• Autor
    Wpisy
  • #92518
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Po zakupie kursu klient nie może wejść na stronę kursu, ale otrzymuje komunikat: “Nie znaleziono pliku Przejdź do sklepu” Zrobiłam wszystko zgodnie z kursem Oli- Lekcja “Platforma dla kursantów” , wtyczka Restrict

    #92542
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Elu, a gdzie masz hosting, bo miałem podobne doświadczenia?

    #92550
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Na lh.pl, motyw Kadence, tylko do tej pory miałam już strone z kursem zabezpieczoną hasłem, ale zmieniłam na publiczną, tak jak w kursie Oli i nie chce się otwierać, odsyła z powrotem do zakupu produktu.

    #92555
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    A zabezpieczona hasłem działała?

    #92556
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Działała, ale hasło klient musiał wpisywać za każdym razem

    #92557
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Za każdym razem, gdy co?

    #92560
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    Ela,

    daj znać jaką opcje zaznaczyłaś na stronie kursu, po zainstalowaniu wtyczki Restrict.
    Chodzi mi o opcję: “Content Available To”?

    Powinna być opcja: “Woocomerce Users” => “Specific Product” => wskazujesz stronę z właściwym kursem => potem zaznaczasz przez jaki okres ma być dostępny kurs dla danej osoby.

    Na koniec aktualizujesz stronę.

    W karcie incognito sprawdź czy działa.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 11 miesięcy, 3 tygodnie temu przez Agnieszka Herman.
    #92567
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Zrobiłam wszystko, jak napisałaś i nie działa, tylko że wcześniej miałam inny link do tej strony, sama go zmieniłam w edycji strony i może dlatego. Strona wcześniej była zabezpieczona hasłem, ale zmieniłam na publiczną. Czy jeśli zrobiłabym zupełnie nową stronę do kursu, a tę usunęłabym, byłoby dobrze?

    #92568
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Ela ,a możesz wrzucić link do strony ?

    #92570
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka
    #92571
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    Ela,
    w produktach Woo, podlinkuj właściwy link strony kursu.
    Sprawdź też czy w Woocomerce w ustawieniach produktów nie masz zaznaczonej opcji “wymaga zalogowania”

    #92585
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Niestety, nadal pojawia się komunikat: Nie znaleziono pliku Przejdź do sklepu

    W produktach mam właściwy link, a ustawienia takie:

    Ograniczenia dostępu
    Pobieranie wymaga zalogowania TAK
    To ustawienie nie dotyczy pobrań dla gości.

    Przyznaj dostęp do pobieranych produktów po płatności NIE
    Włącz, aby umożliwić pobieranie kiedy zamówienia mają status “w trakcie realizacji”, a nie “zrealizowane”.

    #92589
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    To ustawienie nie dotyczy pobrań dla gości. – wtedy kiedy nadajesz uprawnienia na WordPressa innej osobie na przykład jako gość (nie moderator czy administrator) WordPress pozwala nadać taką funkcje.

    Osoby, które kupują nie są traktowane jako gość.

    No i przyznanie dostępu do produktów po płatności masz NIE.

    Ela rozumiem, że podlinkowałaś stronę kursu, której nazwę zmieniłaś w międzyczasie?

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 11 miesięcy, 3 tygodnie temu przez Agnieszka Herman.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 11 miesięcy, 3 tygodnie temu przez Agnieszka Herman.
    #92593
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    Jeszcze sprawdź jaki status maja zamówienia.
    Bo jeżeli masz status zamówienia “w trakcie realizacji” i dostęp NIE, mimo że ktoś zapłaciła za kurs to może tutaj tkwi problem.

    #92613
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Hej.
    Czy Twój problem został rozwiązany?

    #92621
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Nie, przerabiałam kilkakrotnie i nadal u mnie nie otwiera się strona z kursem.

    #92635
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Drążę nadal temat, dlatego że zrobiłam swój kurs dodatkowo z wtyczką LearnPress, wszystko tak, jak w kursie SPRZEDAM, ale po zakupie, kiedy klient kliknie w link, otrzymany w mailu, teraz też pojawia się błąd i komunikat “Nie znaleziono pliku Przejdź do sklepu” Gdzie może tkwić problem?

    #92646
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej Elżbieta, z tego co piszesz mam wrażenie, że tutaj jest coś namotane.

    1. Czy czasem adres URL po zmianie nazwy się nie zmienił do tej strony, jeśli tak to zmień go także w edycji produktu na ten nowy.
    2. Czy nowy link dodałaś w WooCommerce – Produkty – Dozwolone katalogi pobierania – Dodaj nowy ? Jeśli nie to dodaj go także i tam.
    3. Czy jako adminiastrator po zalogowaniu widzisz zawartość tej strony? Jeśli nie to tutaj jest pies pogrzebany, jeśli tak, to znaczy, ze url jest prawidłowy.

    4. Jeśli powyższe rzeczy nie pomogą, proponuję dodać nową stronę z nowym URLem, dodać ją wg punktu 1 do produktu, dodać ją wg 2 punktu do dozwolonych katalogów pobierania oraz za pomocą wtyczki Restrict ograniczyć, aby tylko osoby, które zakupiły konkretny produkt miały do niej dostęp.

    #92659
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Witaj Olu, zrobiłam wszystko wg Twoich wskazówek po kilka razy sprawdzałam. Zrobiłam jedną stronę z wtyczką Restrict. Zrobiłam też kurs z wtyczką LearnPress i ten też dla klienta jest niedostępny. Cały czas jest komunikat: Nie znaleziono pliku.Sama zakupiłam swój produkt ze 100 razy i nic! Strony, które stworzyłam jako administrator widzę. Dodam jeszcze, że mam inne produkty elektroniczne do pobrania w pdf i te klient może pobrać. Siedzę nad tym już od 3 dni i chyba sama nie dam rady, dlatego proszę o jakiegoś fachowca, który by to ogarnął, oczywiście jeśli będzie trzeba, to zapłacę.

    #92804
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Elu, czy byłabyś wstanie zrobić screeny wszystkich ustawień i mi przesłać na maila lub na wetransfer i tu fotkę dodać?

    Strona ustawień WooCommerrce – Pliki do pobrania
    Strona ustawień Restrict w produkcie
    Strona edycji produktu, gdzie podany link
    Strona z materiałami do pobrania

    #92817
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Hej Ela,
    dzięki za screeny na maila, chyba mam chochlika, w edycji produktu, gdzie jest podany link, nie zgadza się link z linkiem strony, na której są materiały. Jest tam link do learnpressa, a powinien być link do strony, która jest zabezpieczona przez wtyczkę Restrict.

    #92910
    Agnieszka Herman
    Moderatorka

    Hej Ela,

    daj znać czy poprawiałaś link, o którym pisała wyżej Ola i czy wszystko już działa.

    #92915
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Niestety u mnie nadal to nie działa. Na razie mam 2 takie same produkty, ale w innej cenie dla odróżnienia, który produkt prowadzi do którego linku.
    Linki na pewno są dobre:
    to jest do strony z ograniczeniem dostępu: https://bajeryeli.pl/kurs-online-materialy-jajko-na-szydelku/
    a ten do strony z kursem na wtyczce LearnPress: https://bajeryeli.pl/courses/kurs-online-jajko-na-szydelku-od-podstaw/
    Aby się nie pomylić, w jednym linku jest dodane “od podstaw”

    #92936
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, mam dokładnie ten sam problem na stronie klientki.
    Podzielę się moimi doświadczeniami z poszukiwaniem rozwiązania (niestety nie znalazłam, ale może ktoś skorzysta i zadziała, albo komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy razem damy radę).

    Zarys mojej sytuacji:
    Kurs zrobiony w learnpressie jest dobrze podlinkowany, jest dodany w panelu dozwolonych katalogów pobierania, ale niestety nie ma do niego dostępu z panelu klienta (próbowałam już włączać i wyłączać wszystkie opcje, które są dostępne). Nawet stworzyłam nowy kurs testowy, linkowalam od razu. Nie działa.

    Znalazłam na forum kilka wątków w tej sprawie, m. in. sprzed roku – dotąd nie rozwiązane.

    W jakimś jednym przypadku zadziało usunięcie z linku pliku linkowanego spacji i myślników. U mnie to nie zadziałało. Elu, sprawdź może u Ciebie zadziała?

    Następnie, według tego artykułu: https://woocommerce.com/document/digital-downloadable-product-handling/ można skorzystać z trzech metod pobierania plików, to jest wymuszanie pobierania, X-Accel-Redirect/X-Sendfile i przekierowanie.

    Pierwsza u mnie nie działa, druga też, ale by skorzystać z tej drugiej opcji trzeba się skontaktować z hostingodawca by włączył odpowiednie moduły ma serwerze (jesteśmy na tym etapie).

    Jeśli to nie zadziała, to jest trzecia opcja. Nie idealna bo wysyła klientowi po prostu zwykly link do produktu, który może przekazać dalej i niestety u mnie na razie tylko to działa. Zastanawiam się czy gdyby włączyć tę opcję, a kurs zabezpieczyć dodatkowo wtyczką restrict to by to mogło tak funkcjonować na dłuższą metę, a przynajmniej do momentu w którym któraś z pozostałych opcji zadziała. Czy widzicie jakieś przeciwwskazania?

    #92937
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Hej. Miałem też ten problem. Bez rozwiązania.
    Ela ma hosting na lh.pl. Ola G. też.
    Jeden działa, drugi nie. Jak to możliwe, skoro wszystkie (chyba) metody i próby zostały przetestowane beż efektu?

    #92939
    Klaudia Łapa
    Moderatorka

    Jezeli bez platformy kursowej to można jeszcze spróbować wtyczki: https://pl.wordpress.org/plugins/page-restrict-for-woocommerce/

    Jeżeli w learn press to z dużym prawdopodobieństwem problemem jest ścieżka logowania.
    Learnpress tworzy swój własny kokpit i stamtąd są dostępne kursy. Nie będa dostępne z poziomu moje konto. większosć wtyczek działa w takim mechanizmie.

    #92950
    Elżbieta Mroczek
    Uczestniczka

    Ja na razie wysyłam po prostu link do kursu, bo u mnie nie działa także opcja z wtyczką Restrict, spędziłam nad tym już tyle czasu, że na razie odpuszczam, poczekam aż “mądre głowy” coś poradzą. Swoją drogą kontaktowałam się z hostingodawcą, który nic nie zaradził, zasugerował, że jest to kwestia związana z web developmentem, a tym oni się nie zajmują.

    #92952
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Skoro wszystko o czym piszecie działa u Oli G. to może najprościej byłoby, gdyby Ola zdradziła wszystkim zainteresowanym jakie ma ustawienia swojej ścieżki logowania w learnpress. Bo to,że coś nie działa, to już wiemy. Learnpress tworzy własny kokpit i stamtąd są dostępne kursy. Kursy Oli są dostępne z panelu klienta, a więc to działa. Chciałbym tylko wiedzieć dlaczego działa u Oli, a u paru innych osób nie działa. Wydaje mi się, że jest to najprostszy sposób na rozwiązanie problemu Eli i paru innych osób, które zakupiły dostęp do kursu woocommerce u Oli, a nie mogą przeskoczyć tego problemu.

    #92953
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Jeżeli hosting jest na lh.pl , to może znaczenie ma jaki to hosting (kiwi, apple, czy inny) a co za tym idzie różne są ustawienia serwera. Ola wspominała o apple. Cudów nie ma …

    #92954
    Tomasz Pluta
    Uczestniczka

    Wspominałem już że miałem podobny problem na home.pl
    Serwis podobno był bezradny…
    Zmieniłem hosting na inny i bez zmiany żadnych ustawień i cudowania że ścieżkami itp. wszystko działało od pierwszego strzała. Jak widać ustawienia serwera chyba jednak mają znaczenie 🙂