Strona WWW, czy blog? Zastanawiasz się, które rozwiązanie będzie dla Ciebie lepsze? Jeśli tak, to sprawdź transkrypcję porannego warsztatu, czyli piątkowych live’ów na grupie Jesteśmy Interaktywne. Odpowiadam na pytania – czym się różni blog od strony internetowej, jakie są plusy pisania bloga, a także, kiedy zdecydować się na stronę wizytówkową? 

Czym się różni blog od strony internetowej?

Strona wizytówkowa to witryna, na której znajdują się podstawowe informacje o Tobie bądź Twojej działalności. Zazwyczaj na takiej stronie mieści się adres firmy, opis usług, cennik, realizacje, a także kontakt. W wielu przypadkach taka strona jest zupełnie wystarczająca dla firmy, szczególnie wtedy, gdy działasz opierając się na poleceniach. Wtedy osoba odwiedzająca Twoją stronę od razu przejrzy cennik, opis usług, czy portfolio, by szybko przejść do kontaktu i zlecić Ci konkretne zadanie.

Plusy samej strony, to z pewnością łatwość jej wykonania i brak konieczności ciągłych aktualizacji treści. Strona wizytówkowa będzie jednak niewystarczająca, jeśli pragniesz ciągłego rozwoju, budowania wizerunku eksperta, czy wysokiej pozycji w wyszukiwarkach Google. Wtedy doskonałym pomysłem będzie dodanie do niej działu blogowego.

Dlaczego warto prowadzić bloga biznesowego?

Blogi to nie tylko treści lifestylowe, ale doskonałe źródło wiedzy! Dobrze prowadzone blogi firmowe, to kopalnia przydatnych informacji, dzięki której klienci nie tylko znajdują odpowiedzi na swoje pytania, ale także dowiadują się o Twojej działalności. Regularne umieszczanie nowych wpisów i sprawdzanie, jakie tematy zainteresują odbiorców sprawiają, że blog coraz lepiej się pozycjonuje, a wyższa pozycja w wyszukiwarce oznacza także więcej klientów. Efektem prowadzenia bloga jest większy ruch na stronie, budowanie pozycji eksperta, zdobywanie zaufania oraz zwiększenie ilości zleceń.

Oszczędność czasu

Wydaje Ci się, że prowadzenie bloga jest bardzo czasochłonne? Owszem to zajęcie, które wymaga zaangażowania, jednak w wielu przypadkach jest prawdziwą oszczędnością czasu! Zastanów się, ile razy klient zadawał Ci to samo pytanie? Zamiast męczyć się kolejny raz z odpowiedzią, znacznie lepszym sposobem jest napisanie artykułu na blogu na ten temat. Takie wyjście z sytuacji ma dwie znaczące korzyści. Po pierwsze od teraz możesz odsyłać klientów do tego konkretnego artykułu. Po drugie wszystkie osoby, które mają podobne pytanie mogą trafić na Twojego bloga i właśnie tutaj znaleźć odpowiedź.

Znalezienie nowych klientów

Znalezienie nowych odbiorców to jeden z priorytetów każdego, kto działa w sieci. Blog znacząco to ułatwia! Regularnie aktualizowany blog ma szczególne znaczenie dla optymalizacji pod SEO. Jeśli jeszcze zadbasz o frazy kluczowe, odpowiednie linkowanie zewnętrze i technicznie dobrze przygotujesz stronę oraz postępowanie według zaleceń wtyczki Yoast SEO przy tworzeniu wpisów, to możesz mieć pewność, że powoli Twoja strona będzie coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, a to zapewnia większą ilość odbiorców regularnie odwiedzających witrynę.

Długofalowa reklama

Żywot posta na Facebooku, Instagramie, czy innych kanałach social media z definicji jest bardzo krótki. Dlatego, jeśli masz ważne informacje do przekazania, to zdecydowanie lepszym miejscem, w którym możesz to zrobić jest blog. Ciekawy artykuł na blogu będzie stale odwiedzany, udostępniany i komentowany. Każdy, kto wpisał wybraną frazę w wyszukiwarce może trafić na Twój tekst, niezależnie od tego, ile miesięcy temu został on napisany. Podsumowując – to reklama, która nie ma terminu ważności.

Budowanie wizerunku eksperta

Lubimy współpracować z osobami, które znają się na rzeczy i działają z pasją. Po kilku miesiącach blogowania przekonałam się, że mam znacznie więcej zapytań ofertowych z bloga, którego prowadziłam hobbystycznie, niż z mojej strony wizytówkowej. Dlaczego? Bo pokazuję na nim swoją wiedzę i dzielę się przydatnymi wskazówkami. To tylko utwierdza osoby odwiedzające, że znam się na tym, co robię i dlatego właśnie chcą, bym to ja dla nich wykonała stronę WWW, a nie kto inny.

Więcej informacji na temat zalet prowadzenia bloga firmowego przeczytasz w tym artykule na blogu. Jeśli masz wiedzę i chęci, by ją przekazywać, a także chcesz się rozwijać, to prowadzenie bloga biznesowego będzie dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem. Zatem, czym się różni blog od strony internetowej? Blog może być częścią strony WWW, jednak strona WWW nie musi posiadać bloga.

Często może być wizytówką w sieci, na której odbiorcy znajdą szybko najważniejsze informacje dotyczące firmy, takie jak kontakt, czy realizacje. Ale czy nie warto zadbać, żeby więcej osób mogło znaleźć te informacje? Jeśli zależy Ci na niskokosztowej reklamie, to zacznij pisać treści i załóż dział z blogiem.

Co wybierasz – stronę bez bloga, czy z blogiem?

Masz już stronę WWW? Daj znać, czy posiadasz na niej bloga, czy też nie? Które z tych rozwiązań wydaje Ci się wygodniejsze i dlaczego decydujesz się na własnie takie?

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa już trwa! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór trwa do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

17 Komentarze

  • Dzień dobry, chciałbym zadać pytanie… jako trener, instruktor pływania prowadzę bloga, na którym już zamieściłem wiele postów, na których tworzenie poświęciłem godziny… dni. Podjąłem decyzję o własnej działalności. Znalazłem wiele fajnych szablonów na bloga i stronę na themeforest, natomiast meczy mnie pytanie: czy lepiej prowadzić stronę z wbudowanym blogiem, czy stronę i blog oddzielnie? Przede mną dodatkowo stoi przeniesienie bloga, wpisów z blogspot. Zastanawiam się na ich zwykłym przepisaniem…

    • Jeśli jest związek tematyczny to zawsze lepiej wszystko w jednym miejscu, bo jest to oszczędność czasu, pieniędzy, a też działa to bardzo dobrze pod SEO.

    • Przychylam się do opinii Pani Oli. Wyjątek może stanowić przykład, gdy blog ma już swoją markę, a domena firmy będzie inna. Wówczas warto pomyśleć nad wzajemnym linkowaniu bloga do strony :))

  • Ja też miałam ten sam problem, włożyłam w moją stronę dużo wysiłku, a niestety nie jest dobrze rozreklamowana i w internecie jest na ostatnich pozycjach w google. Zastanawiam się nad odświeżeniem stronki i zareklamowaniem tego w profesjonalnej firmie. Chyba, że masz jakiś pomysł dla mnie co mogłabym zrobić?

  • A czy mozna miec jednocześnie stronę internetową połączoną z blogiem ? ja się zastanawiam nad tym czy jesli zdecydowałabym się na projektowanie strony internetowej czy można jednocześnie tam stworzyć bloga. Bo przejrzałam wiele firm które zajmuja się tworzeniem stron.

  • Ja osobiście wolałam zainwestować w branding. Agencja kreatywna spisała się bardzo dobrze. Nawet stali klienci chwalili nową stronę, jest dużo bardziej logiczna i przejrzysta niż wcześniej. Warto inwestować w takie rzeczy, ze względu na stale rozwijający się rynek. Pozdrawiam

  • Zaprezentowane w powyższym artykule rady okazały się być dla mnie naprawdę bardzo cenne. Przyznam szczerze, że o niektórych rzeczach naprawdę nie miałam dotychczas pojęcia

  • Blog sprawia, że treści nowe są lepiej wyświetlane w internecie

  • Ojj wyszukiwarki bardzo lubią blogi 😉
    Każda strona firmowa powinna prowadzić bloga branżowego, który wzbogaci stronę o wartościowe treści.

  • Najlepiej wykupić stronę www + abonament. Stronę internetową można kupić w firmie – zajmują się tworzeniem stron www oraz promocją i reklamą.

  • Świetny artykuł, na pewno wyjaśni wiele niejasności, które mają początkujący 🙂

  • Chciałabym założyć stronę na WordPressie z wbudowanym blogiem. Podejrzałam filmiki na youtubie. Można stworzyć takie coś samemu za darmo?

  • Ciekawie napisane 😉

  • Strona powinna wyłapywać ruch, blog to miejsce, w którym powinny powstawać okresowo nowe wpisy np co tydzień

  • Absolutnie strona internetowa w dzisiejszych czasach musi posiadać bloga. Nawet lokalne biznesy, żeby pokazały się jak z jak najlepszej strony Klientom, a przede wszsytkim wyszukiwarce, muszę zadbać o dobry content i linkowanie wewnętrzne. Zawsze doradzam Klientom chociażby miniblog 🙂

  • Jest to dobrze napisany tekst promujący wartość dodaną bloga dla firm. Regularne publikowanie wartościowych treści pozwala na budowanie większej bazy czytelników, a także wzmacnia pozycję firmy jako eksperta w swojej dziedzinie. Blogowanie może przyciągać nowych klientów, a jednocześnie dostarczać im użytecznych informacji, co buduje zaufanie i pozytywny wizerunek marki.

  • Zdecydowanie zgadzam się z Twoimi spostrzeżeniami na temat różnic między blogiem a stroną internetową. Twój tekst rzeczywiście świetnie podkreśla, że blog to nie tylko miejsce, gdzie możemy dzielić się swoimi myślami, ale również platforma do budowania społeczności i interakcji z czytelnikami.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *