wyzwanie WWW

To już piąte zestawienie pytań dotyczących SEO od moich czytelników, dziś odpowiem na pytania o to, jak zwiększyć ruch na stronie WWW. Jeśli chcesz, aby na Twoją stronę internetową docierało więcej osób, to jest to artykuł dla Ciebie!

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW dzięki SEO?

Zwiększyć ruch i sprzedaż

Jak skutecznie pozycjonować stronę by zwiększyć ruch/sprzedaż na stronie?
Alex

Bardzo cieszy mnie Twoje pytanie. Wiele osób pozycjonuje swoje strony i wybiera zły cel – a mianowicie osiągnięcie wysokiej pozycji dla jednej lub kilku konkretnych fraz. Często nie ma to w ogóle przełożenia na wyższy ruch, a także na zwiększenie sprzedaży na stronie. Dlatego celem pozycjonowania powinno być przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie. Jak to osiągnąć? Trzeba tutaj stworzyć konkretną strategię działań i nauczyć się konsekwencji. Na SEO wpływają następujące kwestie:

Dzięki połączeniu tych wszystkich działań jesteś w stanie znacznie zwiększyć ruch na swojej stronie oraz istotnie poprawić sprzedaż.

Zgłoszenie strony do Google

Dlaczego moja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce Google? Muszę ją gdzieś zgłosić?
Urszula

Indeksowanie nowych stron internetowych może potrwać kilka dni lub tygodni. A jeśli nie pojawiły się na innych stronach żadne zewnętrzne odnośniki, to nawet dłużej. W tym celu zgłoś samodzielnie swoją stronę do Google przez specjalnie do tego przeznaczony formularz od Google.

Zwiększenie liczby odbiorców

Jak pozycjonować, żeby trafić do jak największej liczby odbiorców, przebić się przez zaporę dużych firm?
Urszula

Na Twoim miejscu nawet nie próbowałabym się przebijać przez zaporę dużych firm, tylko wykorzystała długi ogon. Czyli mniej oblegane, bardziej szczegółowe frazy, które w sumie są częściej wyszukiwane (70%) niż te popularne zapytania (30%), bo częściej szukamy konkretnych informacji. W ten sposób masz swoją furtkę, dzięki której ominiesz większe firmy z większymi budżetami i zapleczami. Pisałam więcej o długim ogonie w poprzednim artykule dotyczącym słów kluczowych i fraz.

Najłatwiej pod długi ogon pozycjonować się tworząc wartościowe treści, bogate w nasze słowa kluczowe oraz ich synonimy. Pamiętaj, aby Twoje treści miały ponad 300 wyrazów na stronę, były urozmaicone i dodawane cyklicznie w miarę równych odstępach czasowych.

Meta tagi i adres WWW

Czy w dzisiejszych czas meta tagi czy adres www mają jeszcze znaczenie w pozycjonowaniu strony?
Anna

Wiele meta tagów straciło na znaczeniu, jest jednak kilka takich, które nadal są ważne. Między innymi są to:

  •  <title></title>, w którym określa się tytuł strony widoczny w wyszukiwarce,
  • <meta name="Description" content="Opis strony"> – opis strony widoczny w wyszukiwarkach,
  • <meta name="Keywords" content="Słowa kluczowe"> – przez Google jest pomijany, ale inne wyszukiwarki jeszcze czasem z niego korzystają,
  • <meta name="robots" content="noindex,nofollow"> – w nim ustalasz, czy dana strona ma być indeksowana, czy nie.

Jeśli używasz WordPressa to wykorzystaj wtyczkę SEO Yoast – ona ustawia te meta tagi w kodzie HTML za Ciebie.

Natomiast co do adresu WWW to słowa kluczowe znajdujące się w nim mają znaczenie. Dlatego, jeśli domena z nazwą Twojej firmy jest zajęta to być może dobrym rozwiązaniem będzie zakupienie domeny zawierającej frazę, na którą chcesz się pozycjonować. To jest do przemyślenia, najważniejsze jest to, aby Twoi odbiorcy nie mieli problemu z dotarciem do Ciebie.

Hajs się zgadza!

Ile zapłaciłabyś, by znaleźć się na szczytach wyników wyszukiwania?
Dominika

Szczerze? Nic! Jestem osobą dosyć oszczędną, być może dlatego, że jestem z Poznania? Uważam, że szczyty wyników wyszukiwania to nic atrakcyjnego i wiele osób może trafić na stronę z przypadku, dlatego szkoda na to pieniędzy. Jeśli miałabym inwestować w promocje swojej strony internetowej to wolałabym wykupić reklamy na Facebooku, które będą skierowane do grupy docelowej, na której mi zależy i będą przynosić wysokie konwersje.

Natomiast w pozycjonowaniu zależy mi na zwiększeniu ruchu, a nie osiągnięciu wysokich miejsc dla konkretnych kilku fraz. Dlatego tak bardzo staram się, aby zaistnieć dla niszowych fraz z długiego ogona – ponieważ wtedy w większości przypadków trafiają na moją stronę osoby, które są zainteresowane konkretnymi informacjami i polecam taką strategię każdemu, kto chce zająć się pozycjonowaniem samodzielnie i przede wszystkim wszystkie te działania są bezpłatne.

Przeczytaj wszystkie artykuły z cyklu pozycjonowanie – pytania i odpowiedzi.

Jeśli interesujesz się SEO i nie wiesz jak wystartować to tutaj znajdziesz mój kurs online z SEO.

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

32 Komentarze

  • O Keywordsach słyszałem różne opinie. Nawet taką, że wręcz szkodzi. Może nie tylko w Googlach, ale konkurencja może to wykorzystać. I faktycznie coraz częściej spotykam serwisy, które go nie mają. Sam jakiś czas temu przestałem używać i prawdę mówiąc nie widzę żadnej różnicy. A nie oszukujmy się, jeśli chodzi o wyszukiwarki, to w Polsce praktycznie Google się liczy. Ile wejść miesięcznie macie z innych wyszukiwarek?

    • Na pewno nie szkodzi dodanie go, no chyba, że chodzi o objętość kodu, ale jedna linijka myślę, że nie robi aż takiej dużej różnicy. Dodaję go tylko i wyłącznie do strony głównej i myślę, że jeszcze jakiś czas zostanę przy tej metodzie. A potem zobaczymy, co na to powiedzą “niszowe” wyszukiwarki.

  • Dziękuję za wpis, na pewno się przyda 🙂

  • Świetne rady. Większość z nich stosuję już na swoim blogu i przyznam, że działają bez zarzutu. Widzę, że jesteś prawdziwą profesjonalistką. Wiele się od Ciebie nauczę.

  • “Natomiast w pozycjonowaniu zależy mi na zwiększeniu ruchu, a nie osiągnięciu wysokich miejsc dla konkretnych kilku fraz” — i to jest tak naprawdę najważniejsze 🙂

    • Niestety wiele osób o tym zapomina i potem jest wielki zdziw: “dlaczego mam pierwsze miejsca dla wymarzonych fraz, a ruch jest na tym samym poziome?”

      • Dokładnie 🙂 Inna sprawa to jakość tego ruchu. Lepiej mieć pięciu użytkowników, którzy posiedzą u nas przez 10 minut, niż tysiąc 5-sekundowców 🙂

  • Dodaję do ulubionych!

  • Wiele przydatnych informacji, dziękuję:)

  • Coraz lepiej chyba ogarniam to SEO, choć wiem, że najważniejsze jest pisanie wartościowych artykułów.
    Dzięki 🙂

  • O, to widzę, że muszę nad słowami kluczowymi popracować i będzie dobrze.

  • Wpis dla mnie bardzo “na czasie” – dziękuję (i za planer też 🙂 ).

    • Masz jeszcze jakieś tematy “na czasie” oprócz SEO? Może jeszcze będę mogła z czymś pomóc 🙂

      • Całe mnóstwo 😉 Np. optymalizacja strony (wp) dla opornych (tzn. bardzo opornych 😉 ).

  • Już wiem, że muszę poczytać poprzednie artykuły!

  • Świetne rady, dziękuję! 🙂

  • Wspaniałe rady 🙂 Z pewnością wykorzystam…

  • SEO to dla mnie czarna magia, więc dziękuję za wskazówki, może w końcu to okiełznam

    • Bardzo często to słyszę, że to czarna magia, a to naprawdę nic trudnego, tylko mało jest dobrych poradników na ten temat 😉

  • Bardzo dziękuję za artykuł. Właśnie jestem na etapie porządkowania bloga i kwestia SEO spędza mi sen z powiek 🙂 A tu proszę, wszystko ładnie, w jednym miejscu i do tego przejrzyście wytłumaczone 🙂

    • Powodzenia w porządkach, a SEO nie jest takie straszne, jak je malują 🙂

  • Dużo przydatnych informacji. 🙂 Bardzo dziekuję
    Pozdarwiam

  • Bardzo przydatne informacje 🙂

  • Jestem pod wielkim wrażeniem profesjonalizmu Twojej strony. Akurat próbuję się zagłębić w SEO – co jest dziwaczne, bo długo długo pisałam teksty na czyjeś strony, ale SEO omijałam skrupulatnie (może poza metaopisami). Teraz przyszedł czas i na mnie… 🙂

    • O wow, dzięki! Życzę powodzenia w zagłębianiu się w SEO – nie taki diabeł straszny jak go malują. Obiecuję 🙂

  • Zostanę z Tobą na długo, bo tyle się tu dowiaduję:) Bardzo pomocne treści-dzięki:)

  • Zapisałam link – dzięki

  • Dzięki za przydatne treści, podchwyciłem kila ważnych dla mnie informacji. 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *