Chcesz wiedzieć, jak spopularyzować bloga? Przedstawiam 8 niezawodnych sposobów na rozwój!

Jeśli wolisz zamiast video wersję pisaną, to poniżej znajdziesz transkrypcję.

Czego się dowiesz?

  • Co powinno się robić systematycznie na blogu?
  • Jak spopularyzować bloga w kilku prostych krokach?

1. Regularnie pisz artykuły

Niby oczywistość, a wiele osób to zaniedbuje. Bez cyklicznego pisania artykułów nie masz prawa zaistnieć ze swoim blogiem! Zastanawiasz się, jak często takie artykuły powinnaś pisać? Jak najczęściej! W tej chwili piszę na swoim blogu dwa artykuły tygodniowo i myślę, że i tak jest to mała liczba, bo optymalne byłoby pisanie 3 tekstów tygodniowo. Dlatego nie powinnaś pisać rzadziej, niż raz na dwa tygodnie, czy raz na miesiąc, bo wtedy nie masz do czego przyciągać nowych odbiorców, skoro nie pojawiają się nowe treści. Przez miesiąc między jednym artykułem a drugim czytelnicy zdążą o Tobie zapomnieć, zwłaszcza jeśli dopiero startujesz ze swoim blogiem (jeśli dopiero chcesz założyć bloga, to zerknij tutaj).

2. Analizuj statystyki

Sprawdzanie statystyk jest kolejną rzeczą, którą powinnaś robić systematycznie na blogu. Podepnij Google Analytics do swojego bloga, by móc sprawdzać, jakie artykuły cieszą się największym zaangażowaniem oraz co podoba się Twoim odbiorcom. Dzięki temu wyciągniesz wnioski, które możesz przełożyć na ulepszanie bloga, czy strony WWW.

3. Sprawdzaj niedziałające linki i podstrony

Jak spopularyzować bloga? Dbając, by znalazły się na nim świetne treści, jak i działające linki i podstrony. W tym celu możesz podpiąć stronę do Google Search Console, by sprawdzić, gdzie pojawiają Ci się błędy 404 i od razu to naprawić. Warto to robić, bo ma to wpływ na to, jak wysoko Twoja strona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania w Google.

4. Rób backupy

Czwartą czynnością,którą należy regularnie wykonywać na blogu są backupy, nawet jeśli masz cykliczne robienie kopii zapasowych swojego bloga, to pamiętaj, aby regularnie sprawdzać, czy rzeczywiście nie pojawił się żaden błąd i czy backupy się zrobiły. W momencie, gdyby nastąpiła awaria hostingu albo atak hakerski, to tracisz cały swój dobytek — wszystkie artykuły, komentarze. Dlatego nie zapominaj sprawdzać backupów swojej strony WWW!

5. Zrób porządki w kategoriach i tagach

Warto cyklicznie zrobić także porządki w kategoriach oraz tagach. Te bardzo szybko mogą się namnożyć, przez co będzie ich zdecydowanie zbyt dużo. Jak powinny takie kategorie i tagi wyglądać? Po pierwsze: nie może ich być za dużo ani za mało. Mała liczba kategorii i ogrom przypisanych do nich tagów, to skrajność, której unikaj. W takim przypadku lepiej rozdzielić kategorie na bardziej szczegółowe albo hierarchiczne. Tagi dobrze też odpowiednio zorganizować. Optymalnie, by w jednym tagu, było więcej niż 5, a najlepiej 10 artykułów. Nie twórz tagu specjalnie dla artykułu, bo to bezsensu.

6. Stwórz dział “Napisali o mnie”

Dobrze coś takiego stworzyć z kilku powodów. W momencie, gdy jakiś bloger bądź strona o Tobie wspomni, możesz od razu zamieścić do niej odnośnik na podstronie ,,Napisali o mnie. Świetnie wpływa to na postrzeganie Cię jako eksperta w danej dziedzinie. Taki dział zachęca też innych, by pisali o Tobie, bo widać, że chętnie dzielisz się linkiem do innych stron i blogów, a tym samym dajesz tym osobom link zewnętrzny, który jest bardzo ważny dla SEO.

7. Zapraszaj innych blogerów do artykułów gościnnych

Warto raz po raz odzywać się do innych blogerów i zapraszać ich do artykułów gościnnych. Można zapraszać np. kilku blogerów do jednego artykułu, żeby krótko wypowiedzieli się na dany temat. To nie tylko urozmaicenie treści, ale i promocja Twojego bloga — często zaproszone do tekstu osoby udostępniają taki artykuł u siebie. Drugi plus jest taki, że nie musimy sami pisać tych treści — te są pisane przez osoby, które się wypowiadają.

8.  Nie zapomnij o newsletterze!

Nawet jeśli prowadzisz tylko bloga, to gromadź listę subskrybentów, którzy podadzą Ci dobrowolnie imię oraz e-mail. Warto mieć na uwadze, że Facebook i inne portale społecznościowe często ucinają zasięgi, dlatego naszych odbiorców możemy poinformować o nowych projektach na e-maila i przy okazji pozyskać nowy ruch na blogu.

Jak spopularyzować bloga  – moja recepta jest prosta!

Mam nadzieję, że pomogłam Ci w pozyskiwaniu nowych odbiorców i wyniesieniu Twojego bloga na wyżyny! Dbasz o wszystkie wymienione tu punkty?  Daj znać w komentarzu, jak Ci idzie! 

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Odbierz swój bilet!

W dniach 13-15 czerwca odbędzie się 3 edycja Interaktywnej Konferencji Online, której motywem przewodnim jest Promocja Produktu Online. Nabądź już teraz bilet w preferencyjnej cenie!

5 Komentarze

  • Bardzo fajne rady. Kilka na pewno wcielę w życie. Dzięki!

  • Podoba mi się pkt 6. Na pewno warto to zastosować.

  • Porządki w tagach i kategoriach? To na stronach internetowych też trzeba sprzątać? Ech… 😉

  • 5/8 punktów mam wdrożone u siebie!
    Otworzył mi ten artykuł oczy na braki u mnie na blogu. 🙂

    Dziękuję i pozdrawiam, Mateusz

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *