Odpowiedź forum utworzona
- AutorWpisy
- Gabriela KurowskaModeratorka
Hej, Canva jest świetna do makietowania stron, ale w WordPressie musisz zrobisz wszystko samodzielnie od podstaw albo skorzystać z motywu który będzie zbliżony wizualnie. Możesz ewentualnie (na ile pozwala na to licencja materiałów z Canvy) użyć teł, zdjęć czy grafik.
Gabriela KurowskaModeratorkaW tym roku weszły zmiany w przepisach i jest więcej wymogów jeśli chodzi o powiadamianie użytkowników o używanych plikach cookies. Możesz spróbować z wtyczką Cookie Yes (jest bezpłatna do 25 000 wejść na stronę miesięcznie). Jest dość prosta w konfiguracji. Wystarczy ją zainstalować i przejść przez konfigurator, który kieruje do ich serwisu zewnętrznego. Trzeba założyć konto, a następnie przeskanować stronę ich skanerem ciasteczek, w samym serwisie ustawisz też jak ma wyglądać taki banner (możesz sobie podejrzeć na mojej stronie). W ustawieniach wtyczki trzeba jeszcze włączyć opcję Google Consent Mode (GCM).
Jest jeszcze drugi sposób (bez użycia wtyczki, którym powinny się posługiwać np. wykonawcy stron na zlecenie), poprzez Google Tag Managera, ale to trochę bardziej skomplikowane. Mogę zrobić instrukcję w razie czego.Gabriela KurowskaModeratorkaHej, nie lepiej mniej jak najmniej wtyczek, a szczególnie takich których funkcje się dublują. To może powodować problemy niestety.
Gabriela KurowskaModeratorkaTo wygląda jak informacje wyświetlane z jakiejś nieskonfigurowanej (albo nie do końca skonfigurowanej) wtyczki o cookies. Z jakiej korzystasz? Z bannerem chodzi o to żeby informował użytkowników jakie ciasteczka będą zapisywane na ich komputerach podczas korzystania ze strony. Użytkownik może nie wyrazić na to zgody i wtedy ciasteczka nie powinny być zapisywane. Podział na kategorie robi się w ustawieniach wtyczki albo np. jeśli jest to Cookie Yes lub Cookiebot w panelu zewnętrznym – trzeba założyć konto na ich stronie). CCPA to California Consumer Privacy Act czyli kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów. W Polsce obowiązuje unijne rozporządzenie tj. RODO lub GDPR (General Data Protection Regulation). Natomiast prawo to nie moja działka 🙂
Gabriela KurowskaModeratorkaMożna też dodać przez blok w Gutenbergu o nazwie YouTube (podejrzewam że w innych pagebuilderach też taki jest) ale czasem wywala błędy.
13/09/2024 o 17:30 W odpowiedzi na: DNS – problem techniczny – nieaktualny film instruktażowy #117824Gabriela KurowskaModeratorkaGeneralnie, żeby zainstalować WP ręcznie i postawić stronę trzeba:
1) stworzyć katalog /folder na serwerze w którym będą statyczne pliki strony, jak np. zdjęcia i samo oprogramowanie WP,
2) stworzyć bazę danych, w której będą dane dynamiczne dot. strony jak np. komentarze czy wpisy na blogu
3) skierować domenę na ten katalog, poto by wpisując adres strony w przeglądarce połączyć się z tymi plikami i bazą danych i wyświetlić stronę.Aby to zrobić, należy to zrobić krok po kroku:
1. W panelu LH w sekcji “serwery”, zakładce “strony” trzeba kliknąć przycisk “dodaj”. Otworzy się okienko wybrać domenę np. tą wykupioną. To powoduje, że ten wybrany adres będzie w przeglądarce kierował na katalog na serwerze w którym są/będą pliki strony WWW. W okienku pod nazwą domeny pokaże się ścieżka np. /public_html/twojastrona.pl. Folder na serwerze stworzy się samoistnie po tym jak to zrobimy. Na serwerze znajduje się folder public_html a w nim będzie stworzony ten nowy folder np. “twojastrona.pl”.
2. W panelu LH w zakladce bazy danych należy stworzyć nową bazę danych (dla każdej strony musi być osobna). Zapisać w bezpiecznym miejscu następujące dane: host/serwer bazy danych – widoczny po prawej stronie, nazwa bazy danych i nazwa użytkownika bazy danych. Te dane będą potrzebne na dalszym etapie.
3. W panelu LH w zakładce konta FTP należy utworzyć nowe konto FTP, które służy do tego by połączyć się bezpośrednio z serwerem i przekopiować tam pliki WordPressa. Należy zapisać w bezpiecznym miejscu następujące informacje: host/serwer FTP, nazwa użytkownika FTP i hasło użytkownika FTP. Te dane będą potrzebne na dalszym etapie.
4. Ze strony WordPressa pobrać oprogramowanie. Zostanie pobrane w formacie ZIP. Należy ten plik rozpakować.
5. Ze strony programu Filezilla pobrać oprogramowanie i uruchomić go. W lewym górnym rogu kliknąć Plik > Menedżer stron > nowy adres. W okienku po lewej stworzy się nowy rekord, trzeba nadać mu nazwę. W okienku po prawej stronie uzupełniamy dane, które zapisaliśmy w kroku 3 – tworzenia konta FTP. Są trzy miejsca w których trzeba coś wpisać “Serwer”, “Uzytkownik” i “Hasło”. To pozwoli na połączenie z serwerem. Jak jest usupełnione to trzeba kliknąć “Połącz”.
6. Po połączeniu powinien być widoczny folder public_html albo ten stworzony w kroku 1 np. “twojastrona.pl”. Trzeba go znaleść i wejść (dwuklikiem) do niego.
7. Na komputerze wchodzimy w wypakowany folder WordPressa, zaznaczamy wszystkie pliki, które się w nim znajdują i przenosimy je do prawego okienka programu Filezilla – do folderu z nazwą strony WWW. UWAGA! Po rozpakowaniu pobranego pliku na komputerze utworzy się kolejno katalog z wersją wordpressa, w nim będzie katalog “wordpress” a w nim dopiero pliki strony. Kopiujemy to co znajduje się w folderze “wordpress”. Między innymi będą tam trzy foldery: wp-admin, wp-content i wp-includes i różne inne pliki luzem. O tą zawartość własnie chodzi.
8. Teraz już będzie prościej: Jak pliki skończą się kopiować, trzeba otworzyć przeglądarkę i wpisać nazwę domeny – po prostu przejść pod adres gdzie strona ma się znajdować. Uruchomi się instalacja WordPressa, trzeba uzupełnić odpowiednie pola, m.in. nazwę witryny, nazwę użytkownika bazy danych i hasło do niej, które wcześniej było stworzone i przejść przez wszystkie wymagane pola. Później już zostaje przyjemna część 🙂Gabriela KurowskaModeratorkaOtter nie powinien mieć na to wpływu. Zajrzyj do Wygląd > Dostosuj > Typografia. Tam masz opcje czcionka podstawowa i czcionka nagłówków. W nagłówkach kliknij na okienko w którym jest podana wielkość fontu w pikselach i na dole (sekcja Transform) masz przełączniki: X Ab AB ab.
Gabriela KurowskaModeratorkaOtter nie powinien mieć na to wpływu. Zajrzyj do Wygląd > Dostosuj > Typografia. Tam masz opcje czcionka podstawowa i czcionka nagłówków. W nagłówkach kliknij na okienko w którym jest podana wielkość fontu w pikselach i na dole (sekcja Transform) masz przełączniki: X Ab AB ab.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, aby rozwiązać ten problem będzie potrzeba więcej danych:
– adres strony na której jest problem (najlepiej) ze ściągniętą zaślepką, jeśli jest ustawiona
– nazwa motywu z jakiego korzystasz
– nazwa pagebuildera z jakiego korzystasz (i jeśli jest to elementor, to czy korzystasz z header and footer builder, albo podobnej wtyczki)Gabriela KurowskaModeratorkaHej, dzięki za wpis! Jeśli mogę prosić to najlepiej każdy problem opisywać w osobnym wątku (jeśli ktoś inny będzie miał podobny problem to łatwiej znajdzie na liście, nie pogubi się, która odpowiedź jest do którego problemu i będzie czytelniej) 🙂 Dziękuję 🙂
Jeśli chodzi o zdjęcia:
– te które są rozciągnięte mają oryginalny format pionowy, a obrazek wyróżniający ma na sztywno ustawione proporcje które ma wyświetlać na liście wpisów. Najłatwiej i najszybciej będzie jeśli te obrazki, które są pionowe w oryginale przytniesz lub zastąpisz innymi, które będą poziome.Jeśli chodzi o video:
Najlepiej przejść na YT i w opcji udostępnij wybrać opcję “osadź”, pojawi się kod, który dodajesz w bloku “własny HTML”, powinien wyglądać tak:< iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/tuadresfilmikunaYT" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen > < /i frame >
- Ta odpowiedź została zmodyfikowana 4 miesiące temu przez Gabriela Kurowska.
Gabriela KurowskaModeratorkaMoże być tak, że któraś wtyczka albo aktualizacja do niej jest nie do końca kompatybilna z pozostałymi narzędziami.
Wyłączenie wszystkich wtyczek rozwali stronę, więc najlepiej wcześniej ustawić zaślepkę, lub robić to np. w środku nocy gdy raczej nie będzie na niej użytkowników. Jeśli po wyłączeniu wszystkich wtyczek problem zniknie to możesz po jednej je włączać i sprawdzać czy błąd znów się pojawił. To pozwoli na zidentyfikowanie wtyczki-winowajcy i np. zastąpienie jej inną.Gabriela KurowskaModeratorkaŚcieżka do plików to: (…)/wp-content/plugins/woocommerce/templates/emails/ Na pewno nie jest to pięć minut roboty 🙂
Gabriela KurowskaModeratorkaWtyczka jest przydatna np. w sytuacji gdy nie do końca wiesz jak pisać dobre artykuły blogowe by wykorzystać moc SEO. Oczywiście optymalizacji za Ciebie nie zrobi, ale moze być przydatna. Oprócz tego jeśli usuniesz jakąś stronę, albo zmienisz jej adres URL to z tą wtyczką prosto zrobisz przekierowanie na adres docelowy. Ja w swoich projektach korzystam z niej już od początku.
Gabriela KurowskaModeratorkaZaczęłabym od dodania użytkownika tej osobie i nadania mu roli LP Instruktor. Potem dodajesz autora w edycji kursu.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, u mnie ona działa mimo tej informacji. Możesz spróbować ją konfigurować, ale w razie czego koniecznie zrób kopię zapasową! Alternatywą jest płatna wtyczka od LearnPressa https://thimpress.com/product/woocommerce-add-on-for-learnpress/
Gabriela KurowskaModeratorkaZ pewnością trochę będzie. Jeśli będę Ci mogła jakoś pomóc to daj znać 🙂
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, to to co mi przychodzi do głowy to:
Możesz spróbować dopasować do tego celu WordPress na własną rękę i:
– do zbierania zgód możesz użyć wtyczki WP Forms. Służy do tworzenia formularzy. W wersji płatnej pozwala na przechowywanie wypełnionych formularzy w panelu WordPressa
– co do historii zabiegowej, to jeśli chcesz mieć archiwum na stronie to albo by trzeba było się przerzucić na spisywanie tego elektronicznie i uzupełnianie na stronie albo zeskanowanie całej dokumentacji i wrzucenie na stronę (lub połączenie tych dwóch elementów)
– z pomocą wtyczki takiej jak np ACF możesz stworzyć nowy typ treści, tak by możliwe było dodawanie profili pacjentek na analogicznej zasadzie jak np. Wpisy na blog, gdzie możesz przechowywać takie dane o pacjentkach jakie chcesz. Tu by trzeba było zadbać też o zabezpieczenie tego w taki sposób, aby te dane nie zostały opublikowane na stronie która jest widoczna dla wszystkich, np wtyczką typu restrict albo stworzenie osobnej instalacji WordPressa, która będzie tylko do użytku wewnętrznego.Możesz też skorzystać z gotowego rozwiązania jakim może być wtyczka CRM (na pewno trzeba by było sprawdzić kilka i wybrać taką jaka najbardziej odpowiadałaby Twoim oczekiwaniom), zerknij na HubSpot CRM albo Jetpack CRM. To mogą być duże systemy i z pewnością nie każdą opcję wykorzystasz, ale może takie rozwiązanie będzie Ci bardziej odpowiadać.
Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy. WordPress służy przede wszystkim do tego by opublikować stronę dostępną dla każdego, a nie jest typową bazą danych o klientach, więc na etapie projektowania takiego systemu trzeba będzie dobrze przemyśleć każdą funkcję.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, postaram się coś wymyślić. Potrzebuję kilka odpowiedzi:
– czy te zgody zabiegowe chciałabyś zbierać online czy ręcznie na wizycie np. na papierze z podpisem a potem wrzucać skan na stronę?
– w jakiej formie zbierasz historię zabiegową? np. skany notatek ręcznych czy raczej elektronicznie to zapisujesz np. w Wordzie albo w innym programie?
– czy pacjentki miałyby mieć dostęp do własnych kont i chcesz umożliwić im logowanie czy to ma być tylko system dla Ciebie?Gabriela KurowskaModeratorkaHej, wybacz musiał ten wątek nam gdzieś umknąć. Tak, możesz zmienić tekst wyświetlany w wiadomościach e-mail WooCommerce, ale w przypadku zmiany treści, która nie jest dostępna bezpośrednio w panelu administracyjnym WooCommerce, musisz dokonać modyfikacji w plikach szablonów e-maili. Możesz też ewentualnie użyć wtyczki takiej jak np. MailPoet by stworzyć sobie własny wzór maili.
Gabriela KurowskaModeratorkaNiestety nie mamy na to wpływu co się w tamtym miejscu wyświetla. To działka Google, z czasem te linki mogą się zmienić na inne.
Gabriela KurowskaModeratorkaZapewne włączyli co trzeba 🙂 Super, że się udało 🙂
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, próbowałaś przywrócić poprzednia wersję tej wtyczki? Może aktualizacja coś popsuła.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, próbowałaś przywrócić poprzednia wersję tej wtyczki? Może aktualizacja coś popsuła.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, próbowałaś przywrócić poprzednia wersję tej wtyczki? Może aktualizacja coś popsuła.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, próbowałaś przywrócić poprzednia wersję tej wtyczki? Może aktualizacja coś popsuła.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej,po kliknięciu zakończ kurs powinno Ci się pokazać okienko z możliwością pobrania certyfikatu. Jeśli dobrze pamiętam to trzeba mieć ukończone minimum 80 procent lekcji.
Gabriela KurowskaModeratorkaTak, czasem mała rzecz potrafi popsuć i trzeba głębiej poszukać przyczyny 🙂 Cieszę się, że dałaś radę 🙂
Gabriela KurowskaModeratorkaTak, czasem trzeba się naszukać konkretnej opcji 🙂 Cieszę się, że dałaś radę 🙂
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, to Wygląd > Dostosuj > Zamówienie nie powinno być szare. Sprawdziłam teraz na swoim testowym koncie i bez żadnych dodatkowych narzędzi to działa. Możesz spróbować, tak jak Kasia pisała, z inną wtyczką.
Gabriela KurowskaModeratorkaHej, podasz link do siebie? Czasem może być tak, że są osobne ustawienia fontów dla samych linków i mogą znajdować się gdzie indziej niż pozostała typografia. Może być też tak, że wklejając cokolwiek wkleja się formatowanie z jakiegoś innego miejsca. Spróbuj wkleić to co masz wkleić najpierw do notatnika, a dopiero potem na stronę.
- AutorWpisy