Trendy w e-commerce są ważne, ponieważ wpływają na sposób, w jaki konsumenci korzystają z sieci i dokonują zakupów. Będąc na bieżąco z trendami, firmy e-commerce mogą lepiej dostosować swoje strategie i produkty do potrzeb i preferencji swoich klientów, co zwiększa ich zadowolenie i lojalność. Trendy takie jak personalizacja, dostawy w czasie rzeczywistym, bezproblemowe doświadczenie zakupowe i bezpieczeństwo danych, pomagają wyprzedzać konkurencję i zdobywać nowych klientów. Obserwowanie i stosowanie aktualnych trendów w e-commerce może również przyczynić się do wzrostu sprzedaży i zysków, a także umożliwić dostawcom oferowanie innowacyjnych i atrakcyjnych dla klientów rozwiązań. Poznaj trendy E-coomerce 2023!

→ Rozszerzona rzeczywistość w zakupach online

Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości ułatwia zakupy online, dzięki możliwości dokładniejszego przyjrzenia się produktowi, a także sprawdzenia, jak np. będzie prezentował się na nas, lub w konkretnym wnętrzu. Z AR z powodzeniem korzystała już między innymi IKEA, jak i Ray-Ban.

→ Sztuczna inteligencja

Lepsza obsługa klienta, wirtualni asystenci, dokładniejsze metody analizy zachowań klientów? Sztuczna inteligencja sprawi, że automatyzacja i zarabianie w biznesie stanie się jeszcze łatwiejsze. Co więcej, to się dzieje w tym momencie, dlatego to najlepszy czas, by zainteresować się nowoczesnymi rozwiązaniami i wykorzystywać je w swojej firmie.

→ Subskrypcje

Subskrypcje są trendem, ponieważ dostarczają użytkownikom ciągły dostęp do treści, usług lub produktów, które im się podobają, w ramach stałego, regularnego opłacania. Jest to wygodne dla konsumentów, ponieważ nie muszą pamiętać o zakupie, a dostawcy usług i produktów mają stały dochód, co pozwala im na lepsze planowanie i rozwijanie swojego biznesu. Ponadto, subskrypcje umożliwiają dostawcom dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb i preferencji konsumentów, co zwiększa lojalność i zaangażowanie klientów.

→ Odroczone płatności

Metoda płatności, dzięki której możesz kupić produkt i zapłacić za niego później. To rozwiązanie, dla klientów, którzy polują na konkretny produkt, jednak aktualnie nie mają na niego środków na koncie. W ubiegłym roku Polsce aż 62% robiących zakupy skorzystało przynajmniej raz z tej metody płatności.

→ Relacje

Grupy wsparcia i edukacji stają się coraz popularniejszą alternatywą dla samych kursów online. Łatwiej utrzymać w nich motywację, dzięki obecności innych osób, które mają takie same cele. Liczy się nie tylko wiedza, ale także wzajemne relacje i pomoc na każdym etapie.  

→ Green commerce

Czyli biznes, który nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Wprost przeciwnie, wpływa pozytywnie na środowisko, konkretną społeczność, czy gospodarkę. Proponuje ekologiczne i zrównoważone rozwiązania.

→ Live commerce

To sposób sprzedaży, który polega na transmisji video w czasie rzeczywistym i prezentowaniu produktów. Dzięki temu można dowiedzieć się więcej o produkcie bez czytania o nim i szybko zdecydować się na trafiony zakup.

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *