Jak promować webinar? Które sposoby się sprawdzają, a co można sobie spokojnie podarować? Jeśli chcesz zadbać o swój biznes online, to przeczytaj poniższy artykuł, albo obejrzyj zapis piątkowego live na YouTube. Przygotowałam dla Ciebie garść metod, które świetnie się u mnie sprawdzają.  

Newsletter

Lista mailingowa jest genialnym sposobem promocji i to nie tylko webinarów, a produktów, czy usług.  Dobrą praktyką jest powiadamianie swoich odbiorców o planowanym webinarze drogą mailową, zbieranie zapisów na webinar poprzez landing page, a potem w dniu webinarów podesłanie  wszystkim zapisanym linka do pokoju webinarowego.  Zazwyczaj w dni webinaru wysyłam 2 maile – jeden w ciągu dnia, a drugi na 30 minut przed transmisją, by przypomnieć, że widzimy się już za chwilę. Tym samym mam pewność, że ta informacja dotrze do wszystkich zainteresowanych.

Social media

Już na 2-3 tygodnie przed webinarem, warto wspominać o nim we wszystkich serwisach społecznościowych, na których się udzielasz. Możesz zamieścić screen z prezentacji, zapytać swoich odbiorców, co z danej tematyki jest dla nich kłopotliwe, zrobić ankietę, czy pokazać siebie, jak przygotowujesz się do webinaru. Zadbaj o różne formy informowania o webinarze, a także uważnie czytaj wypowiedzi swojej społeczności, by jeszcze lepiej dostosować webinar do ich potrzeb.

Wydarzenie na FB

Jak promować webinar? Obowiązkowo zrobić wydarzenie na Facebooku! Do wydarzenia na Facebooku możesz zaprosić swoich znajomych, ale także wszystkie zapisujące się osoby, mogą zaprosić kolejne. Dzięki temu informacja o webinarze może ponieść się naprawdę daleko!

LIVE’y

Stwórz kilka live’ów, których tematyka będzie nawiązywała do planowanego webinaru. Live’y pozwalają dotrzeć do większego grona odbiorców, którzy lubią treści video i tym samym mogą być zainteresowani webinarem. Pamiętaj, by w opisie live zamieścić link do zapisu na webinar. Jeśli jeszcze nie robisz live’ów, to sprawdź, dlaczego warto szybko przekonać się do transmisji na żywo.

Artykuły

Masz bloga? To świetnie! Na nim także wspomnij o webinarze. Możesz przygotować artykuły skupiające się na tematyce webinaru, w których na koniec zamieścisz informację typu: “Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na webinar”. Jak jeszcze możesz wykorzystać bloga? W kolumnie bocznej, tam gdzie znajdują się informacje o Tobie, możesz zamieścić info o webinarze. Wystarczy krótka zajawka i np. zdjęcie, które będzie przenosiło do strony zapisu na webinar. Prócz tego możesz skorzystać z okienka pop-up, które będzie informowało o zapisach na webinar oraz menu głównym, gdzie zamieścisz informację o planowanym wydarzeniu.

Grupy FB

Niezależnie od tego, czy prowadzisz własną grupę, czy śledzisz grupy biznesowe, warto otworzyć się na odbiorców i podpytać ich o to, jakie konkretnie treści najbardziej by ich interesowały. Dzięki temu stworzysz lepszą prezentację, ale także pośrednio przekażesz innym, że właśnie pracujesz nad takim webinarem, który odbędzie się już wkrótce.

Bot na Facebooku

Doskonałe rozwiązanie do promocji webinarów. By ustawić bota na Facebooku korzystam z bezpłatnej wersji Chatfuel.  Wystarczy, że w moim profilu w komentarzu na Facebooku wpisze się określoną frazę, by dostać za pośrednictwem Messengera np. link do zapisów na webinar. Przy ustawianiu bota korzystała z poradników Artura Jabłońskiego.

Cover photo

Czyli grafika w tle na Facebooku. Nie warto jej ignorować! Na czas promocji webinaru zamieść w cover photo informacje o nim, a także podepnij od razu link do zapisu. Proste!

Jak dotrzeć do nowych osób?

Jeśli już organizujesz webinary i ciągle zapisują się na nie takie same osoby, to dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy z innym twórcą, którego tematyka działalności pasowałaby do Twojej. Skoro zajmuje się WordPressem i tworzeniem stron WWW, to  mogłabym dać wartościowe treści komuś, kto zajmuje się strategią biznesu WWW.  Przeprowadziłabym live na fanpage tej osoby o WordPressie, a druga osoba omówiłaby swoją tematykę na moim fanpage, czy też w grupie. Efekt? Znalezienie nowych zainteresowanych odbiorców!

Jak promować webinar? – nowości

Powiadomienia sms

W październiku wykorzystałam dwa nowe sposoby na promocję webinaru, które naprawdę mi się sprawdziły. Pierwszy z nich to smsy z powiadomieniem o webinarze. Do tej pory osoby zapisane na webinar dostawały tylko maile. Podchodziłam do tematu smsów nieco, jak pies do jeża, jednak okazało się to zupełnie niepotrzebne! Okazało się, że co 3 osoba zapisana na webinar zostawiła mi numer telefonu, a właśnie z tych powiadomień smsowych znacznie więcej osób weszło do pokoju webinarowego. Z newslettera 40% zapisanych, a z smsów aż 60%! Czyli różnica była naprawdę znaczna!

Powtórki webinarów

To także nowość, którą testowałam w październiku. Powtórka webinaru, odbyła się w niedzielę o 20:00 i była retransmisją nagrania webinaru, wraz  z moją obecnością na żywo na czacie. Okazało się, że taki format naprawdę świetnie się sprawdził i co więcej, myślę, że takie rozwiązanie będę wykorzystywać przy każdym następnym webinarze.

Jak promować webinar? Daj znać w komentarzu, z których metod promocji webinaru korzystasz? Co sprawdziło się u Ciebie, a co zupełnie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów?

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

3 Komentarze

  • W sumie tą samą drogą co blog lub inne projekty w sieci. Można też zorganizować płatną kampanię na Facebooku. Jeżeli byś mogła, chciałbym dowiedzieć się jak od strony technicznej przygotować webinar.

  • Webinaria mają niezły potencjał, gdyż nie jest to tak popularny format content marketingowy, jednak wykorzystać go można na różnorodne sposoby. Mało kto jednak wykorzystuje go do promowania własnego biznesu. Ale sposoby, które opisujesz są jak najbardziej w porządku – moim zdaniem social media mają na razie największy potencjał, gdyż ilość użytkowników jest tam bardzo duża.

  • Zastanawiam się tylko, jak po webinarium zorganizowanym za pośrednictwem fb sprawdzić, kto oglądał transmisję…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *