webinar krok po krok

Social media to doskonałe miejsce do promowania swojej działalności. Zastanawiasz się, jak poprowadzić swoje działania, by zadbać o autentyczność – transmisja na żywo Facebook jest dla Ciebie! Dlaczego? Poniżej znajdziesz odpowiedź!

LIVE, czyli transmisja na żywo Facebook

Live’y to forma aktywności na Facebooku, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wykorzystują ją influencerzy, firmy, a także osoby zajmujące się biznesem online. To świetny sposób na przekazanie najświeższych informacji, bycie bliżej swoich czytelników, a także budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Co więcej, live’y doskonale podnoszą zasięgi na Facebooku, który z miesiąca na miesiąc drastycznie je obcina. Jakie są jeszcze inne zalety prowadzenia live’ów? Pokazanie się od innej strony! Zadbaj o autentyczność na Facebooku i rób live’y!

Budowanie wizerunku a transmisja na żywo Facebook

Każda osoba działająca w social media w mniej bądź bardziej świadomy sposób buduje swój wizerunek, poprzez wrzucanie wyselekcjonowanych treści bądź tych fragmentów życia/biznesu, które najlepiej pokazać. Nie ma w tym nic dziwnego. Każdy z nas chce się zaprezentować z najlepszej strony i pochwalić swoimi osiągnięciami. Jednak w przypadku budowania marki osobistej w social media, warto dążyć do równowagi.

A co jak potknę się i przydarzy się wpadka?

Nikt z nas nie jest idealny i perfekcyjny, ba ludzie często nie ufają takim wykreowanym postaciom. Tutaj z odsieczą przychodzą transmisje live na Facebooku. Dzięki nim możesz pokazać się z innej strony na Facebooku, nawiązać bliższe więzi ze swoimi czytelnikami, a także efektywnie przekazywać wiedzę.  Nie martw się tym, że w czasie transmisji na żywo może coś pójść nie po Twojej myśli – wbrew pozorom takie wpadki to wartość sama w sobie. Pokazujesz wtedy dystans do siebie! Ja już walczyłam z atakiem owadów, skręcałam kaloryfery, jak i musiałam sobie poradzić z mniejszymi, czy większymi problemami technicznymi (tutaj znajdziesz kompilację wpadek).

Czy przez to inni się do mnie zniechęcili? Wprost przeciwnie! Każda taka śmieszna wpadka sprawia, że zyskujesz sympatię innych, bo ludzie rzadko kiedy mają 100% zaufanie do absolutnej perfekcyjności – zwłaszcza w Internecie.

Korzyści z prowadzenia transmisji na żywo na FB

Dajesz się poznać odbiorcom – prowadzenie live na Facebooku to okazja, by dać się poznać odbiorcom. Nie warto ograniczać się tylko i wyłącznie do kontaktu poprzez posty, czy maile. Nic nie zastąpi takiego spotkania, gdzie Twoi odbiorcy na bieżąco będą nawiązywać z Tobą interakcje, pytać, komentować i żywo uczestniczyć w rozmowie.  To budowanie znacznie bliższej więzi. Po co odbierać sobie taką możliwość? Lepiej się przełamać i działać! Jak to mówię: bój się i rób!

Efektywnie przekazujesz wiedzę – prowadzenie live to świetny sposób na przekazywanie wiedzy na Facebooku. Możesz pokazać i omówić prezentację, a potem od razu odpowiedzieć na pojawiające się pytania.

Skutecznie motywujesz – bardzo często zawiadamiasz innych, że transmisja na żywo FB odbędzie się o konkretnej porze danego dnia i będzie on dotyczył określonej tematyki. Ustalona data i godzina może mobilizować to pojawienia się na live i tym samym do regularnej nauki.

Internauci często wolą uczyć się z filmików – uczenie się z filmików bądź transmisji live jest często wybieraną metodą nauki przez internautów. Ten sposób szczególnie sprawdzi się w dziedzinach technicznych, bądź takich, gdzie zamiast coś opisywać, możemy to pokazać to krok, po kroku na filmie.

Live’y to nie tylko nauka

Dzięki swojej formie w czasie live’ów znajdzie się też trochę czasu na luźną rozmowę. Prócz przekazywania wiedzy możesz opowiedzieć odbiorcom, co u Ciebie, zapytać, jak radzą sobie z zadaniami (na przykład wtedy, gdy prowadzisz wyzwanie), a także poradzić się ich. Nie traktuj live’ów tylko i wyłącznie jako możliwości przekazywania wiedzy, ale narzędzie do poznania swoich czytelników – rozmawiaj i dowiedz się z czym mają problem, jakiej wiedzy im brakuje, jak mogłabyś im pomóc?

Baw się live’ami! Spójrz chociażby na live’y Pani Swojego Czasu, na których znajdziesz dawkę merytorycznej wiedzy, ale także stały punk programu, czyli taniec na samym początku. Z pewnością jest to jeden z tych czynników, dla których inni tak chętnie pojawiają się na takich live’ach.

 

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

1 Komentarz

  • Szczerze przyznam, że jak do tej pory jestem zniechęcony do live’ów. Ciężko się je ogląda z uwagi na brak przygotowania i obycia przed kamerą, jeszcze sporo treningu potrzebują nasi influencerzy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0