Otagowano: 

  • Autor
    Wpisy
  • #93085
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Hej,

    Zanim zdecydowałam się opisać tutaj moje problemy, to chciałabym na wstępie zaznaczyć, że sprawdziłam wszystko przynajmniej 10 razy, żeby upewnić się, czy czegoś przypadkiem po drodze nie pominęłam lub zrobiłam coś nie tak, i za każdym razem wychodzi to samo.

    Idąc za wskazówkami z kursu, dosłownie krok po kroku, klikałam to co Ola na ekranie.

    Wyklikałam platformę kursową, wrzuciłam moje kursy i ebooki, i przyszedł czas na testowanie kupna i dostępu do produktów. Testowałam na różne sposoby: poprzez zakup przelewem, dodanie kodu kuponu i kartę podarunkową.
    We wszystkich opcjach jest problem z dostępem do produktu lub płatnością.

    bardzo się rozczarowałam.

    Występuje masę błędów, których za nic nie mogę obejść.
    Poniżej opiszę wszystko co aktualnie nie fukcjonuje tak jak powinno.

    problem #1. Po dodaniu produktu do koszyka i przejściu do kasy, kiedy klikam “płacę” (za pomocą kuponu), strona nie chce przejść dalej do kolejnego kroku, tak jakby się zacięła (kręci się kółeczko ładowania) i nic się dalej nie dzieje. Następnie, kiedy wejdę do “moje konto”, żeby sprawdzić czy coś się zmieniło, okazuje się, że w zamówieniach, to zamówienie jest widoczne ze statusem jako “zrealizowane”, ale nie ma plików do pobrania (wszystkie pliki załączyłam zgodnie z instrukcją z kursu Oli, wchodząc w Produkt Woocommercie i dodając “pliki do pobrania” w odpowiedniej rubryce. Zastanawiam się jaki tu jest błąd, że: a. płatności się nie chcą załadować, b. produkty nie są dostępne w moje konto w plikach do pobrania.

    problem #2. Po wybraniu opcji “płacę przelewem” , strona przechodzi do kolejnego kroku, czyli potwierdzenia wyboru płatności i wysyła automatycznie email z danymi do przelewu. Kiedy wchodzę do Woocommerce, żeby zaznaczyć, że zamówienie zostało zrealizowane, to dzieje się coś takiego: na następnej stronie wyświetla się komunikat : “W witrynie wystąpił błąd krytyczny. W wiadomosci email admina, umieszczono dodatkowe informacje….” W meilu dostaję taką wiadomość: “”Błąd typu E_ERROR został spowodowany w linii 63 pliku /home/klient.dhosting.pl/klaudia88/klaudiastawiarska.pl/public_html/wp-content/plugins/manca-lp-wc-integration/admin/enrollment-sync.php. Komunikat błędu: Uncaught Error: Call to a member function set_status() on bool in /home/klient.dhosting.pl/klaudia88/klaudiastawiarska.pl/public_html/wp-content/plugins/manca-lp-wc-integration/admin/enrollment-sync.php:63”

    Na moje amatorskie oko, wygląda to tak, jakby wtyczka Cool Integration, która łączy Learnpressa z Woocommerce, nie funkcjonowała lub kolidowała w jakiś sposób.

    problem #3: Po przetestowaniu zakupu za pomocą karty podarunkowej, kiedy robię test zakupowy, po dodaniu produktu do koszyka i wybraniu opcji “kupuję i płacę”, strona się “Zawiesza”. Nie chce przejść dalej. Nic nie da się w tym czasie zrobić.

    problem #4: Po przetestowaniu zakupu za pomoca PayPal, płatność przechodzi dalej, pieniądze są zaksięgowane, email z potwierdzeniem wysłanym, ale niestety nie ma dostępu do produktów, tzn w “Pliki do pobrania” nie ma nic załączone. Pomimo, że wszystko ustawiłam w Woocomerce, tak jak było pokazane w kursie. Czy pliki automatycznie nie powinny pokazać się w “Moje Konto” po zaksięgowaniu opłaty, bez względu na to czy jest to kupon, karta podarunkowa, przelew bankowy lub płatność paypal?

    problem #5: Oprócz wszystkich błędów powyżej, które wskazywałyby na to, że zamówienie nie jest zrealizowane, Learnpress wysyła automatyczne wiadamości email o zrealizowanym zamówieniu, bez żadnych dodatkowych informacji. Pomimo, że wyłączyłam w ustawieniach Learnpressa wszystkie powiadomienia mailowe, to one i tak się wysyłają (x2) za każdym razem. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość, żeby je kompletnie wyłączyć i pozostawić tylko wiadomości Woocommerca?

    problem #6: Produkty typu ebooki które dodałam do Woocommerce w sekcji “pliki do pobrania” , są dostępne do pobrania po zakupie (udało mi się dokonać zakupu za pomocą kuponu rabatowego), natomiast link do szkolenia, który jest częścią produktu (ebooka) i jest linkiem w postaci kursu w Learnpress, to ten link nie działa, tzn. otrzymuję komunikat na kolejnej stronie, że “nie znaleziono pliku. Przejdź do sklepu”

    Uff, wiem, że jest tego trochę, ale naprawdę nie mam już więcej pomysłów, co mogę tu zrobić, żeby to naprawić. Napisałam do mojego dostawcy hostingu, żeby sprawdzić czy oni mogą mi jakoś w tym pomóc.

    Będę wdzięczna za wszelką pomoc z Waszej strony.

    Już myślałam, że jest prawie na mecie, a na końcu wyszło tyle komplikacji, że zaczynam tracić nadzieję, na swoją własną platformę szkoleniową.

    Pozdrawiam i czekam na wskazówki,
    Klaudia Stawiarska

    P.S. To mój sklep: https://www.klaudiastawiarska.pl/sklep

    #93158
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Hej, dzięki za te pytania! Dużo tych błędów Ci się nazbierało 🙁 Bardzo mi przykro, że przechodzisz tyle stresów. Niestety ja nie umiem Ci pomóc, ale dam znać zespołowi, że czekasz na odpowiedzi. Na pewno coś wspólnie wykombinujemy, żeby Ci pomóc 🙂

    #93928
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Ola, sprawdziłam cały wątek Eli i u mnie jest taka różnica, że ja kompletnie zrezygnowałam z używania wtyczki Restrict, ponieważ od razu zdecydowałam się na wtyczkę LearnPress. Myślałam, że to jest opcja pomiędzy jednym i drugim rozwiązaniem. Czy sugerujesz, że powinnam zainstalować też Restrict?

    Co do reszty, to w Woocommerce, w produkty do pobrania, wszystkie linki się zgadzają, jest link kursu z Learnpress, tak jak pokazywałaś w kursie.

    Jeśli chodzi o konfiguracje Ustawień WooCommerce, “Dozwolone katalogi pobierania” to tu nic nie zmieniałam i nie dodawałam. Czy tłumaczysz to w którejś z lekcji jak to skonfigurować, czy jak dodawać nowe katalogi pobierania?

    Wszystkie wtyczki mam aktualne.

    #93939

    Hej Klaudia! Widziałam, że pisałaś też komentarz w temacie u Eli. Czy dla porządku mogłabyś tutaj wrzucić kompletny stan u Ciebie? Przyznam szczerze, że nie wiem w czym potrzebujesz konkretnie pomocy w tym momencie. A nie chcemy zostawić Cię bez rozwiązania.

    Z góry bardzo dziękuję!

    #93958
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Hej Kasia,

    Wrzucam Update:
    Ustawiłam w WooCommerce – Ustawienia – Produkty do Pobrania, “Sposób pobierania plików:” Tylko przekierowanie (niebezpieczne) plus zaznaczyłam opcję “Zezwól na użycie przekierowania jako ostateczność (niebezpieczne)”.

    I udało się! w końcu mam dostęp do kursu po zakupie! Także problem z dostępem do kursu został rozwiązany.

    Tylko pojawia się nowy komunikat w WordPress:

    “Twój sklep jest skonfigurowany do obsługi produktów cyfrowych przy użyciu metody “Tylko przekierowanie”. Ta metoda jest przestarzała, zamiast tego przełącz się na inną.
    Jeśli do pobierania plików używasz zdalnego serwera (na przykład Dysk Google, Dropbox, Amazon S3), właściwa metoda zostanie zastosowana automatycznie, więc wybierz dowolną inną opcję, aby pozbyć się tego powiadomienia.”

    Co mogę z tym zrobić? Tu jest nowy problem… i z tym potrzebuje pomocy, bo nie jestem pewna czy to może tak zostać?

    Czy konieczna jest wtyczka Restrict? Czy wystarczy sam LearnPress?

    #93970
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    “Tylko przekierowanie” jest oznaczone jako niebezpieczne dlatego, że:
    – daje bezpośredni dostęp do plików każdemu, kto ma linka
    – nie ma zabezpieczeń typu ograniczenie liczby pobrań, wygaśnięcie linku itd.
    – w przypadku prawdziwych plików (nie kursu) powoduje większe obciążenie serwera
    – niektórzy hostingodawcy blokują takie przekierowania (do plików, nie kursów)

    Zastanów się, czy jest Ci z Tym OK – i daj znać, czy potrzebujesz jeszcze w czymś pomocy 🙂

    #93974
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Kaja, czy to oznacza, że osoby, które nie kupiły kursu, a mają linka, będą miały dostęp do platformy z kursem?
    Takie rozwiązanie mi nie odpowiada.

    Szczerze mówiąc nie bardzo to rozumiem.

    To jak mogę zrobić, żeby dostep mieli tylko płacący klienci?

    #94021
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Hej, czy jest szansa, że ktoś odpowie na moje pytanie? Minęły 4 dni i utknęłam w miejscu…

    #94025
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Tak, przy ustawieniu “tylko przekierowanie” wystarczy mieć linka, żeby wejść do kursu 🙁

    Jeśli nie działa Ci opcja zakupu kursu, to jest jeszcze jedno rozwiązanie do przetestowania:

    – utworzenie niestandardowego pola użytkownika, np. dostep_do_kursu, za pomocą wtyczki User Meta Manager albo podobnej
    – ręczna zmiana tego pola dla użytkownika, który kupił e-booka
    – utworzenie motywu potomnego i edycja jego plików, aby dodać kod, który ukrywa kurs dla osób, które nie są aktualnie zalogowane jako klienci e-booka

    Daj znać, czy to Cię zadowala, to napiszę Ci szczegółowo co i jak, a jak nie, to pozostaje Ola 🙁

    #94058
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej,
    nie przejmuj się tym komunikatem, jak pisałam wcześniej w wątki Eli, ten komunikat ma znaczenia jakbyś miała na Google Drive czy Dropbox pliki kursu. Jak masz zabezpieczone za pomocą wtyczki Restrict lub LearnPress to nie musisz się obawiać tego komunikatu, bo sama zabezpieczasz te linki po stronie WordPressa.

    #94115
    Klaudia Stawiarska
    Uczestniczka

    Super, dziękuję za odpowiedź, teraz czuję się dużo spokojniejsza 🙂

    #94155
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Cieszę się!