Marzy Ci się własny produkt? To świetnie! Stwórz własny produkt krok, po kroku – w tym artykule dowiesz się, jak to rozplanować. Wiesz, że rozłożenie dużego projektu na mniejsze zadania zwiększa szansę jego realizacji? Zatem, jaka jest kolejność prac nad produktem?
Koncepcja
Na początkowym etapie zastanów się, jaki będzie to produkt i dla kogo? Po co chcesz go zrobić? Jakie problemy Twoich odbiorców ma on rozwiązywać? Zrób badanie rynku, sprawdź, czy nie ma już podobnego produktu, a jeśli tak – to czym miałby różnić się Twój?
Grupa docelowa
Niezwykle ważna jest znajomość grupy docelowej, czyli do kogo kierujesz swój produkt? Kim są ludzie, którzy np. kupią Twój kurs? Co chcą osiągnąć poprzez jego kupienie? Jaki jest ich stan wiedzy? Co im się najbardziej przyda, a czego nie potrzebują na tym etapie? Im więcej wiesz o swojej grupie docelowej, tym większe prawdopodobieństwo, że stworzysz produkt na miarę ich potrzeb.
Lista zainteresowanych
Na samym początku działań nad produktem zbieraj listę zainteresowanych nim osób. Wtedy ruszysz już z bazą potencjalnych klientów. Osoby zapisane na listę zainteresowanych są także próbką Twojej grupy docelowej. Możesz zadawać im pytania o produkt, zachęcać ich do wspierania Cię w realizacji projektu, a także pozwalać podjąć ostateczną decyzję poprzez głosowanie np. na wersję okładki. To sprawia, że inni widzą, ile serducha wkładasz w ten projekt, jak i kibicują Ci na wszystkich etapach jego tworzenia. Ba, są częścią tego procesu.
Mów innym, że działasz!
Stwórz własny produkt, ale wcześniej o nim mów! Nie tylko tym, którzy są zapisani na listę zainteresowanych nim osób. Gdy pisałam książkę “Bądź online” nie miałam czasu na jej promocję, dlatego po prostu pisałam o pracy nad jej tworzeniem, wrzucałam zdjęcia, zamieszczałam ankiety, dzieliłam się wątpliwościami, czy pokazywałam backstage. Okazało się, że właśnie to było doskonałą formą promocji!
Co z konkurencją?
Pozwól odbiorcom poznać swój produkt. Nie zamykaj się na czas jego tworzenia, bo mówienie o produkcie, zwiększa zainteresowanie, jak i chęć jego przyszłego kupienia. Wiele osób obawia się, że nie warto nic wspominać, bo konkurencja może skopiować pomysł. Moim zdaniem nie warto się tym przejmować, bo i tak nie zrobi ona produktu na takim poziomie, jak ty – tyle nad nim pracując i wkładając w ten projekt całe swoje serce.
Forma produktu
Po opracowaniu koncepcji, czas na zastanowienie się nad formą produktu. Czy wybierzesz własny produkt w formie e-booka, kursu video, kursu mailingowego? To wszystko zależy od tematyki, a także Twojego budżetu na start. Jeśli dopiero zaczynasz i chcesz sprawdzić, czy będzie zainteresowanie Twoim produktem, to wybierz e-booka. Jest to rozwiązanie nikokosztowe, które możesz zrobić nawet w Wordzie. Nie potrzebujesz do tego super programów i dużego budżetu.
Tworzenie produktu
Grafika
Jeśli wybierzesz e-booka, to warto zadbać o jego oprawę graficzną. Możesz skorzystać z gotowych szablonów, które znajdziesz w takich miejscach, jak Creative Market, czy Envato. Moje prezentacje webinarowe są tworzone na bazie szablonu, który kupiłam już jakiś czas temu. To niesamowita oszczędność czasu i wygoda.
Korekta
To jeden z nielicznych kosztów e-booka, ale warto! Dobra korekta sprawi, że czytelnicy skupią się na tym, co chcesz im przekazać, a nie na złym szyku zdania, czy literówkach. Profesjonalna korekta sprawi, że czytanie stanie się o niebo przyjemniejsze!
Sprzedaż
Kurs Woo
Jeśli opracowanie koncepcji i stworzenie produktu już za Tobą to nie pozostaje nic innego jak sprzedaż! Na tym etapie możesz stworzyć samodzielnie platformę sprzedażową na WordPressie. Wystarczy Ci do tego darmowa wtyczka WooCommerce. To kolejne niskokosztowe rozwiązanie, które zdecydowanie Ci polecam i pokazuję w kursie Woo. Kurs ten dostępny jest w sprzedaży do 28 marca (włącznie). Jeśli chcesz błyskawicznie ruszyć z własnym produktem i sprzedażą, to nie przegap okazji, by dołączyć na pokład! Nie warto wiecznie być na etapie koncepcji, prawda?
Pytania kurs Woo
Masz pytania dotyczące kursu? W poniższym live znajdziesz odpowiedzi na te najczęściej zadawane!
https://www.facebook.com/olagosciniak/videos/497311574135766/
Odpowiedziałam na pytania:
1. Czy dam radę stworzyć sklep internetowy? (8:00)
2. Czy kurs WooCommerce jest dla mnie? (11:00)
3. Jak wygląda kurs? (14:50)
4. Mam kurs “Twój kurs online”, czy kurs Woo by mi się przydał? (17:50)
5. Jakie tematy są poruszane w kursie Woo? (21:15)
6. Jak długo jest dostęp do kursu? (32:10)
7. Jaki pakiet wybrać? (32:25)
8. Jaką polecisz wtyczkę do ogarnięcia mediów społecznościowych ? Mam sklep w którym wystawiam produkty i chciałabym za jednym zamachem udostępnić produkt np. na pinterest, tumbrl, twitter, instagram …. itd. (36:00)
9. Czy jest grupa wsparcia? (37:50)
10. Czy wystawiam faktury VAT? (40:30)
11. Kiedy kolejna edycja kursu? (40:40)
12. Co jeśli okaże się, że ten kurs nie jest dla mnie? (43:09)
13. Chcę mieć kurs, ale mogę dopiero zapłacić za tydzień. Co teraz? (47:25)
Stwórz własny produkt!
Jestem ciekawa, czy masz już własny produkt, czy jesteś na etapie koncepcji bądź tworzenia? Daj znać, nad czym pracujesz! Pamiętaj, że warto się tym dzielić, bo każda wiadomość zwrotna na temat Twojego produktu jest na wagę złota.
3 Komentarze
Bardzo przydatne podpowiedzi 🙂
Świetny artykuł. Ważne, aby umieć swój produkt potem zareklamować. Ludzie muszą go rozpoznawać i chętnie korzystać. W ten sposób produkt zyska rozgłos i coraz więcej ludzi się nim zainteresuje. Musi być oryginalny i ciekawy, w ten sposób będzie przyciągać potencjalnych klientów.
Dużo ciekawych podpowiedzi i mega dużo motywacji związanych z tym w jaki sposób wystartować z produktem w wersji on-line. To jeszcze przede mną. Na razie testuję wersję papierową produktu – to co stworzyłam daję za darmo w ramach zajęć. W ten sposób mogę sprawdzić czy to co zrobiłam podoba się odbiorcom i czy pomaga im rozwiązać ich problemy związane np. z płynniejszym mówieniem po angielsku. W przyszłości, mam nadzieję uda mi się to rozpowszechnić w formie cyfrowej poprzez sprzedaż on-line.