• Autor
    Wpisy
  • #93019
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Działam z Elą na priv nad tym problemem, jak znajdziemy rozwiązanie podzielimy się tutaj nim, aby było na przyszłość.

    #93147
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Witajcie,
    Prześledziłam cały wątek tego problemu, i mam dokładnie taki sam problem!
    Siedzę nad tym już od 6 dni, próbuję na setki różnych sposobów i dzieje się dokładnie to samo co u Eli.
    To znaczy, po zakupie kursu, klient nie ma dostępu do kursu, tzn jest wyświetlony plik do pobrania z nazwą kursu, ale po kliknięciu w niego, wyświetla się strona “Nie znaleziono pliku. Przejdź do sklepu”.
    Sprawdziłam każdy szczegół, wszystkie linki się zgadzają, wszystkie ustawienia zgodnie z tym co było w kursie, a mimo to, wciąż ten sam problem.
    Dodam, że mam w sklepie równiez ebooki, i po zakupie ebooka klient ma możliwość pobrania i wszystko działa OK. Jedynie jest tu jakiś problem połączenia Woocommerce z Learnpress.
    Jestem załamana, bo właściwie kupiłam ten kurs głównie ze względu na wykilkanie swojej niezależnej platformy kursowej, a teraz mam taki problem, którego nie mogę w żaden sposób obejść.
    Zaczynam się zastanawiać czy nie zmienić na Tutor LMS…

    Dajcie znać czy komuś udało się rozwiązać ten problem.

    Pozdrawiam
    Klaudia

    #93148
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Tak. Oli się udało, bo sprzedaje kursy 😉

    #93164
    Dagmara Okapiec
    Uczestniczka

    Podbijam, mam ten sam problem. Dodatkowo to samo dzieje się jak dodałam do produktów konsultacje. Po zakupie, po kliknięciu w link z otrzymanego maila wyskakuje stronka z informacją – nieprawidłowe zamówienie, przejdź do sklepu.

    #93170

    Hej! Ola dalej pracuje nad problemem z Elą. Dadzą znać jak rozwiążą problem.

    #93897
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej Elu,
    po przejrzeniu tego co podesłałaś na priv:
    – na Twojej stronie w ustawieniach Restrict przy edycji produktu był wybrany inny produkt niż powinien, masz dwa produkty w sklepie odnośnie jajka na szydełku jeden z dopiskiem “od podstaw” drugi bez i był wybrany ten pierwszy, a nie ten drugi, dlatego klienci nie mieli dostępu do tego pierwszego. Ważne, aby wybierać prawidłowy produkt w tym miejscu.
    – na dodatek w dziale WooCommerce – Ustawienia – Produkty – Dozwolone katalogi pobierania nie był zaznaczony guzik “Zacznij egzekwować reguły”, który jest konieczny, aby adresy url działały dla klientów.
    – plus były złe ustawienia w WooCommerce – Ustawienia – Produkty do Pobrania. Powinno być “Sposób pobierania plików:” Tylko przekierowanie (niebezpieczne) plus zaznaczona opcja “Zezwól na użycie przekierowania jako ostateczność (niebezpieczne)”. Nie martwimy się tymi dopiskami (niebezpieczne), bo wtyczka Restrict nam to bezpieczeństwo zapewnia przed nieplanowanymi wejściami osób, które nie kupiły produktu.

    Zamieszczam screeny:

    https://drive.google.com/drive/folders/1v94gzFMBRphM_9XmRyNdMxSYYcDeJNCi?usp=share_link

    W tym miejscu przypominam też, aby:

    • w WooCommerce – Ustawienia – Konta i prywatność opcja “ Pozwól kupującym na składanie zamówień bez konta użytkownika” była WYŁĄCZONA!
    • w edycji produktu wybrać produkt do Pobrania i podać tam poprawny adres url do strony z materiałami tylko dla kursantów
    • w dziale Ustawienia – Produkty – Dozwolone katalogi pobierania – podać ten sam adres url, na którym znajdują się materiały dla kursantów (czy to kurs w LearnPress czy też strona z materiałami dla kursantów ograniczona dostępem dzięki wtyczce Restrict”
    • Testujemy dostęp dla klientów nie na koncie administratora, tylko tworzymy nowe konto na nowy adres e-mail do testów.

     

    #93907
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Olu,czy to są również ustawienia jakie masz na swojej stronie?

    Sposób pobierania plików-tylko przekierowanie.

    #93929
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Ola, czy to oznacza, że wtyczka Restrict jest nieunikniona? Nie możemy bazować tylko na Learnpress? Myslałam, że to jest opcja wyboru pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami…

    #93932
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Update:
    Ustawiłam w WooCommerce – Ustawienia – Produkty do Pobrania, “Sposób pobierania plików:” Tylko przekierowanie (niebezpieczne) plus zaznaczyłam opcję “Zezwól na użycie przekierowania jako ostateczność (niebezpieczne)”.

    I udało się! w końcu mam dostęp do kursu po zakupie!

    Tylko pojawia się nowy komunikat w WordPress:

    “Twój sklep jest skonfigurowany do obsługi produktów cyfrowych przy użyciu metody “Tylko przekierowanie”. Ta metoda jest przestarzała, zamiast tego przełącz się na inną.
    Jeśli do pobierania plików używasz zdalnego serwera (na przykład Dysk Google, Dropbox, Amazon S3), właściwa metoda zostanie zastosowana automatycznie, więc wybierz dowolną inną opcję, aby pozbyć się tego powiadomienia.”

    Co mogę z tym zrobić?

    Czy konieczna jest wtyczka Restrict?

    #93942

    Hej Klaudia! Napisałam prośbę o update Twojego problemy w Twoim temacie. Ułatwi to nam rozwiązanie Twojego problemu 🙂

    #93976
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Hej.

    Ponawiam pytanie:
    Ola, czy jest szansa, że dowiemy się jakie masz ustawienia jeżeli chodzi o sposób pobierania plików na swojej stronie, gdzie sprzedajesz kursy 🙂

    #94039
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Tomasz, mam takie ustawienie, jak napisałam powyżej: “Sposób pobierania plików:” Tylko przekierowanie (niebezpieczne) plus zaznaczona opcja “Zezwól na użycie przekierowania jako ostateczność (niebezpieczne)”.

    Klaudia, wybieramy Restrict lub LearnPress, oba rozwiązania jeśli chcesz mieć dwa typy produktów np. Restrict do e-booków a LearnPress do kursów – ja tak mam np. u siebie, ale to nie mus.

    Z tym komunikatem “Niebezpieczne” nic nie rób, tak jak napisałam powyżej, nie martwimy się tymi dopiskami (niebezpieczne), bo wtyczka Restrict (lub LearnPress) nam to bezpieczeństwo zapewnia przed nieplanowanymi wejściami osób, które nie kupiły produktu. Problem byłby jakbyśmy dawali tam linki np. do dropboxa czy google drive’a. Te linki mogłyby łatwo przekazane innym bez zabezpieczenia w postaci logowania do panelu klienta.

    #94045
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Dzięki Ola, za odpowiedź.
    Takiego wyjaśnienia oczekiwałem😀
    Dla mnie sprawa jest rozwiązana.
    Pozdrawiam😀

    #94066
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    No to pięknie!