Jak zbierać kontakty na stronie internetowej i pozyskiwać klientów?

Masz swoją stronę internetową i chcesz zbierać kontakty do potencjalnych klientów i odbiorców?
Przed Tobą artykuł z pomysłami, jak je pozyskiwać.

5 najlepszych pomysłów, aby zbierać kontakty:

Newsletter

Na stronie internetowej warto dodać możliwość subskrypcji do newslettera, w ten sposób można zebrać maile do potencjalnych klientów. Plusem tego podejścia jest to, że do newslettera zapisują się tylko osoby zainteresowane Tobą oraz Twoim biznesem.

Tak zbierane bazy danych klientów mają bardzo wysokie statystyki otwarcia i kliknięcia e-maili. Warto dodać zapis w formie popupu, który pojawia się tylko przy wyjściu ze strony – zapewnia to większą liczbę zapisów subskrybentów do listy.

Przykład ← klik

Formularz kontaktowy

Na stronie kontaktowej warto dodać formularz kontaktowy, jest to dodatkowa forma kontaktu i wielu osobom jest wygodniej przesłać wiadomość z kontaktem niż wchodzić na swoją pocztę i przesyłać maila. Większość zapytań o współpracę otrzymuję właśnie przez formularz kontaktowy, mimo że podaję także swój adres e-mail.

Przykład ← klik

Brief – zapytanie ofertowe

Jeśli podejmujesz wiele współprac i pytania, które zadajesz potencjalnemu klientowi powtarzają się, przemyśl dodanie na swojej stronie internetowej formularza z zapytaniem ofertowym w formie briefa. Dla wielu klientów może być to wygodniejszy sposób zapytania, a Tobie na pewno oszczędzi wiele czasu przy nawiązywaniu nowych współprac.

Przykład ← klik

Landing Page

Landing Page jest to osobna krótka strona, która ma na celu tylko zbieranie kontaktów. Nie ma na tej stronie żadnych innych odnośników np. w menu lub w social media. W ten sposób jedyną rzeczą, jaką odbiorca może zrobić na takiej stronie to np. zapisać się do newslettera, na webinar lub wysłać zapytanie ofertowe – czyli zrobić to na czym nam zależy. Zwiększa to konwersje, czyli ilość pozyskanych kontaktów.

Przykład ← klik

Social media

Ostatnim ciekawym sposobem, aby zbierać kontakty to zamieszczenie na stronie internetowej widgetów do polubienia naszej strony w social mediach. To także jest doskonały sposób na dotarcie do naszych odbiorców.

Przykład w pasku bocznym →

A Ty jak zbierasz kontakty swoich odbiorców?

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Interaktywna Paczka otwarta!

Otwórz się na inne biznesy, rozwijaj pod okiem ekspertów i pnij się na szczyt biznesowej drabiny. Nabór trwa tylko do 24 stycznia 2023!

29 Komentarze

  • Witaj, w sumie to głównie poprzez newsletter. Wprawdzie dopiero zaczęłam i idzie powoli, ale krok po kroku do przodu 🙂 Lista email jest dla mnie bardzo ważna, gdyż później na Niej w dużej mierze będę opierała swój biznes.

    • Wartościowa lista newsletterowa bardzo dużo daje, warto o nią dbać 🙂 Czy masz już jakiś prezent, który dajesz po zapisie?

      • Mam 3 listy: zapis na webinar, zapis na listę oczekujących na darmowy Kurs online i check listę. Póki co mam ok 140 osób. Zbieram ok miesiąc.

  • Ja niestety musiałem na jakiś czas z newslettera zrezygnować, chociaż może przekonam się jeszcze kiedyś do niego. Coś co mnie kusi to Landing… przymierzam się do zrobienia czegoś własnego 😉

    • Super, trzymam kciuki za tworzenie landingu 🙂 A z ciekawości, dlaczego zrezygnowałeś z newslettera? Tylko z wysyłki czy także z okienka zapisu na stronie?

  • My zrezygnowaliśmy póki co z newslettera, ale pewnie kiedyś do niego wrócimy.

    • A dlaczego zrezygnowaliście, jeśli mogę zapytać?

      • Jak będziemy mieć coś do zaoferowania to będziemy się starać się wyjść do ludzi z tą formą. Planujemy pod koniec grudnia/początek stycznia. 🙂

  • Cały czas stoję przez opcją newslettera. Myślę nad darmowymi materiałami do pobrania w zamian za zapisanie do newslettera. Chciałabym je wysyłać regularnie.

    • Warto założyć opcję zapisu wcześniej, aby Ci najbardziej zainteresowani zapisali się nawet mimo braku prezentu, wtedy też jak już dojrzejesz do tego, że chcesz go wysyłać, będziesz miała do kogo to robić 🙂

  • Fajne porady, dzisiaj u siebie dodałam newslettera z prezentem w formie planszy motywacyjnej do odchudzania i zapisywania wymiarów. Zobaczymy jak się sprawdzi 😉

  • My ostatnio doszliśmy do wniosku, że to już najwyższa pora zacząć budować listę kontaktów. Uruchomiliśmy newsletter a także udostępniliśmy darmowy materiał do pobrania po przez landing page. I to trzeba przyznać było strzałem w dziesiątkę, bo w tydzień dał nam więcej niż lista newslettera 🙂

    • super – gratuluję!
      W ogóle rozwijacie się błyskawicznie 😀
      Pozdrawiam serdecznie 🙂

      • Nie wiemy czy błyskawicznie czy nie, bo nie umiemy się do nikogo porównać. Więc ciężko jest się ocenić. Stuknie nam za chwilę 5 m-cy 🙂

  • Szczerze mówiąc dopiero raczkuję w tym temacie… Ale zaciekawiła mnie prowadzona przez Ciebie grupa i na pewno dołączę! 🙂

  • Bardzo przydatny wpis, w którym wszystko świetnie podsumowujesz. Podoba mi się Twój formularz z zapytaniem ofertowym – miodzio 😀

    • Dzięki, chociaż trochę kwalifikuje się już do małej przebudowy 🙂

      • eee tam, dla mnie git 😉 Dziś poleciłam Twoją stronę na swojej grupie. Mam nadzieję, że odkryją Cię osoby, które jeszcze Cię nie znają, a rozwijają się w necie. Wg mnie warto u Ciebie być! Pozdrawiam serdecznie 🙂

  • Świetne podsumowanie 🙂 Ja korzystam głównie z fb, insta i g+. I ciągle się od Ciebie uczę 🙂

    • To pomyśl jeszcze o newsletterze, warto założyć chociaż okienko do zapisu, nawet jeśli nie planujesz jeszcze jego wysyłki, bo kiedy będziesz chciała już to zrobić to będziesz miała do kogo pisać 🙂

      • W sumie newsletter mam, ale taki tylko do rozsyłania info o nowych wpisach. Może kiedyś coś więcej z niego będzie 🙂

  • Uważam, że ładne i funkcjonalne Landing Page będą zyskiwać coraz więcej dlatego, że są skuteczne.

  • Fajne podsumowanie, warto szukać także nowych sposobów 🙂

  • Bardzo inspirująca strona i żałuję tylko, że tak późno odkryta. Ale.. lepiej późno niż wcale! Social media już dodane, teraz idę buszować dalej na Twojej stronie 😀

    • W takim razie zapraszam Cię też do grupy na FB, tam pewnie też znajdziesz coś dla siebie 🙂

  • Boję się newslettera jak ognia. Mam już zamysł, koncepcję, wiem, co chciałabym w nim przekazywać i jak chciałabym, aby wyglądał. Ale jest też obawa, że nikt się nie zapisze, że nie wypali…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0