Otagowano: 

  • Autor
    Wpisy
  • #91139
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Witam.

    Mam hosting na home.pl

    10 domen w oparciu o WP ,ale na żadnej nie instalowałem Woo. Ponieważ mój dotychczasowy sklep opierał się o wtyczkę sprzedażową EDD, (sprzedaję produkty cyfrowe), a zaprzestano jej dalszego rozwoju, zmuszony byłem do przejścia na Woo.
    Stworzyłem subdomenę i tam zainstalowałem czysty WP i Woo. Próbna sprzedaż i okazuje się ,ze klient po kliknięciu w link do pobrania produktu otrzymuje komunikat ” pliku nie znaleziono”. Nie będę opisywał wszystkich prób. ponad godziny spędzonej na telefonie z supportem home.pl. Coś tam poklikali, ale bez efektu.

    Założyłem próbne konta na innych hostingach, intalacja WP i Woo i wszystko chodzi bez zarzutu.
    Chyba czeka mnie migracja z home.pl….

    Piszę o tym dlatego, że wielu z was stanie przed wyborem hostingu. Warto wcześniej sprawdzić przynajmniej tą konfigurację, czyli WP + Woo.

    No chyba że ktoś miał podobne doświadczenia z home.pl i udało się rozwiązać ten problem.

    Jeżeli tak, to dajcie znać.

    Pozdrawiam uczestników i nie zrażajcie się, gdy coś nie wychodzi 🙂

    #91269
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej,
    tak, udało mi się rozwiązać problem z home.pl – polegał on na migracji do LH.pl 😀 Niestety tam zawsze wszystko było problematyczne, pod górkę i płaciłam jeszcze za hosting, jak za zboże przy wcale nie najlepszych parametrach. Uciekłam do LH.pl! Polecam! W materiałach kursów masz zniżkę do nich.

    A tutaj artykuł, jak wyglądała moja migracja: https://olagosciniak.pl/zmiana-hostingu/
    A tutaj jeszcze ostatni artykuł o migracji hostingu: https://olagosciniak.pl/migracja-hostingu/

    P.S. Jeśli ten wątek czyta ktoś z poza kursantów to na hasło “interaktywna” macie zniżkę do LH.pl przy zakupach z mojego linku partnerskiego: http://olag.pl/lh

    #91597
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Założyłem hosting na lh.pl instalacja wp I woo. Próbna sprzedaż produktu cyfrowego i… klient może go pobrać po zalogowaniu że swojego konta, natomiast link który jest wysyłany do niego w mailu nie działa. Nic się nie dzieje. Brak jakiegokolwiek komunikatu. Przez chwilę tylko pusta strona i koniec…Czyli rozwiązanie jest ale na 50% 😄

    #92279
    Klaudia Łapa
    Moderatorka

    Tomasz to kwestia ustawien woo 🙂 wejdz woocommerce, ustawienia, produkty, produkty do pobrania i napisz co tam masz pozaznaczane

    #92308
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    @kontakt
    Oto moje ustawienia:
    sposób pobierania plików: wymuszaj pobieranie
    zezwól na użycie przekierowania jako ostateczność (niebezpieczne): nie
    Pobieranie wymaga zalogowania: tak
    Przyznaj dostęp do pobieranych produktów po płatności: tak
    Otwieraj pliki do pobrania w przeglądarce, zamiast zapisywania ich na urządzeniu.: nie
    Ze względów bezpieczeństwa dodaj do nazwy pliku unikalny ciąg znaków: tak

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 rok, 9 miesięcy temu przez Tomasz Pluta.
    #92514
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    Tomasz,
    napisałeś: “klient może go pobrać po zalogowaniu ze swojego konta, natomiast link który jest wysyłany do niego w mailu nie działa.”

    “Twoje ustawienia:
    Pobieranie wymaga zalogowania: tak
    Otwieraj pliki do pobrania w przeglądarce, zamiast zapisywania ich na urządzeniu.: nie”

    Zaznacz takie ustawienie: “Otwieraj pliki do pobrania w przeglądarce… : tak” i sprawdź.
    Daj znać czy zadziałało.

    #92516
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Nie zadziałało.
    Klient nie ma oglądać mojego produktu na ekranie, tylko ściągnąć go na kompa.
    W przypadku plików typu pdf, ta metoda działa, chociaż plik ma wylądować u klienta na kompie, a nie na ekranie.
    Moje produkty cyfrowe to nie pdf-y, tylko plik *.exe zzipowany.

    #92543
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    To nie jest kwestia ustawień woo, bo na innym hostingu działa bez problemu, na tych samych ustawieniach woo🙂

    #92569
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    Ja bym jeszcze proponowała sprawdzić te ustawienia:
    tak wiem, to nie jest pdf, ale jeśli produkt masz ustawiony jako wirtualny i do pobrania, a w ustawieniach Woocomerce masz ustawioną tę opcję:

    ustawienia => produkty => produkty do pobrania => i tutaj czy jest zaznaczona opcja : “pobieranie wymaga zalogowania” .

    Jeśli tak, to nie pobierze produktu z linku bez zalogowania czyli z maila.
    Napisałeś, że po zalogowaniu pobiera.

    #92586
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Tak, pobiera, ale na ekran i to jest pdf.
    Po zalogowaniu mogę tylko wejsc na moje konto i pobrać z konta. Nie pobiorę z linku przesłanego w mailu.

    #92639
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Czyli działa prawidłowo, link z maila też działa tylko dla zalogowanych osób, inaczej byłoby to niebezpieczne rozwiązanie.

    #92660
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Olu, problem w tym, że link z maila nie działa, gdy jest ktoś zalogowany.

    Dwie sytuacje:

    1. Klient kupuje produkt.
    Jest zalogowany do swojego konta.
    Może pobrać produkt z poziomu swojego panelu klienta w którym jest obecnie zalogowany.
    Odbiera swoją pocztę i klika w link w emailu.
    Brak reakcji, nic się nie dzieje.

    2. Klient kupuje produkt.
    Nie jest zalogowany do swojego konta.
    Odbiera pocztę i klika w link w emailu.
    Pojawią się komunikat,że musi się zalogować, aby pobrać produkt.
    Loguje się. Wraca do emaila. Klika w link i nic się nie dzieje.

    Tu jest problem 🙂

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 rok, 9 miesięcy temu przez Tomasz Pluta.
    #92803
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Tomasz,
    mam jeszcze jeden pomysł, co to może być. Uciebie jest to zzipowany plik exe, tak sobie myślę, że może serwer jakoś to wycina jako niebezpieczne lub może program do newslettera. Skonsultuj się może w tej sprawie z hostingodawcą, czy nic po jego stronie nie jest ucinane.

    #92810
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Nie jest. Pod Edd wszystko działało. Samo exe było odrzucana przez WP, ale zzipowane już nie. I tak od lat 🙂

    #92990
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Podeślij mi link do tego produktu, zakupię go z maila kontakt@olagosciniak.pl testowo. Wybiorę płatność zwykłym przelewem bankowym czy możesz oznaczyć ją jako zrealizowaną to będę mogła to przetestować od strony klienta. Tu się coś dziwnego dzieje.

    #92995
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Hej. Problem rozwiązany 🙂 Zmieniłem hosting i wszystko działa bez zmieniania czegokolwiek w ustawieniach.
    Myślę, że większy problem ma Ela z Bajeryeli.pl

    #93017
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Tomek, widzę ten problem, frustruje mnie on, bo z głowy nie widzę przyczyny problemu. Obiecuję, że go ogarniemy, daj mi jeszcze trochę czasu. Ostatnie 2 tygodnie były dla mnie niezwykle trudne fizycznie i psychicznie, bo złamałam nogę i musiałam skupić się na regeneracji i rehabilitacji oraz układaniu mojego aktualnego życia na nowo w nowej leżącej i uzależnionej od innych rzeczywistości. Powoli dochodzę do siebie i nie zostawię tego tematu bez rozwiązania.

    Działam też na priv z Elą nad jej problemem, jeśli są powiązane i wykryję związek z Twoim to podzielę się rozwiązaniem.

    #93018
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Otworzyłam tę kartę na forum kilka godzin temu, odpowiedziałam i dopiero teraz jak odświeżyłam to to zobaczyłam informację, że problem rozwiązany. Z jakiego hostingu na jaki zmieniłeś?

    #93032
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Z home pl > lh.pl> cyberfolks
    Szkoda trochę bo lh.pl spodobało mi się, ale myślę sobie, że cyberfolks też polubię 🙂
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i rozwiązania problemu z pobieraniem kursów .
    A co byś powiedziała na dogranie filmiku, takiej erraty, w którym na jakiejś testowej domenie instalujesz:
    WP
    WC
    Learnpress
    Restrict
    Robisz próbną sprzedaż kursu za 0 zeta i pokazujesz,że wszystko działa jak należy i można go pobrać zarówno z panelu klienta jak i z linku z emaila.
    To tylko taka moja mała sugestia 🙂🙂🙂
    Jeszcze raz zdrówka życzę .

    #93035
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, u mnie ten sam problem, pisałam o nim w wątku u Eli i występuje on na hostingu cyberfolks. Zarówno przy wymuszaniu pobierania jak i x-sendfiles, który jak twierdzi dostawca jest dostępny i nie powinno być z nim problemu.

    #93036
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, u mnie ten sam problem, pisałam o nim w wątku u Eli i występuje on na hostingu cyberfolks. Zarówno przy wymuszaniu pobierania jak i x-sendfiles, który jak twierdzi dostawca jest dostępny i nie powinno być z nim problemu.

    #93044
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Ola obiecała że ogarnie temat, więc czekamy…🙂

    #93900
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej, u Eli był problem w błędnej konfiguracji w kilku miejscach na raz. Przyczyna problemu była inna. Tutaj rozwiązanie problemu: https://olagosciniak.pl/temat/po-zakupie-kursu-klient-nie-moze-wejsc-na-strone-kursu/page/2/