.

Czym jest landing page?

Landing page to nic innego, jak strona docelowa, na którą odsyła się osoby zainteresowane danym produktem, usługą, czy zapisem na newsletter. Dzięki jej prostej budowie o wiele łatwiejsze jest uzyskanie pożądanej akcji – zapisu, kupna itp.

W przeciwieństwie do standardowej strony internetowej landing page nie ma menu i linków – tym samym poruszanie się po stronie docelowej jest  intuicyjne. Ma to duży wpływ na współczynnik konwersji, która przy landing page jest o wiele wyższa, niż przy stronach rozbudowanych np. z dużą ilością podstron.

Użytkownik od razu czyta nasz komunikat i może zareagować na wezwanie do działania. Landing page ułatwia mu decyzję i podjęcie działania. Dobrze skonstruowany landing page zachęca swoją estetyką, prostotą, tekstem z językiem korzyści, jak i call to action (zachęcenie do działania), któremu nie można się oprzeć.

Cechy landing page

Jakie są cechy strony lądowania? Poznaj w pigułce najważniejsze informacje:

  • Struktura one page
  • Brak menu i linków
  • Nastawienie na jeden cel
  • Język korzyści, który zachęca do wykonania określonego działania
  • Dobrze sformułowane call to action
  • Przejrzysty wygląd

Lepszy sposób na dotarcie do klientów

Jak już wspomniałam strona lądowania w wielu przypadkach jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż klasyczna strona internetowa, na której użytkownik bardzo szybko może zboczyć z obranej ścieżki i zapomnieć np. o zapisie na newsletter.

Gdy masz konkretną usługę i chcesz nawiązać kontakt z klientami, którzy są nią zainteresowani, to zdecyduj się na landing page i promuj go z reklamami np. na Facebooku, bądź mailingiem. Takie rozwiązanie pozwoli Ci szybciej docierać do zainteresowanych osób z dopasowanym do nich komunikatem. Taka forma komunikacji i reklamy jest o wiele efektywniejsza i przynosi naprawdę świetne rezultaty.

Dla kogo landing page jest idealny?

Strona typu one page sprawdza się w wielu biznesach! Z pewnością jest ona niezwykle przydatna we wszelkich działaniach dotyczących etapów sprzedaży on-line. Na stronie lądowania możesz zebrać zapisy na newsletter, listę oczekujących i chętnych na swój kurs (czyli przyszłych klientów), a także osoby, które są zainteresowane wypełnieniem formularza, czy zakupem danego produktu bądź usługi.

Tego typu strona przyda się w też branżach usługowych, czy firmach szkoleniowych, do których za pomocą strony lądowania będzie można zapisać się na konkretną usługę. Landing page można też wykorzystać do sprzedaży produktów fizycznych, na przykład książki, kalendarza i innych tego typu.

Planujesz stworzyć własną stronę lądowania? A może już masz i chcesz się dowiedzieć, czy spełnia ona swoją funkcję? Daj znać w komentarzach!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *