Odpowiedź forum utworzona
- AutorWpisy
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaWyłączenie wszystkich wtyczek może powodować pewne błędy ale wszystko powinno wrócić do normy po ponownym ich włączeniu.
Jeśli chodzi o filmy: Nie wiem jak one były osadzane. Jeśli filmy nadal się nie wyświetlają mimo rozwiązania problemu z niedziałającą wtyczką to zapewne będziesz musiała je osadzić ręcznie.Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, powodów może być mnóstwo. Może się zdarzyć, że wiadomości są blokowane przez serwery pocztowe lub traktowane jako spam – warto zapytac w supporcie czy oni nie widzą ewentualnie przyczyny takiego problemu.
Inną opcją mogą być konflikty z innymi wtyczkami mogą zakłócać działanie automatycznych maili. Może to dotyczyć wtyczek bezpieczeństwa, cache’owania lub optymalizacji bazy danych. Nie zmieniałaś nic w ustawieniach wysyłki, nie zmienił się np. adres nadawcy?
Możesz też spróbować skonfigurować wtyczkę WP Mail SMTP.Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, te dwie pierwsze wtyczki to nie pagebuildery, tylko wtyczki z dodatkowymi blokami poszerzającymi możliwości Gutenberga.
Tu możesz o nich poczytać:
Otter Blocks – Gutenberg Blocks, Page Builder for Gutenberg Editor & FSE
Ja zawsze korzystam z jednej wtyczki z blokami. Im mniej wtyczek tym lepiej, mniej do aktualizacji. Sprawdź z której Ci się najlepiej korzysta i tę zostaw.
Tej trzeciej nie znalazłam być może ma inną nazwę.
Motywy mogą zostawiać w bazie danych swoje ustawienia, które nie są automatycznie usuwane po zmianie motywu. W dłuższej perspektywie może to prowadzić do zaśmiecenia bazy danych. Nowy motyw może ale nie musi być też niekompatybilny z niektórymi wtyczkami, które działały dobrze na starym motywie. To może ale nie musi skutkować błędami w funkcjonalności.Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaDzięki że się podzieliłaś 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, podeślesz proszę link do tych instruktaży, które oglądałaś? Nie jestem specjalistą od mailerlite, ale postaram się znaleźć dla Ciebie odpowiedź.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, co możesz zrobić:
Utwórz nowy wpis lub stronę testową i spróbuj ponownie osadzić film za pomocą kodu YouTube lub bloku „YouTube” lub poprostu wklejając link. Sprawdź, czy problem występuje także na nowym wpisie i w przypadku innych sposobów osadzenia filmu.
Zresetuj cache – jeśli korzystasz z wtyczki do cache’owania (np. WP Super Cache, W3 Total Cache), wyczyść pamięć podręczną strony. Czasem zaktualizowane treści mogą nie wyświetlać się prawidłowo z powodu przestarzałej wersji strony.
Dezaktywuj wszystkie wtyczki i sprawdź – czasami problem wynika z konfliktu wtyczek. Wyłącz wszystkie wtyczki poza podstawowymi (np. WooCommerce, Contact Form 7) i sprawdź, czy filmy się wyświetlają. Jeśli tak, włączaj wtyczki po kolei, aby zidentyfikować winowajcę. Przy automatycznej aktualizacji wtyczek największym problemem jest właśnie to, że jeśli coś na stronie się popsuje po aktualizacji to trudniej dojść do tego, która to mogła być wtyczka. Dlatego zaleca się ręczną aktualizację z inspekcją strony po każdej aktualizacji.
Jeśli to nie pomoże, to daj znać, będziemy myśleć dalej.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaMotywy są aktualizowane raz na jakiś czas. Jeśli wprowadzisz zmiany np. w pliku functions.php albo header.php (ten np. do wklejenia ręcznie kodu analitycznego GA4) to przy kolejnej aktualizacji motywu te pliki zostaną zastąpione aktualnymi. Co za tym idzie, utracisz zmiany, które w nich wprowadziłaś. Korzystając z motywu potomnego, takie zmiany zapisuje się w motywie potomnym, który je chroni podczas aktualizacji motywu matki, by zachować Twoją personalizację. Motyw potomny zawiera tylko te pliki, które są poddawane zmianom.
Aby to bardziej graficznie pokazać:
Motyw rodzic zawiera pliki: PLIK_1, PLIK_2, PLIK_3, PLIK_4
Motyw dziecko zawiera pliki: PLIK_2 i PLIK_4 – tylko te, w których są wprowadzone zmiany. WordPress je odczytuje, by wyświetlić Twoje zmiany/funkcjonalności na stronie, a resztę bierze z motywu rodzica.Aktualizacja motywu polega na podmianie wszystkich plików na nowe. Jeśli wprowadziłabyś zmiany w motywie rodzicu, to stracisz to co zmieniłaś. Motyw dziecko działa jak ochrona – zawiera tylko te pliki, które podlegają zmianom. WordPress korzysta z tych plików zmienionych przez Ciebie (PLIK_2 i PLIK_4), a resztę bierze z motywu rodzica. Dzięki temu Twoje zmiany nie znikną po aktualizacji.
Warto zrobić od razu, plany się czasem zmieniają, odkrywasz możliwości i jak się okaże, że jednak te zmiany będziesz chciała mieć 🙂Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaW sieci jest mnóstwo darmowych banków zdjęć, możesz zerknąć np. na Pixabay lub Pexels 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaPowodzenia!
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaSuper, że sobie poradziłaś 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaSuper, jak coś dawaj znać 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaJak ktoś ma inną rozdzielczość to może mu się to inaczej wyświetlać, zawsze warto sprawdzać, ewentualnie np. zmniejszyć niekóre dłuższe nagłówki by lepiej wyglądały na innych urządzeniach.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaNo to najlepiej wejść w zakładkę autoinstalatora w panelu klientka LH, wybrać stronę, którą chcesz usunąć i w menu wybrać usuń. Jest to usunięcie ostateczne, którego nie da się cofnąć, więc jeśli na obecnej zaślepionej stronie coś masz, co byś chciała zachować, to dobrze to zrobić. Po usunięciu możesz od nowa zainstalować WordPressa z autoinstalatorem wybierając tę samą domenę i zaczniesz na czysto jeszcze raz.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, podeślesz link do strony? Dzieje się to z wszystkimi produktami, czy z jakimiś konkretnymi? Masz wszystkie narzędzia zaktualizowane?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, muszę wiedzieć coś więcej na temat tego błędu, gdzie konkretnie on się wyświetla? Nie wrzucaj tu danych wrażliwych w razie czego możesz pisać do mnie na maila: gkurowska@infoblogerka.pl
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, zajrzyj do zakładki PREZENTY i lekcji: SZKOLENIA 2023/2024 i SZKOLENIA 2024/2025
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaDodaj blok “Custom HTML”
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaSuper że się udało 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaMimo że Ty i Twoja córka macie telefony tej samej marki, różne modele mogą mieć inne rozdzielczości ekranu, co wpływa na to, jak strona się wyświetla. Na jednym telefonie elementy mogą się mieścić obok siebie, a na innym – mogą nachodzić na siebie lub układać się w inny sposób.
Czasami zbyt duże logo może powodować, że inne elementy menu się nie mieszczą. W zakładce wygląd > dostosuj możesz ustawić mniejsze logo tylko dla wersji mobilnej. Możesz też zmniejszyć inne elementy, lub inaczej zaplanować jak strona ma wyglądać w wersji mobilnej aby nadal była użyteczna, a wyświetlała się lepiej.
Przeglądarka Chrome ma taką opcję w narzędziach dla developerów, że możesz sprawdzić jak strona wygląda na różnych rozdzielczościach, a następnie trzeba odpowiednie zmiany wprowadzić na samej stronie.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, korzystasz z autoinstalatora czy chcesz to zrobić ręcznie?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, potrzebuję więcej danych. Nie działa to znaczy, widzisz wszystkie opcje tak jak do tej pory ale nic nie reaguje, czy masz biały ekran? Podeślij link do strony
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaOczywiście usuń spacje po w okolicach znaczników “<" musiałam wkleić z nimi, aby wyświetlił się kod
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, możesz to zrobić albo wtyczką Read More Without Refresh albo fragmentem kodu, np. takim:
< div id="wiecej" style="display:none;" >
To jest dodatkowy tekst, który pojawi się po kliknięciu “Przeczytaj więcej”.< a id="czytajwiecej" href="javascript:void(0);" onclick="toggleText()">Przeczytaj więcej< / a >
< script >
function toggleText() {
var wiecej = document.getElementById(“wiecej”);
var czytajwiecejBtn = document.getElementById(“czytajwiecej”);if (wiecej.style.display === “none”) {
wiecej.style.display = “block”;
czytajwiecejBtn.innerHTML = “Zwiń”;
} else {
wiecej.style.display = “none”;
czytajwiecejBtn.innerHTML = “Przeczytaj więcej”;
}
}
< /script >- Ta odpowiedź została zmodyfikowana 8 miesięcy, 4 tygodnie temu przez
Gabi (infoblogerka.pl).
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, sprawdzimy co się dzieje. Napisz proszę zgłoszenie technicznego problemu na kasia@olagosciniak.pl to nigdzie nam to nie umknie. Widzisz normalnie nagrania wideo we wszystkich lekcjach?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaTen guzik powinien być tuż nad komentarzami w danej lekcji 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaTa wtyczka ma ustawienia w zakładce Wygląd > “Child Theme Gen”. Jak to klikniesz, to tam pojawi się okienko, wybierasz motyw, wpisujesz opis jeśli chcesz mieć jakiś swój (on się nie wyświetla nigdzie), możesz też zmienić nazwę motywu na inną (co może być korzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa) i klikasz przycisk Generate (albo coś w tym stylu. To cała praca którą trzeba zrobić 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaNie ma za co 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaKurczę, a nie masz wtyczki do cache włączonej?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaTak, to może się zdarzyć, to co możesz zrobić, to:
– zmienić hasło administratora na naprawdę mocne. Ja lubię używać do generowania haseł programu KeePassXC
– jeśli Twoją nazwą użytkownika jest admin to najlepiej jest to zmienić (w praktyce należy założyć nowe konto admina a stare usunąć). Dodatkowo w nazwie użyć znaków niedozwolonych w URL takich jak @. i spacje.
– następnie korzystać z pseudonimu, który można ustawić w edycji profilu użytkownika
– skonfigurować nowego użytkownika do wprowadzania zmian na stronie o niższej roli, np. Redaktora, a admina używać tylko do serwisowania strony,
– zablokować enumerację użytkowników,
– skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
– skonfigurować wtyczkę Limit Login AttemptsGabi (infoblogerka.pl)
ModeratorkaHej, jeśli zaktualizowałeś stronę, która od dawna tych aktualizacji nie miała to mogą wystąpić ewentualne problemy z kompatybilnością wtyczek (zaktualizowanie nagle o kilka wersji do góry).
Możesz też spróbować wyłączyć wszystkie wtyczki oprócz Elementora i zobaczyć, czy problem nadal występuje. Jeśli nie, włączaj wtyczki po kolei, aby zobaczyć, która powoduje problem. Sprawdzilabym wersję PHP i spróbowała podnieść, jeśli jest niska.
Pamięć podręczna – WordPress nie jest wyposażony w pamięć podręczną, zajrzyj do tych wątków:
Możesz też spróbować odpalić stronę na innej przeglądarce z wyczyszczonymi ciasteczkami.
Ewentualnie możesz skontaktować się z supportem hostingu może coś pomogą jeśli by się okazało, że jest jakiś problem techniczny z serwerem.- Ta odpowiedź została zmodyfikowana 8 miesięcy, 4 tygodnie temu przez
- AutorWpisy