Opowiadam jakie działania promocyjne (i nie tylko) wykonałam, aby przeprowadzić Ofertę fundatorską i rozpromować ją! Chcesz zarabiać online? Zapraszam Cię do odsłuchania podcastu albo przeczytania notatki.

Co to jest Książkoplaner i dla kogo jest?

Pomysł na Książkoplaner

Wiosną tego roku grzebałam w ogródku i poprawiłam po ogrodniku, który nie do końca zrobił wszystko tak, jak tego chciałam. Koniec końców zrobiłam wszystko po swojemu. To grzebanie w ziemi mega mnie zrelaksowało! Wtedy dotarło do mnie, że z tym ogródkiem jest tak, jak z biznesem online. Często jak coś zlecimy, to nie do końca jest tak, jak chcemy, a i tak musimy poprawiać. Brakuje nam takiego przewodnika, co robimy krok do kroku. Wpadłam na pomysł, by pokazywać, co robię na zapleczu. Olśniło mnie, że wtedy wyzwania mogłyby być co miesiąc i wspólnie zajmowalibyśmy się biznesem online. Stwierdziłam, że zamiast pisać kolejną książkę, stworzę Książkoplaner z checklistami, poradami, a przy okazji na bieżąco sprawdzaj na stories, jak to wygląda u mnie. Zaczęłyśmy pracę nad Książkoplanerem już w czerwcu, a 2 listopada idzie do druku!

Dla kogo jest?

Książkoplaner jest dla osób, które chcą rozwijać się w sieci, mieć lepsze dochody, a także minimalizować nakład pracy przy ogarnianiu biznesu online. W Książkoplanerze znajdziesz miesiące tematyczne, a prócz tego możesz dołączyć do wersji online zadań — czyli wyzwań, gdzie pracujesz razem z innymi osobami. Zyskujesz wtedy motywację, by Książkoplaner faktycznie Ci służył!

Kim ja jestem?

Nazywam się Ola Gościniak, tworzę bloga Jestem Interaktywna, a pierwszą stronę WWW stworzyłam już 20 lat temu już w podstawówce. Własną firmę założyłam już w 2012 roku, czyli prowadzę swój biznes 9 lat. Początki były różne, ale nie dokładałam do biznesu z własnej kieszeni. Nie zawsze było idealnie, ale szło do przodu.

Misja

Gdy tworzyłam strony WWW dla firm, pojawiały się zapytania od kobiet, które były na macierzyńskim bądź chciały zrobić coś własnego, ale nie miały środków na strony WWW. Robiłam je często pro bono, jednak moje możliwości były ograniczone. Moim marzeniem jest to, by każda kobieta mogła poznać technologie i zarabiać na swoim biznesie online.  I Książkoplaner to założenie realizuje. Co więcej, w jego tworzenie były zaangażowane same super kobiece biznesy.

Co to jest Oferta fundatorska?

Żeby stworzyć ten produkt, potrzebuję minimum 20 000 złotych: by zrobić, skład, druk i korektę. Zdecydowałam się, by zrobić, ten próg większy — dla dodatkowych  bonusów: kołozeszytu, pakietu gadżetów czy spotkania autorskiego.

Progi, nagrody, prezenty – o co chodzi?

Oferta fundatorska ma 5 progów, które następują co 10 tysięcy. Każdy z nich odblokowuje określone rzeczy. Co odblokowują kolejne progi?

10 000: skład i korekta

20 000: wydruk czarno-biały

30 000: wydruk kolorowy i specjalny Kołozeszyt

40 000: uwalnia prezenty: plecak, naklejki itp. a także dodatkowe uszlachetnienia na okładce.

50 000: bezpłatny dostęp na spotkanie autorskie offline z wykładami merytorycznymi

Strategia kampanii

Wyszłam z założenia, że oferta fundatorska jest tylko dla osób z Interaktywnej Społeczności. Tym samym tę kwotę zebraliśmy razem, bez promocji u influencerów, artykułów sponsorowanych. Pierwszy raz o ofercie fundatorskiej wspomniałam już 10 tygodni temu!

Daty

Oferta fundatorska oficjalnie rozpoczęła się 15 października i na początku tylko osoby zapisane mogły wziąć udział. Od 18 października dostęp mieli do niej wszyscy.  Najwcześniej dostęp otrzymały osoby, które już wcześniej były fundatorami książki “Bądź online”, bo już 14 października.

Transparentność

Zależało mi, by pokazać, jaki jest cel, że nie pobieram sama pieniędzy z tej oferty fundatorskiej oraz na jaki etapie jesteśmy. Największą moją ideą było pokazywanie kulis i wspólne decydowanie, jakie mają być nagrody.

Komunikaty

Jak to wyglądało? Pojawiły się komunikaty o:

  • o tym, co się dzieje,
  • jakie są nagrody,
  • progi,
  • ceny i ile oszczędzacie,
  • ile już mamy,
  • co o projekcie myśli zespół.

Wiele osób mi pisało, że tak się zaangażowały, że same na bieżąco to wszystko sprawdzały!

Grafiki i spójny layout

Zależało mi na spójnych grafikach z layoutem Książkoplanera. Wszystkie materiały dotyczące Książkoplanera mają inny styl nawiązujący do jego oprawy graficznej. To ma też plus, bo one naprawdę się wyróżniają!

Gdzie promowałam? (social media, covery, bot, smsy, reklamy, FB sklep)

  • Facebook: wykorzystywałam Facebooka: konto prywatne, Fanpage, grupę Jesteśmy Interaktywni i grupę kursantów — zmieniałam covery, wskrzesiłam bota na Facebooku
  • SMS-y: wskrzesiłam abonament na Redlinku, by wysyłać SMS.
  • Reklamy: ustawiłam reklamy na społeczność — tylko 3 grupy: jedna dla osób zapisanych na newsletter, druga dla osób, które chodziły po mojej stronie i trzecia grupa to osoby, które polubiły mnie na Facebooku i Instagramie
  • Facebook sklep: skonfigurowałam też sklep na Facebooku, by uzyskać wygodny i klikalny link do produktu
  • Live: prowadziłam co kilka dni live z podsumowaniem
  • Nowy cykl rozmów: stworzyłam cykl “W kółko o biznesie online”

Komu wysyłałam maile?

Mam listę wszystkich osób, jak i tych zainteresowanych Książkoplanera, do tej drugie listy aktualnie idzie mail prawie codziennie. Co istotne: jeśli ktoś zakupił Książkoplaner, to ta osoba nie dostaje już dalszych maili. Starałam się także, by maile były atrakcyjne — dołączam gify z moich ulubionych “Przyjaciół”, by jeszcze przyjemniej Wam się je czytało.

Strona do udostępnień i strona dla mediów

Na tej stronie są grafiki, zdjęcia, a także treści do udostępnienia o Książkoplanerze. Powstała ona dla mediów, ale każdy z Interaktywnej społeczności może z nich skorzystać. Znajdziesz ją tutaj: klikam.

Sklep — strona oferty fundatorskiej, zegarki

Działania WOW

Pojawiły się live’y z balonami, ale nie tylko! Zrobiłam na story śmieszne wyzwania na różne progi. Na 4 próg dałam do wyboru, że zaśpiewam, albo że zjem czosnek. Tak wierzę w ten próg, że stworzyłam piosenkę na melodię “Siedzi mucha na mucholocie”.

I o tym wszystkim jest Książkoplaner!

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *