Ciągle o nich słyszysz, jednak wciąż do końca nie wiesz, co to jest webinar? W tym artykule opowiem Ci więcej o webinarach, dlaczego warto na takie się zapisywać, a także samemu je przeprowadzać.
Co to jest webinar?
Webinar to jeden z najpopularniejszych formatów szkoleniowych, często nazywany jest także szkoleniem online, seminarium internetowym, transmisją online, czy konferencją internetową. Dzięki transmisji na żywo osoba przeprowadzającą webinar przekazuje wiedzę uczestnikom, którzy biorą udział w webinarze. Tym samym jest to wygodne szkolenie, które można oglądać w zaciszu własnego domu.
Forma webinaru
W większości przypadków webinar to połączenie prezentacji z widokiem na lektora. Choć można się spotkać także z transmisjami, gdzie widoczna jest tylko prezentacja z głosem lektora, czy rzadziej-widać samego lektora, bez prezentacji. To, jaki rodzaj zostanie wybrany przez lektora, jest uzależniony od tematyki, którą porusza. Na przykład z tematyki stron internetowych zazwyczaj przeprowadzam webinary z prezentacją, aczkolwiek z widokiem na siebie w prawym dolnym rogu. To pozwala mi nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami.
Czas trwania
Zazwyczaj webinar trwa koło godziny. Najpierw osoba prowadząca wita się z uczestnikami i mówi kilka słów o sobie, potem przechodzi do części merytorycznej, po której często następuje zaproszenie do kupienia produktu rozszerzającego wiedzę z webinaru np. szkolenia online. Kilkanaście końcowych minut spotkania skupia się na odpowiadanie na pytania uczestników webinaru.
Powtórki
Często osoby prowadzące webinary udostępniają także możliwość obejrzenia nagrania spotkania, jeszcze na drugi dzień. To świetna alternatywa dla wszystkich, którzy byli zapisali na webinar, jednak spóźnili się bądź przegapili go na żywo.
Dlaczego warto uczestniczyć w webinarach?
Bo to sposób by poszerzać swoją wiedzę z naprawdę wielu tematów. Wiele webinarów w sieci jest bezpłatnych, dlatego każdy z nas może korzystać z wiedzy każdego dnia. Zazwyczaj, by zapisać się na webinar, należy podać adres e-mail, na który później przyjdzie link z pokojem webinarowym. To wystarczy, by wziąć udział w szkoleniu online.
Webinar w biznesie online
Webinary są potężnym narzędziem w prowadzeniu biznesu online. Umożliwiają zrzeszanie wokół siebie zaangażowanej społeczności, przekazywanie wiedzy, a także budowanie wizerunku eksperta. Uczestnicy webinaru mają szansę lepiej Cię poznać, sprawdzić Twoją wiedzę, jak i sposób jej przekazywania. Tym samym, jeśli sprzedajesz kursy online, e-booki, czy inne produkty bądź usługi oparte na Twojej wiedzy, to szkolenia online pozwolą Ci dotrzeć do zainteresowanych osób.
Budowanie wizerunku eksperta
Prowadzenie webinarów umożliwia budowanie wizerunku specjalisty w swojej dziedzinie. Przeprowadzając merytoryczne szkolenie, dzielisz się z uczestnikami swoją wiedzą. To sprawia, że wyróżniasz się na tle innych ze swojej branży, a także dajesz namiastkę tego, co oferujesz np. w swoich produktach, czy kursie.
Forma promocji Twoich usług/produktów
Szkolenie online to tym samym promocja Twoich produktów i usług. Dobry webinar powinien składać się z dawki merytorycznej wiedzy, a także części sprzedażowej dla tych, którym dawka umiejętności nabytych przez szkolenie nie wystarczy i chcą dowiedzieć się od Ciebie jeszcze więcej. Jest to podanie ręki i dalszej drogi dla osób wnikliwych.
Co więcej, później możesz sprzedawać zapisy webinarów w swoim sklepie. To świetna alternatywa dla tych osób, które są zainteresowane daną tematyką, a przegapiły termin spotkania na żywo, jak i powtórkę.
Newsletter
Prowadząc webinary, zwiększasz listę odbiorców swojego newslettera, który jest niezwykle ważnym narzędziem do późniejszej sprzedaży Twoich produktów. Dlaczego? Bo zyskujesz listę osób, które są zainteresowane danym tematem, które już Cię poznały i chcą z Tobą zostać.
Chcesz dowiedzieć się więcej o webinarach? Zobacz, jak promować szkolenia online, a także jaką metamorfozę przeszłam w rok tworzenia transmisji na żywo.
3 Komentarze
Chce zacząć robić webinary o treści kosmetologicznej
Lepiej kosmicznej 🙂
Hej, zastanawiam się czy będąc na działalności nierejestrowanej mogę tworzyć webinary w formie nagrań i sprzedawać na moim sklepie za opłatą?