Cześć wszystkim! Dzisiaj chciałabym porozmawiać z Wami o tym, jak stworzyć platformę sprzedażową na WordPressie, która pozwoli Wam sprzedawać e-booki, kursy online oraz produkty fizyczne. W dzisiejszych czasach wiele osób zastanawia się nad tym, jak zacząć zarabiać online, a stworzenie własnej platformy to świetny sposób na rozpoczęcie biznesu internetowego.

WordPress to popularny system zarządzania treścią, który jest prosty w obsłudze i pozwala na stworzenie profesjonalnej strony internetowej bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy programistycznej. Dzięki temu, że WordPress jest darmowy i posiada ogromną liczbę wtyczek oraz szablonów, można łatwo dostosować stronę do swoich potrzeb.

Jeśli chcecie sprzedawać e-booki, kursy online lub produkty fizyczne, warto stworzyć platformę sprzedażową, która pozwoli Wam na łatwe zarządzanie sprzedażą i płatnościami. Na szczęście, dzięki rozszerzeniom dla WordPressa, można szybko i łatwo stworzyć sklep internetowy, który będzie idealnym miejscem na sprzedaż Waszych produktów.

W tym materiale pokażę Wam, jak krok po kroku stworzyć swoją własną platformę na WordPressie do sprzedaży e-booków, kursów online i produktów fizycznych. Pokażę Wam również, jakie narzędzia wykorzystać, aby skonfigurować system płatności, abyście mogli łatwo przyjmować płatności za Wasze produkty.

Jeśli jesteście gotowi, to zaczynamy!

Jak stworzyć platformę sprzedażową na WordPressie?

Witajcie! 

Jak stworzyć platformę sprzedażową? Dzisiejszy materiał będzie szybki, ale napakowany “mięsem”, przygotowałam naprawdę multum informacji. 

Na koniec dla osób, które są na żywo, będzie konkurs. Do wygrania będzie e-book “Bądź online”, warto tutaj być na bieżąco i słuchać. 

Dzisiejszy live jest przeznaczony dla osób, które mają już pojęcie o WordPressie i które chciałyby wycisnąć z niego więcej. Przekształcić go w platformę sprzedażową do produktów fizycznych, e-booków, ale dzisiaj przede wszystkim chciałabym dużo powiedzieć o platformie kursowej. 

Ten dzisiejszy materiał powstaje w ramach kampanii Interaktywnej Akademii WordPressa. Jeśli to, co opowiadam, wyda Wam się skomplikowane, trudne, to ja opowiadam tutaj w tym materiale, jest pokazane w kursie “Sprzedam”, który wchodzi w skład Akademii.

Nazywam się Ola Gościniak, prowadzę bloga Jestem interaktywna od grudnia 2015 roku. Oprócz tego w Interaktywnej Paczce jestem mentorką dla kobiet, które zaczynają biznes online. W tej chwili w paczce mamy tam ponad 400 osób, prawie 500, natomiast wcześniej we wszystkich moich wyzwaniach brało udział ponad 50 tysięcy kobiet. Jestem edukatorką, wykładowczynią akademicką, organizatorką interaktywnej konferencji w tym roku w czerwcu, autorką książek, kursów online, w tym w Interaktywnej Akademii WordPressa, do której jest nabór. Jestem żoną, mamą 3-letniej Agusi. Myślę, że jestem największą na świecie, albo przynajmniej tutaj w tym domu, fanką Harry’ego Pottera i Friendsów. 

Dlaczego dzisiaj mówię Wam o platformie sprzedażowej? Wszystkie narzędzia, które Wam dzisiaj pokazuję, to są narzędzia, z których korzystam osobiście. Z części korzystam już od 2012 roku. Są to wszystko sprawdzone przeze mnie narzędzia. 

Co jest ważne przy platformie sprzedażowej?

Strona WWW – najpierw HOSTING, DOMENA (pamiętajcie, że na hasło “interaktywna” na LH.pl macie zniżkę, bezpłatny certyfikat SSL (pamiętajcie, żeby brać Let’s Encrypt, a nie ten płatny, bo to się tak naprawdę w praktyce niczym dla nas nie różni). Mamy potem WordPress, MOTYW, potem WTYCZKI. Przede wszystkim platforma musi działać szybko, żeby ułatwiać zakupy. Mam tutaj trzy wtyczki, trzy pewniaki, które mogą Wam pomóc przyspieszyć stronę internetową. Trzeba je na początku skonfigurować, w Akademii pokazuję jak. A są to wtyczki: Auto Optimize, SuperCache, Converter form Media. W połowie marca lekcja o tej ostatniej wtyczce pojawi się w kursie. Będę nagrywać również lekcję o forum dyskusyjnym. Kursy w Akademii są rozwojowe – jeśli masz jakąś propozycję, co mogłoby się tam jeszcze znaleźć, daj znać.

Promocja platformy sprzedażowej

Następnie PROMOCJA. Co jeszcze możemy podłączyć do promocji na takiej stronie? Google Analytics, Pixel Facebooka. Do Facebooka może być Facebook for WooCommerce – wtyczka, albo możemy to zrobić również w kodzie.Kilka rozwiązań do podłączenia tego pokazuję w Akademii. Jeśli dobrze podepnie się Google Analytics do platformy sprzedażowej razem ze zbieraniem konwersji, to jest to potężne narzędzie do monitorowania różnych kampanii sprzedażowych. Ja w tej chwili na przykład doskonale wiem, ile przyszło osób z Google, ile wydały pieniędzy, ile z jakiejś danej kampanii. Ustawia się tam UTM-y, takie znaczniki, to wiemy, ile jest osób z danej kampanii albo z danego portalu, jeśli mieliśmy jakiś wpis gościnny i robimy tam dedykowany link. Wtedy z tego linku wiadomo, ile osób przyszło na naszą stronę i ile pieniędzy zostawiło łącznie na naszej stronie. Ile osób z Facebooka przyszło i jaka kasa od nich wpłynęła. To jest genialna sprawa: jak to wszystko dobrze połączyć, też pokazuję w Akademii. 

Kolejna rzecz to jest SEO. Najlepszą wtyczką według mnie jest Yoast SEO do tego rozwiązania, tylko warto pamiętać, że to nie jest wtyczka, która sprawi, że Wasza strona pojawi się magicznie wyżej w wynikach wyszukiwania, tylko jest to wtyczka, która daje nam sugestie dotyczące optymalizacji treści na naszej stronie. Ona nie jest w języku polskim, nie łapie odmian w języku polskim, dlatego odmieniamy wszystkie frazy. Mamy na to oko dzięki sugestiom tej wtyczki. 

Automatyzacja księgowości na platformie sprzedażowej

Chciałabym Wam opowiedzieć o księgowości, płatnościach, mailach i platformie sklepowej i jeszcze kilku innych rzeczach. Potem, jak przejdziemy platformę sprzedażową.

KSIĘGOWOŚĆ. Fajnie jest  zrobić na platformie sprzedażowej automatyzację związane z księgowością. Ja u siebie mam za pomocą iFirmy plus wtyczki od WP Deska, która połączy iFirmę z platformą sprzedażową. I co nam to daje? Kiedy ktoś robi zakup w naszym sklepie jest wystawiana automatycznie faktura w iFirmie i ona, jeśli jeszcze w iFirmie na przykład weźmiemy sobie pakiet razem z księgowością, to już jest u naszego księgowego. Tego typu księgowości online’owe są o tyle fajne, o tyle istotne, że dużo nam to może ułatwić. Korzystam z iFirmy, ale jest kilka jeszcze innych rozwiązań. 

Jest wFirma, inFakt, jeszcze Fakturownia, ale od tych trzech pierwszych, czyli iFirmy, wFirmy, inFaktu, gdzie tam jest także obsługa księgowa możliwa, można wykupić albo sam program do księgowania, albo razem z obsługą, to Fakturownia różni się tym, że tam nie ma księgowości, biura księgowego, tylko tam są biura księgowe, które współpracują na Fakturowni, z których można skorzystać. 

Jeśli chcecie kod zniżkowy do iFirmy, to moi kursanci i osoby z paczki otrzymują zniżkę do iFirmy na start. Polecam iFirmę z tego powodu, że jest fajna obsługa, ale ja też niewiele płacę. Jest to około 150 złotych netto miesięcznie za pełną obsługę mojej działalności gospodarczej. Mój plan roczny to jest do 30 faktur kosztowych, więcej kosztów nie mam, plus jeszcze w ramach tego mam PIT roczny, obsługę pracowników, jeśli miałabym kogoś na umowę o dzieło itd. To jest bardzo preferencyjna cena.

Oprócz tego mam dla Was dwie ciekawe wtyczki. Jak być może wiecie, na początku tego roku weszła w życie dyrektywa Omnibus. Jedną z ważnych rzeczy, która tutaj weszła, to jest kwestia związana z tym, że musi być podawana cena z ostatnich 30 dni, jeśli była jakaś niższa niż w tej chwili. WP Desk ma wtyczkę Omnibus dla WooCommerce, która coś takiego robi, żeby automatycznie się to wyświetlało. Jeśli chodzi o WP Deska, to moi kursanci, kursanci Akademii albo osoby, które są w Interaktywnej Paczce mają fajną zniżkę na wtyczki w WP Desku, a wiele też rozwiązań, o których dzisiaj będę mówiła, opiera się o wtyczki WP Deska. To jest polska firma, która wypuszcza na cały świat świetne wtyczki do WooCommerce.

Jeśli chodzi o księgowość, opowiem Wam o czymś, co sama rozkminiłam. Ale zaznaczę tu od razu, że co ja teraz mówię, to nie jest porada prawna. Sprawdźcie, czy w Waszej sytuacji prawnej jest możliwe to, co zrobiłam u siebie. Jestem na ryczałcie, jestem VAT-owcem, są tam, jakieś podatki, liniowe, nieliniowe, książki przychodów rozchodów – ja tego nie łapię. Ja tego nie łapię na tyle, żeby Wam powiedzieć, że każdy z Was może to wykorzystać. Coś, co znacznie zwiększyło mi konwersję w sklepie i obniżyło liczbę porzuconych koszyków. To jest mój osobisty hit i chciałabym się nim z Wami podzielić. 

Zmniejszenie liczby pól w zamówieniu. Skonsultowałam to z jedną księgową, z doradczynią podatkową i z moim księgowym osobistym. W moim przypadku było to możliwe – zmniejszenie liczby pól dla produktów elektronicznych, dla e-booków, dla Interaktywnej Paczki. Jeśli kupuje to osoba prywatna do trzech pól, trzech albo dwóch, bo teraz już nie pamiętam, czy w sklepie mam imię i nazwisko w jednym polu czy dwóch osobnych osobnych. A drugie pole to jest e-mail. To są jedynie dwa pola, które ja zbieram w zamówieniu. Jeszcze tam jest gdzieś z boku pole: informacje dodatkowe, jakby ktoś chciał coś dopisać.

Okazuje się, że jeśli ktoś chce kupić e-booka, mieć go na mailu, to niczego więcej od tej osoby nie potrzebuję. Nie muszę zbierać od niej ani adresu, numeru telefonu itp. Uprościło to znacznie proces zakupu w moim sklepie. Niewiele sklepów tak robi, ale niewiele sklepów ma w swojej ofercie tylko produkty fizyczne. Natomiast mam dwa fifraczki pod spodem dla osób, które chcą wystawić fakturę krajową, czyli mają firmę bądź ubiegają się o raty w PayPo, bo PayPo wtedy jako obsługa rat wymaga, żeby był jeszcze adres, żeby móc przyznać raty. I faktura zagraniczna, bo takim osobom zaznaczam faktury ręcznie. 

Pamiętajcie, to nie jest porada prawna i możliwe, że używam teraz złego słownictwa, to jest moja pięta Achillesa, ale nie czuję potrzeby, żeby się w tym dokształcać. Deleguję to osobom, które są mądrzejsze ode mnie i w razie jakichkolwiek problemów wykupuję konsultację u doradcy podatkowego, który ma wykupione OC w razie, jakby gdzieś tam była porada błędna. U mnie jest mało pól w zamówieniu: jak ktoś chce na przykład książkę z wysyłką, wtedy wyświetla mu się to pole do adresu i do wysyłki. Jeśli chce fakturę, to wtedy się pojawiają te pola z NIP-em, adresem firmy i tak dalej. 

Wdrożyłam to od stycznia, kiedy budowałam nową platformę u siebie. Wykorzystałam do tego bezpłatną wtyczkę. WP Desk ma dwie wersje, ma Flexible Checkout Fields, nie, przepraszam, wersję płatną mam od nich i ona jest też w wersji bezpłatnej. Tam można ukryć liczbę pól, ale do tego, żeby zrobić logikę warunkową, że pola się pojawiają, jak się zaznaczy, że ktoś zaznaczy, że chce fakturę, to do tego jest potrzebna wersja płatna tej wtyczki. 

Mnie się ta wtyczka bardzo szybko zwróciła, bo bardzo szybko zwiększyła się liczba płatności z tą liczbą zmniejszonych pól. Jeśli Wasza platforma, Wasz sklep zaczynają zarabiać, to warto wtedy zainwestować w takie wtyczki, bo one się szybko zwracają. Za pomocą tej wtyczki od WP Deska możecie to zrobić. W Interaktywnej Akademii dostajecie zniżkę. Jeśli wykorzysta się te wszystkie zniżki na kilka fajnych rzeczy, które od razu zwiększą Wam sprzedaż, to już wychodzi na to, że zarabiacie na Interaktywnej Akademii WordPressa.

Żeby zminimalizować liczbę pól w formularzu, to jest kwestia 20 minut za pomocą tej wtyczki. To można zrobić bardzo szybko. W tej chwili w kursie “Sprzedam”, nie ma instrukcji, jak to zrobić, ale to jedna z tych lekcji, które nagram w marcu. Dla mnie jest to ważne, żeby kursy żyły i pokazywały rzeczy, które znajdziecie u mnie w sklepie. 

Czy można w sklepie, w którym są i produkty fizyczne i elektroniczne, zrobić różne typy pól dla tych różnych produktów? Tak, w wersji płatnej tego Flexible Checkout Fields Pro od WP Deska można właśnie taką logikę warunkową zrobić. Ja tak właśnie mam, w zależności od tego, czy są produkty fizyczne, to pojawiają się właśnie pola wysłać nam na inny adres i tak dalej. 

Jak wdrożyć płatności w platformie sprzedażowej?

PŁATNOŚCI – ja wykorzystuję u siebie przelewy24, dlatego że są o tyle fajne, że tam jest przekrój różnych płatności: przelewy szybkie, szybkie transakcje bankowe, szybkie przelewy, płatności kartą, płatności subskrypcyjne, płatności ratalne poprzez PayPo i Blika. Dzięki temu, że cały obrót ze sklepu idzie przez jednego operatora, to mam u nich naprawdę śmieszne prowizje, co rok do nich dzwonię, negocjuję, jak gdzieś są większe wpływy, żeby mi jeszcze dodatkowo obniżyli. Płacę bardzo małe prowizje od płatności. Natomiast jeśli macie działalność nierejestrowaną, to możecie skorzystać z WPPaya albo z Blue Media, one obsługują też działalności nierejestrowane. W przelewy24 takiej działalności według mojej wiedzy nie obsługują.

Obsługa maili w platformie sprzedażowej.

Tutaj możemy połączyć platformę na przykład z MailerLite’em i na etapie zamówienia, jak ktoś składa zamówienie, może być też fifraczek, że tam można dołączyć też do newslettera. MailerLite może nam to umożliwić. Zbieranie osób zainteresowanych jest na wagę złota, zwłaszcza kiedy będziecie chciały sprzedawać w kampaniach, to wtedy, kiedy nie jest w sprzedaży, to żeby włączyć ten zapis na listę oczekujących. 

Mam jeszcze dwie ciekawe wtyczki. Jedna z nich jest płatna, chyba 99 dolarów z tego, co pamiętam, Automate Woo. Za pomocą tej wtyczki możecie wysyłać różne maile transakcyjne, a mianowicie maile ze zniżkami po zakupie, maile po pierwszym zakupie albo maile z jakąś zniżką dla stałych klientów. Jeśli ktoś złożył zamówienie  w Waszym sklepie na przykład za 1 000 zł łącznie albo maile z przypominaniem, że kończy się subskrypcja w sklepie. Mnie ta wtyczka zwróciła się w 32 (!) minuty, bo jak ją skonfigurowałam, to pierwszy taki workflow, to się tak nazywa, to było, żeby osoba po pierwszym zakupie dostała zniżkę na 30% do sklepu. Zaraz po tym jak ją włączyłam, ktoś  kupił jakiegoś mojego e-booka i wrócił po 30 minutach, bo dostał tego maila i kupił kurs za 300 złotych. Natomiast jeśli dopiero zaczynacie z pierwszym sklepem, nie kupujcie tej wtyczki, szkoda tych 99 dolarów, bo dłużej będzie Wam się to zwracało. Ale jeśli Wasz sklep już dawno hula,to warto ją włączyć, bo może Wam to świetnie zaprocentować. 

Jest jeszcze jedna wtyczka WP Mail SMTP, z jej pomocą zwiększycie dostarczalność Waszych maili ze sklepu. Jeśli nie wiecie, jak to skonfigurować, MailerLite’a z WooCommerce’em, AutomateWoo albo WP Mail SMTP, to właśnie pokazuję to wszystko w Akademii. 

Sprzedaż e-booków na platformie w WordPressie

Platforma sklepowa. I tutaj mamy kursy online, e-booki, produkty fizyczne i jeszcze inne rzeczy. W jaki sposób możemy na tej platformie sklepowej sprzedawać? Od czego zacząć? Zacznę od e-booków. Jeśli chodzi o sprzedaż e-booków, nie potrzebujecie wiele, jest to wbudowana opcja WooCommerce. Można się pogubić w kilku miejscach: zawsze proponuję kursantom, żeby zamiast linku do PDF-a w produkcie, który się dodaje w WooCommerce, robić taką osobną stronę, na której będzie można pobrać linki. Łatwiej jest wtedy zarządzać stroną i jakby trzeba było podmienić jakiś link albo coś dodać, albo dodać mobi, albo e-book, albo jakiś kolejny konkretny materiał, to nie musicie podmieniać tego w produkcie, tylko w produkcie już zawsze jest działający link i po prostu ktoś wchodzi na taką podstronę z materiałami tego e-booka i tam sobie po prostu zarządzacie zawsze tylko tą podstroną i nigdy się link do niej nie zmienia. 

I to jest o tyle fajne podejście, że w WooCommerce przez lata też się często zmieniało podejście. Czasami było tak, że jak się zmieniło w produkcie link, to nowy link dostawały tylko osoby, które kupiły od tego momentu, kiedy była zmiana, a stary miały stary link. Teraz jest właśnie na odwrót, że nie ma takich zmian, wszyscy już dostają ten nowy link. Niemniej jednak jesteśmy troszeczkę wtedy uniezależnieni od zmian, jakie będą w WooCommerce. Uważam, że lepiej zrobić osobną stronę i na niej dać wszystkie materiały. Wtedy potrzebujemy dodatkowej wtyczki, która się nazywa Restrict. Na stronie, na której są materiały, wyznaczamy osoby, które mają dostęp do tej strony, to są tylko osoby, które zakupiły ten konkretny e-book. Tam jeszcze trzeba dodać w ustawieniach w WooCommerce link do tej strony, jako akceptowalny do download, ale to wszystko pokazuję w kursie. Kilka dodatkowych rzeczy trzeba ustawić, ale to jest wygodniejsze potem w zarządzaniu sklepem i wygodniejsze też dla Waszych odbiorców. 

Jeśli chcecie zabezpieczyć swojego e-booka jakimś watermarkiem, to też są do tego wtyczki dotyczące watermarku. Jak to zrobić – o tym też w kursie WooCommerce, podaję dokładnie, jak to skonfigurować. 

Kursy online w WordPressie – jak wdrożyć?

Jeśli chodzi o kurs online, to tu jest wtyczka Restrict i kurs online można zrobić na dwa sposoby. Albo można zrobić analogicznie do tego, co powiedziałam przed chwilką w e-booku, czyli robimy produkt elektroniczny, bardzo podobny do e-booka w WooCommerce ustawiamy i robimy osobną stronę. A na tej stronie dodajemy jeden po drugim materiały wideo, w Elementorze robicie stronę całego kursu. Jeśli to jest niedługi kurs, który nie ma setek lekcji, to możecie to zrobić na jednej stronie i wszystko będzie w jednym miejscu, zaembedujecie z YouTube’a, wrzucacie na YouTube’a, embedujecie z YouTube’a tutaj te materiały wideo i ktoś sobie przegląda. Niczego więcej nie potrzebujecie. Bezpłatna wtyczka do WooCommerce – Restrict.

Z pierwszym kursem online nie bawcie się w nie wiadomo jakie platformy, żeby sprawdzić to rozwiązanie mega niskokosztowo, to zróbcie sobie to tym Restrictem. I macie pięknie działające kursy. Moje pierwsze kursy tak działały, jeszcze dwa lata temu. Dwa lata temu ja przeszłam dopiero na taką legitną platformę kursową, jaką jest LearnPress. To jest proste rozwiązanie, a możecie sprawdzić niskokosztowo, czy Wam kurs online się spina, czy nie spina. 

Pierwszy sposób na kurs online, na platformę, a drugi to jest Learn Press. Learn Press jest także bezpłatną wtyczką do robienia kursów. Jest multum różnych wtyczek, ale wiele z nich jest płatnych. Natomiast to jest wtyczka bezpłatna. Ja ją wykorzystuję u siebie z powodzeniem i ona po prostu gra i buczy. Learn Press ma kilka płatnych rozszerzeń. Jedną z nich jest wtyczka do wystawiania quizów, ale jest płatnością jednokrotną i jest to bardzo niewielka kwota (około 30 dolarów). Tego nie trzeba od razu kupować.

Są dwie wtyczki do połączenia Learn Pressa z WooCommerce’em. Bardzo zachęcam, żeby z tego korzystać, bo jak się to połączy, to wtedy cała sprzedaż idzie przez Learn Pressa. Czyli wszystko, co skonfigurowaliście tutaj: księgowość, połączenie z iFirmą, wystawianie faktur, z Przelewami24, czy z MailerLite’em, Automate Word, dotyczy wtedy tych zakupów. LearnPress ma dwa rozwiązania. Do połączenia LearnPressa z WooCommerce’em mamy dwie wtyczki. 

Jedna wtyczka jest płatna napisana przez twórców LearnPressa, a druga wtyczka jest bezpłatna, którą znajdziecie w repozytorium WordPressa. Korzystałam z obydwóch. I co jest ciekawe, bezpłatna z repozytorium Word Pressa jest lepsza niż płatna. Gościniakowa z Poznania zawsze pokaże Wam najlepsze, najtańsze rozwiązania. Konfigurację obu wtyczek pokazuję w Akademii. 

Kolejna rzecz, którą możecie zrobić do kursu, to jest forum dyskusyjne. Przygotowałam do Interaktywnej Akademii WordPressa forum. Powoli ewakuuję się z Facebooka, jeśli chodzi o grupy dla kursantów na rzecz forum dyskusyjnego. I tak jak do tej pory miałam w grupie dla kursantów, że raz w tygodniu były ze mną godzinne konsultacje, tak teraz będzie inna forma, a mianowicie wsparcie będzie codzienne w tygodniu przez pięć różnych osób. Teraz wsparcie będzie szybsze i dzięki temu liczę, że forum będzie jeszcze bardziej żyło, że będą pojawiać się fajne dyskusje. Wykorzystuję do tego bezpłatną wtyczkę bbPress.

Co ciekawe, LearnPress też ma swoje bezpłatne wtyczki, które łączą LearnPressa z bbPressem. Można ustawić forum dyskusyjne tylko do jednego z kursów online. Ja tego u siebie nie skonfigurowałam, bo zdecydowałam, że do tego forum dyskusyjnego będą miały dostęp osoby, które będą miały zarówno Interaktywną Akademię WordPressa, jak i Interaktywną Paczkę, a nie zamierzam dodawać innych kursów do mojej oferty. 

Możemy zrobić monitor pobierania. To jest wtyczka, która nadzoruje, ile pobrań mają konkretne materiały. Czy trzeba ją mieć? Niekoniecznie. Natomiast ja ją lubię mieć, bo pokazuje mi, jakie materiały, PDF-y, które pobieracie, cieszą się największym zainteresowaniem. I ja wtedy bez ankietowania, bez pytania wiem, że narzędziówki są najczęściej pobierane. To jest dla mnie istotne pod kątem tego, w jakim kierunku mam iść z materiałami. 

WooCommerce Subscriptions. Jeśli chcecie robić swoje kursy online z dostępem subskrypcyjnym, że automatycznie ściąga Wam płatności przy przedłużeniach, czyli właśnie takie automatyzacje, to wtedy będzie Wam ta wtyczka potrzebna. Jeśli planujecie tylko zrobić  kurs online z rocznym dostępem i po roku osobom, które go zakupiły, wyślecie komunikat, żeby sobie go samodzielnie zakupiły ponownie z taką zniżką, nie potrzebujecie WooCommerce Subscriptions. 

WooCommerce Subscriptions potrzebujecie wtedy, kiedy ktoś ma podpiąć płatności cykliczne i automatycznie ma mu ściągać płatności z konta. Takie rozwiązanie mam w Interaktywnej Paczce. W innym przypadku, jeśli będziecie wykorzystywać do tego LearnPress albo Restrict, możecie zaznaczyć, jak długo po zakupie ktoś ma mieć dostęp do kursu. WooCommerce Subscriptions jest płatną wtyczką, dlatego ja też nie polecam, żeby mieć ją na starcie. Ona przyda się w przypadku płatności cyklicznych. 

Do płatności cyklicznych wykorzystuję wtyczkę WP Deska do Przelewy24, bo ona ma fajną obsługę płatności cyklicznych, natomiast wtyczka bezpłatna od Przelewy24 też ma obsługę płatności cyklicznych, ale jak ją przetestowałam, to ona nie współpracuje z WooCommerce Subscriptions. Jeśli bierzecie WooCommerce Subscriptions, to bierzecie wtyczkę od WP Deska do Przelewy24, chyba że wybierzecie jakieś inne formy płatności, to wtedy zadajecie pytanie na forum dyskusyjnym w Interaktywnej Akademii WordPressa, a my robimy z dziewczynami research, które rozwiązanie będzie dla Was najbardziej odpowiednie. Każdy z nas ma różną konfigurację, czy to formę płatności, czy to właśnie formę księgowości. Zdecydowałam, że na forum Interaktywnej Akademii WordPressa będzie mnie wspierało pięć osób, bo każda z nas ma zupełnie inne doświadczenia, inne wtyczki lub inne motywy, z którymi pracowały i to wsparcie będzie wszechstronne. 

Sprzedaż produktów fizycznych w WooCommerce

Zostały nam produkty fizyczne. Jeśli chodzi o produkty fizyczne, opieramy je na WooCommerce, ale tutaj jeszcze potrzebujemy różnych wtyczek do wysyłki i zastanawiamy się, jaka forma wysyłki będzie nam potrzebna, czy to będzie InPost, Poczta Polska, DPD, FedEx, czy jeszcze coś innego. Możemy połączyć WooComerce z Furgonetką i wtedy nadawać z wiele różnych miejsc. Możemy z InPostem i wtedy od razu albo paczkomaty, albo kurier. Ja mam Pocztę Polską oraz wtyczkę InPostu do paczkomatów i kuriera, bo to ogarnia mi przekrój trzech różnych form za pomocą dwóch wtyczek. 

Macie oczywiście inne możliwości do wyboru. Nawet jeśli macie mały sklep, skorzystałabym z płatnej wtyczki. Jeśli sprzedajecie produkty fizyczne i będziecie chciały nadawać wysyłkę, to będziecie musiały dla każdej jednej wysyłki (chyba że macie jedno zamówienie w miesiącu, to wtedy musicie przeklikiwać ręcznie każde zamówienie, imię, nazwisko, adres tej osoby do systemu, gdzie nadajecie paczki).

Kiedy ktoś kupuje dany produkt w Waszym sklepie, to od razu przy zamówieniu robi się pomarańczowy plusik, naciskacie go i tam jest napis: “wygeneruj etykietę nadawczą”. Już macie etykietę nadawczą do tego, żeby nadać tą przesyłkę. Jeśli planujecie przynajmniej kilkanaście wysyłek w ciągu miesiąca, to trzeba podjąć decyzję, czy już warto w taką wtyczkę zainwestować. 

Jeśli chodzi o wtyczki do wysyłek, ja Wam tutaj specjalnie nie podaję nazw, ale WP Desk ma najlepsze. W Akademii i w Paczce macie zniżki na te wtyczki. 

Jeśli chodzi o produkty fizyczne, można sprzedawać w formie dropshippingu, czyli podpinacie sobie hurtownię i jak ktoś kupuje w Waszym sklepie, to hurtownia nadaje bezpośrednio do Waszego klienta. W kursie pokazuję, w jaki sposób to zrobić. 

Inne typy produktów sprzedawanych w sklepie

Konsultacje i szkolenia dodaje się bardzo podobnie, możecie dodać je jako zwykły produkt elektroniczny z wtyczką Restrict, tak jak tutaj przy kursie online. Wtedy na podstronie dajecie materiały konferencji albo w przypadku szkolenia, konferencji, materiały pojawi tam zaembdowany YouTube. W przypadku konsultacji, możecie podpiąć różne wtyczki do kalendarzy, kilka ciekawych pokazuję w kursie. Natomiast możecie zrobić to po zakupie, wyślij do mnie maila, umówimy się albo podesłać link do Google Kalendarza, gdzie macie bookowanie w płatnych programach Google Workspace. Tam można udostępniać kalendarz z takim bookowaniem terminów. 

Voucher – do tego jest wtyczka Gift Cards, za jej pomocą możecie dołożyć kartę podarunkową w sklepie. Wszystko, co byście chciały sprzedać online, pokazuję w kursie “Sprzedam”. 

Inna wtyczka, zwłaszcza, jak już macie większy system, to są zamiany użytkowników. Mam tę wtyczkę u siebie bardzo często włączoną, ona jest idealna do supportu. W kursie jest cała lekcja poświęconą temu, jak supportować klientów w sklepie, jeśli coś im się wykrzaczy i w jaki sposób ich pokierować, żeby im pomóc. Jednym z tych rozwiązań jest właśnie wtyczka zamiana użytkowników. Nie musicie znać danych: loginu hasła do logowania klienta, tylko wchodzicie w “użytkownicy” i klikacie “zmień na” i jesteście automatycznie zalogowani na tę osobę i możecie zobaczyć, w czym jest problem i w jaki sposób można go rozwiązać. 

To, co dzisiaj Wam przekazałam, to początek od strony internetowej, jak zacząć, co jest potrzebne, żeby platforma była szybka, żeby można było monitorować efekty, zadbać też o promocję, księgowość, płatności, maile, platforma sklepowa dla kursów online, e-booków, produktów fizycznych, szkoleń, konsultacji, vouchera. 

Jeśli czujecie, że potrzebujecie wsparcia, to mam dla Was przygotowaną Interaktywną Akademię WordPressa. Nabór jest dwa razy w roku. Jeśli chcecie stworzyć taką platformę sprzedażową, o której ja Wam dzisiaj opowiadałam, prosto, niskobudżetowo i krok po kroku, to zapraszam was do Interaktywnej Akademii WordPressa. Jeśli chodzi o kursy w Akademii, to są to kursy w formie materiałów wideo. Dostęp dostajecie od razu po zakupie. Kilka osób, które dołączyły na początku kampanii, 20 lutego, już mają gotową stronę internetową (nagrywam ten materiał 5 marca), to jest hit!

Oprócz tego dostajecie workbooki, konsultacje, certyfikaty, w środku są quizy, grywalizacje, możecie zobaczyć spis treści zarówno kursu WordPressa, jak i kursu Sprzedam. Nabór jest dwa razy w roku teraz i potem na przełomie sierpnia i września. Na koniec w grudniu robimy Interaktywną Galę i osoby, które wycisnęły na swoich platformach sprzedażowych najlepsze wyniki finansowe, otrzymują medale za 100 tysięcy, pół miliona i milion. Za milion już są trzy medale rozdane. Są certyfikaty. 

Możecie poprosić szefa o sfinansowanie – wtedy pobieracie ulotkę dla szefa, dla Urzędu Pracy. Jestem w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych, możecie ubiegać się o dotacje z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności i kurs będzie sfinansowany z dotacji.

Jeśli chcecie takie dotacje pomiędzy naborami, piszcie do mnie na maila. Sama korzystałam 11 lat temu z dotacji, dobrze wiem, jak to potrafi uskrzydlić biznes.

W moich wszystkich kursach wzięło udział ponad 8 000 osób.

Do wyboru masz trzy pakiety: kurs WordPress dla osób, które chcą tylko stronę internetową, kurs WooCommerce dla osób, które chcą mieć sklep, ale mają wiedzę o WordPressie, czyli już znają WordPressa.Trzeci pakiet dla osób, które nie wiedzą nic o WordPressie, a chcą sklep online, to wtedy kurs WordPressa plus sklep, czyli robicie taką zwykłą stronę i potem uzupełniacie ją o sklep według tych wszystkich rzeczy, które opowiadałam Wam dzisiaj.

Jeśli wybierzecie te pakiety i po pół roku okaże się, że chcecie przedłużyć, to dostajecie kod rabatowy na 40%, żeby przedłużyć ten pakiet w niższej cenie. Można sobie to przekalkulować, co Wam się najbardziej opłaca. W tej chwili, tak jak widzicie, jest 131 miejsc jeszcze wolnych, mam nadzieję, że dla wszystkich wystarczy. 

Akademię polecają Forbes Woman, możecie przeczytać jeszcze więcej opinii, np. Agnieszki Gaczkowskiej, Klaudii Łapy z Pani od Klikania, albo Agi Pojdy z worqAssist, Agnieszki Werechy-Osińskiej z FotoDoKwadratu, Marty Woźnej z Pani Woźna. 

Opłata jest pobierana jednokrotnie, nie jest automatycznie odnawiana po tym pół roku. Jeśli chcecie przedłużyć, to dostaniecie kod 40% taniej. Jeśli chcecie skorzystać z odroczonych płatności o 30 dni, to możecie wybrać Przelewy24 i tam poniżej jest PayPo, ale pamiętajcie, żeby wybrać fakturę krajową, bo PayPo wymaga dodatkowych informacji, adresu. W PayPo można rozbić płatność na raty ewentualnie. 

Daję gwarancję satysfakcji: jeśli po zakupie przez 30 dni przerobicie kurs i okaże się, że to nie dla Was, to piszecie do mnie na maila i oddam Wam pieniądze za Akademię. Jestem tak głęboko pewna jakości tego, że zdecydowałam się taką opcję tutaj zapewnić. Zapraszam do Akademii!

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa start już wkrótce! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór w dniach 3-5 września oraz nabór uzupełniający 17-19 września 2024 lub do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

1 Komentarz

  • Ten przepis na stworzenie platformy sprzedażowej na WordPressie jest doskonałym poradnikiem dla każdego, kto chce rozpocząć sprzedaż produktów lub usług online. Autorka przedstawia krok po kroku, jak zbudować platformę sprzedażową na popularnym systemie zarządzania treścią WordPress, co jest bardzo pomocne dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce. Wszystkie instrukcje są napisane w sposób bardzo zrozumiały i przejrzysty, co ułatwia proces tworzenia własnej platformy sprzedażowej. Dodatkowo, autorka prezentuje cenne wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich pluginów i narzędzi, które pomogą w sprawnym zarządzaniu sklepem internetowym. W sumie, ten przepis jest naprawdę godny polecenia dla każdego, kto chce zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi w Internecie.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *