dlaczego warto mieć sklep online

Myślisz o sklepie online i zastanawiasz się, czy to rozwiązanie jest dla Ciebie? Sprawdź powody, dla których szczególnie warto rozpocząć swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego.

Dlaczego warto mieć sklep online? Oto 5 najważniejszych powodów. 

Sprzedaż w Internecie z roku na rok staje się coraz popularniejsza. Z przyjemnością robimy zakupy online, bo pozwalają one na oszczędność czasu, jak i pieniędzy.  Co więcej, za sprawą kilku kliknięć mamy dostęp do produktów z całego świata, w których możemy swobodnie przebierać. Sklepy internetowe to przyszłość. Warto się nimi zainteresować, jeśli pragniesz przetestować swój pomysł na produkty, skalować biznes online, mieć dochód pasywny, zarabiać na swojej pasji, a także wychodzić poza działalność lokalną.

1. Dobry sposób przetestowania pomysłu na biznes

Stworzenie sklepu online na WordPressie to świetny sposób na przetestowanie pomysłu na biznes online. Interesuje Cię, jak niskokosztowo przetestować swój pomysł? Sprawdź te porady! Znajdziesz tutaj sposoby, które stosuję z powodzeniem przy swojej działalności online.

Jeśli masz już stronę na WordPressie, to możesz stworzyć sklep za 0 złotych – wystarczy, że podepniesz go pod używaną domenę, wykorzystasz wtyczkę WooCommerce i wybierzesz tylko bezpłatne rozwiązania. Na początek wystarczy, by sprawdzić, czy jest zainteresowanie Twoimi produktami oraz, czy podoba Ci się taka forma działalności. Gdy poczujesz, że chcesz się dalej rozwijać, możesz zdecydować się na większe inwestycje w sklep online np. w płatne wtyczki, czy podłączenie innych sposobów płatności, niż te domyślne w WooCoomerce.

2. Skalowanie biznesu online

Sklep online to także możliwość skalowania biznesu online. Chcesz zarabiać więcej i pracować tyle samo bądź mniej? To jak najbardziej jest możliwe! Wystarczy, że odpowiednio zaplanujesz strategię cenową produktów, jak i sposób ich sprzedaży. Dochód ze sklepu online nie musi być uzależniony od tego, ile godzin dziennie mu poświęcasz. Przeczytaj moją rozmowę z Martą Krasnodębską o 3 błędach sprzedaży.

Możesz stworzyć produkt, otworzyć jego sprzedaż na tydzień i zarobić kwotę, która pozwoli Ci na utrzymanie się przez kilka miesięcy.  Co więcej, także wybierając sprzedaż ciągłą, zarabiasz pieniądze, które nie są uzależnione od tego, ile w danym momencie pracujesz. Tym samym sklep online może być źródłem Twojego dochodu pasywnego, bądź pełnoprawną pensją, jeśli zechcesz regularnie poświęcać czas na tworzenie nowych produktów i ich promocję.

3. Dochód pasywny

Sklep online możesz traktować także, jako dochód pasywny. Tworzenie własnych produktów i ich sprzedaż to świetny sposób na dodatkowe pieniądze w budżecie, tym bardziej że możesz zarabiać na swojej wiedzy i pasjach.

Produkty elektroniczne takie, jak e-booki, czy kursy online są doskonałe na start. Nie wymagają dużych nakładów finansowych, a także umożliwiają w pełni zautomatyzowaną sprzedaż. Nie musisz martwić się o wysyłkę bądź zlecać innym to zadanie. Wystarczy, że po zakupie ustawisz maila z linkiem do pobrania e-booka, bądź danymi do logowania do kursu i już!

4. Zarabianie na pasji i wiedzy

Jak wspomniałam powyżej – sklep online to świetny sposób na zarabianie na swojej wiedzy. Coraz więcej twórców, którzy dzielili się w internecie swoją ekspercką wiedzą, dziś ma własne przyblogowe sklepy, w których sprzedają e-booki, kursy i inne rozwiązania przydatne dla swoich czytelników.

O sklepach online myśli coraz więcej blogerów, bo to pewniejsze źródło zarobku, niż poleganie tylko i wyłącznie na kampaniach marketingowych z markami. Co więcej, wielu influencerów z czasem decyduje się tylko i wyłącznie na sprzedaż własnych produktów, bo to daje im pełną swobodę działania po swojemu i zdecydowanie się opłaca!

5. Dotarcie do wielu nowych klientów

Sklep online to także pomysł na to, by dotrzeć do nowych klientów, jeśli do tej pory działałeś lokalnie. W ten prosty sposób możesz zwiększyć świadomość swojej marki, jak i dochody, nie inwestując w nowe punkty sprzedaży stacjonarnej, czy zatrudnianie pracowników.

Możesz w ten sposób sprawdzić, czy Twoje produkty cieszą się zainteresowaniem poza lokalnym sklepem stacjonarnym. Jeśli tak, to z powodzeniem możesz dalej się rozwijać – stacjonarnie, jak i online.

Dlaczego warto mieć sklep online?

Masz swój sklep online? Jakie są Twoim zdaniem największe zalety tego rozwiązania? Daj znać w komentarzu!

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *