Jeśli chcesz stworzyć własny kurs online, to z pewnością zastanawiasz się, z jakimi kosztami się to wiąże? W tym artykule powiem więcej o tym, ile kosztuje stworzenie kursu internetowego.

Jeśli wolisz zamiast video wersję pisaną, to poniżej znajdziesz transkrypcję.

Czego się dowiesz? 

  • Ile kosztuje stworzenie kursu internetowego?
  • Jakie koszty należy wziąć pod uwagę?

Jakie koszty powinnaś przewidzieć przy tworzeniu kursów online?

Produkcja

Przede wszystkim są to koszty związane z produkcją kursu. Kwota zależy od tego, jaki typ kursu wybierzesz, jednak musisz przygotować się na to, że przy wyborze kursu np. w formie e-booka poniesiesz koszty przygotowania oprawy graficznej i korekty treści.

W przypadku kursu video koszty są znacznie większe. Będą one związane z wynajmem studia nagraniowego, montażem filmików, a także oprawą graficzną kursu.

Platforma sprzedażowa

Kolejnym kosztem jest stworzenie platformy sprzedażowej. Powierzenie takiego zadania specjaliście może kosztować nawet 5 tysięcy złotych! Dlatego przygotowałam dla Ciebie kurs online, w którym pokazuje, jak samodzielnie, bez znajomości programowania możesz wyklikać taką platformę. Z pewnością będzie to dużym ułatwieniem, jak i oszczędnością pieniędzy, które możesz przeznaczyć, na inne koszty kursu online, które tu wymienię.

Zwroty

Następny typ kosztów to zwroty. W chwili, jak już zaczęłaś sprzedaż kursu online, to warto pomyśleć o tym, że jakieś zwroty mogą się pojawić i wziąć to pod uwagę.

Promocja

Najważniejszy koszt to promocja. Bez promocji trudno Ci będzie sprzedać własne kursy, dlatego trzeba i warto przeznaczyć na promocję większy budżet. Jak promować własny kurs online? Mogą to być różne reklamy, ulotki, a także afiliacje.

Podatki

Ostatnim kosztem są podatki. Jeśli sprzedajesz już kurs online musisz wziąć pod uwagę płacenie za nich podatków.

Tak pokrótce wyglądają koszty przy tworzeniu własnego kursu online. Daj znać w komentarzu na jakim etapie tworzenia kursu online jesteś i jaki jego typ wybrałaś – kurs video, ebook, czy może e-mailowy?

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

2 Komentarze

  • Ciekawy materiał Ola, na szczęście ja przy produkcji i sprzedaży swoich kursów mam niskie koszty bo większość jestem w stanie zrobić własnym sumptem 🙂 Myślę, że dobrze byłoby pokazać to na konkretnym przykładzie.
    Pozdrawiam 🙂

    • Dokładnie, ja też większość robię samodzielnie. A pokazuję np. jak wyklikać własną platformę w swoim kursie: olag.pl/twojkurs 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0