• Autor
    Wpisy
  • #93185

    Cześć!
    Dla swojego klienta rok temu zrobiłam bardzo prosty sklep na podstawie kursu Oli. Jest to mały sklep z artykułami do łyżwiarstwa figurowego i hokeja.
    Klient dziś (06.04.2023) do mnie zadzwonił, że ma problem ze zwrotem płatności dla klienta.
    Formy płatności klient ma dwie: przelew tradycyjny i WooCommerce Payments (karty kredytowe i debetowe).
    Poniżej przedstawiam ścieżkę:
    1. Klient zakupuje towar płacąc kartą przez WooCommerce Payments
    2. Mija czas i dokonuje zwrotu towaru.
    3. Sprzedawca w kokpicie wyklikuje procedurę zwrotu. Daje znać klientowi, że ruszyła procedura zwrotu.
    4. Mija 7 dni, klient pisze do sprzedawcy, że nie doszły pieniądze.
    5. Sprzedawca jeszcze raz patrzy w kokpit i widzi, że wszystko świeci na zielono… Patrzy na konto bankowe… nie poszedł przelew …
    Pytania:
    – Dlaczego nie poszedł przelew z jego firmowego konta bankowego?
    – Czy sprzedawca ma sam dokonać przelewu tak jak przy przelewie tradycyjnym?
    – Co poszło nie tak?

    Już sprawdziłam dokumentację dostępną na stronie WooCommerce w sprawie zwrotów i przesłałam ja klientowi, aby sam sprawdził jeszcze raz, czy tak właśnie wyklikał.

    Będę wdzięczna za każdy tip w powyższej kwestii. Nie jestem na bieżąco z WooCommerce. Sklep był zrobiony w ramach praktyk. Klient to po prostu mój bardzo dobry znajomy, który mi zaufał i szuka wsparcia.

    Z góry dziękuje

    #93197
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej, to trudne pytanie. Nigdy nie zetknęłam się z taką sytuacją. Myślę, że warto zaczekać, aż klient sprawdzi, czy wszystko ma skonfigurowane tak, jak powinien, przede wszystkim czy nie ustawił przypadkiem zwrotu ręcznego zamiast automatycznego. Może odpowiedź jest prosta. Na razie wrzuciłam pytanie dziewczynom z zespołu – może któraś miała doświadczenie z podobnym zdarzeniem.

    #93877
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej,
    ja mam u siebie Przelewy24 i zwroty robię w panelu Przelewy24 a nie po stronie WooCommerce. W razie problemów dzwonie do Przelewy24 i oni mają wgląd czemu coś poszło nie tak. Zwrot nie idzie automatycznie przelewem, jeśli zaznaczy się zamówienie jako zwrócone, trzeba zlecić przelew zwrotny.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc “klient wyklikuję procedurę zwrotu”, gdzie to robi?

    #93895

    Cześć Ola!
    Pisząc “klient wyklikuje procedurę zwrotu” miałam na myśli, że zaznacza w woocommerce towar jako zwrócony i w płatnościach też zaznaczył zwrot.
    Czyli dobrze główkowałam, że klient sam musi zrobić przelew zwrotny, ponieważ woocommerce sam tego nie zrobi z jego konta, tak?
    Chciałam się upewnić, że dobrze myślę.
    Dodatkowo rok temu gorąco polecałam klientowi Przelewy24, ale zdecydował tak, a nie inaczej.

    #93904
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Tak, WooCommerce sam nie robi przelewów zwrotnych ze względów bezpieczeństwa, trzeba to zrobić osobno samemu.

    #93920

    Dziękuje!

    #94029
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Nie ma za co! 🙂