Miałam przyjemność wystąpić na konferencji dotyczącej WordPress’a – czyli WordCampie 2016 w Gdyni. Opowiadałam o tym, jak szukać klientów. Jeśli ciekawią Cię sposoby na pozyskiwanie nowych zleceń to zapraszam Cię do artykułu, w którym przedstawiłam moje sprawdzone sposoby na szukanie klientów.

Do tematu pozyskiwania klientów postanowiłam podejść bardziej kompleksowo i kreatywnie. Poniżej znajdziesz sposoby, dzięki którym zminimalizujesz czas poszukiwania nowych zleceń, bo klienci będą sami do Ciebie przychodzić. Jak to osiągnąć? Czytaj dalej!

Uwaga! Jest to znacznie dłuższy artykuł niż piszę zazwyczaj – dlatego zaparz sobie większą kawę 😉

Jak szukać klientów – 15 sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie zleceń!

 

1. Grupa docelowa

Wiele osób niestety na początku swojej działalności pomija krok, w którym wyznacza się swojego idealnego odbiorcę. Jest to błąd, bo dzięki określonej grupie docelowej jesteśmy w stanie lepiej dopasować swoje produkty, usługi oraz działania. Zdecyduj, czy chcesz pracować dla dużych firm, korporacji, osób prywatnych, czy może małych działalności gospodarczym.

Pomyśl też o swojej niszy, możesz działać tylko dla konkretnej branży lub na przykład kierować swoje usługi tylko dla kobiet. Dzięki temu klient widząc w Twoim portfolio zlecenia z jego dziedziny – chętniej Cię zatrudni, ale także będzie skłonny więcej zapłacić za profesjonalistę. Jeśli masz problem z wyznaczeniem swojej grupy docelowej to przygotowałam darmowe ćwiczenia, które Ci w tym pomogą.

2. Marka

Zbuduj solidne podstawy i zadbaj o swoją markę (np. osobistą) i wizerunek profesjonalisty. Wymyśl dobrą nazwę, zadbaj o dobry logotyp oraz inne materiały promocyjne. Wybierz swoją misję i dopasuj do niej wszystkie działania oraz materiały. Pomyśl o profesjonalnej sesji zdjęciowej, pokazanie swojej twarzy bardzo dużo daje i zwiększa zaufanie do Ciebie i Twojej marki. Więcej na temat tworzenia marki przeczytasz w moim artykule: Jak stworzyć solidną markę? – 7 sprawdzonych kroków.

3. Strona WWW

Strona internetowa jest wirtualną siedzibą Twojej firmy, zadbaj aby potencjalnemu klientowi było w niej miło i przyjemnie. Powinien on móc łatwo znaleźć wszelkie interesujące go informacje. Zadbaj o łatwy sposób kontaktu do Ciebie.

Jeśli na co dzień tworzysz strony internetowe to pamiętaj, że Twoja strona internetowa jest Twoim portfolio. Pokaż swój styl i profesjonalizm na swojej stronie WWW. Dzięki temu będziesz ściągać do siebie klientów, którzy mają podobny poziom estetyki do Ciebie!

4. Portfolio

Na stronie internetowej koniecznie dodaj dział z portfolio i pokaż w nim swoje realizacje. Nie strasz klienta realizacjami sprzed kilku/kilkunastu lat. Niech będzie w nim maksymalnie kilkanaście Twoich najlepszych prac. Uszereguj je od tej najlepszej, aby już po pierwszej obejrzanej pracy – opadały oglądającym majtki i od razu pisali do Ciebie ze zleceniem! 🙂

Chcesz wiedzieć więcej, jak powinno wyglądać idealne portfolio? ← Artykuł dla Ciebie!

5. Blog

Najwięcej zleceń na stworzenie strony internetowej dostaję z tego bloga, na którym uczę jak samodzielnie stworzyć taką stronę. W dzisiejszych czasach dzielenie się swoją branżową wiedzą popłaca. Zwiększa zaufanie oraz podkreśla Twój profesjonalizm. Na blogu możesz zamieszczać ciekawostki z branży, wywiady z ekspertami, ale także możesz odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania klientów. Dzięki temu zmniejszysz ilość zapytań i zaczniesz pozycjonować się na te frazy w wyszukiwarkach.

Jeśli nie przekonuje Cię prowadzenie bloga biznesowego – to wielu nowych klientów przechodzi Ci koło nosa. Sprawdź, jak może wyglądać blog biznesowy.

6. SEO

Jak szukać klientów? Zadbaj o SEO, czyli o dobrą pozycję w wyszukiwarkach. Prowadzenie bloga jest najlepszym sposobem, aby zaistnieć w Google. Jednak oprócz tego zoptymalizuj dobrze swoją stronę pod tym kątem oraz dbaj o linki zewnętrzne, artykuły gościnne i wywiady. Wyszukiwarki są doskonałym sposobem, aby niskim kosztem zdobyć klientów.

Zapraszam Cię do cyklu artykułów, gdzie odpowiadam na najczęściej pojawiające się pytania z SEO oraz mojego kursu online “Opanuj SEO w 14 dni”, który rusza już 3 października 2016 🙂

7. Social Media

Zrób szum w social mediach – możesz w nich pokazywać swoje mniej formalne oblicze i dzięki temu pokazać, jak wartościowym człowiekiem jesteś. Pozyskuj nowych odbiorców, ale podtrzymuj także kontakt ze swoimi dotychczasowymi klientami. Przypominaj się – to może zaowocować kolejnym zatrudnieniem. Nie działaj tylko i wyłącznie sprzedażowo na portalach społecznościowych – dbaj o ciekawe treści, które są chętnie udostępniane dalej. Pomyśl o branżowych infografikach i ciekawostkach, które pokochają tłumy.

Zadbaj o takie portale, w których przebywa Twoja grupa docelowa i działaj w nich – przyniesie to Ci najlepsze efekty. W ostatnich latach coraz popularniejsze okazały się na Facebooku grupy – udzielaj się w nich i pomagaj innym. Dzięki temu możesz pozyskać nowe kontakty oraz trafić na swoich potencjalnych klientów.

8. Networking

Nadal zastanawiasz się, jak szukać klientów? W terenie! Wyłącz komputer, wstań i wyjdź do ludzi. Poszukaj spotkań networkingowych w swoim mieście, dzięki którym nawiążesz relacje. Pamiętaj, że znacznie łatwiej jest zatrudnić kogoś, kogo się poznało i uścisnęło mu rękę niż anonimową osobę w sieci. Dlatego poznawaj nowych ludzi i dbaj o swoje sieci kontaktów – procentują one w przyszłości.

9. Wizytówki

Na spotkaniach networkingowych zadbaj o wizytówki lub ulotki, dzięki którym inni zapamiętają Cię. Spraw, aby były one Twoim wyróżnikiem. Długo zastanawiałam się, jak powinna wyglądać moja wizytówka – aż wymyśliłam, że będzie to rozkładany laptopik, który doskonale i bez słów pokaże, w jakiej branży pracuję. Pamiętaj, kreatywność nie zna granic! 🙂

Jak szukać klientów - 15 sposobów na pozyskiwanie zleceń!
Jak szukać klientów – kreatywna wizytówka na spotkaniach networkingowych

10. Coś extra

Kolejny pomysł, jak szukać klientów to łączenie usług lub dodanie do swojej oferty czegoś dodatkowego. Jeśli potencjalny klient wysyła zapytanie do kilkunastu firm i oferty są na podobnym poziomie cenowym i terminowym to musi być coś, co przechyli szalę na Twoją korzyść.

Każda branża jest inna, więc nie powiem Ci co będzie dobre dla Ciebie. Mogę Ci za to podać mój przykład. Podjęłam współpracę z firmą hostingową i oferuję moim klientom rabat na serwer oraz do każdego realizowanej przeze mnie strony internetowej będę niedługo dodawać za darmo kurs online o tym, jak pozycjonować samodzielnie stronę WWW na WordPressie. Zadbaj o ten element, który sprawi, że to Ty otrzymasz zlecenie!

11. Rabaty

Rozdawaj cyklicznie rabaty – możesz wręczać je na spotkaniach networkingowych, w social mediach lub na blogu. Jest to doskonały sposób na pozyskiwanie nowych klientów i promowanie swojego biznesu.

Jeśli jednak trafia do Ciebie klient, który nie ma takiego kodu rabatowego, a chce negocjować to pozwól mu na to. Jednak pamiętaj, aby ustalać swoje stawki na takim poziomie, aby po takich negocjacjach i rabatach Twoja działalność była dla Ciebie opłacalna.

12. Dobra robota

Najważniejszy sposób na pozyskiwanie klientów to doskonała praca na najwyższym poziomie. Buduj swój wizerunek poprzez swoją profesjonalną pracę. Pamiętaj, że każdy klient jest Twoją chodzącą wizytówką, nawet jeśli nie planujesz realizacji dla niego dodać do portfolio. Dobra praca pozwoli Ci wykorzystać najważniejszy w dzisiejszych czasach mechanizm rekomendacji, który omawiam w kolejnym punkcie.

13. Polecenia

Odnalazłam złotego Graala, samonapędzające się Perpetuum Mobile. Co to jest? Polecenia i rekomendacje – mają one ogromną moc. Pamiętaj, że zadowolony klient przyprowadzi Ci kolejnego. Bardzo zadowolony klient przyprowadzi Ci ich kilku. Natomiast zachwycony klient będzie przyprowadzał Ci klientów nawet przez lata. Genialne! Nie musisz tracić czasu na szukanie klientów, bo oni sami do Ciebie będą przychodzić.

Jednak nie każdy klient, nawet ten zachwycony będzie tak od razu polecał Cię na prawo i na lewo. Trzeba temu pomóc! Jak? Na koniec współpracy wspomnij klientowi, że jeśli jest zadowolony z efektu prac, to będzie Ci miło, jeśli będzie nas polecał. Jest to bardzo proste, a jednak zapisuje mu się to w podświadomości i jeśli ktoś przy nim wspomni, że szuka kogoś do zatrudnienia to mu się ta szufladka w głowie otworzy i przypomni sobie o Tobie 🙂

Warto podkreślić tutaj to, że klient który przychodzi z polecenia jest zazwyczaj pewien tego, że chce nas zatrudnić i nie szuka dalej!

14. Referencje

Proś każdego swojego klienta o referencje, po pierwsze i najważniejsze pisząc je utrwala sobie w głowie, jak bardzo jest zadowolony ze współpracy i chętniej będzie Cię polecał w przyszłości. A po drugie – taką referencję umieść na swojej stronie – działa to jak wabik na kolejnych klientów. Polecam!

15. Czego nie robić?

Jak nie szukać klientów? Podaruj sobie portale z ogłoszeniami – jest na nich dużo zleceń, ale zazwyczaj konkurencja jest jeszcze większa i walczy ze sobą stawkami oraz terminami, a nie jakością. Nie idź także na ilość, bo w dzisiejszych czasach najważniejsza jest jakość.

Zadbaj o solidne fundamenty swojej działalności: swoją grupę docelową, markę oraz wizerunek i dbaj o każdego klienta. Dzięki temu zyskasz miano profesjonalisty, a klienci będą do Ciebie walić drzwiami i oknami oraz będą skłonni dłużej na Ciebie poczekać i więcej zapłacić. Tego Ci właśnie życzę! 🙂

A jakie są Twoje sposoby, jak szukać klientów? Daj znać w komentarzu!

 

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa już trwa! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór trwa do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

72 Komentarze

  • Świetna wizytówka! Pozdrawiamy

  • Ola, świetny artykuł! Mi rekomendacje bardzo pomagają. Dodatkowo prowadząc edukację antydyskryminacyjną szkoły polecają sobie wzajemnie moje usługi 🙂 Kilka Twoich sposobów mam już wypróbowanych. Teraz pora popracować nad następnymi 🙂

    • Jeśli działasz z rekomendacjami to super, pozostałe elementy pomogą Ci zdobywać tych rekomendacji jeszcze więcej 🙂

  • bardzo fajny i pomocny artykuł 🙂 Na pewno trzeba poświęcić dużo czasu na realizowanie wszystkich punktów celem pozyskania odbiorców 🙂

    • Na początku swojej działalności może i tak, jednak zbudowanie solidnych fundamentów swojej marki i robienie dobrej “roboty” buduje nam samonapędzającą się sieć poleceń, która działa już sama. Nam zostaje tylko dalej robić pracę na najwyższym poziomie 😉

  • To dla mnie bardzo dobre i przydatne rady, szczególnie, że niedługo bardzo mocno zaczną mnie dotyczyć. Cieszę się, że wpadłam na Twojego posta:) Dzięki:)

  • Rewelacyjna wizytówka!

  • W punkt! Dokładnie takich informacji potrzebowałam 🙂 Dzięki!

  • Wspaniały post. Wiele się tutaj dowiedziałam i mam nadzieję,że te wskazówki pomogą mi w znalezieniu klientów. Ciepło pozdrawiam 🙂

  • Super post. Konkretny z odwołaniami do innych interesujących treści. No i wizytówka MEGA!

  • Konkretne, szczere i bardzo dobre rady. Dziękuję, przydadzą się na pewno!

  • Mega rzeczowy post. Ekstra robota!

  • Networking ma mega powera 🙂 A razem z nim łączą się często rekomendacje – myślę, że takie combo jest rewelacyjnym pomysłem jeśli chodzi o zdobywanie klientów. Co do networkingu to miałam sytuację odwrotną – to właśnie tam poznałam jednego ze swoich podwykonawców i dobiliśmy targ u 🙂 Polecam!

  • Nie wniosę nic nowego, ale dziękuję za ten post! Przyda mi się za kilka miesięcy jak sama wystartuje z własną działalnością. Ogólnie nad wieloma spośród wymienionych punktów już pracuję 😉

  • […] która w tym roku odbywała się w Gdyni. Opowiadałam o tym, jak pozyskiwać klientów (Zobacz prezentację – 15 sposobów na pozyskiwanie zleceń!). Relacje z konferencji przeczytasz tutaj WordCamp Gdynia 2016, a poniżej video relacja z całego […]

  • Ola, bardzo dobry artykuł! Merytorycznie i rzeczowo. Przeczytałam od deski do deski! 🙂

  • Ooo, za przydatny post dla mnie! Przejrzysty i konkretny 😉 Zapiszę sobie link ku pamięci. Pozdrawiam.

  • Olu, absolutnie rewelacyjna wizytówka! <3
    I bardzo wartościowy post, dzięki 🙂 Powolutku ogarniam wszystkie podpunkty, choć najczarniejszą magią jest dla mnie określenie grupy docelowej… No, ale nie ma przebacz, pracuję nad tym 😉

    • Określenie grupy docelowej bardzo pomaga, chociaż nie ukrywam, że nie zrobiłam tego od razu. Musiałam sama się ukierunkować i znaleźć swoją drogę 🙂

  • Bardzo fajny pomysł na wizytówkę <3 !

    I post bardzo wartościowy, dokładnie taki jakiego szukałam, gdyż właśnie otwieram sklep… !

    Pozdrawiam,

    Panna Joanna

    • Dzięki 🙂 Powodzenia ze sklepem, będę trzymać kciuki 🙂

  • U mnie póki co działają polecenia i strona internetowa. Założyłam konta także na portalach z ogłoszeniami, ale rzeczywiście – nie przynoszą rezultatu, a jeśli już trafi mi się jakieś zlecenie, to okazuje się sporym niewypałem :/ Lepiej więc szukać wśród osób, które w jakikolwiek sposób pasują do mojej marki i idei, a nie pozostawić ten temat przypadkowi.

    • Dokładnie, szukanie zleceń wśród grupy docelowej bardzo dużo zmienia i polecam to rozwiązanie. Potem trafiają do nas tylko tacy klienci, z którymi uwielbiamy pracować 🙂

  • Ja dopiero powoli chcę ruszać z zarabianiem na tym, co lubię robić najbardziej. Wiem, że konkurencję w rękodziele mam ogromną, ale mam nadzieję, że jakoś uda mi się choć troszkę przebić i dorobić 😉

    • Będę za Ciebie trzymała kciuki 🙂 Próbowałaś już na Etsy?

      • Dziękuję :-). Najpierw musiałabym mieć na żywo kilka produktów zrobionych, porobić fotki i dopiero wystawić na Etsy – z maluchem inaczej tego szybko nie zrobię ;-). Ale Etsy jest w planach 🙂

  • Mam nadzieję, że kiedyś wystartuję z własna działalnością. Bloga już mam. Teraz czekam tylko na olśnienie, żeby dobrze spożytkować to co umiem najlepiej robić. 🙂

    • To już masz dużą część tego co potrzebujesz, aby pozyskiwać klientów. Dasz radę, życzę Ci powodzenia i trzymam kciuki 🙂

  • Super post – bardzo przydatna, ekspercja i praktyczna wiedza, podana, jak zwykle u Ciebie, w przystępnej formie 🙂 Dzięki!

  • Bardzo pomocny artykuł, każde z tych 15 podpunktów jest niezbędne do pozyskania nowych klientów. Dodatkowo można także wybrać się ze swoją firmą na targi i tam bezpośrednio strać się o klientów. Z takich większych i ciekawszych targów to w lutym będą Remadysy.

  • Fajny artykuł. Teraz nie brakuje pomysłowych sposób na pozyskanie nowych klientów tylko trzeba iść z duchem innowacji 🙂 Fajna stosunkowo nowa opcja to program lojalnościowy połączony z współpracą z marką K2. Jeżeli nie wiecie o czym mówię to tutaj jest wszystko fajnie wyjaśnione http://melle.com/blog/jak-pozyskac-nowych-klientow?utm_source=ms

  • Jeśli jesteś wodzirejem, fotografem, dekoratorem, oferujesz catering albo grasz na imprezach zapraszam do reklamowania swoich usług na portalu http://www.twojeprzyjecie.pl. Jedyny portal w sieci dla osób poszukujących usługodawców związanych z branżą imprezową. Bądź bardziej widoczny w sieci i pozwól znaleźć się innym klientom, oferując swoje usługi na portalu http://www.twojeprzyjecie.pl

  • Szukanie klientów na portalach ogłoszeniowych , to porażka strata czasu i nie potrzebna frustracja . Lepiej uderzyć bezpośrednio u ludzi firm , którzy potrzebują strony internetowej . Szerokim łukiem omijać wszelakiej maści pośredników . Nawet tzw. solidne firmy reklamowe . Ku przestrodze trafiłem na taką która bez kiwnięcia palcem zarobiła na jednym projekcie 60 % jego wartości , posługując się kłamstwem i manipulacją faktami . Dopiero mój bezpośredni kontakt ( zupełnie przypadkowy) z docelowym odbiorcą projektu obnażył porażająca prawdę . Szok.

  • Olu, dzięki za tą dawkę wiedzy. Wszystko wypunktowane, krótko i na temat. I tak jak powyżej – jak mam przestój to wchodzę na te nieszczęsne portale z ofertami zleceń, i bardzo rzadko mam jakąś odpowiedź. Konkurencja duża i zlecenie wygrywa przeważnie najniższa cena (czyt. najniższa jakość), zupełnie jak w przetargach publicznych. Czas chyba wyjść do ludzi i przedstawić się światu, tylko, że w Trójmieście zbyt mało, ciekawych i nieodpłatnych spotkań networkingowych. I podstawa wszystkiego – działać, nawet jak jest to karkołomne i czasochłonne, działać, nie spać, nie czekać. Pozdrawiam ciepło!

  • Wizytówka <3

  • Jak dla mnie najważniejsze jest to, by iść w jakość a nie ilość.

    Pozdrawiam. Patryk z Fenomedia.pl

  • Moim zdaniem przy sprzedaży produktów i usług dla firm, jedną z najtańszych metod pozyskania klienta, ale zarazem najtrudniejszych dla… handlowców to tzw. “chodzenie z buta” lub “z partyzanta”. W swojej firmie taką stosuję metodą. Otworzyłem biznes bez ani jednego klienta. Lubię mieć wpływ na to co robię, a czekanie na klienta z ogłoszenia, internetu, bilbordu, itp. to nie dla mnie. Jest jeszcze “telefon”, ale tam łatwiej powiedzieć “nie jestem zainteresowany” niż prosto w oczy.

  • W dzisiejszych czasach moim zdaniem ważna jest jakość jak i ilość im więcej zadwowolonych klientów i polecających tym lepiej.

  • Bøg zapłać za przydatne informacje! Poza tym – wyrazy uznania dla wizytówki. Kreatywnych dusz nigdy za wiele 🙂

  • Z portalami ogłoszeniowymi w pełni się zgadzam. Szkoda czasu, a propozycje cenowe są zazwyczaj bardzo niskie. Świetne są polecenia, bo z góry ma się już zaufanie, co w biznesie jest podstawą.
    Do social mediów dodałbym jeszcze webinary i ewentualnie live’y. Pomagają budować wizerunek eksperta, budują relacje i zaufanie, a przy okazji pozwalają sprzedawać. Wystarczy pokonać strach przed wystąpieniami publicznymi :).

  • Jeśli chodzi o portale ogłoszeniowe rzeczywiście przekonałam się o tym niedawno, że szkoda na nie czasu.. bardzo trudno jest się przebić pomiędzy konkurencją.. szukam właśnie z tego powodu innych sposobów tym bardziej, że można powiedzieć “wracam” do biznesu po 2 letniej przerwie (zagrożona ciąża, macierzyński itd i jeszcze szereg innych problemów życiowych) i jest mi potwornie trudno teraz wbić się na rynek, zwłaszcza, że też zmieniłam miejsce zamieszkania, z dużego miasta na małą wieś i województwo na zupełnie inne gdzie nie mam jeszcze żadnych kontaktów biznesowych ani nic.. jest trudno. Nie mogę też znaleźć żadnych grup networkingowych w mojej okolicy, pewnie też dlatego, że jest to teren raczej wiejski… Portfolio też mam raczej kompletnie nieaktualne po 2 latach przerwy i sama nie wiem od której strony ugryźć problem 🙂

  • Można znaleźć klientów wykonując pojedyncze zlecenia

  • No, u nas jest tak, że często nasi klienci polecają nas swoim znajomym, ale naszą regularną taktyką jest wystawianie się na targach i udział w różnych eventach. Pomysł podrzucił nam pan i muszę powiedzieć, że mimo tego, że byliśmy sceptyczni na samym początku, to rzeczywiście udział w takich imprezach z dobrze prezentującym się stanowiskiem przyniósł nam więcej klientów i większą popularność.

  • Portale ogłoszeniowe gdzie można założyć swoją wizytówkę mogą pomóc, 2-3 razy w miesiącu w moim przypadku ktoś dzwoni w celu nawiązania współpracy więc zawsze coś dodatkowego wpadnie. PS super wizytówka!

  • Portale ogłoszeniowe gdzie można założyć swoją wizytówkę mogą pomóc, 2-3 razy w miesiącu w moim przypadku ktoś dzwoni w celu nawiązania współpracy więc zawsze coś dodatkowego wpadnie. PS super wizytówka!

  • dobry artykuł. wiadomo, że najlepiej do po klienta uderzyć z wielu stron. w dobie nowoczesnych technologii warto z nich korzystać, aby robić to sprawnie i tanie. brakuje mi wzmianki o e-mail marketingu i generowaniu leadów, należy pamiętać, że potrzeba zakupowa nie jest stała, dlatego warto się klientom przypominać, np. poprzez regularną wysyłkę e-maili

  • U nas tak naprawdę biznes się ruszył , kiedy zaczęliśmy współpracować z firmą eventową. Firmę polecił mi znajomy, który prowadzi biznes w innej branży, ale i dla nas ta współpraca zadziała. Zmiany na stronie www zwiększyły na niej ruch, no i fanpage ożył. Dzięki ich wsparciu technicznemu, odnosimy całkiem niezłe sukcesy na targach 🙂 Zdecydowaliśmy się wokół nich budować nasz wizerunek, wychodząc do klientów, spotykając się z nimi, nie tylko na typowych targach, ale także na imprezach outdoorowych. To w zasadzie przyjemność, bo rozstawienie stoiska zajmuje im chwile i zawsze mają jakieś fajne gadżety i pomysły na urozmaicenie zabawy.

  • Wow, niesamowicie dobry artykuł i blog. Trafiłem przypadkiem i nie mogę się oderwać od czytania, pisze serio, nie jestem robotem 🙂

  • Artykuł pierwsza klasa. Wizytówka bardzo ładna. Potwierdzam, że ogłoszenia to strata czasu, a najlepszym klientem jest ten polecony.

  • “Umiesz liczyć, licz na siebie” mawia mądre, polskie porzekadło. Dlatego nie zwlekaj, weź sprawy w swoje ręce Dzięki temu zyskasz szansę, aby pozyskać nowe grono klientów oraz powiększyć ilość fanów na fanpagu marki w social mediach.

  • Portale ogłoszeniowe to totalna porażka. Wiadomo, że początki są trudne, ale jeśli już trafi się polecony klient to dalej współpraca idzie bardzo gładko.

  • Super artykuł, który jest aktualny nawet po takim czasie. Niby tak wiele się zmienia, a jednak problemy przedsiębiorców pozostają bardzo podobne. Jednym z takich ponadczasowych problemów jest właśnie pozyskiwanie klientów. Bardzo fajnie zebrałaś te kluczowe, o których warto wiedzieć.

  • Twoja wizytówka wymiata! Świetny wpis, zrobiłam sobie notatki!

  • Jeśli chodzi o portale ogłoszeniowe to być może ciężko zdobyć z nich klienta, ale wrzucone do nich linki pomagają w pozycjonowaniu. Kilka lat temu rozpoczynałem przygodę w jednym z programów partnerskich z branży finansowej. Wrzucałem ogłoszenia na różnych portalach i faktycznie bezpośrednich wejść na stronę z tych portali nie było wiele, ale “przez przypadek” strona ładnie wypozycjonowała się na kilka fraz z tzw. “długiego ogona” . Kokosów z tego nie było ale miesiąc w miesiąc kilka leadów wpadało co dawało zarobek rzędu kilkadziesiąt do kilkuset złotych. 🙂

  • Mądry tekst. Z drugiej strony widzę pewne ryzyko. Mianowicie, że nastawienie sprzedażowe, wizerunek itd. nie koniecznie muszą przekładać się na rzetelność zawodową. Z całą życzliwością życzę roztropnych wyborów.

  • Jeszcze 10 lat temu można było opierać się o serwisy ogłoszeniowe. Miałem całkiem sporo klientów umieszczając ogłoszenia gdzie się dało, ale teraz, to faktycznie strata czasu. Najszybszym sposobem na pozyskanie pierwszych zleceń jest dziś chyba Facebook ADS i reklama w Google ADS.

  • Punkt 10 na wagę złota! Idealnie widać to od drugiej strony, kiedy wysyłam zapytania do firm i dostaje (choć też nie zawsze) suche, standartowe oferty i nic więcej… A to właśnie najważniejszy moment, w którym szybki kontakt i nawet drobna zachęta decyduje o wszystkim.

  • Bardzo ciekawy artykuł. Generalnie w moim odczuciu jest również takie coś, że jeżeli dbamy odpowiednio klienta i utrzymujemy z nim pozytywne relacje również po realizacji zlecenia dla niego to ten klient do nas wróci i poleci nas dalej. Często przedsiębiorcy zapominają o tym, a później się dziwią że ich firma nie ma klientów. Sam teraz byłem w takiej sytuacji że nie mogłem pozyskać klientów na zlecenie dla mojej firmy. Na szczęście znalazłem wyszukiwarkę klientów która dostarcza mi klientów każdego dnia.

  • Bardzo dobre porady. Natomiast rekomendacje to faktycznie najlepsza metoda na kolejne zlecenia.

  • Kawał dobrej roboty! Ciesze się, że jeszcze można znaleźć osoby, które tak otwarcie dzielą się swoją wiedzą. Dziękuję!

  • Kawał wspaniałej roboty! Ciesze się, że dzielisz się wiedzą i doświadczeniem. Dziękuję i życzę sukcesów!

  • Witam, bardzo rzeczowe informacje. O niektórych źródłach nie wiedziałem i dzięki Pani artykułowi poszerzyłem swoją wiedzę. Dzięki !

  • Od 2016 roku nic się nie zmieniło, metody nadal działają. Dzięki za pomocny artykuł!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *