jak blogować mając mało czasu

Zastanawiasz się, jak pisać bloga mając mało czasu? To właśnie powód, dla którego mimo chęci dalej odwlekasz działanie? Jeśli tak, to najwyższy czas na zmianę podejścia! Przy odpowiednim planowaniu działań i wdrożeniu kilku prostych wskazówek możesz pisać nawet, mając na pracę kilka h tygodniowo.

Moja historia blogowania – kiedyś i dziś

Początki bloga

Gdy zaczęłam pisać swojego bloga eksperckiego, jak i tworzyć pierwsze e-booki zajmowałam się jeszcze wykonywaniem stron WWW dla klientów. Tym samym blogowanie było moim zajęciem po godzinach. Mimo ograniczonej ilości czasu powstawały pierwsze wpisy, produkty, a ja szybko zauważyłam, że prowadzenie bloga eksperckiego daje mi masę radości! W końcu mogłam dzielić się swoją wiedzą i pomagać wielu innym osobom. Po pewnym czasie zrobiłam zestawienie finansów w firmie i okazało się, że blogowanie i własne produkty zajmują mi stosunkowo najmniej czasu, a jednocześnie przynoszą największe zyski.

Tu i teraz

Aktualnie także mam ograniczoną ilość czasu na blogowanie. Chcę jak najwięcej czasu spędzać z Agusią, dlatego do dyspozycji mam tylko kilka godzin tygodniowo na swoją działalność online. Okazuje się, że tyle wystarczy, by dalej rozwijać bloga Jestem Interaktywna i mieć czas na inne rzeczy. Co poniedziałek przychodzi do mnie moja teściowa, która zajmuje się Agą przez 3-4 godziny, a ja staram się dobrze wykorzystać ten czas. Na tyle, że ostatnio w niecałe 2 godziny zrobiłam wszystkie zadania na cały tydzień!

Wiesz co można zrobić w 1h 49 minut? Już Ci spisuję:

  • ogarnąć rzeczy na nadchodzący webinar
  • nagrać wstęp i zakończenie do podkastu
  • zaplanować zadania na cały miesiąc
  • odpisać na wszystkie maile
  • rozliczyć sierpień: faktury, ZUSy itp

i mnóstwo innych rzeczy.

Pozostały czas na wykorzystałam na:

  • porządki
  • obiad
  • ułożenie prania
  • posegregowanie i wyniesienie śmieci
  • rozpakowanie i zapakowanie zmywarki

Wniosek? Mając ograniczoną ilość czasu da się zrobić naprawdę dużo! Daje Ci to możliwość przeznaczenia reszty dnia na to, co chcesz robić. U mnie to spędzanie czasu z Agusią, szydełkowanie i odpoczynek. U Ciebie może to być rozwijanie swojego biznesu online po godzinach, relaks, czy poświęcenie czasu na pasje.

Jak wygląda moja praca nad blogiem?

Odpuszczanie

Gdy w moim życiu pojawiła się Agusia, zauważyłam, że mogę dalej skutecznie prowadzić swój biznes online, a jednocześnie więcej sobie odpuszczać. Jeśli zrobię coś trochę później, niż planowałam, to tak naprawdę nic się nie stanie. Nie narzucam sobie takiej presji, jak wcześniej, częściej działam spontanicznie, a czas zaplanowany na pracę wykorzystuje do maksimum.  Udało mi się trochę poskromić swój perfekcjonizm i widzę tego same plusy! W końcu “zrobione jest lepsze od doskonałego”, jak to mówi Pani Swojego Czasu 🙂

Recykling treści

To sposób, dzięki któremu z jednego nagrania mogę mieć różne formy treści do wykorzystania. W ostatnim tygodniu przeprowadziłam live w cyklu Ola Gości z Martą Idczak na Instagramie. Nagranie z tego live pojawiło się na YouTube w formie filmu, a także powstała wersja audio, którą można posłuchać jako podkast. Całość także wylądowała na blogu, dla tych, którzy zamiast oglądać bądź słuchać wolą czytać.  Tym samym z jednego live powstały materiały na bloga, YouTube, oraz platformy z podkastami. To ogromna oszczędność czasu, która jednocześnie sprawia, że każdy mój odbiorca znajdzie wiedzę w formie, która najbardziej mu odpowiada.

Planowanie pracy

Planuję, co mniej więcej będzie działo się w następnych tygodniach i miesiącach, jak i deleguje określone zadania. To sprawia, że skupiam się na najważniejszym i nie rozpraszają mnie rzeczy, które nie są w danym momencie priorytetem. Planuję każdy miesiąc tak, by treści na blogu, jak i w social media skupiały się głównie na jednym temacie. W ostatnich miesiącach jest to właśnie pisanie bloga eksperckiego. Takie podejście ułatwia mi przygotowanie treści i poświęcanie mniej czasu na pracę, bo nie muszę rozdrabniać się na kilka różnorodnych tematów. Co więcej, przy pisaniu książki “Bądź online” zauważyłam, że znacznie lepiej działam, gdy mam tylko jeden projekt do realizacji w danym momencie.

Wasze sposoby

Zapytałam na Stories, jakie są Wasze sposoby, by pisać bloga mając mało czasu i w ogóle zabrać się do działania. Zebrałam niektóre z nich:

Zrobić plan, włączyć myślenie typu “zrób to i już”!

Lista to do. Usprawnia i organizuje pracę.

Chowam telefon do szuflady, żeby nie rozpraszał.

Słucham podcastów merytorycznych w czasie sprzątania

Wyłączam rozpraszacze, włączam muzykę do pracy i zabieram się za robotę

Skupienie się na jednej rzeczy

Cel lub presja, moja checklista flow do pracy – nie jest taki sam codziennie

Ustalić 2-3 priorytety na każdy dzień

Plan dnia, plan tygodniowy i przekazywanie obowiązków innym

Myśloodsiewnia w bujo. Jak coś mnie gryzie i rozprasza to trafia tam na później i wracam do pracy.

Jak pisać bloga mając mało czasu – Twoje sposoby

Jestem ciekawa, jak organizujesz swoją pracę nad blogiem? Jakie są Twoje sposoby, by działać szybko i skutecznie? Daj znać w komentarzu!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Odbierz swój bilet!

W dniach 13-15 czerwca odbędzie się 3 edycja Interaktywnej Konferencji Online, której motywem przewodnim jest Promocja Produktu Online. Nabądź już teraz bilet w preferencyjnej cenie!

1 Komentarz

  • Bardzo merytoryczny wpis, który powinien zmotywować każdego do działa i rozwijania swoich pasji. A co jeszcze ważne to trzeba zaprzyjaźnić się z dyscypliną, bo bez niej ciężko będzie osiągnąć sukces 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *