Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Co zamiast Restrict #118882

    Hej, ja bym odrzuciła opcję kupowania produktów cyfrowych dla osób niezalogowanych. Jeśli klientowi nie dojdzie mail z linkiem do pobrania ebooka, to będziesz musiała je wysyłać ręcznie. Tak samo jeśli ktoś tego maila zgubi, straci dostęp do skrzynki mailowej, przypadkowo usunie itd. Klient powinien założyć konto w sklepie podczas kupowania, wtedy w panelu klienta ma dostęp do swoich materiałów.

    W odpowiedzi na: Product Stock Manager & Notifier for WooCommerce #118860

    Nie kojarzę wtyczki, podeślesz link do repozytorium?

    W odpowiedzi na: Własny font do WP #118859

    Można. Ja to robię za pomocą font face https://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_font-face_rule.php. Trzeba mieć na dysku odpowiedni font, który chcesz mieć na stronie, wrzucić go w https://transfonter.org/ (tu trzeba pamiętać, aby zaznaczyć Subsets: Latin Extended dla polskich znaków). Wygenerują się fonty, które trzeba wgrać na serwer do odpowiedniego katalogu i kawałek kodu CSS, który wklejasz w “Dodatkowy kod CSS” w zakładce Wygląd > Dostosuj. Następnie w tym samym miejscu ustawiasz stylowanie na stronie, tak jak na przykład poniżej (ale to będzie uzależnione od tego jakie elementy chcesz mieć z tym nowym fontem. Wszystkie fonty ustawiasz przez CSS, one nie będą widoczne w edytorze, tylko na “produkcji”.

    h1, h2, h3, h4, h5, h6 {
    font-family: “twój font”, sans-serif;
    }

    W odpowiedzi na: nazwa w google z innej firmy zamiast mojej #118858

    Kasi chodziło o opcję Wygląd > Dostosuj, a następnie zakładka “Tożsamość witryny”. Zobacz co tam masz.

    W odpowiedzi na: DIVI #118857

    Nie jestem z Trójmiasta ale zawsze staram się pomóc jak mogę. Daj znać jakie masz problemy 🙂

    W odpowiedzi na: Spam protection, Anti-Spam, FireWall by CleanTalk #118856

    Nie testowałam. Korzystam cały czas z Antispambee i wszystko działa dobrze 🙂

    W odpowiedzi na: Obróbka zdjęć Macbook #118855

    Hej, możesz to też zrobić przez stronę tinypng.com szczególnie jeśli masz obrazki z przezroczystością.

    W odpowiedzi na: Darmowa baza zdjęć #118765

    Nie ma sprawy 🙂

    W odpowiedzi na: maile z resetowaniem hasła #118764

    Myślę, że można od tego zacząć.

    W odpowiedzi na: Nie działają filmy #118736

    Wyłączenie wszystkich wtyczek może powodować pewne błędy ale wszystko powinno wrócić do normy po ponownym ich włączeniu.
    Jeśli chodzi o filmy: Nie wiem jak one były osadzane. Jeśli filmy nadal się nie wyświetlają mimo rozwiązania problemu z niedziałającą wtyczką to zapewne będziesz musiała je osadzić ręcznie.

    W odpowiedzi na: maile z resetowaniem hasła #118735

    Hej, powodów może być mnóstwo. Może się zdarzyć, że wiadomości są blokowane przez serwery pocztowe lub traktowane jako spam – warto zapytac w supporcie czy oni nie widzą ewentualnie przyczyny takiego problemu.
    Inną opcją mogą być konflikty z innymi wtyczkami mogą zakłócać działanie automatycznych maili. Może to dotyczyć wtyczek bezpieczeństwa, cache’owania lub optymalizacji bazy danych. Nie zmieniałaś nic w ustawieniach wysyłki, nie zmienił się np. adres nadawcy?
    Możesz też spróbować skonfigurować wtyczkę WP Mail SMTP.

    W odpowiedzi na: 3 różne pagebuildery? #118734

    Hej, te dwie pierwsze wtyczki to nie pagebuildery, tylko wtyczki z dodatkowymi blokami poszerzającymi możliwości Gutenberga.

    Tu możesz o nich poczytać:

    Otter Blocks – Gutenberg Blocks, Page Builder for Gutenberg Editor & FSE

    Spectra – WordPress Gutenberg Blocks

    Ja zawsze korzystam z jednej wtyczki z blokami. Im mniej wtyczek tym lepiej, mniej do aktualizacji. Sprawdź z której Ci się najlepiej korzysta i tę zostaw.

    Tej trzeciej nie znalazłam być może ma inną nazwę.
    Motywy mogą zostawiać w bazie danych swoje ustawienia, które nie są automatycznie usuwane po zmianie motywu. W dłuższej perspektywie może to prowadzić do zaśmiecenia bazy danych. Nowy motyw może ale nie musi być też niekompatybilny z niektórymi wtyczkami, które działały dobrze na starym motywie. To może ale nie musi skutkować błędami w funkcjonalności.

    W odpowiedzi na: mailerlite nie wysyła automatyzacji ze sklepu #118687

    Dzięki że się podzieliłaś 🙂

    W odpowiedzi na: mailerlite nie wysyła automatyzacji ze sklepu #118679

    Hej, podeślesz proszę link do tych instruktaży, które oglądałaś? Nie jestem specjalistą od mailerlite, ale postaram się znaleźć dla Ciebie odpowiedź.

    W odpowiedzi na: Nie działają filmy #118676

    Hej, co możesz zrobić:

    Utwórz nowy wpis lub stronę testową i spróbuj ponownie osadzić film za pomocą kodu YouTube lub bloku „YouTube” lub poprostu wklejając link. Sprawdź, czy problem występuje także na nowym wpisie i w przypadku innych sposobów osadzenia filmu.

    Zresetuj cache – jeśli korzystasz z wtyczki do cache’owania (np. WP Super Cache, W3 Total Cache), wyczyść pamięć podręczną strony. Czasem zaktualizowane treści mogą nie wyświetlać się prawidłowo z powodu przestarzałej wersji strony.

    Dezaktywuj wszystkie wtyczki i sprawdź – czasami problem wynika z konfliktu wtyczek. Wyłącz wszystkie wtyczki poza podstawowymi (np. WooCommerce, Contact Form 7) i sprawdź, czy filmy się wyświetlają. Jeśli tak, włączaj wtyczki po kolei, aby zidentyfikować winowajcę. Przy automatycznej aktualizacji wtyczek największym problemem jest właśnie to, że jeśli coś na stronie się popsuje po aktualizacji to trudniej dojść do tego, która to mogła być wtyczka. Dlatego zaleca się ręczną aktualizację z inspekcją strony po każdej aktualizacji.

    Jeśli to nie pomoże, to daj znać, będziemy myśleć dalej.

    W odpowiedzi na: motyw potomny #118675

    Motywy są aktualizowane raz na jakiś czas. Jeśli wprowadzisz zmiany np. w pliku functions.php albo header.php (ten np. do wklejenia ręcznie kodu analitycznego GA4) to przy kolejnej aktualizacji motywu te pliki zostaną zastąpione aktualnymi. Co za tym idzie, utracisz zmiany, które w nich wprowadziłaś. Korzystając z motywu potomnego, takie zmiany zapisuje się w motywie potomnym, który je chroni podczas aktualizacji motywu matki, by zachować Twoją personalizację. Motyw potomny zawiera tylko te pliki, które są poddawane zmianom.

    Aby to bardziej graficznie pokazać:
    Motyw rodzic zawiera pliki: PLIK_1, PLIK_2, PLIK_3, PLIK_4
    Motyw dziecko zawiera pliki: PLIK_2 i PLIK_4 – tylko te, w których są wprowadzone zmiany. WordPress je odczytuje, by wyświetlić Twoje zmiany/funkcjonalności na stronie, a resztę bierze z motywu rodzica.

    Aktualizacja motywu polega na podmianie wszystkich plików na nowe. Jeśli wprowadziłabyś zmiany w motywie rodzicu, to stracisz to co zmieniłaś. Motyw dziecko działa jak ochrona – zawiera tylko te pliki, które podlegają zmianom. WordPress korzysta z tych plików zmienionych przez Ciebie (PLIK_2 i PLIK_4), a resztę bierze z motywu rodzica. Dzięki temu Twoje zmiany nie znikną po aktualizacji.
    Warto zrobić od razu, plany się czasem zmieniają, odkrywasz możliwości i jak się okaże, że jednak te zmiany będziesz chciała mieć 🙂

    W odpowiedzi na: Darmowa baza zdjęć #118674

    W sieci jest mnóstwo darmowych banków zdjęć, możesz zerknąć np. na Pixabay lub Pexels 🙂

    W odpowiedzi na: Stawianie strony na nowo #118673

    Powodzenia!

    W odpowiedzi na: Multimedia #118672

    Super, że sobie poradziłaś 🙂

    W odpowiedzi na: strona w wersji mobilnej, responsywność #118671

    Super, jak coś dawaj znać 🙂

    W odpowiedzi na: strona w wersji mobilnej, responsywność #118621

    Jak ktoś ma inną rozdzielczość to może mu się to inaczej wyświetlać, zawsze warto sprawdzać, ewentualnie np. zmniejszyć niekóre dłuższe nagłówki by lepiej wyglądały na innych urządzeniach.

    W odpowiedzi na: Stawianie strony na nowo #118620

    No to najlepiej wejść w zakładkę autoinstalatora w panelu klientka LH, wybrać stronę, którą chcesz usunąć i w menu wybrać usuń. Jest to usunięcie ostateczne, którego nie da się cofnąć, więc jeśli na obecnej zaślepionej stronie coś masz, co byś chciała zachować, to dobrze to zrobić. Po usunięciu możesz od nowa zainstalować WordPressa z autoinstalatorem wybierając tę samą domenę i zaczniesz na czysto jeszcze raz.

    W odpowiedzi na: Sklep – produkty nie dodają się do koszyka #118613

    Hej, podeślesz link do strony? Dzieje się to z wszystkimi produktami, czy z jakimiś konkretnymi? Masz wszystkie narzędzia zaktualizowane?

    W odpowiedzi na: Błąd sklepu #118611

    Hej, muszę wiedzieć coś więcej na temat tego błędu, gdzie konkretnie on się wyświetla? Nie wrzucaj tu danych wrażliwych w razie czego możesz pisać do mnie na maila: gkurowska@infoblogerka.pl

    W odpowiedzi na: Szkolenia z Ekspertami_dostęp #118610

    Hej, zajrzyj do zakładki PREZENTY i lekcji: SZKOLENIA 2023/2024 i SZKOLENIA 2024/2025

    W odpowiedzi na: Rozwinięcie tekstu #118609

    Dodaj blok “Custom HTML”

    W odpowiedzi na: cookies #118608

    Super że się udało 🙂

    W odpowiedzi na: strona w wersji mobilnej, responsywność #118607

    Mimo że Ty i Twoja córka macie telefony tej samej marki, różne modele mogą mieć inne rozdzielczości ekranu, co wpływa na to, jak strona się wyświetla. Na jednym telefonie elementy mogą się mieścić obok siebie, a na innym – mogą nachodzić na siebie lub układać się w inny sposób.

    Czasami zbyt duże logo może powodować, że inne elementy menu się nie mieszczą. W zakładce wygląd > dostosuj możesz ustawić mniejsze logo tylko dla wersji mobilnej. Możesz też zmniejszyć inne elementy, lub inaczej zaplanować jak strona ma wyglądać w wersji mobilnej aby nadal była użyteczna, a wyświetlała się lepiej.

    Przeglądarka Chrome ma taką opcję w narzędziach dla developerów, że możesz sprawdzić jak strona wygląda na różnych rozdzielczościach, a następnie trzeba odpowiednie zmiany wprowadzić na samej stronie.

    W odpowiedzi na: Stawianie strony na nowo #118606

    Hej, korzystasz z autoinstalatora czy chcesz to zrobić ręcznie?

    W odpowiedzi na: Kokpit WP nie działa #118298

    Hej, potrzebuję więcej danych. Nie działa to znaczy, widzisz wszystkie opcje tak jak do tej pory ale nic nie reaguje, czy masz biały ekran? Podeślij link do strony