Trendy w e-commerce są ważne, ponieważ wpływają na sposób, w jaki konsumenci korzystają z sieci i dokonują zakupów. Będąc na bieżąco z trendami, firmy e-commerce mogą lepiej dostosować swoje strategie i produkty do potrzeb i preferencji swoich klientów, co zwiększa ich zadowolenie i lojalność. Trendy takie jak personalizacja, dostawy w czasie rzeczywistym, bezproblemowe doświadczenie zakupowe i bezpieczeństwo danych, pomagają wyprzedzać konkurencję i zdobywać nowych klientów. Obserwowanie i stosowanie aktualnych trendów w e-commerce może również przyczynić się do wzrostu sprzedaży i zysków, a także umożliwić dostawcom oferowanie innowacyjnych i atrakcyjnych dla klientów rozwiązań. Poznaj trendy E-coomerce 2023!
→ Rozszerzona rzeczywistość w zakupach online
Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości ułatwia zakupy online, dzięki możliwości dokładniejszego przyjrzenia się produktowi, a także sprawdzenia, jak np. będzie prezentował się na nas, lub w konkretnym wnętrzu. Z AR z powodzeniem korzystała już między innymi IKEA, jak i Ray-Ban.
→ Sztuczna inteligencja
Lepsza obsługa klienta, wirtualni asystenci, dokładniejsze metody analizy zachowań klientów? Sztuczna inteligencja sprawi, że automatyzacja i zarabianie w biznesie stanie się jeszcze łatwiejsze. Co więcej, to się dzieje w tym momencie, dlatego to najlepszy czas, by zainteresować się nowoczesnymi rozwiązaniami i wykorzystywać je w swojej firmie.
→ Subskrypcje
Subskrypcje są trendem, ponieważ dostarczają użytkownikom ciągły dostęp do treści, usług lub produktów, które im się podobają, w ramach stałego, regularnego opłacania. Jest to wygodne dla konsumentów, ponieważ nie muszą pamiętać o zakupie, a dostawcy usług i produktów mają stały dochód, co pozwala im na lepsze planowanie i rozwijanie swojego biznesu. Ponadto, subskrypcje umożliwiają dostawcom dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb i preferencji konsumentów, co zwiększa lojalność i zaangażowanie klientów.
→ Odroczone płatności
Metoda płatności, dzięki której możesz kupić produkt i zapłacić za niego później. To rozwiązanie, dla klientów, którzy polują na konkretny produkt, jednak aktualnie nie mają na niego środków na koncie. W ubiegłym roku Polsce aż 62% robiących zakupy skorzystało przynajmniej raz z tej metody płatności.
→ Relacje
Grupy wsparcia i edukacji stają się coraz popularniejszą alternatywą dla samych kursów online. Łatwiej utrzymać w nich motywację, dzięki obecności innych osób, które mają takie same cele. Liczy się nie tylko wiedza, ale także wzajemne relacje i pomoc na każdym etapie.
→ Green commerce
Czyli biznes, który nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Wprost przeciwnie, wpływa pozytywnie na środowisko, konkretną społeczność, czy gospodarkę. Proponuje ekologiczne i zrównoważone rozwiązania.
→ Live commerce
To sposób sprzedaży, który polega na transmisji video w czasie rzeczywistym i prezentowaniu produktów. Dzięki temu można dowiedzieć się więcej o produkcie bez czytania o nim i szybko zdecydować się na trafiony zakup.