Otagowano: hosting
- Ten temat ostatnio został zaktualizowany 1 rok, 8 miesięcy temu przez Ola Gościniak.
- AutorWpisy
- 03/03/2023 o 18:55 #91139Tomasz PlutaUczestniczka
Witam.
Mam hosting na home.pl
10 domen w oparciu o WP ,ale na żadnej nie instalowałem Woo. Ponieważ mój dotychczasowy sklep opierał się o wtyczkę sprzedażową EDD, (sprzedaję produkty cyfrowe), a zaprzestano jej dalszego rozwoju, zmuszony byłem do przejścia na Woo.
Stworzyłem subdomenę i tam zainstalowałem czysty WP i Woo. Próbna sprzedaż i okazuje się ,ze klient po kliknięciu w link do pobrania produktu otrzymuje komunikat ” pliku nie znaleziono”. Nie będę opisywał wszystkich prób. ponad godziny spędzonej na telefonie z supportem home.pl. Coś tam poklikali, ale bez efektu.Założyłem próbne konta na innych hostingach, intalacja WP i Woo i wszystko chodzi bez zarzutu.
Chyba czeka mnie migracja z home.pl….Piszę o tym dlatego, że wielu z was stanie przed wyborem hostingu. Warto wcześniej sprawdzić przynajmniej tą konfigurację, czyli WP + Woo.
No chyba że ktoś miał podobne doświadczenia z home.pl i udało się rozwiązać ten problem.
Jeżeli tak, to dajcie znać.
Pozdrawiam uczestników i nie zrażajcie się, gdy coś nie wychodzi 🙂
05/03/2023 o 09:15 #91269Ola GościniakOpiekunka forumHej,
tak, udało mi się rozwiązać problem z home.pl – polegał on na migracji do LH.pl 😀 Niestety tam zawsze wszystko było problematyczne, pod górkę i płaciłam jeszcze za hosting, jak za zboże przy wcale nie najlepszych parametrach. Uciekłam do LH.pl! Polecam! W materiałach kursów masz zniżkę do nich.A tutaj artykuł, jak wyglądała moja migracja: https://olagosciniak.pl/zmiana-hostingu/
A tutaj jeszcze ostatni artykuł o migracji hostingu: https://olagosciniak.pl/migracja-hostingu/P.S. Jeśli ten wątek czyta ktoś z poza kursantów to na hasło “interaktywna” macie zniżkę do LH.pl przy zakupach z mojego linku partnerskiego: http://olag.pl/lh
06/03/2023 o 08:05 #91597Tomasz PlutaUczestniczkaDzięki za szybką odpowiedź.
Założyłem hosting na lh.pl instalacja wp I woo. Próbna sprzedaż produktu cyfrowego i… klient może go pobrać po zalogowaniu że swojego konta, natomiast link który jest wysyłany do niego w mailu nie działa. Nic się nie dzieje. Brak jakiegokolwiek komunikatu. Przez chwilę tylko pusta strona i koniec…Czyli rozwiązanie jest ale na 50% 😄07/03/2023 o 12:21 #92279Klaudia ŁapaModeratorkaTomasz to kwestia ustawien woo 🙂 wejdz woocommerce, ustawienia, produkty, produkty do pobrania i napisz co tam masz pozaznaczane
07/03/2023 o 18:12 #92308Tomasz PlutaUczestniczka@kontakt
Oto moje ustawienia:
sposób pobierania plików: wymuszaj pobieranie
zezwól na użycie przekierowania jako ostateczność (niebezpieczne): nie
Pobieranie wymaga zalogowania: tak
Przyznaj dostęp do pobieranych produktów po płatności: tak
Otwieraj pliki do pobrania w przeglądarce, zamiast zapisywania ich na urządzeniu.: nie
Ze względów bezpieczeństwa dodaj do nazwy pliku unikalny ciąg znaków: tak- Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 rok, 9 miesięcy temu przez Tomasz Pluta.
10/03/2023 o 14:42 #92514Agnieszka HermanModeratorkaTomasz,
napisałeś: “klient może go pobrać po zalogowaniu ze swojego konta, natomiast link który jest wysyłany do niego w mailu nie działa.”“Twoje ustawienia:
Pobieranie wymaga zalogowania: tak
Otwieraj pliki do pobrania w przeglądarce, zamiast zapisywania ich na urządzeniu.: nie”Zaznacz takie ustawienie: “Otwieraj pliki do pobrania w przeglądarce… : tak” i sprawdź.
Daj znać czy zadziałało.10/03/2023 o 16:01 #92516Tomasz PlutaUczestniczkaNie zadziałało.
Klient nie ma oglądać mojego produktu na ekranie, tylko ściągnąć go na kompa.
W przypadku plików typu pdf, ta metoda działa, chociaż plik ma wylądować u klienta na kompie, a nie na ekranie.
Moje produkty cyfrowe to nie pdf-y, tylko plik *.exe zzipowany.12/03/2023 o 21:43 #92543Tomasz PlutaUczestniczkaTo nie jest kwestia ustawień woo, bo na innym hostingu działa bez problemu, na tych samych ustawieniach woo🙂
13/03/2023 o 10:49 #92569Agnieszka HermanModeratorkaJa bym jeszcze proponowała sprawdzić te ustawienia:
tak wiem, to nie jest pdf, ale jeśli produkt masz ustawiony jako wirtualny i do pobrania, a w ustawieniach Woocomerce masz ustawioną tę opcję:ustawienia => produkty => produkty do pobrania => i tutaj czy jest zaznaczona opcja : “pobieranie wymaga zalogowania” .
Jeśli tak, to nie pobierze produktu z linku bez zalogowania czyli z maila.
Napisałeś, że po zalogowaniu pobiera.13/03/2023 o 11:32 #92586Tomasz PlutaUczestniczkaTak, pobiera, ale na ekran i to jest pdf.
Po zalogowaniu mogę tylko wejsc na moje konto i pobrać z konta. Nie pobiorę z linku przesłanego w mailu.15/03/2023 o 12:25 #92639Ola GościniakOpiekunka forumCzyli działa prawidłowo, link z maila też działa tylko dla zalogowanych osób, inaczej byłoby to niebezpieczne rozwiązanie.
15/03/2023 o 17:34 #92660Tomasz PlutaUczestniczkaOlu, problem w tym, że link z maila nie działa, gdy jest ktoś zalogowany.
Dwie sytuacje:
1. Klient kupuje produkt.
Jest zalogowany do swojego konta.
Może pobrać produkt z poziomu swojego panelu klienta w którym jest obecnie zalogowany.
Odbiera swoją pocztę i klika w link w emailu.
Brak reakcji, nic się nie dzieje.2. Klient kupuje produkt.
Nie jest zalogowany do swojego konta.
Odbiera pocztę i klika w link w emailu.
Pojawią się komunikat,że musi się zalogować, aby pobrać produkt.
Loguje się. Wraca do emaila. Klika w link i nic się nie dzieje.Tu jest problem 🙂
- Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 rok, 9 miesięcy temu przez Tomasz Pluta.
22/03/2023 o 11:46 #92803Ola GościniakOpiekunka forumTomasz,
mam jeszcze jeden pomysł, co to może być. Uciebie jest to zzipowany plik exe, tak sobie myślę, że może serwer jakoś to wycina jako niebezpieczne lub może program do newslettera. Skonsultuj się może w tej sprawie z hostingodawcą, czy nic po jego stronie nie jest ucinane.22/03/2023 o 12:19 #92810Tomasz PlutaUczestniczkaNie jest. Pod Edd wszystko działało. Samo exe było odrzucana przez WP, ale zzipowane już nie. I tak od lat 🙂
29/03/2023 o 16:20 #92990Ola GościniakOpiekunka forumPodeślij mi link do tego produktu, zakupię go z maila kontakt@olagosciniak.pl testowo. Wybiorę płatność zwykłym przelewem bankowym czy możesz oznaczyć ją jako zrealizowaną to będę mogła to przetestować od strony klienta. Tu się coś dziwnego dzieje.
29/03/2023 o 16:37 #92995Tomasz PlutaUczestniczkaHej. Problem rozwiązany 🙂 Zmieniłem hosting i wszystko działa bez zmieniania czegokolwiek w ustawieniach.
Myślę, że większy problem ma Ela z Bajeryeli.pl29/03/2023 o 19:08 #93017Ola GościniakOpiekunka forumTomek, widzę ten problem, frustruje mnie on, bo z głowy nie widzę przyczyny problemu. Obiecuję, że go ogarniemy, daj mi jeszcze trochę czasu. Ostatnie 2 tygodnie były dla mnie niezwykle trudne fizycznie i psychicznie, bo złamałam nogę i musiałam skupić się na regeneracji i rehabilitacji oraz układaniu mojego aktualnego życia na nowo w nowej leżącej i uzależnionej od innych rzeczywistości. Powoli dochodzę do siebie i nie zostawię tego tematu bez rozwiązania.
Działam też na priv z Elą nad jej problemem, jeśli są powiązane i wykryję związek z Twoim to podzielę się rozwiązaniem.
29/03/2023 o 19:09 #93018Ola GościniakOpiekunka forumOtworzyłam tę kartę na forum kilka godzin temu, odpowiedziałam i dopiero teraz jak odświeżyłam to to zobaczyłam informację, że problem rozwiązany. Z jakiego hostingu na jaki zmieniłeś?
29/03/2023 o 19:50 #93032Tomasz PlutaUczestniczkaZ home pl > lh.pl> cyberfolks
Szkoda trochę bo lh.pl spodobało mi się, ale myślę sobie, że cyberfolks też polubię 🙂
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i rozwiązania problemu z pobieraniem kursów .
A co byś powiedziała na dogranie filmiku, takiej erraty, w którym na jakiejś testowej domenie instalujesz:
WP
WC
Learnpress
Restrict
Robisz próbną sprzedaż kursu za 0 zeta i pokazujesz,że wszystko działa jak należy i można go pobrać zarówno z panelu klienta jak i z linku z emaila.
To tylko taka moja mała sugestia 🙂🙂🙂
Jeszcze raz zdrówka życzę .30/03/2023 o 08:58 #93035Gabriela KurowskaModeratorkaHej, u mnie ten sam problem, pisałam o nim w wątku u Eli i występuje on na hostingu cyberfolks. Zarówno przy wymuszaniu pobierania jak i x-sendfiles, który jak twierdzi dostawca jest dostępny i nie powinno być z nim problemu.
30/03/2023 o 08:58 #93036Gabriela KurowskaModeratorkaHej, u mnie ten sam problem, pisałam o nim w wątku u Eli i występuje on na hostingu cyberfolks. Zarówno przy wymuszaniu pobierania jak i x-sendfiles, który jak twierdzi dostawca jest dostępny i nie powinno być z nim problemu.
30/03/2023 o 09:17 #93044Tomasz PlutaUczestniczkaOla obiecała że ogarnie temat, więc czekamy…🙂
12/04/2023 o 18:24 #93900Ola GościniakOpiekunka forumHej, u Eli był problem w błędnej konfiguracji w kilku miejscach na raz. Przyczyna problemu była inna. Tutaj rozwiązanie problemu: https://olagosciniak.pl/temat/po-zakupie-kursu-klient-nie-moze-wejsc-na-strone-kursu/page/2/
- AutorWpisy
- UWAGA! Forum tylko dla studentek i studentów Interaktywnej Akademii WordPressa Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.