Dzień dobry moi drodzy, witam się z wami, dobry wieczór.Słuchajcie, tematem dzisiejszego live’a jest, co to jest automatyzacja i jak my jej używamy.Mówię my, ponieważ z tej okazji postanowiłam zaprosić kogoś, kto tej automatyzacji również używa.Także porozmawiam sobie dzisiaj, porozmawiamy z Ola Gościniak.Witam się z wami, powolutku się tutaj schodźcie.A ja zaraz połączę się z Olą.I przedstawię wam na szybko harmonogram tego live’a.Jest Ola, widzę, że, o moment, muszę wyświetlić prośbę.Ja sobie, słuchajcie, przygotowałam klasycznie kompa.Kompas z całym harmonogramem live’a.Mamy 45 minut, tak się umówiłyśmy z Olą.O, jest i Ola powolutku.Cześć.Cześć, jesteś, jesteś.Dobra, fajnie, że się połączyłaś.Ja mówię tutaj, ostatnio mam, po prostu, troszkę sobie przedstawię kamerę.Ostatnio mam takie sprint live’y.Śmieję się, że to są sprint live’y, bo dzisiaj 45 minut.Ostatnio miałam właśnie live’a z Asią.To było dosłownie, też już mówiłyśmy się na 60 minut.A ja, wiesz, jak jestem na live’ach, to gadam, gadam, gadam i gadam.Ale to dobrze, to fajnie, uszczę się tego.Także, słuchajcie, jest Ola, Ola Gościniak.I ja tutaj sobie zapisałam wszystko.Liderka WordPressa i kobiecych biznesów.Także, witam cię Olu.Dzisiaj sobie już mówiłam, i twoim obserwatorom,porozmawiamy sobie dzisiaj właśnie trochę o automatyzacji.

Ale zanim sobie o niej porozmawiamy, to ja wam chciałam powiedzieć,że zaraz tuż już, zaraz zaczyna się konferencja.Konferencja online, którą właśnie organizuje Ola.Ja jestem jedną z prelegentek zaproszonych.Ja właśnie nie wiem ile jest tych prelegentów, bo mi się ciągle te liczby milą.70.Jest 70 prelegentów i konferencja jest na temat promocji produktu online.Także jeżeli chcecie właśnie, jeżeli chcecie cokolwiek,chcecie, planujecie, wydajecie swoje produkty,to jak najbardziej to jest dla was.Ja bym chciała jeszcze Olu, żebyś powiedziała co nieco o tej właśnie swojej konie.Jasne, dzięki.Witajcie serdecznie.Dzięki Paula za przedstawienie.Rzeczywiście w ten wtorek o 9 startuje 3-dniowa online konferencjaPromocja Produktu Online.Także jeśli jesteście solo przedsiębiorczyniamii chcecie wydawać swoje produkty online albo fizyczne,a może też usługi i promować to wszystko w internecie, w online, w social mediach,za pomocą content marketingu czy po prostu sprzedawać w zgodzie ze sobą,albo żeby się nie krygować, nie czuć się jak przykupka na targu,że to jest coś złego, tylko robić to fajnie, bawiąc się, ciesząc sięi wierząc, że dajemy wartość innym, to nie może was zabraknąć na tej konferencji.Sprzedaż biletów jest teraz do jutra, do końca dniai tutaj, Paula, ty masz swój kod, ale pamiętasz jak brzmi?Tak, on brzmi Paula P, czyli Paula P.Tak i na kod Paula P macie 20 złotych zniżki na tą konferencję.Na tej konferencji są takie osoby jak tutaj nasza kochana Paula,jest Natalia Ostory, bowiem, że się tutaj dobrze znacie z Natalią,jest Bartek Popiel, Magda Pawłowska, Ania Skóra, Eliza Wydryk,więc są naprawdę fajne osoby, których można posłuchaći dowiedzieć się, w jaki sposób one w online’ach działają, sprzedająi jak to robią dobrze i skutecznie po prostu.Też mają doświadczenie, nie?Czyli one sprzedają troszeczkę, no nie troszeczkę, sprzedają po prostuteż swoje know-how, czyli jak pewnie to, jak one działają, tak?Także ja będę nie tylko w formie prelegentki, ale mam z nami korzystać na maksa,bo jakby uważam, że ja dopiero zaczęłam w sumie,więc mam masę rzeczy, których powinnam poprawić, nauczyć,mimo że jakby czuję ten sprzedaż, to wiesz, mimo wszystko zawsze,no nigdy nie jesteśmy wystarczająco dobrzy, znaczy w sensie czuję sięwystarczająco dobra, ale wiem, że muszę się uczyć cały czas,żeby być jakby naprawdę, nie?Tak, tak.Także witamy teraz wszystkimi, dawajcie serduszka,żeby ten Insta wiedział, że my tu jesteśmy, serduszka, serduszka tutaj,widziałam, że tam się już ktoś witał.Słuchaj, czyli o konferencji tyle, także Paula Peja napisze jeszczew opisie ten.Tak, dokładnie.Ja jeszcze dodam, że słuchajcie, mamy na pokładzie już w tej chwiliprawie 600 uczestniczek, uczestników, także jest naprawdę fajna gronoi jeszcze powiem jedną rzecz, która jest ciekawa.Ja już w tej chwili na biletach mam 150 tysięcy złotych przychodu,to jest o 40 tysięcy złotych więcej niż w zeszłym roku,a wiecie dlaczego?Bo ja przy promocji tej konferencji wykorzystałam trochę lifehackówod prelegentów i prelegentek, bo część wywiadów już jest nagrana,przeprowadzona, także po prostu ja już tą wiedzę mami to jest największa miastka, że tam naprawdę jest taka, wiecie,realna wiedza do wdrożenia tu i teraz i ja sama z niej skorzystałam,mimo że 8 lat się siedzę z tym interaktywną swoją, no.Fajnie, no ja powiem po ci, że ja się nie mogę doczekać,ja się nie mogę doczekać, bo ja jestem taka, że jak ktoś mi siedzi,czy na przykład sprzedaż, lubię sprzedaż, lubię mówić o tych produktach,to nie jest tak, że tworzę produkt i jest, no jak chcesz to,kurwa, jak nie to nie i gadam i to, no może ci pomoże,a może nie pomoże i tyle, nie.Jakbym, ja mówiłam ostatnio na live’ie, że na pierwszym,w pierwszej sprzedaży w ogóle sprzedawałam tylko na stories,jeszcze nie miałam, wiesz, strony, nic nie było,żadnych lendingów, druga sprzedaż bez lendingu praktycznie,stories plus automatyzacja i trochę mailingu, no nie.I też mi wydawało, że kurde, już dużo gadam,już dużo gadam, a teraz przy tej trzeciej,podejrzewam, że z kolejnymi nadal, jakby będę się na to uodparniała,mam takie, dobra, dużo gadam, ale kto będzie chciał, ten kupi.I muszę dotrzeć przez ten tydzień, podczas kampanii do, wiesz,Ile da się?Tak, ile się da po prostu, także to też przychodzi po prostuz kolejnymi sprzedażami, nie?Że nie gadasz za dużo, tylko po prostu mówisz do tych,którzy w to interesuje, a którzy ich nie interesuje,no to po prostu, no tyle, no nie będą kupić, i tak nie kupią, nie?Dokładnie.Słuchaj, czyli fajnie, w opisie dam kod, aha,jeszcze do kiedy można kupować bilety?Tylko do jutra, do końca dnia, czyli do poniedziałku,12 czerwca 23.59 można kupować bilety, a startujemyz konferencją wtorek 9, czyli 13 czerwca.Dobra, ja mam chyba 14 czerwca o 15.15.Tak, drugi dzień.Akurat my jesteśmy w takiej formie, jak to się mówi?Panel dyskusyjny, panel dyskusyjny.Panelu, więc jakby będziemy na żywo, będzie można zadawać pytania.Długo tam się, nie wypowiadam za długo, ale jakby właśnie mówię tamchociażby o tym, jak sprzedawać na Insta, w jaki sposób się komunikowaćze swoim pozycjonalnym odbiorcą na Insta i też właśnie coś tamwspominam, bo to byłam się troszkę przed kampanią, o automatyzacji,o której sobie dzisiaj chciałam porozmawiać, bo wbrew pozoromjakby tak poszukać, to wcale dużo osób jej nie używa.Jest kilka dużych kont, dużych, niedużych, większych,które po prostu tej automatyzacji używają i jest ona w Polscepo prostu niepopularna póki co.Mnie się wydaje, że tak jak większość właśnie takichniusików marketingowych, tików, trików, które są gdzieś tamza oceanem, one i tak do nas prędzej czy później przychodzą.Prędzej czy później przychodzą w mniejszym lub większym stopniu,ale w momencie kiedy to działa i widać, że działa,no to czego by z tego nie korzystać.Także ty też Olu używasz tej automatyzacji, a ty już chybastosunkowo wcześnie zaczęłaś jej używać, nie?Tak, wiesz co, ja automatyzację kilka lat wykorzystuję,ale ja wykorzystywałam ją głównie na Facebooku,bo na Instagramie to jest taka świeżynka chyba od zeszłego roku weszła,to już to przed pandemią mogą mi się trochę lata mylić,ale jak tylko weszła na Instagramie, to ja od razu zaczęłam z niej skorzystać,ale powiem ci, że u mnie to też tak wygląda,że ja głównie ją sobie zapuszczam w trakcie kampanii.Ja jakby też, dlatego w trakcie kampanii masterclassa mojej poprzedniejgłównie bazowałam na automatyzacji po to,bo już gdzieś w głowie mi się tworzyło wizja tego,że zrobię właśnie taki mini produkt, mini szkolenie z automatyzacją,miało być mini, oczywiście nie wyszło mini,tylko już z normalną kampanią i z wszystkim,bo jak zaczęłam to testować, to mówię, kurwa, sorry.To jest tak zajebisty temat, że o tym muszą się ludzie po prostu dowiedzieć,bo wiesz, jak ja tam broka zaczęłam słuchać,u którego tam na platformie się uczę i tak dalej, patrzę,mówię, Jezu, to jest wszystko, J1 do J1 to ma sens, nie?To się wszystko, to się łączy.Także właśnie też słyszałam od kilku osób,że używały automatyzacji właśnie wcześniej na fejsie.A na Insta, tak jak właśnie mówisz, jest to nowość chyba niecały rok.Także ja sobie podwolę jeszcze powiedzieć definicję,bo tutaj mam na swoim, ja tutaj mam prezentację swoją z prelekcji poprzedniej,w sensie i sobie chciałam właśnie tą definicję powiedzieć,żeby tutaj zaznaczone takie jedno słowo,że co to jest automatyzacja?No to to jest narzędzie, które automatycznie odpowiadai wysyła wiadomości do użytkowników danych platform, nie?I później będziemy jeszcze trochę o tym mówić, że to nie jest pan.Bo tak jak tutaj mam podkreślone na prezentacji,że to narzędzie mi odpowiada.Czyli ty jako twórca, nie wiem, konto na Instagramie,musisz w jakiś sposób zachęcić tego twojego odbiorca potencjalnegodo tego, aby on po prostu jakoś, po prostu mógł odpowiednio,ty musisz zrobić odpowiednią strategię,żeby on jakby zechciał zrobić ten pierwszy krok, tak?A później to już leci, czyli tak jak,bo często ludzie mogą myśleć, że to jest spam, no nie?Ale właśnie jak ja używam podczas kampanii,to ja widzę, ile osób jest zainteresowany w ogóle tematem.OK, może ktoś obejrzył webinar i powie, nie, to nie dla mnie, OK?A może ktoś przejdzie dalej, tak?I to wszystko widać, to jest fajne,że w tej automatyzacji wszystko widać.Też to czuję, że to, znaczy czy masz w ogóle takie wrażenie,że to jest spam albo nie jest spam?Przecież tam ja raczej widzę, że dużo osób myśli,że to jest spam, bo wiesz, ma takie doświadczenie z botami,że wiesz, że ktoś pisze, że o, zacznij obserwować,bo to konto albo wiesz, weź udział w konkursie iPhone’a,takie wiesz, jakieś dziwne rzeczy przychodząi z tym im się to kojarzy z tego powodu pejoratywnie.Natomiast ja uważam, że to jest świetne narzędzie,ale tu nawet wiesz, co nie chodzi, nie chodzi mi o to odpowiadaniena te komentarze, znaczy może nie odpowiadanie na komentarzealbo odpowiadanie na wiadomości.Jest jedna taka rzecz, która bardzo, bardzo pomaga sprzedażowoi uważam, że to nie jest tylko dla dużych kon,bo też często jest taka obiekcja, że to jest tylko dla dużych kon.Mam to też właśnie dalej w naszej mojej rozkazie.Jedną z rzeczy, którą można fajnie wykorzystać,to te narzędzia do automatyzacji,bo jeśli kojarzę Paula, to chyba z innego korzystasz niż Jania.Tak, jakoś tam z menu czek.Ok, ja z Chatfuel’a,bo jest po prostu taka opcja, w której możemy gdzieś tam w rolcepowiedzieć, że wiesz, napisz coś pod komentarzem,a ja ci prześle link na brief, nie?I wtedy nie musimy do bio kogoś odsyłać,tylko zachęcamy do tego, żeby zostawił jakiś tam komentarzpod np. rolką albo pod filmem, pod zdjęciem itd.I sobie po pierwsze, a zwiększamy zaangażowanie pod tym postem,więc mogą fajniejsze jakieś zasięgi pójść,a po drugie ta osoba dostaje od razu linka na brief,nie musi gdzieś tam wchodzić do bio,a no nie ukrywajmy, naprawdę dużo osób do tego bio nie wejdzie,jeśli bardzo nie jest zaintrygowana tym tematem,a prędzej już skomentuje i gdzieś tam pójdzie dalej,a potem wróci, że o, ktoś tu do mnie coś napisał.Także uważam, że to jest jedno z tych fajniejszych narzędzi,które także może być świetnie przez mniejsze konta wykorzystywane,bo to po prostu zwiększa to zaangażowanie.Jeśli byście chcieli zobaczyć przykład, jak to wygląda,ja teraz mam mnóstwo rolek, bo, wiecie, ze względu na tą konferencjębardzo wykorzystuję to narzędzie,to ja praktycznie każdą rolkę teraz, jaką nagrywam,to w niej piszę, na koniec robię taką planszę,napisz w komentarzu słowo konfa,a ja prześle ci szczegóły i zniżkę.I jeszcze nawet powtórnie to powtarzam, to powiem wam,że ja już nawet nie wiem, czy ja w tysiące nie weszłam,że tyle osób po prostu skomentowało i na pryw dostało link.Ja nie mam aż takiego dużego, nie mam aż tak, jakby to powiedzieć,dużo obserwatorów, żeby aż tyle osób weszło po prostu w bio,w ten link, ile po prostu mi się poniosło w tych rolkach,gdzieś tam nawet poza moich obserwatorówi dotarli do tego, żeby dowiedzieć się o mojej konferencji.Także bardzo długo odpowiadając na twoje pytanie,nie, nie uważam, że to jest fun, to jest fajne narzędzie,które możemy sprzedać,bo niezależnie od wielkości konta u siebie wykorzystać.Dokładnie, też jak już tak rozmawiamy, jakby ono jest,jakby ono mierzy, tak? Są statystyki.Ty robisz programatyzację, ty widzisz, ile osób otwarło od ciebiewiadomość, ty widzisz, ile osób kliknęło w link,dany link, konkretny link, nie?Także wow, no jakby w momencie, kiedy dodajesz link na stories,ty w ogóle nie masz nawet zielonego pojęcia, czy ktoś kliknął,a jeżeli kliknął, to kto to jest, nie?A tutaj wiesz, że ta osoba kliknęła, nie?Można się na ten temat rozgadywać, ja też mam dla osób,które są właśnie, jeżeli chcecie zobaczyć, jak to działa,a jeszcze nie wiecie, to możecie teraz napisać webinar w komentarzuna tym live’ie i powinniście dostać ode mniewiadomość po prostu, chociaż zobaczycie, że ja rączki mam tutaj,także kto jest zainteresowany, pisze webinar w komentarzu,a my sobie będziemy szły dalej, czyli plusy automatyzacji,już trochę właśnie powiedziałaś, więc ja pozwolę sobie je przeczytaći jeszcze jak będziemy chciały coś dodać, to to dodamy,czyli tak, zwiększasz zaangażowanie, właśnie o to chodzi,o to chodzi to, co powiedziałaś, prawda?Czyli komentarze właśnie pod rolkami i tak dalej.Jakieś reakcje, reakcje na story, czy odpisywanie,łatwiej i szybciej przesyłasz linki, ja właśnie w swojej prelekcji,w mojej prezentacji mam trzy takie przykłady,właśnie jak kiepsko wpływa link w stories,na chociażby zasięgi, że po pierwsze te zasięgi spadają,bo odsyłasz obserwatora do strony zewnętrznej, nie do insta,dlatego nie za bardzo chcę, żeby odsyłać gdzieś tam na stronęjeszcze ze stories, czyli musimy wyjść z tego Instagramu,w wiadomościach prywatnych tego nie ma,no i też często jak dodajemy linki na przykład sprzedając na stories,no to ludzie, którzy nie chcą tego, to to przesuwająi to po prostu znaczy to, że ty nie chcesz oglądać tego stories,więc później twoje story z tej osoby gdzieś tam się pokaże na końcu,albo wiesz, odchodzi, czyli ja nie chcę go oglądać,czyli łatwiej i szybciej przesyłasz linki, tak jak mówisz,a jeszcze jeżeli chodzi o biogram, to to jest też taki problem,że tam jest 5 chyba kroków, ja właśnie też mam w prezentacji,że najpierw ktoś musi obejrzeć tą rolkę,ale jak już obejrzał tą rolkę, to musi zobaczyć call to action,nie daj Boże zapomnisz dać kolczułek, czy na końcu opisu,on tam nie dojedzie często nawet, bo obejrzał rolkę,ty zapomniałeś dać rolkę.Następnie musi wyklikać swój profil, no bo musi go wkliknąć.Następnie musi, no dobra, bio się włączyło,ok, to nie traktujmy tego jako krok,ale teraz Insta dał możliwość kilku linków,czyli już nie jest jeden link i przechodzisz do link 3,tylko możesz 1, 2, 3, ok, możesz opisać fajnie te linki,ale dajmy na to, że on się gdzieś tam zaraz zagubi,albo przejdzie do czegoś innego, bo stwierdzi,że a, to jest ciekawsze, albo link 3,też często link 3, 20 linków, on musi to znaleźć,on musi wiedzieć, musi sobie przypomnieć, dlaczego szukał.No i jak już kliknie i uda mu się przejść te 5 kroków,to ja się śmieję, to nawet nie wiesz kto to był.Nawet nie masz możliwości interakcji z nim,jakiejkolwiek relacji, nawiązania.Ja widzę, jakby wszystkie osoby i widzimy,komu te, kto jest zainteresowany,komu zostało wysłane to wiadomości prywatnej,zawsze możemy zapytać, tak,zawsze możesz ściąść tą konwersację,albo zadać zawsze, albo zadać na końcu jakieś pytanie,na zasadzie daj znać, czy potrzebujesz pomocy,odpiszę na szybciej jak to możliwe, nie.I ta osoba już wierzy gdzieś tam,to poszło z automatu, możliwe,a ty odpisze na szybciej jak to możliwe na jej pytanie, nie.Także teraz lubi pomóc łatwiej i szybciej przesyła się te linki,odpowiada szybciej, no bo to jakby,ja tutaj dawałam taki przykład z torebką, nie,że śpisz sobie, znaczy w nocy sobie leżysz,nie możesz spać, szukasz sobie torebki, tak,na necie i piszesz do tego sklepu, czy jest fioletowa,oni ci odpiszą zamiast w piątek wieczorem w nocy,to pracują dopiero w poniedziałek, nie,odpiszą ci w poniedziałek,ty już zapomniałeś, że chciałeś tą torebkę, nie,a w momencie, kiedy masz dobrze skomplikowaną automatyzację,to jakby tą odpowiedź możesz jakby dostać od razu, tak, szybciej,a kupujemy też nie tak,no i stałeś się bardziej autentyczny,bo skupujesz bardzo dużo czasu.Ja tutaj się śmieję, bo często właśnie ludzie mówią,że to jest nieautentyczne, ale w momencie, kiedy,według mnie, jeżeli jest dobra strategia na właśnie automatyzację,to, to jest jakby budowanie relacji,więc sprawnie się bardziej autentycznym dla swojego odbiorcy, nie.I mity, tutaj mam mity,o którym też już porozmawiały też już trochę,więc ja je przelecę, że to jest spam,no to powiedziałaś, że to nie jest spam, tak,to jest w momencie, kiedy ty piszesz do kogoś pierwszy,a nie ma takiej opcji, przynajmniej w moim narzędziu,że o, osoba, która cię zaobserwowała, od razu jej wysłać wiadomość,nie ma takiej możliwości, nie,ona musi zrobić pierwszy krok jakąś reakcją,wiadomością, reakcją na stol, komentarzem,komentarzem w live’ie właśnie,dla dużych kąt w ogóle nie, nie,i to też rozkminiałyśmy ostatnio.Ja nawet uważam, że to jest fajne dla małych kąt,żeby zwiększyć sobie to zaangażowanie,bo to jest super sprawa.I zaangażowanie.Trudne do skonfigurowania, co ty o tym sądzisz?Że to jest mitko,bo ja uważam, że to nie jest trudne do skonfigurowaniai jest gdzieś takie porównanie,że to jest, jak umiesz robić grafikę w kanwie prostą,to umiesz zrobić taką automatyzację.Tak, to sobie poradzi taka osoba,ale wiesz co, ja myślę, że bardziej niż trudne do skonfigurowania,nazwałabym, że to jest, powiedziała,że większy kłopot może dać przemyśleniu,jak to dobrze zrobić strategię,więc myślę, że to może być bardziej problematyczne,ale jak się ja bawiłam w tych narzędziach,nawet w zeszłym roku ustawiłam taką fajną automatyzację u siebie,bo robiłam taki zapis na wezwania.Ja tą automatyzację pociągnęłam,bo tam w Chatfuelu ja mogę, wiesz,tą jedną automatyzację pociągnąć z wielu różnych miejsci na Facebooku, i na Instagramie i tak dalej,i to było takie narzędzie, które mi zbierało mailedo zapisu na newsletter tam z jakimś bezpłatnym wyzwaniem,że po prostu zbierało maile i od razu mi zapisywało,jeszcze sobie to tam połączyłam przez Zapiera,że od razu te maile mi w GetResponse lądowały,tak że to tam było takie dosyć zaawansowane.To już była wyższa szkoła jazdy,bo ja pamiętam, że tam z tymi integracjami,bo tam trzy różne narzędzia tak naprawdę były wykorzystane,że tutaj siedziałam, żeby to rzeczywiście skonfigurować,ale to się nie gało, to było fajne.To było fajne, ja też teraz coraz głębiej w to wchodzę,bo ktoś powie, o dobra, no to co,ty nie potrafisz idealnie wykorzystać z tego narzędzia,że ty uczysz, no ja uczę podstaw,pokazuję jak zrobić to, najprostsza autemtyzacja w szkoleniu,pokazuję, są różne szablony,tam daję chyba sześć szablonów,które możesz z pomocą jednego kliknięcia sobie jakby zainstalowaći podłożyć nie wiem, swój tekst, whatever, co tam chcesz,i edytować je po prostu.Ja też fajnie to wykorzystuję na przykład,to tak jak już mówimy, jak wykorzystujemy,to miało być na końcu, ale dobra, spoko,jak jest flow, to jest flow,czyli w moim przypadku ja wykorzystuję to teraz,mam teraz fazę na to, że zbieram sobie osoby,oczywiście też jakby mailing,też jest możliwy, tak, ale maile w sensie,ale zbieram sobie jakby do tagów,nie wiem, czy też macie tagowanie,i takie osoby, które wiesz, na przykład daję sobie tam trigger,jako nie wiem, komentarz na webinarze,komentarz po drodze,bo generalnie jeżeli chodzi o kampanię, tak, w tym przypadku,i wszystkie osoby, mam jeszcze webinar,który kończy ten sprzedaż,wszystkie osoby, które do tych tagów dołączyły,dostaną przed webinarem pół godziny przypominajkę na Insta, nie?I to nie jest w ogóle tu, OK, dostaniesz maila,dostajesz maila, tak, każdy dostaje maila,tylko czy ty akurat w niedzielę o godzinie,nie wiem, dobra, w poniedziałek o 20.00 odczytasz maila,czy szybciej odczytasz wiadomość na Insta, nie?Myślę, że odpowiedź jest prosta,co chwilę tego Insta się czeka, klik, klik, klik, klik, nie?Także, no, jak ktoś ma, wiesz, głowę,to może po prostu lecieć sobie z tym dość mocno.No i tutaj mam też, że jest nieautentyczny,ale to też powiedziałyśmy sobie, że jakby, no,możesz, jakby, też ja uważam, że powinno się w tych wiadomościach,jeżeli ja na przykład mówię luźno do moich odbiorców,czasem żartuję i tak dalej,to też używam emotek i tak dalej,to ja piszę w ten sam sposób te moje wiadomości do nich, nie?Zautomatyzowane.I to wcale nie musi być nieautentyczne, nie?No bo jeżeli napisałabym w Meet’am,czy dzisiaj, mój drogi obserwatorze,no to to jest nieautentyczne,ale jak mówię Siemka, albo coś tam, no, no, no, no.Jasne.No przecież, wiesz, te wszystkie odpowiedzi, nie?Są pisane przez nas, tak?Tak.Więc możemy sobie to dostosować do takiej własnej komunikacji,może to naprawdę fajnie brzmieć,tak jakbyśmy my to pisały,ale tak naprawdę my to pisałyśmy, tak?My to pisałyśmy.Tylko że tutaj skala dzięki temu wchodzi.Dokładnie, więc jeden do wielu.Tu mam jeszcze tylko takie statystyki,które szybko przelecę,bo bym jeszcze te ostatnie nasze 15 minut chciała,chciałam skupić właśnie na tym,o czym zaczęłyśmy mówić,czyli na strategii, w sensie,chciałabym obalić jeden Meet jeszcze,ale tak, osoba, która przeprowadziła z Tobąkonwersację, to jest tak w ramachsprzedaży bardziej, nie?To znaczy, żebym u Ciebie chętnie o 73%.No i tak, wiesz, ktoś sobie może pomyśleć,ale jak przeprowadziła konwersację,jak Ty je wysłałaś automatem,ale mówię tak jak wcześniej, napisz na końcu,daj znać, co sądzisz,daj znać, czy skorzystałeś z tej rady, mojej porady,czyli z tej automatyzacji,co dałeś, tą wartość jakąś, kukolwiek, nie?Albo później wysyłasz do niej za dwa dni wiadomość,z automatu też oczywiście,daj znać, czy coś z tego wyszło,czy potrzebujesz pomocy,no i w tej chwili, czy jakby wywiązuje siękonwersacja, no wywiązuje się.Ja mam na przykład dużo konwersacji,może nie bardzo, ale część jakby wiadomości,które zostały zautomatyzowane,wysłane z automatu,one po prostu przeradzają się w konwersację, nie?Dziękuję, proszę.Tak, i potem można pociągnąć, nie?Ten wątek już 1 do 1.Dokładnie.A wiesz, a kto by nie chciał w dzisiejszych czasachpoznać swojego potencjalnego klienta, nie?No bo kto by nie chciał?Jak dodajesz link Stories, no to nie wiesz,nie wiesz, no, nie wiesz.I teraz jeszcze tak, współczynnik klikalności,no to naklejka w Stories,to też są statystyki BROKA,397, czyli tyle osób widać się ogląda,to 397 kliknie w link Stories,a uwaga, w automatyzacji,używając właśnie DM, czyli wiadomości prywatnych,34%.Ja mam klikalność tak średnio 80-85,zależy, no, nie?Albo link do szkolenia,albo link do webinaru,albo, nie wiem, do czego tam link, nie?Coś, co dałam, także,i to normalnie, tę statystykę sobie sprawdzicie.Czy u Ciebie, u Ciebie też są, prawda?Tak, tak, tak.Dokładnie.Jaka różnica, nie?4% a 80%, prawie 80%.No, więc to naprawdę pomaga.No i nie ucina zasięgów, nie, tak jak mówiłaś,że te naklejki z linkiem wrzucimy na Story,to po prostu momentalnie,nie wiem jakie są badania,może Paula znasz jakieś badania,o ile to obcina zasięgi,ale u mnie, tak jak patrzę po swoich,to jest 3-4 razy mniejsze zasięgi,zaczyna być u mnie Story, jak link wrzuca.Tak, u mnie, znaczy,ja już bardzo dawno linku też nie wrzucałam,nie ukrywam.Ostatnio chyba w kampanii właśnie,jak był master,bo sobie coś spieprzyłam z webinaremi musiałam już na terazpodrzucić wszędzie,gdzie się da ten prawidłowy link, nie,a po prostu nie umiałam zrobić streamai dalej nie umiem,muszę się tego nauczyć masakrai musiałam skorzystać po prostu z innej platformy,więc nie wiem, no ale wiesz,ale mocno, mocno w każdym razie i to widać,ale też rozmawiałam ostatnio z ludźmi,którzy prowadzą jakby lifestyle’owe kontai u nich na przykład, nie wiem, wrzucająkubek, który mają z ISK-u, nie, z ISK-ai innych zasięgów nie ucina.W momencie, kiedy jest konto sprzedażowei z kim nie rozmawiałam,jeżeli sprzedaję przez Instagram,to u nich ucina.I teraz ja mówię, algorytm jest po prostu,dziwnie jest, przynajmniej coś,przynajmniej z tymi osobami,z którymi rozmawiałam,także jestem, jestem ciekawa, jak to działa,bo nie wszystkim te, na jakiś moment, nie?Myślę, że wiesz, też po słowach kluczowychna pewno są w stanie to wyłapać, nie,że tutaj tu leci taka, wiesz, sprzedażówka,większa kampania, a tutaj po prostuktoś robi polecajkę,bo coś sobie fajnego kupił, nie?Dobra, czyli to i to ostatnie,jak my używamy automatyzacjii tutaj już trochę powiedziałeś,mówię, że właśnie fajnie to wie,różne rzeczy poautomatyzować,a ja jeszcze chciałam tylko powiedzieć,tutaj dopowiedzieć na początku,bo dostanę dzisiaj taki komentarzbajdowej od mojej obserwatorzy,którą bardzo lubię, więc pozdrawiam,ale tutaj wyrwane z kontekstu,ale o to chodzi, kto ma na tyle reakcji na Insta,żeby musiał posilać się automatem?I tutaj bym właśnie chciała przejść do strategii,że kto mnie o to w tym chodzi, nie?To nie chodzi o to, że ty masz za dużo reakcji,za dużo komentarzy,że ty nie dajesz rady,że ty nie masz rąk, żeby odpisywać,oczywiście tak to też,to jest jedno z wielu plusów,ale generalnie to nie o to chodzi,według mnie, autostrategii.To też mam takie podejście.Że chodzi o to,według mnie tutaj się liczy właśnie ta strategia,o której mówiłaś,czyli jeżeli zrobisz sobie fajną strategię,dobrą strategię,to to ma działać inaczej.To właśnie ma służyć tym reakcjom,to ma służyć temu, żeby te reakcje się pojawiały,żeby pojawiały się odpowiedzi na stories,żeby pojawiały się komentarze na live,żeby pojawiały się reakcje na stories,żeby pojawiały się komentarze pod rolką, pod postem.Czyli to jest całkiem druga strona.Oczywiście można korzystać w ten sposób,że nie dajesz sobie rady,nie masz czasu, nie masz tylu rąki wtedy piszesz, napiszesz taki tam leci automat do wszystkich,ale generalnie, ja przynajmniej,staram się wykorzystywać to tak,żeby właśnie ludzie się angażowali,żeby reagowali,żeby ja mogła w jakiś sposób zachęcić ich do tego,żeby widziała, kto jest na przykład podczas kompaniimoim potencjalnym klientem.Dokładnie mam takie same odczucie,że tak naprawdę niektórym się wydaje,że to jest właśnie automat, który robi coś,żeby ktoś sobie wiesz, leżał, nic nie robił i pachniał.A mam wrażenie, że właśnie to jest narzędzie,dzięki któremu my możemy fajniejsze,bliższe relacje z naszymi odbiorcami zrobić,czyli nie być tylko takim insta-telewizorkiem,że my nadajemy, a inni tylko konsumują i nic,zero reakcji, tylko właśnie to jest takie narzędzie,dzięki któremu zagaja,żeby te osoby się jednak do nas odezwały,może właśnie feedback zostawiły,albo właśnie skorzystały z naszej oferty,albo napisały, że chciałoby się dowiedzieć więcej.I my dzięki temu już możemy te bardzo zainteresowane osobywyłapać i zacząć z nimi rozmawiać jeden do jeden.I to jest właśnie według mnie fajne narzędzie,które sprawia, że właśnie na tym Instagramiete relacje są bliższe,czyli zupełnie wiesz, co innego niż ta obiekcja.Właśnie ta autentyczność i to, że ty poznałeś tę Orkowę,bo wiecie, robicie rolkę, sobie teraz wymyśliłam,robicie rolkę w kampanii sprzedażową,albo po prostu jakąś tam,żeby ktoś odezwał się, bo sprzedaje ci szkolenie,no to tak na moim przykładzie.I daje ci call to action, daj znać, czy jesteś zainteresowany.No i ile osób napisze tak, jestem zainteresowana,a ile osób, jeżeli dasz proste call to action,napisz szkolenie, a ja ci wyślę to, to, to, to, to,a jeszcze tam jakieś bonusy dajesz,nie tylko jakieś info o szkoleniu,ale webinar darmowe, szkolenie darmowe, coś tam,coś, żeby zachęcić tę osobę,bo wiadomo, ile osób napisze info,no zobaczcie sobie pod rukami,ile osób napisze konfa, ile osób napisze info,ile osób napisze webinar, ile osób…To jest tylko coś krótkiego, odsetliwego,a ty dostajesz od razu zwrotka, zwrotka, zwrotka.Także tutaj, no chodzi też o mocno psychologię sprzedaży,także to też nie jest tak, że nagle ktoś wskoczyi też bardzo według mnie kiepskie jest to,żeby automatyzować wszystko, nie?Ja teraz jakby dużo automatyzacji używam,bo po prostu też ją cały czas testuję,staram się ją ulepszać, nie?Ale kiepsko jest automatyzować każde swoje stories,każdą rolkę, jak jeżeli nie masz kampanii i tak dalej, nie?No bo to, to już się robi takie mocno,no nie wiem, no, według mnie,że automatyzowanie wszystkiego jest kiepskie,jak gdyby masz kampanię, to spoko,używamy czasem, masz jakąś rolkę,no nie, tak jak na przykład ja rolkę dodawałam,chcesz robić takie wideo, napisz wskazówki,ja wyślę ci całą instrukcję, jak zrobić takie wideo,no i super pomysł, i wiedzisz, ile osób jest zainteresowany.I oprócz tego, że dajesz im wskazówki,na końcu napisałam, jeżeli,pamiętaj, że dobre wideo to wiesienko na torcie,a ty, jeżeli chcesz nauczyć się strategiidocierania do grupy docelowej,to tutaj masz link do mojego szkolenia z roli, nie?No i wiesz, tak jakby tutaj dajesz wartość,ale jak chcesz się nauczyć, to masz, nie?I to też jest jakby fajne,czyli ja bym chciała tylko jeszcze tę strategiętak w pięciu krokach, żebyśmy sobie,pięciu czy nie ważne ile,czyli mam tutaj tak, stwórz post rolkę,w którym dajesz wartość,jest to może nie wartość,bo ja to akurat wzięłam sobie z mojego poprzedniego,właśnie z poprzedniej autentyzacji,tylko tworzysz tę rolkę post,jakby z daną strategią,i masz, dobra, muszę pomyśleć na żywca,bo to mi nie pasuje jednak,z daną strategią,czyli jeżeli tworzysz rolkę post z automatyzacją,to nie licz, że ludzie będą się rozwodzići nie wiem, pisać swoje przemyśleniai albo nie myśl, że to sztucznie wygląda,że tam jest tyle komentarzy,przecież zero wartości, nie?No bo to o to chodzi,ty napisałaś, robiłeś rolkęz celem na jakby zaangażowanie w komentarzachi w tej chwili to zaangażowaniewłaśnie tak ma wyglądać,bo ty chcesz jakby poznać tego potencjalnego klienta, nie?Więc musisz też dać to call to action.Ja jestem bardzo mocno za tym,żeby w pierwszym zdaniu umieszczaćto, co ta osoba ma napisać,w pierwszym zdaniu opisu,ponieważ możesz to dać tak,jak ty dajesz, oczywiście,to też jest spoko, nie?Ale ja na przykład, jak robię kampanię,to wiesz, przeczytaj opis, napisz coś tam,też jest spoko, nie?Ale czasem możesz po prostu przeczytać cały opis,żeby teraz w tym momencie napisał, wiesz, info.Więc też się w pierwszym,dla takiego, jeżeli nie mam tam,nawet jeżeli mam call to action,napisz info na końcu rolki,to i tak w pierwszym zdaniu piszę,bo ktoś może nie dolecieć do końca rolki,bo nie wiem, on jest za długa, a mnie interesująca,to ja może oglądając rolki,i tak się wyświetla pierwsze zdanie opisu.Jak przy sobie będziecie przewijać,to zobaczycie, że pierwsze zdanie opisuzawsze się wyświetla.Więc jeżeli ja napiszę w tym zdaniu pierwszym,to ja mam kolejne, jakby, jak się mówi,większe, nie wiem, większe szanse na to,że ta osoba jednak, napiszę to info, prawda?Ale, czyli call to action,ja też czasem umieszczam na końcu rolki,no bo jednak dotarła do tego końca,przeczytała ten post,już się zapomniała, co miała napisać, nie?Więc to jest na końcu.I tak samo też chciałam powiedzieć o tym,że nie jest złe korzystanie z, na przykład,z tego, że więcej info w biogramie.W sensie, to nam nie szkodzi,jeżeli napiszemy to w opisie, prawda?No bo albo, wiesz, tam otagujemy nasz profil,żeby więcej info, albo więcej na ogień tutaj,czy tam u ciebie, tak?Że jakby można to mieszaći to jest jak najbardziej za cykl,żeby sobie otworzyć kolejne drzwi.I później, jak już stworzyliście sobie,jakby gdzieś tam tę strategię,pewnie wcześniej trzeba stworzyć do tego, tak, automatyzację.I w wiadomości na końcupo prostu zostaje przesłany załącznik.Bo dzisiaj też dostałam pytanie,jak jest z ograniczeniami DMA?Jakby ja, wszystkie wiadomości,które są wysyłane z automatu,to większość z nich jest wysyłana jako załącznik.Ja nigdy nie czułam, znaczy nigdy,przez te 4 miesiące testowania,a naprawdę jakby tych automatyzacji wysyłanych było dużo,żebym nie wiem, nie wiem,czy nie dostałam bana,nie odczułam, że coś jest nie tak.Także nie wiem, czy ty masz podobne zdanie,czy miałaś kiedyś kontynuowanie.Absolutnie nie.Wiesz co, no te aplikacje,których wykorzystamy,z mojej wiedzy są autoryzowane przez Instagrama.Także tu też nie,bo tu też wiem,że były takie obiekcje,że to wiesz, że można dostać przez to bana od Instagrama,że się coś takiego wykorzystuje.Nie, to są autoryzowane aplikacje.Mało tego, to są właśnie też aplikacje,które nie mają wiesz,takiej opcji tego spamowania,takiego, że do wszystkich spamujesz,dlatego to jest zaaprobowane przez Insta,więc no to byłby strzał w kolano,jakby oni z tego powodujakieś blokady jeszcze dawali.Także ja się z tym nie spotkałam,nie słyszałam też o tym.Prędzej, prędzej,blokadę od Instagrama się dostanie,jeśli ręcznie się będzie wysyłało takie wiadomościi to za dużo nam.Dokładnie, że jeżeli ręcznie my wyślemykilka, kilkadziesiąt.Tam są jakieś tam blokady,czy tam powyżej chyba sześćdziesięciu na minutę,czy tam na kilka minut,że tam wiadomości, zwłaszcza jak są jeszcze takie samecopy-paste, to można miećproblem. A już jak zrobito za nas taki automat,to tego problemu nie będziemy mieć.Dokładnie.Jezus, 38, a my tutaj,ja skończyłam swoje tenco?Swój schemat,swoje notatki.Także dla osób, które jeszcze dołączyłypóźniej to chciałabym powiedzieć, że jeżeli chceciezobaczyć jak działa automatyzacja, to wpisujciew komentarzu webinar,webinar i zobaczyciejak to działa. Takżeno nie wiem, czy korzystaszz automatyzacji? Ja ostatnio zaczęłami kurde, ktoś to…Bo po prostu…To korzystałamna Facebooku, aleja przez to, żeja z tej automatyzacji naprawdę od latkorzystam, to ja bardzo dużo na początku na Facebookuw live’ach korzystałam.Na Instagramie,wiesz co,nie miałam okazji przetestować.Może tak, żemoże nie, że nie miałam okazji, jeszczenie myślałam o tym, żeby sobie to przetestować,więc na webinarzena live’ie Instagramowymto będzie miało też fajną moc,bo na Facebooku mi się to zawsze sprawdzało.Jak jest oczywiścielivewspółtworzone,tak to się mówi,to nie masz możliwości też dodania planszy,więc to, co mówisz, oni tylko ci, cosłuchają. Czasem jest tak,że live’a się w sumiesłucha, nie ogląda, bo tam nie ma napisu.W każdym razie czasem przychodzą ludzie,wychodzą, przychodzą, wychodzą, a jaksona mu się robi, live’a możedodać planszę, której, nie wiem,masz planszę przez tam kilka minut, napiszwebinar, wyśle ci coś tam, napisz coś tam,wyśle ci coś tam, nie? Także to teżjest ciekawy temat,bo no jak wiesz,mówi się, znaczy mówi się,sprzedaje się na live’ach, nie? Sprzedaje się na live’ach,opowiada się o swoim produkcie i tak dalej, więcjak bardzo korzystne to jest dla nas,że to osoby, które są w tym momencie,jeszcze dostaną od nas bezpośredniow tym momencie, nie wiem, link,informacje o naszymprodukcie, whatever,co tam chcą. Tak sobie myślę,czy jeszcze bym coś chciała dodać?Ja mogę dodać ooptopię, borozmawianie o optopach zawsze jest bardzoinspirujące.Zresztą chyba Paula widziała się jakiśczas temu, ja tam pisałam na story, że zrobiłamoptopę, że mnie automatyzacja nie zadziałałai muszę ręcznie teraz wysyłać to,co obiecałam. A wynikało totego, że po prostu nie przetestowałamwcześniej, jak automatyzacjezadziałają przy takich postach,typu tam współtwórca, że niby dwa kontajakby sąwspółtwórcą. No i okazało się,że żeby nasza automatyzacja,czyli moja automatyzacjazadziałała, to ja muszę pierwszy tenpost stworzyć i kogoś jakowspółtwórcę zaprosić. A to byłozrobione inaczej, czyli ktoś stworzyłpost i mnie zaprosił jakowspółtwórcę i moja automatyzacjana tego posta nie zadziałała.Po prostu.Musi być właściciel takiego postajakby to powiedzieć.No to spoko, bo podejrzewam, że na przykładjakbyśmy robiły teraztak samo jak z live’em, bo też się zastanawiałam,czy przy współtworzonych live’achzadziała. No i testowałyśmyostatnio. Słuchajcie, możecie przetestować.Napiszcie konfa w komentarzui dajcie znać, czy mój bod wam to nie wysłał,to będziemy miały przy okazjiprzetestowane to. Ale niesądzę. Myślę, że nie prześle, że to tak samozadziała jak z postem. Myślę, że nie,ale właśnieprzetestowałam, że jak ja tworzę live’a,jak ja jestem tym twórcą,mimo że kogoś zapraszam, to mojaautomatyzacja działa.Czyli ten webinar, on działa.Także to też jakby dla wszystkich,którzy oglądają i bychcieli kiedyś coś takiegozrobić, no to jeżeli ty tworzysztego live’a i nawet jeżeli ktoś jest na nimjako gość, toto twoja automatyzacja zadziała.Dobra,to widzę, że po wpisywaliście, dajcieznać, czy mój bod wam coś wysłał, alejak nie, to jak po każdymkolwiek postemnapiszecie konfa, to dostaniecie linkdo mojej konferencji. Tamjuż to zadziała.Ale jestem ciekawa. No, nie działa.Tak jak się spodziewała. Tak samojak z postem. Więc takąwtopę miałam, bo nie pomyślałam, żeby towcześniej przetestować. Czyli osoba,która rozpoczyna live’a,od niej te wszystkie automatyzacjebędą działały. Mamy wniosek. I osoba,która tworzy post,który ma być finalnie i takma być współtworzony,bo patrzcie, nawet teraz jakbym ciędodała jako współtwórcę, nie?To też moje by nie zadziałało, tylko twoje.Dokładnie, dokładnie.Czyli w sumie ma to sens. U mnie wtopy.Wtopy, wtopy.Może nie miałam tak, żebywysyłać wszystkich myślę,myślę, myślę o wtopach.Nie wiem.Ja jeszcze jedną miałam.Jej już, ale ja płakałam.Miałam tamna Facebooku, bo na Facebookudziała tak, żena Facebooku można takzrobić i to Facebookteż to aprobuje, że jak już ktoś z tobąpodjął konwersację, to potem możesz wysyłaćdo tej osoby wiadomości, jak poprzeznewsletter, że wiesz, że po prostuty decydujesz kiedy, nie w formie automatyzacji.Ja tam miałam kilka tysięcyosób zebranych takich, któreja tam robię taką automatyzację, żeby zapisaćsię na messengerowynewsletter mój, coś takiego.Osoby, które się zapisywały, tona nich wysyłałam taki messengerowynewsletter i słuchaj, w tym chatfuelu niechcący usunęłamte wszystkie osoby,piszę do supportu, oni mówią, że nie możnaodzyskać, że nie majążadnego backupu. Ja takJezus Maria, ale ja przepłakałam.Więcmiałam taką.Ja się wtedy tak zdenerwowałamna tę automatyzację, że ja wyłączyłamna pół roku.No wkurzyłaś się po prostu, wkurzyłaś się.No nic.Nasz czas dobiega końca.Nie będziemy przedłużać, jeżeli ten.Jakbym się przypomniła, jak to patrzą,napiszę w komentarzu albo w opisie.Także jeszczewszyscy, którzy dotarlii chcą zobaczyć, jak działa automatyzacja,to sobie napiszcie webinar w komentarzu.Nie będziemy żadnych podsumowańrobić. Generalniewydaje mi się, żetak jak było z wideo,że ono gdzieś tam nagle weszło,nagle ludzie coś tam zaczęli,coś tam, a terazNatalia robi kursyi nie tylko Natalia, alechodzi mi o to, że na videomakerów,kto pomyślał dwa lata temu, że bylivideomakerzy, wydaje mi się,że za pół rokuosoba, która będzieprowadziła w twoim biznesie, w moimfilmie, w tym filmowym, masz w ogóle takąosobę, to jakby nieważne.Takie stanowiskobędzie teżnormalne, w sensiepo prostu popularne. Ono się jużtworzy. Takżewiem, że warto siętego uczyć.Więc zapraszam was na moje szkolenie.Zapraszam was na konferencję,zapraszamy was do Oli,która zaczyna się już tuż, tuż.Mój kod to jestOla P. i też będziew opisie, jak oglądacie już później,bo myślę, że dzisiaj dużo osóbjest ładna pogoda, może byćna zewnątrz, jest niedziela, nie dwudziestach,to wtedy siedzi na live’ach, alemyślę, że sporo osób będzie nas oglądałopóźniej. To co,Ola, kończymy. Dziękuję ci bardzo,bardzo, bardzoi za zaproszenie na konferencję i za to,że przyjęłaś zaproszenie na live’a.Mam nadzieję, że pierwszy, ale nie ostatni,że jeszcze będziemy mogły o czymś pogadać.Jeśli sprzedajesz iw ogóle się interesujesz tymi rzeczami,ja, mnie też to jara, więcmyślę, że przy okazjitylkonastępnych moich jakichś kampaniialbo w ogóle tematów, żebędziemy miały okazję.Ja się żegnam, wszystkimii z tobą i życzę miłejniedzielki.Dzięki wielkie za zaproszenie,trzymajcie się, do zobaczenia.Pa, pa.Do zobaczenia.

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *