jak lepiej pisać

Piszesz bloga? Prowadzisz sklep online? Masz swoją firmę i komunikujesz się  z klientami za pośrednictwem social media? Jeśli tak, to umiejętność angażującego pisania zdecydowanie Ci się przyda. Sprawdź, po jakie książki warto sięgnąć, by dowiedzieć się, jak pisać lepiej? 

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu – Joanna Wrycza-Bekier

To książka, po którą warto sięgnąć na początku swojej drogi z pisaniem. Przyda się każdemu! Autorka skupia się na tym, jak powinien być napisany tekst, który będzie czytało się z przyjemnością, czy na blogu, czy stronie WWW. Wspomina także o tym, dlaczego ważna jest znajomość grupy docelowej oraz pokazuje zasady tworzenia tekstów reklamowych, maili, komunikatów prasowych, czy doskonałych tweetów. To pigułka wiedzy na start, dla każdej osoby, która pragnie pisać lepiej.

Autentyczność przyciąga – Anna Piwowarska 

Nie jest to książka tylko o pisaniu, ale o budowaniu marki na prawdziwym i porywającym przekazie. Jest to pozycja o tyle ciekawa, że zdecydowanie warta tego zestawienia. Anna Piwowarska samemu pisaniu poświęca dwa duże moduły: jak pisać w sposób porywający oraz jak pisać w sposób autentyczny. W pierwszym zamieszcza najważniejsze informacje dotyczące stylu: zwięzłości, funkcjonalności i unikania frazesów. Drugi moduł poświęcony pisaniu odpowiada na odwieczne pytanie: “jak napisać stronę o mnie?”. Książka wzbogacona jest o ćwiczenia, dzięki którym łatwiej przyswoić zamieszczone w niej wskazówki.

Sztuka projektowania tekstów – Ewa Szczepaniak

Sztuka projektowania tekstów od Ewy Szczepaniak to najnowsza pozycja w tym zestawieniu. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że to prawdziwe kompendium wiedzy o pisaniu – od fundamentów tworzenia tekstów, poprzez ich konstrukcje, a skończywszy na ostatnich szlifach. Bardzo ciekawą częścią w książce jest ostatni rozdział poświęcony odkrywaniu i rozwijaniu własnych atutów pisarskich.

Narratologia – Paweł Tkaczyk 

Jak opowiadać historie, które angażują i sprzedają? Paweł Tkaczyk w swojej książce tłumaczy nie tylko schematy opowieści, ale także to, jak działa ludzki mózg, funkcjonuje język, czy emocje. Dopiero po ułożeniu tych wszystkich elementów układanki stworzenie fascynującej historii jest możliwe. Komu przyda się wiedza zawarta w tej książce? Osobom, które budują swoją markę osobistą, piszą bloga, czy sprzedają własne produkty.

Jak pisać by chcieli czytać i (kupować)? – Artur Jabłoński

Książka Artura Jabłońskiego to pigułka wiedzy, która nie tylko uczy, inspiruje, ale także prezentuje gotowe rozwiązania do przetestowania. Znajdziesz w niej sporo informacji o grupie docelowej, poprawieniu swojego stylu pisania, a także tworzeniu chwytliwych nagłówków, które, jak magnes przyciągną czytelników do Twojego tekstu. Najważniejsze porady z książki “Jak pisać by chcieli czytać i (kupować)?” przeczytasz w artykule: porady dla blogerów.

Jak lepiej pisać?

Dbasz o to, by pisać coraz lepiej? Na Twojej półce jest jedna z tych książek? Może masz własne patenty na to, by tworzyć lepsze treści? Daj znać w komentarzu!

 

 

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa start już wkrótce! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór w dniach 3-5 września oraz nabór uzupełniający 17-19 września 2024 lub do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

3 Komentarze

  • Właśnie chciałam przeczytać coś na temat pisania tekstów, żeby poprawić swój warsztat. Na razie słyszałam tylko o jednej z tych książek – “Sztuka projektowania tekstów”. Dziękuję za ten artykuł, te polecenia na pewno się przydadzą 🙂

  • Dziękuję za polecenie mojej książki. Chciałam, żeby była kompendium wiedzy o pisaniu. Cieszę się, że się udało :). A jeśli chodzi o całe zestawienie — naprawdę świetne!

  • Na pewno trzeba się do tego przygotować. Mało komu przychodzi to tak samo od siebie. Jest wiele pomocy jak widać, szczególnie jeżeli chodzi o sprawdzanie tekstu pod kątem ortograficznym, stylistycznym.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *