planowanie projektów w biznesie

Dla wielu biznesów online wrzesień to czas planowania nowych projektów. Po wakacjach wracamy z nową energią, którą zdecydowanie warto wykorzystać! Jak planować projekty w biznesie? Chcesz dowiedzieć się, jak to wygląda u mnie? W tym artykule znajdziesz więcej informacji na ten temat!

Dlaczego warto planować?

Planowanie we własnym biznesie to podstawa, która umożliwi Ci uzyskanie dobrych wyników sprzedażowych, zarabianie na pasjach, a jednocześnie tworzenie produktów, które zachwycą Twoich klientów. Biznes, w którym planujesz wszystkie działania, będzie funkcjonował sprawnie, a przy okazji oszczędzi Ci stresu i prób łapania zbyt wielu srok za ogon. Sporządzając plan na rok, plan miesięczny, a także harmonogram działania, tak dopracujesz swoje poszczególne kroki, że stworzą one spójną całość promującą Twój sklep, bloga, czy działania w social media.

Plan na rok 

Jak planować projekty w biznesie? Ja zaczynam od planu rocznego i ustalam, jakie działania chce podjąć w ciągu całego roku. Na początku spisuje najważniejsze projekty, a potem zastanawiam się, w którym konkretnie miesiącu, chce je zrealizować. Jakiś czas temu zapytałam innych twórców, jak planują u siebie rok w swojej działalności — możesz zerknąć, jeśli chcesz podejrzeć także lifehacki od innych.

Co więcej, w przypadku projektów Jestem Interaktywna układam je tak, by jeden temat spójnie przechodził w drugi. Czyli np. na jeden miesiąc planuję wyzwanie z tworzeniem strony WWW i kursem WP, a dopiero w następnych te dotyczące kursu Woo o sklepach internetowych. Dzięki temu osoba, która chciała stworzyć stronę WWW i wyklikać sklep online zrobi to ze mną krok, po kroku. Staram się, by te projekty wzajemnie się uzupełniały, tak by kolejne dawki, które były łatwe do przyswojenia dla interaktywnej społeczności.

Burza mózgów

Kolejnym działaniem po opracowaniu wstępnego planu na cały rok jest burza mózgów z zespołem Jestem Interaktywna. To czas, by przemyśleć, czy takie rozplanowanie działań jest dobre, a także uzgodnić, jakie będą priorytety na poszczególne miesiące. Taka burza mózgów ułatwia ułożenie wszystkich pomysłów w całość, a potem rozpisanie ich do planów miesięczny, a potem bardziej szczegółowych harmonogramów.

Pytanie społeczności

Bardzo ważnym etapem przy planowaniu jest także pytanie i uważne słuchanie społeczności. To odbiorcy bardzo często podpowiadają, co w danym momencie jest dla nich najpotrzebniejsze. Nie warto planować roku w biznesie, nie mając na uwadze swojej grupy docelowej. Przecież to do nich kierowane są Twoje produkty i z myślą o nich tworzysz nowe.

Plany miesięczne

W planowaniu działam od ogółu do szczegółu. Początkowo tworzę plan roczny, uwzględniając, co chciałabym zrobić w danym miesiącu. Wypisuje tutaj np. wyzwania, webinary, promocje określonych produktów i tym podobne działania. W planie miesięcznym planuję już absolutnie wszystko! Zastanawiam się, jakie artykuły pojawią się co tydzień na blogu, kiedy wyślę maila, w jakich dniach ogłoszę promocję kolejnego produktu, czy otwarcie sprzedaży. Takie rozpisanie działania pozwala mi spojrzeć z dystansu na cały miesiąc i sprawdzić, czy jestem w stanie zrealizować wszystko, co sobie założyłam.

Harmonogram działań

Na każdy miesiąc przygotowuję harmonogram działań w Excelu. Umieszczam tam daty, a także rzeczy, które będą pojawiały się na Facebooku, Instagramie, czy stronie WWW.  Prócz tego korzystam z Trello, które ułatwia mi komunikację z moją wirtualną asystentką. Obydwie widzimy, co jest aktualnie do zrobienia, a także jakie są cykliczne działania do wykonania. To sprawia, że praca idzie nam naprawdę sprawnie.

Jak planować projekty w biznesie?

Jak wygląda planowanie w Twoim biznesie? Robisz plany roczne, miesięczne i rozpisujesz poszczególne działania? Czy może stawiasz głównie na spontaniczność? Daj znać w komentarzu!

P.S. Od dzisiaj do niedzieli 6 września, na hasło “school” zgarniesz książkę Bądź online z darmową wysyłką. Dzięki temu będziesz mieć idealną stronę internetową dla swojego biznesu!

 

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

1 Komentarz

  • Planowanie pewnie ma bardzo duże znaczenie w Twojej pracy – szczególnie, ze jesteś dodatkowo odpowiedzialna za reazlizację tych planów i masz dużo obowiązków. Mogłabyś napisac iwęcej o wirtualnej asystentce?

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *